FOLLOWERS

Saturday 22 January 2011

PRK DUN TENANG : PRIMA TUDUH TPM PENDUSTA !!! BIAR BETUL NI !!!!






Persekutuan Pertubuhan India Malaysia (PRIMA) melabelkan Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin yang juga menteri pelajaran sebagai seorang penipu, pendusta dan pengkhianat kerana membuat kenyataan bahawa kementerian telah mencapai persetujuan dengan masyarakat India berhubung penggunaan buku teks kontroversial, novel Interlok. Berita lanjut : KLIK

Penghuni Gua : Sedapnya PRIMA cakap TPM menipu dan pendusta berkaitan perkataan paria dalam interlok. PRIMA ini siapa sebenarnya. Apa yang dok sibok sangat dengan Interlok. Interlok gigit punggong anda ke? Andalah yang berotak singkat dan tidak berpijak dibumi nyata. Otak anda penuh dengan perasaan benci, dendam dan perkauman serta otak politik semuanya.

2. Kalau PRIMA jujur, mengapa tak bakar YB Azmin Ali yang menengking YB Gobakrisnan dengan perkataan Paria dalam mesyuarat PKR. Bukan orang lain yang dedahkan. Tetapi Gobala sendiri. Mengapa layanan PRIMA terhadap Azmin berlainan dengan layanan PRIMA terhadap Interlok yang hanya sebuah karya sastera dan seni dan hanya berunsur sejarah?

3. Apakisah sangat perkataan paria ini? PG pun dari gulungan Melayu paria juga. Orang susah dan orang biasa sahaja. Tak memalukan PG dan keluarga pun. Memang hidup manusia ini ada susunan hirakinya cuma dalam budaya yang berbeza. Itu pun Interlok bukan menghina gulongan ini pun.

4. PRIMA dah habis ke baca Interlok? Atau baca Interlok ditempat yang hendak dibaca aje kot? Bukan gambaran keseluruhan. Itu yang otak PRIMA semuanya jadi senget tu.

5. PG nak PRIMA komen juga mengenai kecaman paria oleh YB Azmin Ali terhadap YB Gobala. Itu pun kalau PRIMA , lidah tak bercabanglah. Tapi nampak gayanya PRIMA ni lidah bercabang. Lihat le ancamannya kepadaTPM , dengan mengugut supaya pungundi India di DUN Tenang mengundi PAS!!!! Itu aje isunya. Dah kenal siapa PRIMA. Hanya kuda tunggangan PR . Itu ajelah.....

6. Tak gitu? Kepada TPM, abaikan ajelah PRIMA ini. Jangan dilayan auta mereka ini atau mereka yang serupa dengan PRIMA yang kaki auta ini. Boleh jalanlah!!!!

6 comments:

  1. habis la BN, dekat2 pru ni lah banyak masalahnya...sama mcm pru lepas..tu belum harga barang naik lg...alahai...ni aku down ni..

    ReplyDelete
  2. hoi!!!, prima ni dah le keling, paria pulak..

    ReplyDelete
  3. Inilah bila buat tak tahu sejarah. Jika tidak betul fakta dalam buku interlok,sila saman. Bukan tak kurang loyar india yang "hebat-hebat".

    Apakah inggerris nak bawa ke Malaya untuk berkerja di estet toreh getah orang-orang India dari golongan Brahmin?

    Betul juga kata PG, paria itu golongan bawahan - itu aje. Bukan tidak ada juga dikalangan orang-orang Melayu golongan kais pagi makan pagi dan kais petang makan petang. Cuma diIndia atau dalam agama Hindu, Kasta itu sememangnya wujud kot dan begitu menebal. Sebab itu bila sebut paria memang payah nak diterima sebab dikalangan seagama mereka pun perkara itu walaupun begitu hina, namum mereka akur dengan lapisan masyarakat dikalangan mereka. Yang bawah tu memanglah kena henjut habis-habis dari mereka-mereka yagn diatas. Itu hal agama mereka, tak payah lah nak masuk campur sebab mestilah betul kot. Itu belum lagi dalam hal sutee - dimana isteri akan turut dibakar terhadap suaminya yang mati. Walaupun telah diharamkan oleh kerajaan - dalam hal agama mereka itu dibenarkan kot?

    Kalau paria itu tidak betul, kita nak dengar lah juga dari sami-sami mereka samada paria itu sebahagian dari agama mereka. Apapula pendirian sami-sami mereka?

    ReplyDelete
  4. hai!
    wan sebenornya memang anti keling paria ni!!
    udah dasarnya pari ah! ah! ah!
    kasta bawahan
    socai pencacai angkat nick ajis ops najis
    ketuanan rakyat maaaaa!
    ketuanan melayu, pulun ajelah pari ah ni
    jangan bagi ruang & peluang
    titik terus beb sekarang!!!!
    masaalahnya pas tu pun sama jugak pariahnya
    kapir, tapir, tenok, mak lampir
    sama jer kapir ka pariah ka piriah

    -1Malaysia-1jijah-

    ReplyDelete
  5. JIJAH GAGAP BeNgap DH BERSUARA
    AHAKS!

    ReplyDelete
  6. WOI UMNO PANTAT! ORANG MELAYU DULUKAN BODOH PEMALAS PUTAR ALAM. PANGGIL ORANG CINA DATANG TANAH MELAYU USAHAKAN LOMBONG. FARE AND SQUARE LA ORANG UMNO SEKARANG NI BODOH SAMA LA.

    ReplyDelete

PETA PELAYAR