FOLLOWERS

Sunday 2 January 2011

ADUN PENDERHAKA DAN KURANG AJAR !!!!

Dipetik dari blog : ADUN SRI MUDA N 50

Penghuni Gua : Inilah contoh ADUN yang penderhaka dan Adun kurang ajar. Baru tak sampai 2 hari jadi ADUN kepalanya telah terlebih besar.

2. PG cadangkan , rakyat Selangor membuat satu lapuran polis terhadap ADUN ini yang jelas ada unsur hasutan di dalam paparan beliau ini. ISA kan aje ADUN ini adalah pilihan terbaik.

3. Satu lagi, kalau PG tak silap, DYMM Sultan Selangor, berkuasa penuh mengikut undang-undang tubuh Negeri Selangor untuk menghalau sesiapa sahaja dari memijak negeri Selangor. Karpal Singh pernah / hampir diambil tindakan ini oleh Almarhum DYMM Selangor, tetapi beliau akhirnya meminta maaf dengan menngadap Almarhum DYMM . Kemudian larangan memijak bumi Selangor ditarik balik.

4. Mengapa ADUN ini tidak diambil tindakan serupa? Beliau bukan pun rakyat Selangor!!!!

19 comments:

  1. hai!
    wan tak tau pulak adanya ya, menghasut
    macam biasa jer
    apa pg tulis tu!
    suara adun yang dipilih rakyat
    suara dia lah
    dia punya suka lah
    kdn pun mana nak ambik kisah
    rakyat tak sempat nak pusing kepala pening
    eleh, blogger umno semua sama jer
    nama jer sokong 1Malaysia
    mana suara kamu
    mana 1Malaysia kamu
    mana perjuangan kamu
    mana kote, pon nay kamu
    mana satu hati kamu membelasah pr
    tengok badi gol, langsi uuul
    konsisten belasah kamu
    wan nak tengok semua blogger

    -1hati-1Malaysia-1jijah-1belasah-

    ReplyDelete
  2. slamm...
    kurang ajar juag ye anony 8:34 ni ye...
    mesti pembangkang punye penulis upahan...bahsanya pun mencerminkan jenis pemikiran kat lutut....buat saudara anony 8:34 yg bijak pandai...baca betul betul maksud adun tersebut...kalau tak paham jgn nak kurang ajar dlm blog ni yee...

    ReplyDelete
  3. hai!
    wan senyum simpul dibuatnya
    anon 1043
    wan saja sindir guna bahasa kelat pisang keling
    janganlah guling guling
    laaa.. kan.. dah kena...
    apa pun
    tahniahlah dah mula tegang pon nay nya
    jangan marah, jangan marah, jangan marah !!

    -1Malaysia-1jijah-1belasah-

    ReplyDelete
  4. "Bagi betis nak peha pula"

    Sudah adat menasihat, janganlah melebih-lebih kalau nasihat tidak diterima. lainlah semasa dalam "penjajahan British".

    Yang diPertuan Negeri adalah Tuanku yang berdaulat. MB sebagai orang kepercayaan Raja janganlah bertindak sehingga membawa kemurkaan Raja itu sendiri yang telah melantiknya.

    Inilah bila tak faham falsafah apa sebanarnya peranan MB. Boleh dilantik termasuk boleh juga dipecat.

    ReplyDelete
  5. "Kaduk naik junjung"

    Inilah bila tidak faham apa itu Yang diPertuan Negeri dan Yang diPertuan Agong (Negara). PM dan MB ibarat CEO syarikat yang terikat dengan arahan Lembaga atau Board of Governors/ Directors. Adalah untuk MB ikut arahan dan jika tiada arahan minta arahan bukannya memberikan arahan kepada Yang diPertuan Negeri.Jangan seperti pepatah melayu,bagi betis nak peha.

    Pendekkan cerita, Dewan Rakyat dan Dewan Negara tidak lebih sekadar memberikan hak bersuara sebelum mana-mana Bill itu diperkenankan oleh Yang DiPertuan Agong (Negara) untuk dijadikan undang-undang. Maka tidak lah timbul dimana YDPA itu tidak prihatin atau tidak mengambil kira atau mengambil berat kehendak dan rintihan rakyat. Apapun, undang-undang itu adalah atas perkenan YDPA untuk perkenan atau tidak. Undang-undang itu sebenarny adalah titah YDPA.

    Secara tumpul, Dewan Rakyat dan Dewan Negara hanyalah Jawatankuasa cuma namanya agak gempaq. Dalam hal yang sama, EXCO negeri sebenarnya sekadar jawatankuasa - jangan lebih-lebih nak ambil kuasa Yang DiPertuan Negeri. Terpulang pada YDPN untuk lantik atau tidak siapa YDPN perkenan untuk lantik jadi EXCO termasuk MB itu sendiri.
    Jangan sampai YDPN murka, dan bertindak tidak memasyhurkan Dewan Undang Negeri.Tak padan muka. Apakah Negeri tidak boleh ditadbir tanpa DUN?

    ReplyDelete
  6. JIJIKNYA AKU DENGAR PG KATA!


    ISU NI NAK AIH TUMPUAN JER..SEKARANG SEKOLAH NAK BUKA..TENGOK LAH RUNGUTAN IBU BAPA YG BEGITU BERAT BEBANAN KOS YG PERLU DITANGGUNG APABILA ANAK MULA SEKOLAH ESOK!! BELUM YURAN, HARGA BARANG DAH NAIK MULAI SEMALAM...

    IBUBAPA HANYA MAMPU MERUNGUT KENAIKAN KOS! TAK APA LAH...NANTI MASA PRU 13 KENA LAH BUKTIKAN, JGN LG MEMANDAI NAK UNDI BN=BARANG NAIK!!!

    SILENT PROTES....AKAN DATANG PRU 13!


    ISU KOS ANAK SEKOLAH LBH PENTING DIBINCANG DR KES2 POLITIK BODOH MCM TU PG!....

    ReplyDelete
  7. HADIAH KEPADA RAKYAT 1 MESIA SEMPENA TAHUN BARU KERANA SOKONGAN MAKIN NAIK KEPADA UMNO/BN.

    ALOR SETAR – Baru kecoh kenaikkan harga mendadak santan mentah diseluruh Negara, harga perbagai jenis sayuran di Kedah pula mengalami kenaikkan mendadak sehingga 125% dari harga asal sejak seminggu lalu.

    Tinjauan Sinar Harian dipasar Borong Persatuan Saudagar-saudagar Ikan Kedah di sini semalam mendapati kira-kira 10 jenis sayuran mengalami kenaikkan antara 50Sen sehingga RM20 sekilogram, termasuk Sawi, Bawang Besar, Ubi Kentang dan Tomato.

    Bagi Sawi harga naik daripada RM2 kepada RM4 sekilogram, manakala Terung meningkat antara RM2 hingga RM2.50 kepada RM3.50 hingga RM4.

    Cabai Kering meningkat dari RM7 kepada RM9 sekilogram, Asam Jawa meningkat sebanyak RM10 bagi kuantiti pek besar, Daun Sup naik daripada RM7 sekilogram kepada RM12 sekilogram dan Bunga Kobis mengalami kenaikkan 50 sen sekilogram.

    Kenaikkan harga tertinggi dicatatkan asam keeping daripada RM15 sekilogram kepada RM35 sekilogram manakala harga Ubi Kentang, Tomato dan Sawi pendek meningkat sekitar RM1.50 hingga RM3 sekilogram.

    Ooi Ah Chai, 57, berkata peningkatan kos bahan api dan gula yang diumumkan baru-baru ini turut dianggap factor utama kenaikkan harga sayur sekaligus menyebabkan pihaknya terpaksa menanggung kos logistic yang semakin tinggi selain dari mengalami kekurangan bekalan dan kenaikkan nilai matawang Bhat..

    **Baca seterusnya dalam akhbar Sinar Harian…


    HA..HA..HA.. ITU BELUM KIRA KOS SEKOLAH ANAK2..SEKOLAH KEBANGSAAN DAN SEKOLAH AGAMA!!
    FUIYOOOO.....!!! GUANO! DAH BN: BARANG NAIK LAH!!!

    ReplyDelete
  8. negara mana kos barangan turun. cuba cakap anon 1256. isunya kenaikan menasabah atau tidak bukan naik ataiu turun.

    ReplyDelete
  9. Kedah, siapa yang tadbir? Bila barang naik,tanyalah pada mereka-mereka yang tadbir.

    Makanya BN=barang naik atau Pakatan Rakyat=barang naik?

    Anon 2 January 2011 12:56 ibarat masukkan bola kedalam gol sendiri. Biar betul.

    ReplyDelete
  10. Beraja dimata, bersultan dihati= bagi betis nak peha=kaduk naik junjung

    ReplyDelete
  11. "Beraja dimata, bersultan dihati"

    http://medan-info-kita.blogspot.com/2011/01/wikileaks-suk-khalid-gagap-dah-gila-3.html

    Rupa rupanya Majlis Kerajaan Negeri Selangor [EXCO] telah memutuskan bahawa 3 finalist calon calon untuk jawatan Setiausaha Kerajaan Negeri Selangor adalah : - Teng Chang Kim, Dr Xavier Jeyakumar dan Hassan Ali....

    ReplyDelete
  12. "Tidak dapat tanduk, telinga dipulas"

    Mempertikaikan kuasa Sultan ibarat anjing menyalak bukit, kini mengalih perhatian pula kepada KSN. Namun KSN juga bukannya calang-calang bukit.

    http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2011&dt=0102&pub=Utusan_Malaysia&sec=Muka_Hadapan&pg=mh_04.htm

    Isu SUK: MB Selangor 'serang' KSN
    SHAH ALAM 1 Jan. - Kerajaan Parti Keadilan Rakyat (PKR) Selangor yang masih tidak berpuas hati dengan pelantikan Datuk Muhammed Khusrin Munawi sebagai Setiausaha Kerajaan Negeri (SUK) yang baru walaupun telah mendapat perkenan Sultan Selangor, kini menjadikan Ketua Setiausaha Negara (KSN), Tan Sri Mohd. Sidek Hassan sasaran baru 'serangannya'.
    ......

    ReplyDelete
  13. Anon 15:17... alahai! Ape la punya BeNgap dan BoNgok nye puak2 UMNgOk ni...

    Barang naik kat Kedah tu pasal PR perintah Kedah ke? Tu la... lulus takat sekolah rendah pun disponsor dek UMNgOk pakai duit RASUAH...sabit pun BaNgang & BiNgai bebeno!

    Nak tanye nko sikit... tolong jawab pakai akai BoNgok hang! Yg naikkan harga minyak petrol 95; harga gula dan harga gas tu...sape? Yg janji petrol tak naik sampai akhir tahun 2010... tup-tup naik 5 sen sebelum hujung tahun sape? Pemimpin PR ke Ngok?????

    Patut pun diBoNgok2kan selama 53 tahun pnyokong UMNgOk yg TOTOK ni.... sekolah disponsor dek UMNgOk pakai duit RASUAH! Tak pandai2... senangla disogokkan dgn slogan 1Msia. Rakyat diHULUkan, Pencapaian PEMIMPIN diUTAMAkan.

    ReplyDelete
  14. Bukankah minyak masih mendapat subsidi? Kalau semuanya nak difreekan,minta Pakatan Rakyat hapuskan cukai pintu dan cukai tanah diSelangor. Bolehkah?
    Pakailah minyak itu berpada-pada.yang peliknya, yang meraoung ini jenis dirumah ada Astro, TV Flat screen, talipon canggih, kereta rim dan tayar canggih. Minyak naik sikit, melenting sampai langit ketujuh..

    ReplyDelete
  15. ish ish ish...

    hempa nie...jgn la nak gadoh ngan puak bewak (PKR) tu...
    hempa wat xtau ja...depa tu sapa...lantak depa la nak kata apa pun...pasal kat kedah tu harga naik sampai 125%...hahaha padan la muka puak bewak tu...harga minyak dulu RM1.80, la ni da naik RM1.85...kalau kira balik xsampai 3% harga minyak naik...tp kat kedah harga melambung sampai 125%...baguih la tu...
    hempa xyah la nak layan puak bewak (PKR) tu...depa tu kata ja blajaq tinggi tapi miskin...
    kalau da miskin tu buat2 la sedaq diri skit...

    hahaha jgn marah nooo...saja nak gurau ngan puak bewak (PKR) ....

    ReplyDelete
  16. Gaji nak naik, cukai nak turun termasuk income tax, tapi kerja tak nak tambah produktiviti.

    Maka harga barang terpaksa dinaikkan; pandai-pandailah usaha lebih. Disungai dan dilaut dan dihutan, Allah dah sediakan rezeki. kalau duduk saja-saja,mana rezeki nak datang.

    Buatlah part time kerja tambah pendapatan. Takdelah sampai perlu berjuta-juta perkerja asing.

    Susah sangat datang Selangor ambil pasir - pasir tu kan duit. Apapun minta dulu dari Sultan permit. Permit pun dicontrol oleh syarikat Pakatan Rakyat - takkan Langsi Said tak bole kautim? Orang sendiri bukannya orang lain.

    Maka minyak setakat naik berepa sen tu - ofsetkanlah dengan apa-apa kegiatan berfaedah jangan dok mengomen aje - masuk angin keluar asap kalau gitu.

    ReplyDelete
  17. KAH!KAH!KAH!
    JIJAH DH X MENTAL LG
    KAH!KAH!KAH!
    DH DAPAT PROJEK KE?KAH!KAH!KAH!
    P/S SEMUA ORG MENTAL BEB TAPI BOLE CONTROL
    JGN TUNJUK SGT BEBAL LU BEB
    ORG LAIN PUN PENCACAI JGK
    TP XLA CACAI TAIK MCM LU
    KAH!KAH!KAH!

    ReplyDelete
  18. MONGGOL DH PULANG...
    BIG-MAMA DATANG.....

    ReplyDelete
  19. Hidup Najib Monggolia, Hidup Rosmah Puaka Katek.

    ReplyDelete

PETA PELAYAR