FOLLOWERS

Wednesday 12 January 2011

WAYANG TERBARU PR SELANGOR , TAJUK " KORNER BARING "!!!!






Kira-kira 400 orang berkumpul di Shah Alam bagi menyatakan sokongan dan taat setia kepada Sultan Selangor, menteri besar dan pentadbiran Pakatan Rakyat di negeri itu. .................................................................................................................................

Dalam perhimpunan warna-warni itu, mereka membawa bendera Selangor, Jalur Gemilang dan poster menyokong Sultan dan Tan Sri Khalid Ibrahim sambil melaungkan "Daulat Tuanku", "Hidup Rakyat" dan "Hidup PR (Pakatan Rakyat).

Turut hadir exco Selangor Hasan Ali, Dr Xavier Jayakumar, Teresa Kok, Iskandar Samad, Ean Yong Hian Wah dan beberapa wakil rakyat Pakatan, antaranya Shuhaimi Shafiei (PKR-Seri Muda) Khalid Samad (PAS-Shah Alam) dan Abdullah Sani (PKR-Kuala Langat), Gan Pei Nei (PKR-Rawang). Berita lanjut : KLIK

Penghuni Gua : Kah kah kah kah kah .kah kah kah kah kah !!!!!

2. Makhluk pembohong dan putar alam berdemo dan mendakwa menyokong DYMM. Kerana dah terperangkap dengan isu perlantikan SUK dan menderhaka titah DYMM Selangor, makhluk-makhluk ini cuba korner baring.

3. Wayang, semuanya wayang. Semuanya wayang. Nak korner baring tak menjadi. Khalid Gereja pun nak tumpang semangkok. Xavier tak guna tu pun tumpang semangkuk kononnnya sokong DYMM.

4. Sudahlah. Semua wayang. wayang tak laku. Dah terperangkap dan mendapati rugi dan hilang sokongan kerana menderhaka terhadap DYMM, maka terpaksa berlakon untuk korner baring. Pengundi muda Melayu!!!! Fikirkan permainan wayang makhluk-makhluk ini.

5. Semuanya atas pertimbangan politik sampah mereka.......................Kah kah kah kah kah ... Tak gitu?

16 comments:

  1. 1983, 1993 .. mamak mahathir & UMNO hapuskan kuasa raja2 Melayu ...............

    ReplyDelete
  2. Bodoh bodoh ni berkumpul untuk laungkan sokongan pada Sultan?
    Kan obvious tu...
    Pergilah buat kerja kat office ke tolong rakyat ke, dari sebok berdemo.
    Kerajaan PAkatan ni bangang betul.

    ReplyDelete
  3. walau begitu...tapi masih hormat Raja-raja melayu....so what?.....

    ReplyDelete
  4. Anon 1800,

    Bila Tun Dr M hapuskan kuasa Raja2 Melayu. Mangkok betul la. Di dalam ni ada dua mangkok, sebenarnya tiga mangkok dan tambah dengan mangkok 1800. Jadi semuanya mangkok ayun..

    P5B. Cari mangkok isikan sambaldol...

    ReplyDelete
  5. saya menyimpan gambar2 demo hari ni, peserta tak lebih 200 orang ..

    kesimpulan = gagal

    ReplyDelete
  6. WAYANG APA NI PG?

    NAK KATA KO NI BODOH, TP ADA MASTER PLAK!!

    KALAU UMNO DEMO TU NAK KATA APA PULAK?, DRAMA KER? WAYANG JUGAK KER?

    ORG2 PR YG DEMO TU KAN RAKYAT BAGINDA SULTAN SELANGOR JUGA! MEREKA PUNYA PASAL LAH NAK DEMO JUNJUNG INSTITUSI RAJA MEREKA...MEREK JUGA ADA HAK!!

    HABIS! UMNO SAHAJA KAH YG ADA HAK NAK DEMO PERTAHAN SULTAN?..ORG LAIN NAK BUAT MENGAPA TAK BOLEH?


    KENAPA ENGKO TAK PERGI HALANG MEREKA DEMO TUH! PERGI LAH HALANG MEREKA PG!...CAKAP MEREPEK2 TAK GUNA LAH!!!

    MEREKA DEMO TAK DE LAH TERPEKIK TERLOLONG MACAM ORG TIGA SUKU! TAK MACAM PUAK AWAK TU, TERPEKIK TERLOLONG MCM ORG SEWEL!!!

    ReplyDelete
  7. ANON 19:15

    HABIS! DEMO UMNO RIBU2 KER!

    ReplyDelete
  8. NAJIB BUKAN MAIN LAGI DEGAR2 PERLEKEH JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT(PR) JIKA MENDAPAT MANDAT!! NAJIB KATA, NEGARA MUFLIS LA, JGN GADAI NEGARA LA, NANTI TERPAKSA MAKAN UBI KAYU LA, DAN...BLA..BLA

    TAPI BILA NUAR AJAK DEBAT PASAL ISU ITU DAN KEADAAN EKONOMI YG PARAH KINI, TERKENTUT2 PULAK NAJIB!!! NAJIB TAK SANGKA PULAK NUAR LBH CERDIK DR DIA, LALU NUAR PUN AJAK LAH DEBAT!!! MCM AYAM BERAK KAPUR JER NAJIB!!!

    TAK BERANI PLAK NAK DEBAT, TAPI CAKAP BUKAN MAIN DEGAR2 LG MENGUTUK!!!

    LALU DIMOHON LAH TALIAN HAYAT NAJIB OLH KJ SI PEMUDA YG MERAJUK TUH, NAK COVER BOS AGAR DPT JD CALON LAGI!!!


    APALAH PM AKU NIH!!! HARAP GAYA JER LA...!!!

    BINI PULAK BYK MASALAH PLAK!! HABIS KANTOI!!!

    ReplyDelete
  9. anon 21.30...ckp dgn aljuburi kau tu suruh settlekan kes liwat dulu..lawan tetap lawan...sudah-sudahla tak payah nak spin la..kalau aljuburi ada pelir sahut cabaran nazri and kj jer cukup! dah masuk stor kunyit tak ngaku!

    ReplyDelete
  10. Kesian orang PAS hari-hari kena main, dalam koch ketapi pun jadi.. dengan budak tadika pun hantam sajelah ini semua ajaran si pok nik ni.. orang PAS memang bodoh kaki bubuh ni dah kena pulak dengan budak senget tak betul PKR hancus...

    ReplyDelete
  11. Pakatan Republikan memang licik - tiba-tiba korner baring konon nak sokong Yang diPertuan Negeri namun mempersoalkan kuasa Sultan melantik SUK.

    Negeri Perak contoh terbaik perencanaan Pakatan Republikan. Oleh kerana sudah tidak berjaya diPerak, nak cuba test water di Selangor kot.

    http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2011&dt=0109&pub=Utusan_Malaysia&sec=Rencana&pg=re_03.htm

    Iktibar kemelut Selangor
    ......... Malah banyak persoalan yang berlegar berikutan apa yang berlaku itu. Pertama, apakah Khalid dengan didalangi oleh DAP sememangnya mahu mencetuskan krisis perlembagaan di Malaysia? Isu di Selangor itu dikatakan menjadi kes ujian sebelum Pulau Pinang dan akhirnya, di seluruh negara. Kedua, PKR dan DAP sengaja memainkan isu pelantikan Khusrin kerana mahu mengalihkan perhatian daripada kegawatan dalam PKR serta kelemahan kerajaan negeri.

    ......... Tetapi iktibar daripada kemelut di Selangor itu ialah jika PKR dan DAP memerintah, lagi banyak berlaku kemudaratan. Yang paling pasti, Malaysia akan berada di ambang republik. Kebangkitan badan-badan bukan kerajaan (NGO) terutama di Selangor menentang penderhakaan PKR dan DAP, membuktikan majoriti rakyat terutama orang Melayu tidak akan membenarkan cubaan itu berlaku. Satu lagi harapan Awang agar ADUN Sri Muda, Shuhaimi Shafei dikenakan tindakan atas kebiadapannya terhadap institusi raja. Sudah banyak laporan polis dibuat, yang memerlukan siasatan segera. Penjelasannya tidak menyakinkan. Malah dia menggunakan orang lain untuk membuat penjelasan. Shuhaimi tidak boleh terlepas. .........

    ReplyDelete
  12. http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2011&dt=0109&pub=Utusan_Malaysia&sec=Politik&pg=po_02.htm

    Khalid 'pembaca skrip' Guan Eng
    KUALA LUMPUR 8 Jan. - Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim disifatkan hanya sekadar 'pembaca skrip' yang diolah oleh mentornya di Pulau Pinang, Lim Guan Eng dalam isu pelantikan Setiausaha Kerajaan Negeri (SUK) Selangor yang baru, Datuk Mohammed Khusrin Munawi.

    Ketua UMNO Bahagian Cheras, Datuk Syed Ali Alhabshee (gambar) berkata, berikutan itu 'kebencian' Abdul Khalid terhadap Mohammed Khusrin tidak akan berkesudahan.

    Menurutnya, pada pandangan beliau, Abdul Khalid tidak begitu cerdik berpolitik, sebab itu Menteri Besar Selangor itu sanggup membiarkan dirinya menjadi 'keldai' serta 'dicucuk hidung' oleh Guan Eng.

    ...... Beliau berkata demikian dalam entri terbaru laman blognya, http://umnobahagiancheras.blogspot.com.

    Menurut Syed Ali, secara realitinya, Guan Eng dan rakan-rakannya dalam DAP begitu seronok melihat pemimpin Melayu seperti Abdul Khalid, bergaduh dengan sultan mereka.

    "Inilah sebenarnya perancangan halus DAP supaya orang Melayu bergaduh sesama sendiri dan akhirnya DAP yang mengaut laba politik," tambahnya.

    Tegas beliau, apabila seseorang Menteri Besar dilihat tidak sehaluan dengan sultan atau raja, mereka akan meletakkan jawatan bagi mengelak berlakunya krisis pentadbiran.

    ............

    ReplyDelete
  13. http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2011&dt=0112&pub=Utusan_Malaysia&sec=Politik&pg=po_02.htm

    Kain rentang hina raja

    Oleh ABDUL YAZID ALIAS
    pengarang@utusan.com.my

    SHAH ALAM 11 Jan. - Para penduduk di sini terkejut dengan tindakan pihak tertentu menggantungkan kain rentang menghina dan menghasut rakyat agar membenci institusi beraja di negeri ini.

    ........ Ketua Penerangan UMNO Selangor, Abdul Shukor Idrus ketika dihubungi menyifatkan tindakan menggantung kain rentang itu sebagai keterlaluan kerana ia seolah-olah mengajak rakyat untuk tidak menghormati institusi beraja di negeri ini.

    Katanya, beliau tidak menolak kemungkinan kain rentang itu digantung susulan rasa tidak puas hati terhadap perkenan Sultan Selangor melantik Mohammed Khusrin sebagai SUK sebelum ini.

    ''Sultan Selangor menerusi titahnya pada 6 Januari menyatakan pelantikan Mohammed Khusrin dibuat mengikut peraturan serta Perlembagaan Negeri dan Persekutuan.

    ''Malah Sultan Selangor turut menyatakan bahawa baginda tidak menyebelahi mana-mana pihak atau parti politik dalam menjalankan tugasnya selaku ketua negeri termasuk pelantikan Mohammed Khusrin sebagai SUK.

    "Jadi kenapa perlu ada tindakan menggantung kain rentang seperti ini?.........

    ReplyDelete
  14. SOAL2 GANTUNG BANNER TU, ORG DAH BOLEH AGAK DAH, ITU KEJE SAPA!!!

    MCM KAT JOHOR DULU TU, SIASAT PUNYA SIASAT, RUPENYA KEJER UMNO JOHOR!! LPS TU SENYAP JER!!

    UMNO MAKIN TERDESAK SKANG NIH!! SERBA SERBI DIBUAT SEMUA TAK KENA!! DAHSYATNYA PENOLAKAN ORG RAMAI PD UMNO!!!

    AMAT PARAH UMNO..DAN SUDAH TIDAK DIYAKINI LAGI!!!

    ReplyDelete
  15. Masih tak mahu akur kah dengan perlantikan SUK?

    ReplyDelete
  16. BoNgok-BeNgap-BiNgai SUSAH HATI WALAU X SMPAI 200 ORG SEPERTI YG DI DAKWA ANJIN UMNGOK 19:15
    X SMPAI 200 PUN DH GOYANG KE?
    PARAH NI...

    -monggol dh pulang-

    ReplyDelete

PETA PELAYAR