FOLLOWERS

Saturday 15 January 2011

RONNIE TIADA HAK : PAKAR PERLEMBAGAAN !!!!






SHAH ALAM 14 Jan. - Pakar undang-undang hari ini menyelar tindakan Exco kerajaan negeri, Ronnie Liu yang mengarahkan Majlis Perbandaran Subang Jaya (MPSJ) menarik balik garis panduan pihak berkuasa tempatan (PBT) itu yang melarang umat Islam bekerja di premis menjual arak.

Pensyarah Undang-Undang Perlembagaan dan Jenayah Syariah, Kuliah Undang-Undang Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM), Dr. Shamrahayu A. Aziz berkata, tindakan Ronnie itu jelas bercanggah dengan peruntukan Enakmen Jenayah Syariah Selangor yang ditetapkan sejak sekian lama di negeri ini.

"Jika PBT membenarkan umat Islam menjual arak sekali pun, Majlis Agama Islam setiap negeri masih boleh mengambil tindakan berdasarkan peruntukan yang ditetapkan dalam Enakmen Jenayah Syariah negeri.

"Ini kerana, undang-undang syariah lebih tinggi kedudukannya daripada peraturan yang dikeluarkan PBT dan arahan PBT tidak boleh bercanggah dengan perundangan Islam yang telah ditetapkan," katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Shamrahayu berkata, tindakan Ronnie itu jelas menunjukkan bahawa beliau mempunyai agenda politik tersendiri. Berita lanjut : KLIK

Penghuni Gua : Pergi jahanam lah dengan Ronnie gangster tu. Apa yang PAS dok buat. Tidor ke ? Atau seperti kata Mustafa Ali takut langgar prinsip PR. Takut juga PAS nampaknya. Bukan takut pada islam tetapi takut langgar prinsip perjanjian syaitan PR.

2. Itulah PAS selamanya !!!! Nak laksana hudud? Nak pandang muka Ronnie gangster pun terhegeh-hegeh takutnya !!! Khalid gereja bagaimana ??? Tak ada fatwa ke ?

8 comments:

  1. APE GUNA ADE WALLY SLIPOR KLU X BLEY NAK AJOR 'ISLE ALA2 PAS' KAT APEK KEPARET TUH KEHKEHKEH HARKKK PTUIHHHHH!!!

    ReplyDelete
  2. Mungkin ini yang Ronnie Tiu takut Khusrin jadi SUK kot. Kalau undang-undang ini di kuat kuasakan sepenuh nya, gang-gang dia tak lih cari makan.

    ReplyDelete
  3. Harapkan Hassan telur..telur nya pun layak di buat telur dadar jer.......

    ReplyDelete
  4. APA YG KO MEREPEK NI PG?

    PAS DAN KERAJAAN NEGERI BUKAN KAH SUDAH MEMBUAT KETETAPAN BHW ORG2 ISLAM YG BEKERJA DGN KILANG ARAK DI SELANGOR, AKAN DITAWARKAN KERJA LAIN ATAU DICADANGKAN SPY BERHENTI KERJA DI SITU DEMI IKUT AJARAN ISLAM...

    RONIE LIU MANA TAHU? DIA KAPIAQ...BG DIA SUKA HATI DIA LAH, TAPI AWAL2 LG PAS/PKR DAH PINTAS!!! DAN MENCADANGKAN AGAR SEMUA PEKERJA ISLAM DI KIANG2 ARAK DIBAGI PILIHAN BERHENTI BERANSUR2 DAN KERAJAAN NEGERI AKAN MEMBANTU MEREKA!!!

    FUH! BUKAN KAH INI NAMANYA ORG MELAYU/ISLAM LBH PERCAYA DAN YAKIN DGN KERAJAAN PR DI SELANGOR KRN MUNGKIN ADA PEKERJA2 KILANG ARAK MELAYU ISLAM MERASAI TIDAK TENANG HATI BEKERJA DI SITU..DGN ILTIZAM KERAJAAN PR MAKA MASIH ADA JALAN UTK MEREKA BEKERJA LAIN YG HALAL!!!

    TP KERAJAAN UMNO/BN SELAMA TOYO DULU BUAT APA? BUKA MENGECILKAN JUMLAH KILANG ARAK, MENAMBAH BIAK DAN MEMBAYAKKAN KILANG ARAK ADA LAH!!


    TAKUT DAP/CINA?

    NO..NO..NAJIB DAN UMNO LG TAKUT CINA..BUKTINYA AZAN KAT PANTAI DALAM PUN NAJIB TAK DPT SETLE!! DAN KENA PULAK MENGALAH KAT CINA TU DGN PERLAHANKAN SUARA AZAN SUBUH!!! PUNYALAH BACUL PM SORG NIH!!!

    DAN UMNO TAK HANTAR MEMO KE KAT MCA?...UMNO PENGECUT!!!

    ReplyDelete
  5. hoi anon 1620

    yang puak ini jadi besar kepala sehingga lari masuk masjisd semasa demo dan sebagainya kerana PAS dan PKR lah yang beri fatwa semuanya boleh.

    tak ingat. ?

    ReplyDelete
  6. Apalah BAHLOLnya Anon 15 January 2011 16:20..sepatutnya dalam keadaan sekarang Kedaulatan Islam semakin diganggu-gugat, umat Islam semua patut bersatu. Dan bukannya untuk mencari kesalahan siapa betul atau salah??? Dah pasti hati kau penuh dengan dendam atau apa yang kau inginkan tidak tercapai sehingga mata hati kau pun tertutup rapat tak dapat membezakan jahanam-jahanam seperti Ronnie Liu mempersendakan Islam.

    ReplyDelete
  7. P arti A jaran S ongsang

    ReplyDelete
  8. E'ELEH..
    WEI BeNgap-BoNgok-BiNgai 23:35
    JGN CITER ISLAM LA DOL KALU SENDRI DH 3B
    KAH!KAH!KAH!

    ReplyDelete

PETA PELAYAR