FOLLOWERS

Sunday 23 January 2011

PRK TENANG : BETUL KE TAK BOLEH SALAM NORMALA ???? !!!!!




Abdul Rahim Sabri
Jan 23, 11


Calon PAS Normala Sudirman hari ini membidas BN, khususnya MCA kerana gagal memahami adab bersalaman seorang Muslim dengan individu yang lain dalam konteks masyarakat majmuk di Malaysia.

"Saya anggap 53 tahun (kita) merdeka, komponen BN gagal memahamkan ahli komponen mereka, (termasuk) MCA dan sebagainya, bagaimana adab bersalaman seorang individu muslim dan dengan yang lain.

"Kami sebagai individu Muslim, kami (wanita) memang tidak bersalam dengan lelaki... Begitu juga dengan kaum Tiong Hua, kami bersalaman dengan perempuan (Tiong Hua) tidak ada masalah, (sebab) mereka perempuan. Berita lanjut : KLIK

Penghuni Gua : PG setuju benar dengan kenyataan Normala calun PAS Tenang. Bukan muhrim tak boleh salam tangan.

2. Tapi dalam gambar di atas, mahaguru besar PAS yang dok khutbah sana sini walau punmajlis orang, boleh pulak bersalaman dengan wanita India dan Cina.

3. Apa hukjuman dan fatwanya pulak. Jawab sikity Normala? Ada dua versi ke larangan bersalam dalam islam. Satu versi Nizar puaka Perak tu dan satu Normala DUN Tenang. Siapa yang tak faham agaknya. MCA ke , atau si Nizar puaka tu atau PAS sebenarnya yang mengelirukan orang ?

4. Jawab sikit Mala!!!!!! Boleh ke Nizar bersalam dengan wanita Cina dan India tu. Adik dia ke kedua wanita berkenaan?

5. Keh keh keh !!!! Sudahlah. Alim tahi kucing semuanya.!!!!!! Hukuman dan fatwa ikut sedap mulut aje !!!! Normala kata tak boleh, PG pun kata tak boleh, tapi Nizar pulak boleh!!! Apa cerita ni !!!! PAS bagaimana ??

23 comments:

  1. Ini lah PAS SYAITAN. Cakap tak serupa bikin

    ReplyDelete
  2. Haram dgn wanita Islam je. Kalau non muslim, i ok...kata niza...

    ha ha ha...mangkuk berayun si niza puaka.

    ReplyDelete
  3. APE RAAAA MALA NI. IKUT LE MCM JIJAH PAKAI SARUNG KONDOM..OPSS SORI!..SARUNG TGN!. MANE LE TAU AKAN DTG BLEY GAK PAKAI TERUS KLU AGAK2 DAH GELI NAK PEGANG ANU LAKI KEHKEHKEH

    ReplyDelete
  4. kalau kau Islam tentu faham hukum.. jgn kutuk orang yg nak amalkan Islam mereka. Mala betul dan istiqomah dan patut sangat melayu Islam umno sokong orang yang baik. Budak tu melayu jugak.

    Yang Nizar salam dgn pompuan, itu dia jawab sendiri dgn Tuhan. Kelemahan dia. Apa halnya kau nak sanggah? isu sekarang ialah China filem lucah itu hina muslimat sebangsa kamu.. kalau dia tak faham ok jugak sbb kafir tapi kamu apa? Mala cakap umno kawan MCA lebih 50 tahun tapi tak mampu nak dakwah kat china tu. Apa nak hairan kalau dia lucah sebab apa kurang pemimpin umno lain mcm Rahim Tamby Chik, Najib, JJ, bekas menteri selangor dan MB Hohor dgn exco betina dulu?

    ReplyDelete
  5. Mormala ikut sangat fatwa tuuu.... nak jaga hati suami dia jeeee... suami tak ada dan menjanda, tok nik muhrim pun dia salaaaammm...

    Nizar bersalam tak teramasuk hukum muhrim....

    ReplyDelete
  6. Kalau mengikut Hukum ISLAM...sememangnya benar..tidak boleh bersentuhan dengan bukan muhrim waimah cina , india, sikh, kongostan atau apa komposisi bangsa sekali pun yang berbeza gendernya....TAPIIIIIIII...jengggg jenggggg jenggggg...Kalau mengikut hukum ISLE PAS, nampak boleh kasi untung..BOLEH SAJAAAAAAAA...PAS FOR ALL & PIS FOR KENCING...auwwwwwwww

    ReplyDelete
  7. Isu tidak "bersalaman" dengan kaum lelaki yang bukan mahram menjadi isu besar dalam kempen panas Umno dan BN di Tenang untuk memperlekehkan calon Pas,Cikgu Normala.

    Mengapakah Umno yang selama ini mengaku lebih islamik daripada Pas tidak mampu menunjukkan teladan dan akhlak islam seperti yang dituntut oleh Al Quran dan Hadis kepada kaum cina iaitu MCA dan Gerakan yang selama ini menjadi kawan tidur sebantal hampir 53 tahun lamanya.

    Mana mungkin.. kaum cina dalam BN mampu memahami akhlak dan adab dalam islam kalau pimpinan Haprak Umno sering kali menghalalkan perkara yang di haramkan Allah.Kita sering dihidangkan dengan akhlak buruk pimpinan wanita Umno Haprak ini apabila melanggar perintah Allah dengan mudah bersalaman dan tidak menutup aurat dengan lelaki bukan mahram sesuka hati mereka,seolah-olah menempah tiket ke neraka Allah.

    Sudah pasti kaum cina melihat bahawa pimpinan Umno ini sama sahaja dengan mereka,inilah nasib malang Islam di Malaysia apabila Umno Haprak berkuasa.

    Mana pula perginya suara-suara alim ulamak Umno??Mengapa diam??seperti telah dikunci oleh syaitan mulut dan lidah mereka.Bangun dan nyatakan kebenaran,apakah hukumnya wanita islam bersalaman dengan lelaki bukan mahram??Oleh kerana perkara ini berlaku di Johor,maka Mufti Johor perlu segera menyatakan kebenaran hukum Allah ini.

    Sekiranya kalian lambat bertindak kerana memikirkan perut dan bawah perut..maka semakin hebatlah kaum bukan islam mempermainkan hukum Allah ini,dan Ingattt!!!...kalian akan dipertanggungjawabkan di Yaumul Masyar kelak!!

    ReplyDelete
  8. Memang biadap dan kurang ajar!..dah 50 tahun lebih merdeka pun masih jahil tentang hukum dan 'adat' Islam, masih mahu persoalkan syariat2 Islam..sama juga isu sebelum ini..peguam MCA yg kononnya tak dapat bezakan antara bunyi azan dengan bunyi ceramah/kuliah agama..baca di SINI..

    Terus terang penulis katakan, penulis tak salahkan mereka..tak pelik mereka persoal itu dan ini krn mereka bukan Islam, sudah pastinya jahil dan tidak faham tentang Islam..yang patut dipersalahkan adalah parti assobiyah Umno!..parti ketuanan Melayu inilah punca MCA dan Gerakan semakin jahil dan menentang Syariat Islam!

    Umno barua MCA/Gerakan!

    Penulis setuju dgn pandangan Cikgu Normala Sudirman, Umno GAGAL SEGAGALNYA menjelaskan apa itu Islam kpd sekutu mereka walaupun telah menjalin hubungan lebih 50 tahun..yang mereka tau, Melayu Melayu Melayu sampai agama sendiri dilacurkan..

    Lihat shj contoh dlm isu bersalam/berjabat tangan antara wanita dan lelaki bukan mahram di dalam Islam, mana suara pemimpin Umno membela Normala? mana suara pencacai Umno, Zul Kulim mempertahankan Syariat Islam ini? mana PERKASAm dan sekutunya yang lain?..butakah? bisukah? pekakkah?..

    Kalaulah DAP yg timbulkan isu ini, xcukup ruang Utusan malaysia dan RTM mainkan isu pengkhianat agama, anti Islam, ultra kiasu, ISA, PAS boneka DAP, dan lain2..mcm tu juga Zul Kulim...dasar lidah bercabang punya Melayu..pengkhianat agama!!

    PRK Tenang pamer wajah sebenar MCA-UMNO terhadap Islam

    Itu belum lagi isu 'negara Islam'..kenyataan Muhyiddin Yassin yang bersetuju dengan langkah MCA menjaja isu Islam demi menakutkan masyarakat Cina dengan penubuhan negara Islam (hukum Islam) ternyata telah melampaui batas..

    Begitu juga tindakan MB Johor, Ghani Othman yang memperlekeh undang2 islam (mencuri potong tangan) di hadapan kaum Cina di Tenang..sungguh biadap..sila baca pada tajuk, "BIADAP: MB Johor dan Muhyidin persenda hukum Allah, takutkan pengundi Cina dengan negara Islam!"...

    Sila sebarkan!

    Untuk yang terakhirnya, tahniah Persatuan Peguam-peguam Muslim Malaysia (PPMM) yang segera tampil kehadapan mempertahankan syariat dan hukum Islam dari dilacurkan oleh MCA dan Umno..selagi sesuatu isu itu tidak mendatangkan manfaat kpd perjuangan mereka, jangan harap mereka nk bersuara dan menjuarai isu ini..

    Akhir kalam, seperti biasa, isu kebiadapan parti MCA dan GERAKAN ini akan dikemaskini pada link di sebalah, "Koleksi sekutu Umno (parti Kompenan BN) timbul isu perkauman, hina Islam!"..mohon kalian baca dan sebarkan..

    p/s: Mohon rakan2 yang punyai 'link' dgn Zul Kulim, sampaikan artikel penulis ini kepada beliau..penulis masih menunggu respon beliau di facebook, masih tidak berani approve..dasar pengecut..

    ReplyDelete
  9. Tenang terus tertumpu pada tangan Cikgu Mala

    Mata pemimpin BN nampaknya terus tertumpu seputar isu sama ada calon PAS Normala Sudirman bersalam atau tidak dengan lelaki, khususnya bangsa Cina.

    Pagi ini, Timbalan Menteri Perdagangan Dalam Negeri Koperasi dan Kepenggunaan, Datuk Seri Tan Lian Hoe hari ini terus menyelar pendirian muslimat PAS itu.

    "Ini perkara paling asas... Bukan hanya lelaki, tetapi bila dia (Normala) bersalam dengan wanita, dia juga pakai sarung tangan. Ini tidak mesra. Adakah dia fikir tangan kita kotor,"kata pemimpin GERAKAN itu.

    "Saya harap pengundi Cina berhati-hati. Kita amat bimbang berhubung isu negara Islam. Mereka mahu mengamalkan negara Islam yang ekstrim."

    Isu itu mulai timbul apabila Presiden MCA Chua Soi Lek sebelum ini dilaporkan berkata, tindakan Normala enggan bersalam dengan lelaki tidak diterima oleh masyarakat Cina.

    Dalam perkembangan berkaitan, Persatuan Peguam-peguam Muslim Malaysia (PPMM) pula menyatakan kegusarannya terhadap permainan politik yang didakwa tidak mengira sensitiviti agama dan adab tatasusila masyarakat.

    "Isu tidak bersalam antara lelaki dan wanita bukan mahram tidak patut dijadikan bahan politik oleh mana-mana pihak," katanya sambil menambah perkara itu adalah tuntutan agama.

    "Saya sendiri tidak akan menghulurkan tangan bersalam dengan wanita bukan mahram. Malah saya juga akan menggunakan lapik untuk bersalam dengan isteri saya ketika berwuduk."

    Dalam kenyataannya hari ini, Zainul Rijal (kiri) menasihat semua pihak agar menghormati pegangan agama seseorang kerana ia bukanlah "kecacatan" malah menggambarkan prinsip utuh yang dipegangnya.

    Katanya, dalam Islam sendiri perkara itu sudah maklum dan "hanya orang yang mengambil Islam secara terpilih sahaja yang tidak mengamalkannya."

    Zainul Rijal juga menggesa Chua memohon memohon maaf kerana "memperlekehkan ajaran Islam" ini dengan "cuba menggambarkan pengamal ajaran Islam adalah anti sosial dan tidak boleh berkhidmat kepada masyarakat". - MK

    ReplyDelete
  10. Persatuan Peguam Muslim tuntut Presiden MCA mohon maaf

    SHAH ALAM 23 Jan. : Presiden Persatuan Peguam-Peguam Muslim Malaysia Zainul Rijal Abu Bakar mengesa Presiden MCA, Dr Chua Soi Lek memohon maaf ekoran kenyataan menyentuh sensitiviti agama Islam seolah-olah penganut Islam sebagai anti-sosial dan tidak mampu melayani masyarakat.

    Zainul Rijal berkata demikian dalam satu kenyatan medianya hari ini di sini .

    Dalam pada itu, beliau yang dihubungi TV Selangor berkata dalam memperjuangkan nasib rakyat, tidak sewajarnya menjadikan isu agama sebagai barang untuk dijaja kerana ia mencakupi sensitiviti sesetengah masyarakat.

    "Tidak semua isu perlu dijaja sebagai isu politik khususnya isu agama yang mencakupi sensitiviti masyarakat yang berbilang bangsa dan ini juga telah termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan yang menyatakan rakyat Malaysia bebas mengamalkan agama masing-masing, jadi sebagai Islam memang ada perbahasan-perbahasan terhadap sentuhan antara lelaki dan wanita bukan mahram ini adalah haram," katanya.

    Zainul menjelaskan calon PAS untuk PRK DUN Tenang, Normala Sudirman hanya mengamalkan agamanya dan keadaan ini tidak langsung mengambarkan ketidak mesraan beliau dalam kempen pilihanraya.

    "Beliau hanya menjalankan prinsip agama yang utuh dan tidak sepatutnya wujud persoalan untuk ditimbulkan dalam hal ini kerana ia akan menjurus kepada mempersoalkan undang-undang Islam itu sendiri, " katanya.

    Beliau berkata demikian ketika mengulas kenyataan Chua terhadap calon PAS itu ekoran keengganan berjabat tangan dengan bukan muhrim semasa pusingan kempennya di Tenang.

    Khamis lalu, Chua telah memberi amaran kepada masyarakat Cina di Tenang untuk menentang "seperti ini nilai-nilai Islam".

    Hal ini diikuti oleh Naib Perdagangan Koperasi dan Menteri Hal Ehwal Pengguna Tan Lian Hoe yang pagi ini mengutuk Normala atas masalah yang sama.

    "Jadi tidak bermakna tidak bersalam itu bermaksud tidak mesra dan mengurangkan produktiviti dan apa yang penting bagi seseorang itu mengamalkan agamanya dan dia perlu diberi kebebasan sepenuhnya untuk mengamalkan agamanya, " katanya.

    Dalam pada itu, Exco Majlis Pimpinan Pusat PKR, Fariz Musa pula berkata insiden ini jelas menunjukkan kegagalan UMNO-Barisan Nasional apabila dilihat gagal memberi kefahaman yang jelas kepada rakan komponennya MCA tentang agama Islam.

    "Sebab itu kita melihat bahawa sikap 'double standart' yang diamalkan Umno yang bukan sahaja tidak mengamalkan agama dalam kepimpinan parti mereka tetapi juga gagal memberikan kefahaman serta merungkaikan apa yang boleh menjadi sensitiviti kepada orang Islam dan masyarakat," ujarnya.

    "Dan kita juga melihat ulama-ulama Umno juga gagal memainkan peranan dalam memberikan kesedaran terutamanya sekali dalam komponen BN itu sendiri untuk memahami secara jelas dalam isu Islam," katanya lagi.

    Fariz kertika dihubungi Tvselangor, turut melahirkan rasa kecewa dengan tindakan MCA sekaligus insiden ini membuktikan mereka jalas ketandusan idea kerana sanggup menggunakan isu agama untuk kepentingan politik mereka.

    "Kita sangat kecewa dengan tindakkan yang dilakukan oleh MCA dalam suasana sebegini dan ini jelas membuktikan bahawa mereka ketandusan idea sehingga sanggup menggunakan isu-isu agama yang boleh menyebabkan tercetusnya sentimen perkauman dan agama," katanya.

    Tambahnya lagi, polemik ini tidak ada penghujungnya jika tindakan tegas tidak diambil dari komponen Barisan Nasional khususnya Umno dalam mendepani permasalahan ini.

    ReplyDelete
  11. Umno Gagal "Dakwah" MCA

    SHAH ALAM 23 JAN : Kedangkalan ilmu agama pimpinan Umno-Barisan Nasional, menjadikan isu bersalaman calon PAS, Normala Sudirman terus digunakan sebagai kempen parti komponennya pada pilihan raya kecil Tenang.

    Pengerusi Sekretariat Himpunan Ulama Rantau Asia, Ustaz Abdul Ghani Shamsudin berkata, walaupun sekian lama MCA menjadi parti komponen BN yang diterajui oleh
    kepimpinan beragama Islam, parti itu masih gagal mendidik perkara asas dalam Islam.

    " Kalau yang sudah mengaku Islam pun tidak faham, di kalangan sahabat-sahabat MCA jauh tidak faham tentang isu-isu keIslaman.Mereka tidak dapat didik dengan
    Umno sebab Umno sendiri tidak mengarah kepada mendidik tentang Islam kepada parti-parti yang bersama dengannya," kata Ustaz Ghani kepada Tv Selangor.

    Malah menurut Ustaz Ghani, tindakan Presiden MCA, Chua Soi Lek mempertikai tindakan Normala yang enggan bersalaman dengan pengundi Cina menunjukkan sikap
    perkauman sempit yang dibawanya.

    " Jelaslah bahawa Chua Soi Lek adalah seorang politikus yang agak cenderung kepada perkauman dan oleh kerana itu hujah-hujah mereka dalam memenangi hati rakyat adalah hujah perkudaan.

    " Jadi Chua Soi Lek harus dilatih dan dididik agar memahami politik yang mengatasi kaum, politik yang menggunakan alasan-alasan yang lebih logik, lebih bertamadun, lebih beretika, dan lebih bermoral," tambah Ustaz Ghani.

    Dalam perkembangan terbaru, Timbalan Menteri Perdagangan Dalam Negeri Koperasi dan Kepenggunaan, Datuk Seri Tan Lian Hoe hari ini turut menyelar pendirian
    Normala sambil menyifatkan tindakan tidak bersalam dengan bukan muhrim sebagai tidak mesra.

    Walaupun penjelasan telah diberikan oleh calon PAS di Tenang namun ia nampaknya tidak dihiraukan oleh pimpinan BN dan parti komponennya dalam cubaan meraih
    undi masyarakat Cina di DUN tersebut.

    " Saya fikir itu bukan isu yang boleh menenggelamkan pengaruh PAS di Labis.

    " Yang jelas Umno bukanlah parti yang cuba memenuhi kehendak-kehendak Islam sepertimana yang dituntut oleh agama walaupun barangkali mereka mendakwa mereka juga membela agama tetapi keagamaan yang mereka bawa itu adalah dalam batas yang dangkal. Walaupun ada ustaz-ustaz di situ tetapi hanya sebagai pengikut dan bukan yang membuat polisi dan dasar," tambahnya lagi. - TVS

    ReplyDelete
  12. "Calon PAS kecewa Soi Lek tak faham Islam, Umno pula gagal bantu MCA. Normala meminta MCA memahami adat dan tatatertib orang Islam.

    Menurut Normala,...“Saya secara peribadi berpendapat bahawa sudah tiba masa pihak lawan (BN) matang setelah 53 tahun kita merdeka... apa yang paling penting adalah dasar-dasar atau komitmen perkhidmatan yang mahu dibawa kepada rakyat.

    “Bukan menyentuh isu peribadi atau serangan peribadi yang saya kira ia satu perkara yang sangat jauh daripada apa yang kita fokus. “Saya kira perkara yang paling penting adalah setelah 53 tahun merdeka, MCA sepatutnya sudah lama memahami konsep sebagai individu Muslim yang perlu kerana mereka berkawan dengan komponen BN iaitu Umno,” kata beliau

    Exco Dewan Muslimat PAS pusat ini berkata demikian ketika diminta mengulas tindakan Dr Chua mengenai Islam apabila secara sindiran membuat perbandingan cara Normala bersalaman dengan Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) Datuk Dr Wan Azizah Wan Ismail semasa berkempen di Tenang.

    Dalam temu bual ringkas itu, Normala berkata,
    “Dari segi strategi, cara dan kaedah untuk saya mendekati masyarakat seperti ini saya kira rakan-rakan Pakatan Rakyat sudah bersedia untuk memberitahu mereka kenapa dan mengapa.

    “Apa yang paling penting adalah akhirnya pengundi DUN Tenang akan memahami itu retorik yang tak berasas untuk dibawa, sedangkan permasalahan yang paling besar adalah fokus utama termasuk permasalahan kebajikan, sosioekonomi dan sebagainya.

    “Normala juga berkata Umno-BN akan sentiasa membuat provokasi untuk memberikan beliau imej yang buruk kepada pengundi di DUN Tenang.
    “Apa pun bagi saya Umno-BN tetap akan mencari isu-isu remeh, isu-isu yang sangat berbentuk picisan kerana kalau apa yang kita lihat buat pun dikata tak buat pun akan dikata.

    “Yang paling penting adalah konsep kita memahamkan rakan-rakan khususnya Tionghoa dan India untuk memahami bahawa bagaimana sebenarnya apa yang kita bawa sebagai seorang individu Muslim itu.

    Normala bagaimanapun melahirkan rasa simpati terhadap Dr Chua kerana gagal memahami konsep Islam selepas Umno gagal memahamkan parti komponen BN itu.

    “Secara peribadi saya lebih fokus kepada perasaan simpati saya kepada beliau (Dr Chua) kerana tidak memahami, seharusnya setelah lama berkawan dengan komponen BN, menjadi tanggungjawab Umno untuk memahamkan rakan-rakan tentang hak yang sebenar sebagai individu Muslim termasuk soal bersalaman dan sebagainya.

    “Umno gagal memahamkan rakan-rakan dalam BN setelah 53 tahun, seharusnya tidak berlaku.
    “Kita lihat dalam Perlembagaan Persekutuan, Islam adalah agama rasmi. Seharusnya konsep memahami satu-satu kaum atau agama perlu difahami,” katanya.

    “Saya bersedia berdepan apa sahaja cabaran, tohmahan dan fitnah yang akan dilakukan pihak lawan kerana itulah realiti setelah 14 kali pilihan raya kecil.

    “Kita lihat isu begitu dan mereka tetap gunakan strategi lama yang saya kira ia tak seharusnya berlaku buat masa sekarang bagi pihak lawan buat perubahan untuk memenangi hati rakyat bukan menyuluh kelemahan peribadi begitu.

    “Saya yakin kejutan besar akan berlaku dan saya bimbang itu akan menimbulkan kebencian (pengundi) kepada pihak Umno-BN,” katanya.

    Tambah Normala, Pakatan Rakyat akan memainkan peranan penting dalam membantu orang bukan Islam untuk memahami lebih dekat konsep yang dibawa PAS selama ini. “Seperti kaum lain, kami orang Islam memahami budaya dan agama Tionghoa dan India. “Kami menghormati dan memahami, itulah cara mereka dan seharusnya perkara ini sudah lama difahami rakan-rakan BN,” katanya.

    “Saya optimis dan berkeyakinan tinggi pengundi kini telah bijak membuat keputusan. Pada 30 Januari, saya percaya dan berkeyakinan tinggi pengundi DUN Tenang mampu membuat kejutan dan perubahan besar demi,” katanya.

    ReplyDelete
  13. Selangor speaker Teng Chang Khim's Twitter: "Chua Soi Lek said Normala refusing to shake hands with men isn't acceptable to Chinese community. What about sleeping with a woman other than your own wife?"

    PG... PG... sama aje fahaman nko dgn Chua SiPelakon Porno tu! Sah PG cerdik sikit dari kuda yg ditunggang semalam... syg kuda tu pulak cerdik banyak!

    53 tahun MCA jadi komponen Be-eNd, sayangnya UMNgOk gagal memberi kefahaman tentang Islam pada Chua Seks Let...Pelakon Porno!

    Kalo Chua Seks Lek... pelakon Porno tu tak faham takpe la juga, PG pun tak faham same ke! Dah la peguam MCA dok bantah AZAN (seruan menunaikan Rukun Islam ke-2) mudah2 je dia maafkan; Chua Seks Let...Porno ni mempermainkan hukum Islam pun disokongnya?

    MB Johor menakut2kan Cina dgn negara Islam... nko tak sokong negara Islam ke PG? Ini pun nko sokong? PG... PG... nko ni lebih kafir dari kafir agaknya!

    Chua nak suruh calon Be-eNd salam dgn bukan muhrim ke... baik je nko suruh calon Be-eNd, TokAK tu bersetubuh je dgn mana2 pompuan selain bini dia sptmana yg Chua Seks Let...Porno buat, siap rakam lagi tu!

    Tolong kirimkan aku 7 CD porno tu nanti ya!

    ReplyDelete
  14. Padan muka kita semua kerana berpecah belah. Dalam hal salampun kita tak dapat mempertahankan.
    Kalau tak boleh salam tangan tak boleh salamlah tangan antara dengan bukan muhrim. Itu aje. Soal pakai sarung tangan atau tidak, itu tak lagi relevan.
    Apapun dalam Islamkan ada maslahah masyarakat, apatahlagi dimana dalam negara kita yang masyaraktnya majmuk.

    ReplyDelete
  15. hukum mana yang betul. nizar kata dia islam juga malah lebih islam dari yang lain. Yang jadi isu, bukan mala tetap[i PAS dan NIzar. terdapat 2 hukum dalam perkara yang sama? hipikrasi PAS. itu isunya. bukan mala.

    ReplyDelete
  16. Takkan lah kerana salam jadi isu supaya jgn undi PAS. Apa punya mentaliti. Terpulanglah pada pengundi. Calon BN saiz badan mcm lebih byk tidor, makan dari keje aje...

    ReplyDelete
  17. bongok la ko PG nizar nak bersalam dgn bkn muhrim dia la tanggong dosa. yg cikgu mala nak pertahankan keislaman dia pun korang nak jadi isu.
    babi lagi mulia drpd ko la PG bangkaiiii...

    ReplyDelete
  18. Macam ni la mentaliti melayu. Salam pun jadi isu. Patutlah orang Melayu tak maju2 kat tanah air sendiri. Org Melayu kat dalam kerajaan ramai tp utk tolong org bkn Melayu. Kalo tak percaya pergi la kat jabatan kerajaan yg byk bukan Melayu berurusan.

    Pengundi2 DUN Tenang, selepas mengundi jadikan la isu salam menyalam aktiviti harian. Borak2 la di masjid, kedai kopi atau mana2 saja. Manalah tau isu salam boleh jadikan org Melayu bangsa termaju di Malaysia ni...

    ReplyDelete
  19. E'ELEH..KECOH LAH ANAK OMAR HINDU NI
    SALAM PUN NAK JD ISU LANTOI PUNYA HINDU

    WEI HINDU YG LU KECOH NIZAR SALAM KELING TU APAHAL?DOSA DIA LU TANGGONG KE DOL?

    BETTER LU JAGA ANAK BETINA LU LAH DOL?
    PAKAI SLUAR CUTTING PANTAT APE CER DOL?
    DOSA LU TANGGUNG DOL?TU X MASUK LG DOSA LU KEDARAH DUIT HARAM
    PERUT PUN MAKIN MEMBUNCIT DOL?
    KAH!KAH!KAH!X SEDAR KE DOL?
    P CERMIN LA DOL?
    JGN SIBOK DOSA ORG DOL

    ReplyDelete
  20. Aieeeawat! PG Hindu, awat sengap je... tertelan taik KUDA ke?

    Pi habaq kat bini hang... "Umi, abang nak pi menKUDA... Ummi!" Mesti dia ingat hang nak tunggang Kuda bukannya tunggang Ummi Hafilda...!

    ReplyDelete
  21. Memang dah ketokohan gulungan pembontot. Apaa sajaa pemimpin depaa kataa, pemimpin depaa buat (pulunn) walaupun salah dari segi apaa sajaa. Puoak gaplah ni tetap aqan sokong dan petahann abis2an. Lu tingok lu munya omak, apak ata salamm kaa lu, camna...lantulisui..

    ReplyDelete
  22. salam... secara asasnya dlm islam jelas termaktub bersentuhan wanita dan lelaki hukumnya haram... tapi pada keadaan tertentu yang mengizinkan( belajar lagi apa yer)
    jadi tindakan normala mempertahankan ajaran islam sebagai orang islam tak patut kita pertikaikan kan.. tu hukum allah... pada umat islam yang tak melaksanakan jelas tu antara dia dan tuhan.. kita sebagai pemerhati kenala nilai dan sentiasa ingatkan dalam bahawa tu islam tak benarkan.. xda maknanya sesama islam nak bergaduh hukum allah yg jelas ni..

    ReplyDelete
  23. SOKONG SAMA LU 16:43!
    ITULAH MAINAN POLITIK UMNGOK YG DH KETANDUSAN IDEA/POINT NK HENTAM MUSUH DORG

    TP 1 YG GUA X BERKENAN LA DOL?
    TLG ALERT SPELLING "ALLAH" TU
    MGKIN REMEH..TP KALU KENE DGN PUAK YAHUDI-UMNGOK NI HABIS BERKOMPANG SATU MALAYA DOL?

    HARAP OPEN DOL TERIMA TEGURAN!
    SALAM 1 MALINGSIA

    ReplyDelete

PETA PELAYAR