FOLLOWERS

Tuesday 4 February 2014

SUDAH GAHARU, CENDANA PULA!!!!!!!! KAH KAH KAH !!!!!

MALAYSIAKINI

MP: Buktikan Kristian perdaya Muslim, Jakim

| 11:41AM Feb 3 2014


Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) dituntut membuktikan dakwaannya bahawa penganut Kristian terlibat menipu umat Islam, seperti dinyatakan dalam khutbah Jumaat kelolaannya Jumaat lepas.

Anggota Parlimen Penampang Darell Leiking (kiri) juga menuntut siasatan terhadap Jakim dibuat ekoran langkah itu.“Saya lihat dakwaan Jakim itu serius kerana ia boleh mencetuskan permusuhan dan syak wasangka antara orang Islam dan bukan Islam di negara ini, yang jika dibiarkan berpotensi mendorong ke arah konflik agama besar-besaran di negara ini,” kada Darell.“

Jadi, seperti jutaan lagi penganut Kristian dalam negara ini yang bosan dijadikan umpan untuk agenda politik, saya gesa Jakim mengemukakan bukti bahawa orang Kristian memperdaya umat Islam supaya berpecah antara satu sama lain dengan segera

.”Dalam kenyataannya, timbalan setiausaha agung PKR itu juga mahukan Datuk Seri Najib Razak segera memulakan siasatan ekoran perkara itu bawah Jabatan Perdana Menteri.Khutbah: Kenapa terjebak perselisihan?

Khutbah bertajuk "Manhaj Islami dalam perpaduan ummah" itu antaranya mempersoal kenapa umat Islam terjebak dalam perselisihan dan perpecahan walaupun dilarang agama dan merugikan.Menurut khutbah, jawapan kepada persoalan itu bukan semata-mata terletak pada lemahnya penghayatan agama, tetapi didorong oleh hasutan musuh-musuh tradisi Islam seperti kaum Yahudi dan Nasrani yang tidak pernah padam

.Ia, menurut mimbar lagi, seperti diperingatkan oleh Allah SWT melalui firman-Nya (bermaksud):“Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak sekali-kali akan bersetuju atau suka kepadamu (wahai Muhammad) sehingga engkau menurut agama mereka (yang telah terpesong itu).”

PENGHUNI GUA :  ALLAH DAN QURAN KAMI NYATAKAN. KAMI PERCAYA WALAU PUN TANPA BUKTI.ITU KELEBIHAN KAMI.

2. SEMUA UMAT MELAYU ISLAM TAHU DAN ISLAM DUNIA PUN TAHU TIPU MUSLIHAT ITU. TAK PERLU SEBUT. CUKUP KAMI KATAKAN , KAMI TAHU. 

2. KHUTBAH TU UNTUK ORANG ISLAM. TAK KENA MENGENA DGN KAMU. UNTUK ISLAM DENGAR DAN PATUH. APA KAMU PEDULI!!!!!!.

3. SUDAH GAHARU , CENDANA PULA, SUDAH TAHU BERTANYA PULA. PPPPUUUUIIIITTTTHHHHH!!!!!!

7 comments:

  1. JAKIM TAK SALAH DLM HAL INI. "KHUBAH" MEREKA LAGI TERUK. LIHAT DLM BANYAK YOUTUBE DI MALAYSIA

    ReplyDelete
  2. Tu surah al quran adalah wahyu peringatan lg Allah swt...

    Org kristian ada ka....???

    Yg kamu ada ditgn semua dah korup.....

    ReplyDelete
  3. christian....??? campuran antara ajaran nabi isa a.s yg di tokok tambah dgn agama pagan masyarakat eropah kuno = satu agama yg sesat lagi menyesatkan...
    islam...??? 100% original dari tuhan yg esa (tidak beranak pinak) yg di bawa oleh nabi Muhammad s.a.w untuk semua manusia...................
    pilih islam......selamat & bahagia dunia akhirat....
    pilih christian.....sesat di dunia, tak selamat di akhirat....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cerita tuhan beranakkan manusia adalah adaptasi dr kisah kisah dewa dewa dgn raja dewanya, tertarik dgn manusia kemudian beristerikan manusia dan melahirkan anak yg separuh dewa separuh manusia. Jika berlaku dahulu, mengapa tidak sebelumnya, dan mengapa tidak kemudiannya dan mengapa tidak sekarang. Jika itu pula berlaku mk berapa bnyk anak anak tuhan ini sepnjg zaman usia dunia.

      Delete
    2. Tuhan yg berhajatkan anak, mengapa tidak dicari isteri dr kalangan tuhan tuhan yg perempuan agar lahir anaknya sepenuhnya tuhan, tidaklah separuh manusia separuh tuhan yg tampak lemah sifatnya hingga dianiaya disalib oleh manusia.
      Tuhan yg anaknya sorg ni, mengapa tidak memperbnykkan anak anaknya agar tak de lah persepsi bahawa tuhan yg seorg je anaknya ni tidak produktif berzuriat.

      Delete
  4. kejap nanti en.najib musti mintak maaf konon atas kesalahan itu..lepastu imam masjid tersebut musti dikenakan tindakan lucut jawatan...kita tunggu dan lihat..
    -aku melayu rasis

    ReplyDelete
  5. Imagine if they rule the federal.
    Org Islam dlm pakatan angguk jugak ke ?

    ReplyDelete

PETA PELAYAR