FOLLOWERS

Tuesday 18 January 2011

BAGUSLAH HATA, ITULAH KERJA YANG SESUAI UNTUK ANDA !!!!!!

( Ini kot? Nasi lemak Hata nanti ? )



Hazlan Zakaria
Jan 17, 11




Presiden Kesatuan Wartawan Kebangsaan (NUJ) Hata Wahari kini berkira-kira membuka gerai nasi lemak dekat rumahnya di Puchong dan kaunter aduan di depan pejabat Utusan Malaysia di Cheras, Kuala Lumpur.

Ini ekoran penggantungan kerja terhadapnya masih tidak pasti tempohnya dan sama ada bergaji atau tidak. Berita lanjut : KLIK

Penghuni Gua : Baguslah Hata. Baguslah kerja jual nasi lemak tu. Tak mengganggu sesiapa. Buka gerai sendiri dan buatlah peraturan sendiri. Puji diri sendiri dan komplen diri sendiri. Baguslah buka gerai sendiri. Kawal sendiri. Baru anda tahu susah senangnya menguruskan perniagaan.

2. PG berhajat juga nak merasa nasi lemak Hata dalam masa terdekat. Bagusnya kalau Hata maklumkan awal , bila pembukaan resmi gerai nasi lemak di depan Utusan tu. Kita semua pergi rasa dan kalau tak sedap kita pakat-pakat komplen dan piket depan gerai Hata. Itu hak kita sebagai pengguna. Kita nak ada nilai terhadap wang yang kita keluarkan untuk nasi lemak yang kita makan di geranya.

3. Nak tengok juga , Hata marah ke tidak dengan komplen dan piket kita terhadapnya. Biar dia tahu, bukan senang ak buka perniagaan dan menguruskan perniagaan serta menjaga tanggungjawab pemegang saham daan dalam masa yang sama menjaga kepentingan bangsa , agama dan negara seperti Utusan.

4. Jadi kepada Hata, baguslah dengan buka gerai tu. Itulah kerja yang sesuai untuk anda lakukan. Jangan jadi pacat yang kerjanya hisap darah orang lain. Orang dah beri makan kedarah untuk kita, kemudian kita senang-senang aje, tabur pasir dalam periuk nasi orang yang beri makan dan menjaga kita. Anjing pun tahu berterimakaseh kepada tuannnya yang saban hari memberinya makan. Inikan kita manusia.

5.Jangan dok temberang dengan gunakan perkataan kebebasan bersuara yang belum tentu hujung pangkalnya. Kalau bab kebebasan bersuara, nantilah, PG akan rasa dan akan komen tentang keenakan nasi lemak Hata. Dan jangan marah bila PG komplen secara kasar seperti Hata terhadap Utusan. Bersiap sedialah Hata.

6. Tahniah Utusan kerana bertegas kepada semua pacat bangsa ini. Tahu nak komplen aje, sumbanganya kepada syarikat tiada.............Cuma lambat snagat Utusan bertindak.

7. Kepada Hata, selamat menjalankan perniagaan. PG doakan ianya akan berjaya. Bentuklah perniagaan nasi lemak tu, dengan peraturan dan undang-undang sendiri. Dan bersiaplah untuk hadapim kritikan dari pelanggan seperti kami. Jangan mare!!!!!!! Tak gitu ?

18 comments:

  1. RUPANYA UTUSAN PUN TAK BEBAS JUGA...

    TAK BOLEH DIKRITIK DAN DIPERTIKAI...

    MENGATA PIHAK LAIN TAK BOLEH DIKRITIK, TAPI UTUSAN PUN APA BEZANYA..

    UTUSAN KINI HANYA LAH LIDAH RASMI UMNO...UTUSAN MENJADI KUDA UMNO...

    KPD HATA, ANDA PERMULAAN, YG LAIN AKAN MUNCUL JUA!!! SYABAS!! ANDA BERJIWA BESAR

    ReplyDelete
  2. alah, macamlah hamprak daily, malaysiakini dan yg sewaktu dengannya tu bebas sangat.. tengok dalam kain sendiri dulu sebelum nak selak kain orang.

    ReplyDelete
  3. Utusan Malaysia, wadah ilmu dan ehwal semasa... Hatta memang mesti di pecat... Sebagai pembaca dan pelanggan UM dari 1975, sya benci musuh dalam selimut dan pengkhianat begini... UM kena buat sesuatu utk pastikan tiada lagi org seperti ini di UM... Inilah media milik Melayu untuk perjuangan Melayu.. Hatta memang bodoh, sombong dan kufur...

    ReplyDelete
  4. KEHKEHKEH DRP BERSEKUTU DGN FUCKATAN BEK JUAL NASIK LEMAK. UNTUNG DPT, PAHALA PUN DPT

    ReplyDelete
  5. siapa kata UM tu khazanah org melayu?

    kah..kah..kah..kah.. bukan khazanah org melayu tp khazanah pendusta umno..

    akhbar pemfitnah paling kotor dan jijik!!!
    sejak utusan dikuasai umno, habislah rosak akhbar ini...

    aku tdk lg melanggan akhbar ini lama dah!!! membosankan membacanya...sebulan sekali tu baca jugak lah tp lps baca,kasi anak buat layang2...habis crite!!!

    ReplyDelete
  6. haramkahjadah la paper paling bereducated di dunia. hanya org yg ada PHD je yg layak baca.

    ReplyDelete
  7. ELOOOOOOO BEWAK2 PEJUANG MELAYU.

    UTUSAN MELAYU BAEK KA....UM TADAK TIPU KA.
    CEHHHHHHHHHH UM HANYALA PELACOQ YANG DILANCOQKAN OLEH PARTI BEWAK SAJA LA.

    BERITA2 DIA SETARAF NGAN TAIK2 LUMBU YANG BERTERABURAN ATAIH JALAN. HANYA JADI INTRUMEN
    PARTI BEWAK UNTUK PULAIH PALA HOTAK MELAYU.

    he he he
    GURAU NGAN PUAK2 BEWAK

    ReplyDelete
  8. ALOO BEWAK PEJUANG MELAYU........

    MELAYU ADALAH SATU BANGSA YANG TERMELIA DI DONIA. TADAK BANGSA LEIN YANG LEBIH MELIA DARI BANGSA MELAYU. DAH DITAKDIQKAN BANGSA MELAYU PILIHAN ALLAH.

    SAPA2 YANG MENGHINA BANGSA MELAYU BULIH JADI MURTAD. ALLAH TAK SUKA MANA HAMBA DIA DOK HINA BANGSA MELAYU.


    SAPA2 YANG HINA ISLAM, BULIH PAHALA. SABIK TU LA TUN MAHDIAQ DOK HABAQ NABI SIMPAN JANGGUT SABIK MASATU TADAK GILLETTE. BETUI JUGAK KATA MAHDIAQ SABIK ORANG ARAB MASA TU, BULU PELIAQ DEPA PON SAMPAI MELERET KELUAQ JUBAH PANJANGNYA SABIK TADAK PEKAKAS NAK POTONG BULU PELIAQ TU.

    BANGSA MANA BULIH CELENG NGAN BANGSA MELAYU.....SAPA BULIH WAT JALUQ GEMILANG TERBESAQ DI DONIA YANG TOK MAT TEMPEK KAT BANGUNAN ANGKASA PURI TU.

    MAKNUSIA, KALU DEPA MENGAKU MELAYU, MISTI KENA RASIS NGAN MELAYU. SAMPAI DALAM SUMA SEGI MELAYU TAKLEH DILUPAKAN.

    TAHU KA...SABIK APA MELAYU TU SANGAT MELIA, TAK LEIN DAN TAK BUKAN SABIK PARTI BEWAK LA. PARTI BEWAK NI DEPA TAK KIGHA ASALKAN MELAYU BULIH DOK ATAIH DAGHI BANGSA LEIN. ORANG YAHUDI HABAQ BANGSA YAHUDI ADALAH BANGSA PILIHAN ALLAH. PARTI BEWAK DOK HABAQ MELAYU LEBIH MELIA. BIAQ LA DEPA SAMA2 BEWAK DOK BALAH NAK MEMELIAKAN BANGSA MASING2.

    " ORANG YANG MELIA DI SISI ALLAH BUKAN ARAB DAN BUKAN ARAB TETAPI ORANG YANG BERTAQWA" - AYAT

    KALU LA NABI MUHAMMAD NI ORANG MELAYU.......FUUUHHHHHHH BERTAMBAH MELIA LA MELAYU. MELAYU AKAN LEBIH DIMELIAKAN OLEH BANGSA2 LEIN SAMPAI SANGGUP BASUH BEGHAK ORANG MELAYU.

    * ABANG MELAYU JUGAK....TAPI JENIH TAK SEMELIA MELAYU PARTI BEWAK.

    he he he
    gurau ngan melayu termelia di donia.

    ReplyDelete
  9. hek eleh samdol....dengan paper utusan pun marah...amende lu orang....apala punya rendah IQ ko...patut le ko sama atas ko bengap and bahlol...kesian....kesian..

    ReplyDelete
  10. Assalamualaikum PG

    lord reid? bukan melayu la tu..aku ingat "lut burit"..kha kha kha penyokong tegar anu arr burit la tu.

    "Lut burit" kenapa boh nama hang tu ngan nama lord? nak jugak jadi orng mulia ye? tengok la bahasa hang tu mcm taik,jgn la rendahkan maksud "LORD" tu.mmg keji la hang ni....

    ReplyDelete
  11. kebebasan bermakan juga tidak bermaksud boleh makan nasi lemak orang free. Apakah kebebasan bersuara membenarkan menceroboh persidangan tertutup mana-mana persatuan? Kepada Pemberita, apakah YDPA ada membuat undang-undang yang mana pemberita dibenarkan menceroboh walaupun tidak diundang?

    ReplyDelete
  12. samdol 10.58

    hang melayu ka....hang bukan melayu....hang melayu yang paling BODO diantara melayu melayu yang lain....

    hehehe
    gurau ngan melayu bewak paling bodo di donia...

    ReplyDelete
  13. Aku ada sikit profil tentang Lord Reid Pukimak ni, dia ni asal dari permatang Pauh tempat ejen CIA main bontot, dia ni dah dilarang dilaman pembangkang sebab banyak guna perkataan lucah. Sekarang dia cuba nak provok laman penyokong kerajaan, dia juga guru disekolah kebangsaan dekat Permatang Pauh mengajar murid Tahun dua sebab dia lulusan sijil Perguruan saja, Bini dia tengah kursus buat KPLI di UPSI, aku pernah maki dia sampai pagi di laman pembangkang pinkturtle. Oleh itu dia ni diibaratka dajal jugalah, jika dia masuk maki saja dia,jangan layan sangat si lahabau

    Kah kah kah kah kah kah

    ReplyDelete
  14. baguslah..
    en hata bleh keja kat harakah,malaysiakini lps ni.so amalkan 'kebebasan bersuara' anda sana.klo nak test 'kebebasan bersuara' tu,try kritik nik aziz,karpal,LKS atau nuar dalam akhbar2 ni..hehe

    ReplyDelete
  15. byk lg spesis2 mcm ni dlm mana2 sektor.klo jd penjawat awam pun cthnya.spesis ni mmg x rasa dia jd penjawat awam.yg dia tau amik gaji.komitmen atas kerja x ada.komplen byk..spesis mcm ni dlm kerajaan sgt byk..baik dibuang kerja dr suruh mrk2 ni benti.mereka2 yg rajin kerja sepejabat biasanya jd mangsa spesis2 ni...

    ReplyDelete
  16. saya setuju dengan anon 1543 dan anon 1551

    bagus juga hata berkerja di malaysiakini atau harakah atau suara keadilan. utusan kan tak bagus. pergilah kerja tempat yang bagus.

    ReplyDelete
  17. aku pelikla kata ahli umno ada 3 juta lebih tp edaran UM jatuh ke 100 ribu lebih sehari. mana pegi yg lain, tak beli ke UM yg mulia ni??? Ataupun yg lain tu.......lu pikirla sendiri.

    ReplyDelete
  18. KAH!KAH!KAH!
    WAYANG MAU LEBIH DOL?
    BALANCE TU JGN TANYA LA DOL?

    ReplyDelete

PETA PELAYAR