FOLLOWERS

Friday 7 February 2014

TAHNIAH YB ALWI KOK LANAS !!!!!!



AGENDA DAILY

Alwi telefon Teresa: "Saya kata awak Cina babi,"

Khamis, 06 Februari 2014 15:42 MalaysiaGazettein

Ketua Penerangan UMNO Kelantan, Datuk Md. Alwi Che Ahmad mengakui ada menghubungi Ahli Parlimen Seputeh, Teresa Kok menerusi telefon bimbit untuk menasihatinya supaya tidak terlalu celupar menghina orang Melayu dan pemimpin Islam.Bagaimanapun, katanya, panggilan itu hanya dijawab oleh pembantu Teresa iaitu seorang perempuan Cina yang memaklumkan majikannya itu sibuk dan boleh tinggalkan pesanan kepadanya untuk disampaikan nanti.

"Dalam perbualan itu, saya perkenalkan nama dan jawatan saya sebagai ADUN Kok Lanas dan bertanya kepada pembantu itu, benarkah YB Teresa menghina orang Melayu dengan kata ‘Melayu Sii..’ (bermaksud Melayu Mati). 

Pembantu itu jawab, YB Teresa sudah menjawabnya dalam Facebook."Saya kata, jika Teresa kata begitu (Melayu Sii), saya nak kata begini kepadanya dan tolong sampaikan, dia (Teresa) tu babi… dia kata Melayu mati. Saya kata awak Cina babi dan makan babi, ada masalah?,” katanya.

Beliau yang akan pulang ke Kelantan tengah hari ini akan membuat laporan di Balai Polis Pengkalan Chepa, Kota Bharu sebaik sampai di negeri itu petang ini berikutan dalam laporan Teresa semalam, menamakannya sebagai orang yang menggugutnya

.ADUN Kok Lanas itu berkata, perempuan pembantu itu kemudian menjawab, kononnya majikannya Teresa tidak pernah berkata demikian.Serentak itu, katanya, beliau meminta pembantu berkenaan memaklumkan kepada Teresa agar menghubunginya semula kerana Ahli Parlimen Seputeh itu mengenali beliau dan mereka sama-sama ahli Parlimen penggal lalu.

"Itu sahaja yang berlaku antara saya dengan pembantu Teresa, tetapi tiba-tiba dalam laporan polis yang dibuatnya, beliau mendakwa saya menggugutnya."Ini satu lagi pembohongan Teresa sebab dalam laporannya dia mendakwa saya ada menghantar whatsapp dan SMS.

 Padahal saya tak pernah kirim mesej, saya hubungi dia terus untuk bercakap sendiri dengannya."Tetapi dia tidak jawab panggilan saya, dia hanya berikan kepada pembantu perempuannya supaya menjawab sebarang pertanyaan. 

Saya kata pada pembantu itu, kalau Teresa kata Melayu sial, saya kata, Teresa babi. Itu sahaja," katanya.Menurut Md. Alwi, jika Teresa seorang yang berani sebagaimana beliau berani menghina Melayu, Ahli Parlimen Seputeh itu sepatutnya menjawab sendiri panggilan yang dibuatnya, bukan mewakilkan kepada pembantu.

Beliau turut kesal kerana perbualannya itu telah diputarbelitkan sehingga dituduh sebagai orang yang menggugut wakil rakyat."Jika tanya sedemikian pun sudah dianggap ugut, maknanya Teresa seorang yang sangat penakut dan pengecut. Sepatutnya, berani buat, beranilah tanggung," katanya. -6/2/2014

PENGHUNI GUA: TAHNIAH YB ALWI. MEMANG TERESA INI XXXX PUN. KAH KAH KAH KAH !!!!!

5 comments:

  1. Good job and very well done. Pandai YB Dato menyekolahkan BABI tu. TAHNIAH.

    ReplyDelete
  2. Wakil Rakyat yang cukup berani dalam perjuangan. Tahniah YB. Tapi malangnya tak ramai Wakil Rakyat yang bersikap begini. terutama yang berbangsa Melayu samada dari BN mahupun PR. Hipokrit dan takut hilang pangkat kebanyakkannya. Hanya berjuang untuk periuk nasi sendiri bukan berjuang untuk rakyat dan negara.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku bangga kerana memilih YB sebagai wakil rakyat Kok Lanas... Begheh bohh....

      Delete
  3. Baru pemimpin yg berani. menegakkan yang hak.Asyik2 play safe boring weh

    ReplyDelete
  4. Bergurau Aje BABI Theresa COCK sial..

    eh maaf kan lah kami..

    nak berlawak jenaka

    wahai Theresa babi pungKoK.

    jangan pula pemakan berak DAP dari pas datang membela..kan ini GURAUAN

    ReplyDelete

PETA PELAYAR