FOLLOWERS

Thursday 19 May 2011

PINDAH KE INDONESIA LAH !!!!!!!!!!!!!!!!











Administrator . .Ewah...Ewah cantik juga salah satu mesej twitter Datuk Seri Anwar Ibrahim yang tengah dok syok terbang bebas ke sana kemari... yakni dari Yogyakarta Selasa.

Melangit dia puji ‘kebebasan’ di Indonesia.Baginya segalanya tip top habis di sana.

Bunyi twitternya : kagum dgn reformasi Indonesia-kebebasan kehakiman,media,politik.Cabaran:pertmbuhan, pembahagian ekonomi adil kepada rakyat;banteras korupsi.

Kawan faham maksud twitternya tu.Dia nak tunjuk bagaimana teruk harpaknya Malaysia.

Rasanya kita tak perlulah pergi jauh nak buat kajian ilmiah segala macam semata-mata nak ulas twitter Ketua Umum PKR tu yang terkini tengah dok gelabah dengan kes liwat dan video seks tu.

Mungkin elok juga budak-budak PKR sendiri boleh turun pi buat tinjauan pendapat dikalangan pendatang tanpa izin Indonesia beratus ribu yang dok cari makan di Malaysia ni depa setuju dak dengan komentar Bapak Anwar tu.

Kalau depa tak puashati dengan jawapan pendatang tanpa izin Indonesia bolehlah buat tinjauan pula kalangan Mat Bangla atau dari Myanmar,Vietnam,Filipina ataupun awek China Doll yang ramai mai cari makan di Malaysia.

Kata orang... kalau pun tengah berserabut kepala otak mengenangkan kes moral sendiri bikin...tak kanlah sampai gitu kot macam orang Malaysia ni bodoh sangat tak nampak mana best...mana tak.

Entahlah siapa tau kot Anwar dok mengigau nampak beratus ribu rakyat Malaysia dok melepak jadi pendatang haram cari kerja di Yogya atau di Jakarta.

Kita semua pun tahu Anwar memang sentiasa tunjuk hebat menampilkan diri sebagai jaguh dan pemuja ‘kebebasan’ di seminar dan forum antarabangsa...apalagi kebebasan di Barat.

Cuma bila bercakap bab ni ada seorang kawan yang minta Kawan tolong check twitter Anwar ada dak dia komen pasal kes bos Tabung Kewangan Antarabangsa (IMF) ,Dominique Strauss-Kahn yang kena cekup pasal pencuci bilik hotel di New York dakwa dia cuba nak cabul.

Cari punya cari…cari punya cari…tak dak pulak.

Ini hal dah jadi isu antarabangsa.Satu dunia dok cakap.Koman sangatlah kalau pemuja kebebasan sejagat tak komen langsung isu ni dalam twitter.

Lagipun Anwar memang ada hubungan sentimental dengan IMF.

Bukan saja Anwar malah bos-bos Pakatan Rakyat pun tak ‘ berminat’ nak sentuh bab tu dalam twitter depa.

Opps lupa…macam mana nak sentuh takut sebiji nanti kena muka Pak Sheikh depa bila orang buat perbandingan nanti.

Satu dunia tengok macam mana tanpa soal jawab dan hanya berasaskan dakwaan pencuci bilik tu saja Dominique Strauss-Kahn kena heret masuk penjara dan tak boleh jamin.

Polis Amerika tak bagi chan langsung.

Tak kurang menarik pencuci bilik tu bukan pun warganegara Amerika pun.Perempuan tu cuma pendatang yang ada permit kerja di Amerika.

Siapa tahu pencuci bilik tu buat fitnah tuduh Dominique Strauss-Kahn cuba cabul dia.

Kalau nak kira status Dominique Strauss-Kahn bukan saja bos IMF tapi lebih hebat dia juga disebut-sebut nak bertanding untuk rebut jawatan Presiden Peranchis.

Siapalah Anwar kalau nak dibanding dengan Dominique Strauss-Kahn.

Juga siapalah pencuci bilik hotel itu yang bukan pun warganegara Amerika kalau nak dibandingkan dengan Saiful Bukhari Azlan – yang bukan saja warganegara Malaysia tapi juga berstatus bekas pembantu peribadi Anwar.

Ingat dak sebaik saja timbul saja dakwaan Saiful…Anwar mencicit lari ke Kedutaan Turki kononnya takut keselamatan dia terancam.

Dominique Strauss-Kahn pula terus kena sumbat dalam penjara sempit untuk penjenayah kelas tegar dan tak sempat nak lari ke kedutaan mana pun.

Anwar kena tahan sekejap di penjara untuk soal siasat dan diambil keterangan.Tapi dia punya riuh lepas tu macam nak pecah dunia.

Terfikir juga apa salahnya puak-puak PKR bagilah sikit credit pada Amerika.Tweet pujilah keadilan di negara Uncle Sam tu kerana mengambil serius tuduhan yang dibuat oleh seorang pencuci bilik hotel sekalipun melibatkan seorang VVIP.

Sendiri mau ingat...itulah mungkin erti ‘kebebasan’ dan keadilan yang digeruni Anwar dalam kontek masalah yang dihadapinya sekarang.

Saiful yang mengadu diliwat oleh bosnya terus dicop macam ‘ sampah’ yang tak ada nilai oleh PKR dan ulamak besar PAS Datuk Nik Aziz Nik Mat seolah dia tidak ada hak langsung untuk dapat keadilan di tanah air sendiri.

Mungkin kalau Dominique Strauss-Kahn dibebaskan menjelang perbicaraan nanti dia bolehlah datang ke Malaysia ambil kurus dengan Anwar cara-cara untuk main ‘silap mata’ untuk mengabui mata orangramai mengenai kesnya.

Senang saja tuduh Amerika atau Presiden Barak Obama konspirasi pasal tidak mahu dia jadi Presiden Peranchis.

Atau tuduh aje pencuci bilik tu dibayar atau diupah oleh musuh politiknya di Peranchis untuk musnahkan karier politiknya.

Lepas tu buat ceramah di serata Peranchis macam Anwar buat di serata pelusuk Malaysia.

Jangan kata Dominique Strauss-Kahn saja…mana-mana VVIP yang kena cekup skandal pun boleh minta petunjuk dari Anwar.

Anwar memang dah ada kelayakan dalam bab ni.Liwat pertama…dan sekarang liwat kedua….ditambah pula video yang sebiji tunjuk dia sedang beraksi seks…tapi penyokong tegar yang bergantung harap nasib politik padanya termasuk Nik Aziz masih boleh kelabu mata.

Kawan: selalu ‘liwat’ Lorong Haji Taib

Penghuni Gua
: Tak ada pulak Kahn dok dakwa ini konspirasi US atau lawanya di France. Tak ada pulak dia nak bising-bising semasa di penjara / lokap US. Tak cukup makan ke, nak minta pendakap leher ke, kerusi roda ke, arsenik , HIV dan AIDS ke. Minta nak rawat di Jerman ke.

2. Kira ok jugalah. Gentelmen. Seekor lagi spesis di Malaysia tu pulak, bila ada repot polis meliwat orang aje, buat kecoh ke kedutaan Turki. Nak kena bunuh lah, anak kena ugut bunuh, bini kena ugut bunuhlah dan boleh satu keluarga pulak diugut bunuh.

3. Tapi hingga kini hidup segar bugar satu keluarga.

4. PG cadangkan lelaki Y ini , migrate aje ke Indonesia bersamaAzmin Ali , Che Gu Bard dan Shamsul AMK tu. Mungkin Shamsul boleh belajar berdemo dengan lebih mantap di sana................

5. Dah bagus di Indonesia, berhijrah ajelah !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Nak juga lihat DSAI dan puaknya merasai kebebasan yang diinginkan di sana!!!!!!!!! Memang bebas Pak. Di sana semua " BISA ".

24 comments:

  1. indonesia adalah egara yang paling teruk korupsi dikagumi olih bapak korupsi - anwar ibrahim, baguslah tu bolih buat korupsi banyak lagi kat sana.

    ReplyDelete
  2. kalau indonesia bagus sangat takde nya berjuta rakyat mereka datang ke Malaysia bukan jadi profesional tapi jadi buruh kasar dan pembantu rumah.

    ReplyDelete
  3. Assalam Bro

    Kat sana semuanya bisa diatur, janji ongkosnya lumayan.. Dah masa jadi menteri pun dia kakikapur, tentulah seronok kat Indonesia, semuanya bisa dan murah lagi.... Itulah dia Mat Jenin yang nak jadi PM/Presiden sebelum dia mati...

    ReplyDelete
  4. kah kah kah!
    tu la kata BeNgap marah tp itu la hakikatnya pandikutty2 umngok neh

    len kali baca/dgr biar paham
    ni x kecik2 dh pandai nyondol..padahal palancau pun xtau.pantang ada pukul canang pakat nyondol
    ramai2

    ape lu ingt mesia neh bgus ke n bangsat sgt ke indon tu?kah kah kah!ape yg lu bangga sgt?
    harap ekonomi la yg "sedikit" advance dr indon thats y bnyk yg lari ke mesia!tu pun kes kedarah rasuah imegresen n umngok yg maha gampang neh offer mykad free utk pru!

    klu nk tau ketelusan sistem kehakiman indon lg better dr mesia!yg terang2 diremote bapakutty mesia!

    kebebasan media cetak/elektronik indon lg better dlm mengusulkan sesuatu isu tanpa dipengaruhi mana2 pihak!

    kah kah kah!
    yg gua x tahan tu indon yg xda telaga minyak pun lg murah minyak dr mesia dgn gred yg lagi baik!ape bangsat ke lu org sampe menteri2 lu org bg minyak gred bapak bangsat kt mesia neh?
    hanya yg bodo/buta ekonomi jer yg ckp minyak mesia neh termurah!

    sistem pertahanan & ketenteraan indon lg mantap dr mesia!top 10 dunia dol!termasuk s'pore thai n philipne!mesia xda dlm ranking dol!
    kah kah kah!ape yg lu org bangga?kah kah kah!

    gua rasa ckp sedikit info utk u/p anak2babi umngok yg maha bodo!sebab hari2 kena berak dgn bapakutty!

    ReplyDelete
  5. wei suraya si anjing betina umngok!
    ramai mat2 indon tu dtg sebab kesempitan hidup
    disebabkan gejala rasuah yg bapak kuat!
    sama dgn mesia!yg kaya trus buncit!yg kedana trus mati!ape lu x nampak ke ngok!

    kah kah kah!condemn indon keja buruh/maid bkn profesional!kah kah kah!lu profesional ke minah weh?komen pun mcm otak beku ada hati nk jd pro.
    amek law plak tu!kah kah kah!
    habiskan dulu sekolah tu blajar kenal dunia dulu
    kenal politik taik mesia neh!

    basic law tau x?kah kah kah!

    ReplyDelete
  6. MEMANG MALAYSIA PUNYA SISTEM KAHAKIMAN, MEDIA, DLL PUNAH RANAH...

    RUPANYA MALAYSIA NI SETARAF DGN NEGARA MUNDUR AFRIKA JER...SAMA TARAF DGN MESIR, TUNISA, ZIMBABWE, TOGO, SOMALIA, DLL NEGARA AFRIKA DAN NEGARA MUNDUR LAIN....

    ReplyDelete
  7. tau xpa..tu ada jgk pandikutty2 umngok yg bangga dgn mesia yg ditadbir bapakutty umngok!
    masyukk punya pasal mata kasi pejam!

    ReplyDelete
  8. Apalah punya bangang DolMonggol nih...tu pasallar bile suruh gi skolah lari....pas tur membuta tuli sokong puak FUCKKATAN...Weeeii DolMonggol...ko cakap Indon x der telaga minyak....mmg betul bangang lar ko...utk pengetahuan ko dan juak FUCKKATAN yg lain..Indonesia adalah antara pengeluar minyak terbesar dunia klu ko nk tau...pernah menyertai OPEC...satu ketika dulu...len kali klu dh tau pengetahuan am tur x setinggi mana....bebawaklah muhasabah diri dulu....kan skang dh maluuu...

    ReplyDelete
  9. Assalamualaikum PG

    Semak betul mate aku nih melihat komen dol monggol, cakap berdegar degar mcm donia punye dalam dia semua tahu..aku bagi ko taraf prof serba tahu la.

    Aku ade berangan nak buat kapal, kapal tu aku nak hadiahkan untuk penasihat PKR dan dol monggol.Supaye dorng boleh beristirehat sambil mengembara ke seluroh pelosok donia.Tapi dengan syarat mereka berdua sahaja.

    ReplyDelete
  10. Woi dol monggol kotel ko potong dulu, boleh cakap pasai ekonomi dan kebebasan. bung an wani kaki penjuburiti tu memang taw kat indo bebas saja apa dia maw. agama serumah bole kris isle cocok situ depan lakang suma bole. bisa aja yaa an wani cocok. kapan balik m'sia cocok pulak sama 1 jijah atau pun cina dol. itu memang tak da perkauman lah dol. anak BABI.. itu sepatutnya dol... pandirkuti sokong sama dia ka...!!!.

    P5B, tegak membina Malaysia...

    ReplyDelete
  11. kah kah kah!
    weh umngok yg ngok!
    lu citer tahun berapa masihi dol?
    kah kah kah!citer skrg dol jgn citer benda berdekad yg sudah kah kah kah!

    wei ngok!
    nk citer benda berabad yg sudah mmg indon lg sekali advance dr mesia dlm pengeluaran minyak!jgn lupa petronas pun tiru indon!
    skrg ape yg ada dol?compare petronas?
    indon terpaksa import minyak dr luar!tp minyak yg berkualiti!
    x mcm mesia!xport yg berkualiti,import minyak bangsat utk rakyat!yg layak digunakan kt mesin rumput!mahal plak tu!
    x ke cibai namanya tu?

    kah kah kah!buta kena berak dgn bapakutty!
    len kali jgn over confident sgt dol!
    baca biar faham
    jgn jd bodo piang!

    chaw!

    ReplyDelete
  12. Bukak minda sktla sialdol. Bikin cocok sana sini ka dol, minyak ka jelly ka itu suma permainan sialdol. Wa tak maw cakap lebe, ari2 maw pigi Indo apahal sialdol. 1 jijah nangis sorang2 ko tak sian ka sialdol. Ko pujoklah, rayulah sisondol tu sialdol agar ketemu perca. Jaga wisel jangan selalu tiup tak kira kurun ka abad ka perkauman ini tidak ada pada penjuburiti...!!!

    P5B, tongang langgang tetap dengan Jalur Gemilang.

    ReplyDelete
  13. BISA PAK!!! LUBANG JUBUR DOL ATAU EMAK BAPAK DIA BISA DIJUBURI OLEH NUAR BRAHIM..SEMUA JUGA BISA UNTUK KAUM-KAUM PKR DAN PAS.

    YANG PENTING MEREKA BISA MASUK SYURGA NIK AZIZ...HE HE HE HE

    ReplyDelete
  14. Korang ni UMNOngok tak abis2 dengan jubo..jubo..jubo. Memang korang UMNOngok merosakkan pemikiran rakyat. Bawak Anwar tu ke Mahkamah Syariah...biar dijudge secara Islam. Kami tak pecaya langsung cakap2 mulut puak UMNO ni. Najib korang tu dengan si katek tu brani la pegi Amerika. Cuba kalau pegi Mongolia berani tak? Teringin sangat nak tengok dua ekor tu pegi Mongolia.

    ReplyDelete
  15. kahhh...kahhh...kahhh kan pandiKUTTY dah marah, kan dah kene halau ke indon..hukum isle tolak! tapi nak jihad...adehhh mati katak lah mu pandikutty...opss bukan kah pemimpin kata jihad tu penganas..sekarang sapa yg nak jadi terroris..bukan aku kata! madeykutty yg kata!

    ReplyDelete
  16. BISA PAK!!! LUBANG JUBUR DOL ATAU EMAK BAPAK DIA BISA DIJUBURI OLEH NUAR BRAHIM..SEMUA JUGA BISA UNTUK KAUM-KAUM PKR DAN PAS.

    YANG PENTING MEREKA BISA MASUK SYURGA NIK AZIZ...HE HE HE HE

    Kuncu-kuncu PANDIKUTTY ANUAR BERAHIM KAKI JUBUR DEPAN BELAKANG DAH MARAH

    kah kah kah

    ReplyDelete
  17. Kah kah kah aku stuju sangat 1955. Bubuh lada pada kotel anu wani tu biar mencanak sepanjang masa baru dia tahu bagaimana perasaan yang kemudian dilawat dan diliwat tu. Lada tu jika bole lada kampong yang panas berasap tu, bukn lada Indo...

    ReplyDelete
  18. kah kah kah!
    mmg spesis pandikutty umngok
    bodo piang buta2 kena berak dgn bapakutty!

    yg dorg tau jobo..jobo..jobo..
    kote la puki la palancau la kah kah kah!

    gua layan jer dol!
    kah kah kah!

    ReplyDelete
  19. Kenyataan Anwar adalah SAHIH dan BENAR.

    Aku ke Manado, Indonesia pada awal tahun 2010. Pada masa itu, terdapat siaran langsung di TV isu Sri Mulyani, Menteri Kewangan Indonesia dibicarakan atas kes bail-out sykt di Indonesia yg mencurigakan...dibicarakan depan hakim2 secara langsung! Terpegun aku dgn keTELUSan negara yg dulunya penuh dgn rasuah!

    Dlm lawatan terdahulu pula, kes Pengerusi Kementerian Pembentarasan Korupsi - KPK kat Msia ni... SPRM la!) Antasari Azhari yg didakwa terlibat dgn pembunuhan suami kepada seorang wanita yg menjadi KD Kelab Golf yg berhubungan sulit dgnnya, telah didibicarakan depan hakim2 disiarkan secara langsung di TV.

    MasyaALLAH suburnya KEADILAN Mahkamah yg TELUS di Indonesia berkat pimpinan Pak Bambang Yudhiwono yg berani membentars rasuah!

    Masa Pemilu di Indonesia... pembangkang diberi kebebasan utk berkempen menggunakan stadium, media dan sebagainya. Demokrasi kat Msia lebih baik ke dari Indonesia?

    Kat Msia...KEBATILAN MAK-KAK-MAH yg TELUR penuh dgn lawak curcus sampai aku takkan bagi anak2 aku ambik Law kat Msia ni... takut ditertawa dan diperbodoh2kan aje nanti! Kat Msia ni... demokrasi ke... Demo-di-kasi?

    Tolong nafikan berita2 ni kalo betul Demokrasi dan KEADILAN MAHKAMAH terjamin dan terpelihara!

    ReplyDelete
  20. Buat MangkukHayun dan Mangkuk Tingkat yg dok pertikaikan kenape bersusun2 Minah dan mamat Indonesia cari rezeki kat Msia... jelas otak korang suntuk... melantun2 suntuknya macam otak PG Kuda Hindu anak Omar ni!

    Diorang tu berhijrah sebab cari rezeki lebih mudah diMsia sebab peluang banyak di Msia berbanding di Indon yg nisbah peluang kerja semakin nipis akibat rakyat yg terlalu padat (Msia - 28Juta; Indon - 280juta!)

    Demokrasi dan Keadilan memang dulunya Msia lebih baik tapi pendapat peribadi aku... skrg ni, Indonesia lebih baik malah mengatasi Msia!
    Pilihanraya pun dah pakai dakwat hitam... kat Nepal, India pun dah pakai, awat kat Msia takut nak pakai? Mamat yg beli dakwat palsu tak ditangkap pun... dakyah SPRM ke...UMNgOk?

    Tak dinafikan RASUAH berlaku bukan aje di Indonesia tapi di mana2 saja. Kat mana ranking Msia dlm Index Rasuah? Memang di Indonesia, rasuah agak berleluasa tapi kini menurut pegawai kerajaan mereka... ia semakin berkurangan hasil dari pimpinan Pak Bambang!

    Mamat Indonesia dtg cari rezeki halal kat Msia sbb pemuda Msia dok sibuk khayal dgn dadah dan merempit. Minah Indon dtg jadi aid pun sebab Minah2 Msia dok sibuk buat maksiat nak penuhkan Sekolah Harapan. Ni sume angkara pembangunan modal insan tapi didikan kerohanian oleh KERAjaan.

    ReplyDelete
  21. Pembetulan/ralat... para akhir, Minah Indon dtg jadi Maid (bukan aid); ...modal insan tanpa (bukan tapi) didikan kerohanian!

    ReplyDelete
  22. puak puak PKR pandykutty dol monggol haramjadah, musibat...kita layan je puak pkr pas yg sokong anuar aljubury ni....bukan apa dia org suda kasi jubo kat mamat tuh...nak buat camana....suda la dol...lu kaki cibai...
    kita punya demokrasi kira ok apa...puki lu punya mak ko org yang tak faham apa tu demokrasi...yang ko rang faham...ialah...tutuh jubo dgn puki jalang je....itu ko org faham leee....apa pun...hero ko org kira pelakon filem lucah le...heheheh...

    ReplyDelete
  23. Anon 14:35; 16:38; 17:47; 19:55; 20:31... korang ni memang patut pun dilonggokkan aje kat sebelah PG yg otak suntuk melantun2... komen asik melucah je, berkat didikan UMNgOk Be-eNd yg dok menyogok penyokongnya dgn video dan isu2 lucah je!

    ReplyDelete
  24. PAS Parti Sundal22 May 2011 at 23:48

    Melucah bukan didikan UMNO tapi dijamin oleh Nik Aziz boleh masuk syurga PAS..kah kah kah

    ReplyDelete

PETA PELAYAR