FOLLOWERS

Tuesday 16 August 2011

PAS TERBELIT : PANAU DAN KURAP DAH MULA BERNANAH !!!!!





ROSLI ISMAIL


Zaman sekarang mudah saja bagi pakatan pembangkang nak melepaskan tengkoknya yang terbelit dalam sesuatu isu yang bikin rosak imejnya – tuduh saja ada tangan UMNO main peranan.

Setiausaha Agung PAS Datuk Mustapha Ali sudah jadi macam orang tenggelam punca dalam berdepan dengan isu pemeriksaan JAIS keatas gereja Gereja Methodist, Damansara Utama, Petaling Jaya baru-baru ini.

Semua orang kini sedang melihat gelagat pakatan pembangkang.

isunya besar kerana pemeriksaan dibuat kerana disyaki ada kegiatan memurtadkan orang Islam pada satu majlis di situ.

Yang jadi gabra dan tidak tentu hala dibuatnya kerana bimbangkan undi melayang ialah Menteri Besar Selangor Tan Sri Khalid Ibrahim yang terlalu bimbangkan pihak gereja melenting dan PAS yang tidak berani ambil pendirian.

Sebaliknya JAIS sendiri tidak berganjak dari pendiriannya tentang kewajaran pemeriksaan itu.

Kalau sebelulm ini Timbalan persuruhjaya PAS Khalid Samad tembak UMNO ...sekarang ini Mustapha sudah ikut rentaknya.

Memamg gempak kalau baca kenyataan yang dibuatnya dalam media di pejabat PAS Terengganu Isnin meminta pemimpin dan ahli PAS supaya tidak terperangkap atau terjebak dengan ‘perangkap’ Umno dalam isu JAIS dan gereja.

Sandaran beliau kononya ada eleman dan peranan UMNO dalam operasi Jais terhadap majlis di DUMC itu.

Katanya beliau sedia membuat pendedahan maklumat dalaman yang ‘ sangat dipercayai’ itu.

Soalnya sekarang PAS nak main politik apa? Pendirian tegas Exco Agama dari PAS sendiri Datuk Dr Hasan Ali tidak dipercayai.

Apa peranan UMNO yang bunyinya begitu mendebarkan seperti cuba digambarkan oleh Mustapha?

Atau mungkin ia cuma gimik penyelamat muka PAS akibat tertinggal bas dalam mengambil pendirian.

Ada yang bertanya apakah PAS ingat Hasan atau JAIS main-main dalam soal pemeriksaan itu.

Dicelah mana UMNO boleh main peranan dalam isu melibatkan akidah orang Islam itu?

Ini isu agama yang sepatutnya melibatkan rasa perihatin semua pihak tak kira parti politik.

Apapun semua pihak menunggu ‘ pendedahan’ Mustapa itu.Kalau boleh tolong segerakan.

Moga PAS tidak terbelit simpul mati.-16/8/2011

Penghuni Gua
: Panau dan kurap PAS makin bertambah. Cakap berbelit-belit dan kini dah mula korner baring habis.

2. Dah bernanah dah kudis , kurap serta panau PAS. Untuk PAS , isu murtad ini bukan isu politik. Ini isu agama. Jangan agama nak dilacurkan. Opss lupa. PAS sekarang perjuangkan negara Kebajikan. Negara Islam tak ada dalam Quran.................Kih kih kih kih !!!!!!

12 comments:

  1. AKU DAH AGAK DAH, SEMUA NI UMNO PUNYA KERJA BELAKANG TABIR...

    MRK TAU DGN CARA BEGINI SJ BOLEH MELEMAHKAN MELAYU ISLAM...CARA LAIN TAK JALAN..TP ORG PUN DAH BIJAK MENILAI SAPA UMNO...

    TAK LAMA LG TERBONGKAR LAH PEKUNG UMNO...TUNGU JER LA!!!

    ReplyDelete
  2. KERJA UMNO. KAU MIMPI KE.ITU SEMUA KURAP DAN PANAU PAS LAH

    ReplyDelete
  3. Ulang cetak... aku tak kuasa nak komen byk2 kat blog yg penuh dgn fitnah dan carut-marut dlm Ramadhan yang mulia ni. Cukup sekadar paste thread yg memberi manafaat kat puak2 UMNgOk Be-eNd!
    Selamat berpuasa... dan selamat membaca dgn akal!
    Ulasan ttg MURTAD...baca kat Part II.

    Part I
    Tindakan Umno cuba mempolitikkan semua isu yang berlaku di negeri Pakatan Rakyat (PR), terutamanya isu agama memperlihatkan betapa dangkalnya pemikiran dan sifat hipokrit mereka.

    Dalam isu fatwa pembesar suara yang mengarahkan pembesar suara tidak digunakan untuk memperdengarkan bacaan Al-Quran sebelum waktu Subuh di negeri Pulau Pinang, Umno kelihatan ingin mempolitikkan isu tersebut sehingga tidak boleh membezakan mana keputusan fatwa negeri, dan mana satu tindakan kerajaan negeri.

    "Isu bacaan al-Quran dengan menggunakan pembesar suara pada waktu pagi bukanlah isu baru, kerana ianya sudah acap kali ditimbulkan sehingga mencetuskan pelbagai reaksi di kalangan rakyat.

    Apa yang berlaku di Pulau Pinang adalah keputusan mufti dan Jabatan Agama Islam Pulau Pinang yang melihat isu ini bercanggah dengan nas yang jelas, kerana tindakan memperdengarkan bacaan al-Quran, walaupun ia satu kebaikan; namun Islam juga mengambil kira soal sensitiviti orang lain yang inginkan ketenangan, ada kanak- kanak yang sedang tidur, orang yang uzur, terutamanya yang tua sakit dan sebagainya," terang Ketua Penerangan PAS Pusat, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man dalam satu kenyataannya hari ini.

    Fatwa larangan pembesar suara di Pulau Pinang yang dibuat Jabatan Hal Ehwal Islam Pulau Pinang (JHEAIPP) kini menerima pelbagai sokongan daripada pelbagai pihak, termasuk mufti Perlis, Juanda Jaya, bekas mufti Perlis Dr Mohd Asri Zainul Abidin, Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Datuk Nik Aziz Nik Mat dan Ketua Pemuda PAS, Nasrudin Hasan Tantawi kerana ia bertentangan dengan sunah Nabi Muhammad SAW kerana ia mengganggu orang yang sedang tidur cuba dipolitikkan Umno sebagai satu keputusan negeri Pulau Pinang.

    Naib Presiden Umno, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi, kelmarin dipetik sebagai cuba menyalahkan kerajaan negeri Pulau Pinang atas tindakan Jabatan Hal Ehwal Islam Pulau Pinang (JHEAIPP) tersebut dengan menyatakan "perkara itu berlaku kerana kerajaan yang memerintah negeri berkenaan adalah parti yang langsung tidak sensitif terhadap isu-isu agama Islam."

    "Tindakan Naib Presiden Umno, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi mempertikaikan keputusan Fatwa Kerajaan Pulau Pinang, kata Tuan Ibrahim merupakan satu penghinaan kepada wibawa Mufti dan Majlis Agama Islam Pulau Pinang yang telah membuat kajian dan keputusan yang teliti.

    ReplyDelete
  4. Part II

    Bayangkan kalau kenyataan itu dikeluarkan oleh Ketua Menteri Pualau Pinang, Lim Guan Eng, tentu ia akan menimbulkan kegilaan huru-hara para pemimpin Umno dan saudara baiknya Perkasa dan juga mengkritik beliau," bidas Tuan Ibrahim, yang juga Ketua Lajnah Penerangan PAS bahagian Dakwah.

    Membandingkan dengan sikap pemimpin Umno dan Perkasa yang berdiam seribu bahasa Kerajaan Negeri Melaka memanjang tempoh hiburan sehingga jam 3 pagi di bulan Ramadhan, Tuan Ibrahim menyifatkan semua aksi ini adalah "gelagat pimpinan Umno Perkasa yang hanya nampak ada mata pada perkara yang berlaku di negeri Pakatan Rakyat, sebaliknya membiarkan kemungkaran di negeri yang diperintah mereka."

    "Sikap sedemikian mencerminkan Umno sebagai sebuah parti yang mengutamakan kepentingan politik berbanding tuntutan agama, sehingga sesuatu kemungkaran terang-terangan, terutamanya yang berlaku di negeri pimpinan Umno dibiarkan tanpa sebarang kritikan dikeluarkan," tambah beliau.

    Dalam isu murtad yang kini hangat diperdebatkan di media ekoran kontroversi melibatkan Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) dan Gereja Methodist Damansara Utama (DUMC), Tuan Ibrahim mengecam sikap Umno yang tetiba cuba menjadi hero dalam isu ini, walhal mereka jugalah yang menyokong usul-usul pencegahan murtad umat Islam di Parlimen yang dibawa oleh para pemimpin PAS.

    "Tapi kini dalam kemelut gereja-Jais, lebih-lebih lagi apabila berlaku di negeri Pakatan Rakyat maka golongan ini, seperti skrip drama yang tidak berubah terus berriuh-rendah di media kononnya nak menyelamatkan aqidah umat Islam dari murtad.

    Sekiranya ini berlaku di negeri mereka, percayalah isu ini akan menjadi senyap-sepi seperti isu warga asing menjadi pengundi, nama pengundi bertindih yang berlambak, bukti pengundi hantu ahli Umno sendiri dan sebagainya.

    Sekiranya ada keuntungan politik, di sanalah mereka akan berkokok. Demi agama, bangsa dan negara – hanya dan bila hanya ada keuntungan politik - inilah sikap bermuka-muka pimpinan Umno," selar Tuan Ibrahim

    Faham tak???... Korang baca pakai tumit ke?! Kalo tak paham sah otak korang kat tapak kaki!

    ReplyDelete
  5. Hidup Melayu... pertahankan Tanah Air kita!!!!!!!
    Bagi IC kat Indon; Bangla; India; Nepal; Kemboja semata-mata untuk dapatkan undi!

    PG Hindu anak Omar... taknak komen pasal isu Permanent Residence ke?

    ReplyDelete
  6. Stop Pali konek tak sunat sejak dari dulu hingga loning sebab itu dia tarak lasa apa2 pong, termasuk sensitif kepala kotel. Hatta berkaitan dengan Islam... Dasar pasyayatonirajim... Kah kah kah...

    ReplyDelete
  7. SEKURANG2NYA TERUBAT JUGAK HATI WALLY SLIPAU. YE LAH SELEPAS MELACURKAN AGAMA DPT TENTANGKAN SENGIT OLEH UMAT ISLAM, LEPAS NI BOLEH LA AJAK PENGANUT2 SENDIRI MURTAD BERAMAI2. TAKDE SAPE NAK MARAH KEHKEHKEHKEH

    ReplyDelete
  8. PAS DAH PENUH DENGAN PANAU. MULA PANGKAH DR HASSAN. LA NI JILAT DR HASAN BILA DAH MULA GATAL. KAH KAH KAH KAH. PARTI DAN PENGIKUT PELACUR. BEGITULAH PERANGAINYA

    ReplyDelete
  9. PAS DAH MULA KORNERBARING. MULUT MEREKA DAH BIRAT. KAH KAH KAH

    ReplyDelete
  10. kepada anon 13:11 dan Langsi..anda berdua bebas untuk makan babi, menonggang arak dan bersembahyang digereja yer...tiada gunanya melayu BEBAL seperti anda...sama jer dengan puak pukimak anak haram pemimpin Pas yang sanggup melacurkan agama demi undi dan politik...anda memang PBB...buta mata, pekak telinga dan bisu..isu ini takde kena mengena dengan Umno..ini adalah isu AKIDAH!!!! paham tak???

    skang ni di Pinang cukup meriah dengan pesta bogel dan pelbagai lagi maksiat...anda berdua tak teringin ke nak kesana? andai kalau anda kena cekup dgn pegawai JAIPP, suruh ajer tua kutuk N.ajis dan Khalifah Guan Eng membela anda...Insyaallah anda lepas...

    ReplyDelete
  11. aku setuju dengan anda anon 2110JHGFDYUIOIUYTRETYUHGFGHJHGIJHJHGHJKHGFGHJJHGTTY^%$%^&*(*&^%$%^&**&^%

    ReplyDelete
  12. Kalau kepala otak dan hati dah rosak dik parti yang kononnya memperjuangkan Islam ni susah nak cakap. Hinggakan soal Akidah Islam dan Parti pun tak boleh nak dibezakan. Langi dan anon yang seangkatan dengannya ni memang bangsa Melayu tapi agama dia entahlah hanya Allah s.w.t. aja yang tau!!!!!!!!!!!

    PAS itu Parti Politik dan Pemimpinnya penuh dengan dendam kesumat tak sudah-sudah serta mempunyai impian besar meterial hinggakan sanggup bersekongkol dengan kapir untuk menjatuhkan martabat Islam.

    ReplyDelete

PETA PELAYAR