FOLLOWERS

Friday 7 January 2011

MB KHALID YANG RABUN : DATUK RAMLI !!!!!







....................................................................................Berikut kenyataan penuhnya berhubung kontroversi pelantikan bekas pengarah Jabatan Agama Islam (JAIS) Selangor itu:

Saya tidak terlibat langsung dalam menentukan Datuk Kushrin sebagai SUK Selangor. Saya hanya terlibat dalam menyenaraikan calon-calon yang layak dipertimbangkan berdasarkan seniority (kekananan) dan saya percaya pada seniority.

Tanya Hasan Ali

Sebanyak lapan nama layak dipertimbangkan dan Datuk Kushrin adalah calon kelima berdasarkan kekananan.

Senarai ini telah disembahkan kepada DYMM Sultan Selangor, diserahkan kepada YAB menteri besar dan saya meminta beliau berbincang dengan DYMM Sultan.

Dan satu salinan kepada JPA untuk pemilihan bagi memastikan SUK Selangor orang Selangor dan mempunyai pengalaman bekerja di Selangor bagi mengetahui adat kerja. Senarai telah diserahkan lebih daripada tiga bulan sebelum persaraan saya.

Mereka semua pegawai saya dan saya tiada preference kerana saya tiada personal interest (kepentingan peribadi).

JPA telah menyenaraipendek tiga nama dan minta disembahkan kepada DYMM Sultan seperti yang dititahkan, berdasarkan integiriti, kredibeliti dan pengalaman. Nama Datuk Khushrin yang teratas dan dua nama lain.

Saya telah bertanyakan senarai negeri beberapa kali daripada (exco Selangor) Datuk Hasan Ali. Kali pertama dimaklumkan belum selesai wawancara Datuk Nordin yang bercuti dan sekali lagi dimaklumkan telah diserahkan kepada YAB Menteri Besar.

Kegagalan komunikasi

Saya perpendapat perkara ini akan di bawa untuk berbincang sendiri dengan DYMM Sultan Selangor. Saya telah kemukakan tiga calon JPA kepada DYMM Sultan Selangor.

Dan DYMM Sultan telah perkenan Datuk Kushrin melalui surat kepada saya yang disalinkan keapda YAB MB. Saya telah memanjangkannya kepada JPA dan perkara ini masih embargo sehingga pengumuman dibuat oleh JPA.

Saya didakwa tidak memaklumkan kepada EXCO kerana saya kira kalau hendak pecahkan rahsia biarlah YAB menteri besar sebab beliau juga mendapat salian surat kerana sebagai YAB MB beliau biasanya kebal, manakala jika saya yang memaklumkannya dan keadaan jadi macam sekarang sudah tentu saya akan dipersalahkan dan boleh didakwa di bawah akta rahsia rasmi.

Keadaan yang senyap menyebabkan saya beranggapan perkara ini telah dibincangkan oleh beliau dgn DYMM Tuanku dan tiada masalah.

Manakala pengarah JAIS tiada masalah, kalau calon saya adalah Datuk Asmawi berdasarkan kekananan, the most senior (yang paling kanan).

YAB menteri besar menulis memo meminta tuan haji Marzuki, saya sembahkan kepada DYMM Tuanku sebagai ketua agama Islam dan Baginda telah perkenan.

Saya berpendapat keadaan disebabkan communication brokedown (kegagalan komukasi) dan juga lack of communiction (kurang komunikasi) di pihak saya dengan YAB menteri besar yang menyebabkan banyak sangat tangapan digunakan. Berita lanjut : KLIK

Penghuni Gua : Macam mana Khalid? Nak salahkan siapa lagi. Atau MB ini tidor kot di pejabat semasa Dato Ramli serahkan surat cadangan perlantikan SUK.

2. MB Khalid rabun kot?. Rabun kerana banyak sangat terkena atau terminum kencing DSAI kot? Lepas membaca kenyataan Ramli ini, Khalid mungkin mencari kambing hitam lain untuk dikorbankan. Mungkin kot ?

11 comments:

  1. KHALID RABUN?
    KAH!KAH!KAH!
    KO PLAK BUTA!BUTA KAYU!
    KAH!KAH!KAH!
    KO PLAK X KENE KENCING DGN NAJIB MONGGOL & D'GENG KE?
    KAH!KAH!KAH!

    KHALID CARI KAMBING HITAM NK BUAT KORBAN?
    KAH!KAH!KAH!
    UMNGOK NAK CARI SAPE PLAK NAK BUAT KORBAN?
    CARI PMPUAN INDON PLAK BUAT KORBAN!
    KAH!KAH!KAH!

    TP KORBAN PUAK PR NI X SE-BRUTAL KORBAN PUAK UMNGOK!
    MATI LA ROBENGAH LEPAS NI!
    "MAMA JAMB0L" KASI C5 SATU KALI SAMA INI AMAH!
    STANDBY CEWEK2 INDON!

    ReplyDelete
  2. hahaha..puak PR yg BENGAP..pilih pon MB GAGAP..patut la kerja LEMBAB..dah la tu perangai BIADAB..yg tau bikin cerita palsu n last2 peluru sudah pusing mau cari tuan asal..kesian puak2 PR yg BUTA KAYU..PUAK PR YG BODOH DAN BENGAP..PR=pusat rongeng..main tongeng..hancinnggg..pengikut semua kena kencing..dah sah2 la AnuGhairah tuhan punya geng..

    ReplyDelete
  3. nak mengutuk tapi telor simpan dalam seluar

    ReplyDelete
  4. tuuu dia..
    anjing2 umngok dh menyalak
    tu la ko anon 16:35 p kaco anjing2 umngok ni wtpe.cari penyakit

    ReplyDelete
  5. TELO SIMPAN DLM SLUAR LA DOL?
    LU SIMPAN LUAR SELUAR KE DOL?
    KAH!KAH!KAH!
    BERDEPAN LA DOL?
    ADA BRAN?JGN SEMBANG TELO JE DOL?
    NAMPAK SGT KEANJINGAN LU NANTI
    ADA BRAN?

    ReplyDelete
  6. hai!
    wan songel mentel nak bilang nih
    anon 1709 hebat pon nay awat noooo
    wan cayang kamu
    tak maca depa lang si ul tu
    ek eleh depan depan mu kato,
    belakang pun mu balon, lahanat cina beng ho
    udah ler sesat, menyesatkan
    kalid gagap ker, kambing gagap
    ops kalid janggoat gagap nooooo
    tak pon, gagap nya pas jer kat anon 1635
    kalid kalau nak cari kambing hitam
    kat sini banyak, tuh anon 1733
    anjin anjin geladak
    piii lah sana sembah beng hok, nak cepat kaya
    tak pon sembah kalid gagap, lu mintak apa jer
    jangan mintak suk sudah, panas

    -1Malaysia-1jijah-

    ReplyDelete
  7. kah kah kah... puak Fuckatan suke benar ngan indon nama Robengah tu ke? Rupe2nye cerita rogol amah tu palsu sama sekali angkara Rockyngah. Kah kah kah..

    Isu adun selising bile puak Fuckatan nk tunjuk bukti pula? Xpe, cari je sesiapa jd kambing itam, Sir James Khalid pandai dlm bab membodohkan org2 dlm Fuckatan tu. Kah kah kah...

    ReplyDelete
  8. APA CITER NIH?

    TAK HABIS2 ISU SUK SELANGOR...DAN YANG PALING TAK SENONOH DAN GILA ADALAH UMNO DAN MEDIA PENCACAI CELAKA MEREKA...

    INI ISU ANTARA SUK, KERAJAAN NEGERI, JPA DAN ISTANA.
    1. APA KENA MENGENA DENGAN UMNO?
    2. KENAPA UMNO PULAK YANG NAIK ANGIN TAK TENTU PASAL NI?
    3. APA KAKITAN DGN ISU PERLATIKAN SUK SELANGOR NI DENGAN UMNO?
    4. KENAPA UMNO SETIAP SAAT DAN WAKTU MEDIA2 PENCACAI UMNO TAK HENTI2 MENYALAK MCM ANJING BERKAITAN ISU INI?

    BILA DIFIKIR2KAN, BETUL LAH TELAHAN DAN ANGGAPAN RAKYAT BHW UMNO MEMANG DALANG SEBALIK ISU SUK DENGAN MENGAITKAN ISTANA UTK MEMBURUKAN KERAJAAN NEGERI SELANGOR!

    SUK BARU SELANGOR ADALAH "UTUSAN" UMNO MELALUI JPA/SPA PERSEKUTUAN UTK MENGKUCAR-KACIRKAN KERAJAAN NEG.SELANGOR. MAKA SEBAB ITU LAH UMNO BEGITU BERIYA2 DAN BERSUNGGUH2 MAHU KAN SUK ITU DI"HANTAR" KE SELANGOR SBG ALAT UTK MENJATUHKAN KERAJAAN NEGERI SELANGOR!

    MAKA SEBAB ITU LAH UMNO BENAR2 MARAH BILA ISU INI DIKHABARKAN KPD RAKYAT OLH KERAJAAN NEG SELANGOR KERANA TEMBELANG MRK PECAH!

    JIKA SEKIRANYA UMNO TIADA APA2 KAITAN DGN ISU INI, APA GUNANYA UMNO/MEDIA PENCACAI MEREKA MENGGILA MCM RIBUT TAUFAN SKRG! KALAU UMNO TIADA KAITAN, ,BUAT APA KO MENYIBUK!
    BIAR LAH KERAJAAN SELANGOR URUSKAN DGN ISTANA, JPA/SPA DAN SUK SENDIRI!

    TAPI...DEMI UTK MEREALISASIKAN "KEHENDAK SULIT" UMNO YG RAKUS ITU, MAKA PROJEK INI MESTI LAH DIJAYAKAN WALAU APA JUGA HARGANYA...

    MAKA, ORG2 UMNO PUN SUDAH SIAP SEDIA MENGGEMPUR SPT MEDIA PENCACAI MRK, TV, RADIO, NGO2, DLL TERMASUK LAH BERUK, KERA, MONYET, BABI, ULAR, BUAYA,....
    5. JIKA PKR/PR SELANGOR BISING MEMANG PATUT LAH SEBAB INI ISU MEREKA!

    PELIK PERANGAI MANUSIA BERHATI SETAN UMNO NIH!

    ReplyDelete
  9. kah kah kah... setan Fuckatan peliharaan James Khalid meroyan tak pasal2 nak salahkan UMNO pulak. MB Gagap + bengap sendiri yg x suke ngan Khusrin, UMNO pula dibabitkan sekali. Seronok setan Fuckatan kat atas ni ye....

    Kah kah kah...

    ReplyDelete
  10. KAH!KAH!KAH!
    DOL 00:28
    DH XDE POINT KE?
    KAH!KAH!KAH!SAMPAI ISU SUK NI PUN LU MENYALAK LEBIH?KAH!KAH!KAH!
    MENGALAHKAN UMNGOK PLAK!
    APE MASALAH LU DOL?
    "MENTAL" KE DOL?
    KAH!KAH!KAH!

    ReplyDelete

PETA PELAYAR