FOLLOWERS

Wednesday 17 August 2011

TANGGUNG LAH SENDIRI !!!!!







Imam sebuah masjid di Gelang Patah yang digantung kerja selepas ditahan dalam perhimpunan BERSIH 2.0 kini "berpatah arang dan berkerat rotan" dengan Jabatan Agama Johor (JAJ) yang mengeluarkan arahan itu.

Imam kecewa itu - Hassan Md Said - membayangkan tidak mahu lagi berkhidmat dengan JAJ selepas tamat tempoh penggantungan tiga bulannya pada 2 November depan. Berita lanjut : KLIK

Penghuni Gua
: Apa nak kecewa nya. Sendiri buat , sendirilah tanggungnnya. Dah tahu demo tu haram dan tak dapat permit polis, mengapa degil nak sertainya. Kamu tu kakitangan kontrak aje. Hanya elaun dari bulan ke bulan. Kemudian langgar arahan jabatan supaya jangan pergi. Bila kena tindakan , dakwa pulak jabatan agama Johor tak profesional.

2. Siapa yang tak pro. Dialah. Dah ada larangan dan peraturan jabatan langgar jugak. Akhirnya kenalah tindakan. Mana-mana jabatan pun sama dalam dunia ini. Dah langgar peraturan dan undang-undang, kenalah tindakan. Anak kita langgar disiplin, takkan nak biarkan aje. Senang aje anologinya.

3. Mungkin telinga dan mata mereka yang seperti ini pekak dan bisu. Mata ikan kering. Kemudian nak salahkan orang............ Sudahlah!!!!!!!!!!!

4. Tak gitu ? Lihat diri sendirilah !!!!!!!!!!

6 comments:

  1. Ada jugak yang langgar arahan, buat salah tak kena pun. Naik pangkat lagi ada. Sebenarnya tengok kedudukan dan kepentingan...

    ReplyDelete
  2. Elok jugak imam ni mohon jadi Imam Bersih.

    ReplyDelete
  3. BETUL TU ANON 1133

    ReplyDelete
  4. Koin, koin, koin.... Peraturan yang sangat mudah lagi dipermudahkan. Jika buat silap atau syok sendiri biarkan dia terus terkapai2. Buat undang2 sendiri, jatuh hukum sendiri dan masuk lubang jubur sendiri. Dari Johor ke KL masa bersih lawat sedara koin, koin, koin... Lu tarak lain masa ka, koin, koin, koin,... Lu minta sama bapak sedara lain kerjala. Lagi manyak owo, basuh itu yamban nuwa pon jugak muleh....

    ReplyDelete
  5. Melambak lagi umat Islam lain yang berkelayakan untuk menjadi Imam. Nasib baik Imam tu tak jadi Imam di Kampung aku. Tak boleh dijadikan contoh langsung...buang masa aja layan Imam ni. Aku nasihatkan Imam berkenaan tu lebih bertanggungjawab dengan perbuatannya sendiri. Kalau nak merajuk tu merajuklah...JAJ tak payah nak pujuk-pujuk.

    ReplyDelete
  6. Adat hidup dlm budaya UMNgOk Be-eNd... kalo menentang memang padah, kalo membodek jadi mudah!

    Masa kempen PRK Tenang... Pengarah Pelajaran Johor, Markom Giran berkempen utk UMNgOk Be-eNd takde ape2 tindakan pun! Tak malu2 mintak sume cikgu2 pangkah Be-eNd... siap ugut lagi! Lepas bebas je walaupun ade larangan pegawai profesional dlm kerajaan dari bergiat/terlibat dalam politik.

    Lihat pengundi sume... betapa kuat UMNgOk Be-eNd guna jentera KERAjaan. Putar Alam dan Putar Belit!

    JOM BERUBAH... dah 54 tahun dah, dah menopause dah pun!

    ReplyDelete

PETA PELAYAR