FOLLOWERS

Sunday 11 September 2011

ANDA HANYA BUAT SEMAK AJE MCA !!!!!







KUALA LUMPUR 11 Sept – MCA sanggup bertukar kerusi yang diperuntukkan kepada parti itu dengan parti komponen Barisan Nasional (BN) yang lain pada Pilihan Raya Umum (PRU) ke-13 akan datang.

Presidennya, Datuk Seri Dr Chua Soi Lek berkata, pihaknya bersedia berbuat demikian sekiranya langkah itu dapat memastikan kejayaan lebih besar kepada BN.

"Kita sokong idea itu kerana melihat dalam konteks yang lebih besar iaitu BN dapat membentuk kerajaan,” katanya kepada pemberita di Wisma MCA di sini, hari ini.

Beliau mengulas kenyataan Presiden MIC, Datuk G. Palanivel semalam bahawa parti itu bersedia untuk bertukar kerusi dengan parti komponen BN yang lain pada PRU Ke-13.

Dr Soi Lek juga berkata, pemimpin pusat parti itu sedang memberi taklimat kepada pemimpin akar umbi bagi mempersiapkan mereka bagi menghadapi PRU akan datang. – Bernama

Penghuni Gua
: Hotak kau , MCA. Apa nak tukar-tukar. Cermin lah diri dulu. Jangan nak bodohkan oranglah. Cermin diri anda tu. Tukar ?

2. Nak tukar ke mana? Semua tempat pun, kalau MCA bertanding di tempat pengundi Cina akan bungkus. MCA menang hanya majoritinyaMelayu. Melayu yang MCA selalu ejek dan perlekehkan.

3. Mengapa sekarang MCA beriya-iya nak tawar pertukaran tempat? Takut hilang semua kerusi ke. Jangan nak bodohkan BN lah.

4. MCA ini PG cadangkan kepada pengerusi BN, agar di kekalkan semuanya bertanding melawan DAP. Tengok mereka boleh lawan ke tidak. Yang pasti bungkus.

5. Yang baiknya , BN jangan benarkan satu kerusi pun diberi kepada MCA kecuali yang MCA menanginya pada PRU 12. Itu aje kerusi yang layak buat mereka.

6. Satu pertanyaan buat MCA !!!! Apa mereka buat dan apa perancangan yang mereka buat untuk memperbaiki prestasi mereka dan BN sejak PRU 12? Kosong. Hanya perlekeh orang Melayu adalah. Sekarang baru nak terhegeh-hegeh untuk perolehi kerusi selamat di kawasan Melayu.............

7. Pada PG pun, MCA tak perlu bertanding lagi baik. Begitu juga dengan GERAKAN. Ada pun buat semak, tak ada lagi dan amat, amat, amat baik...............

8. Tak gitu ?

12 comments:

  1. MCA - Mangkuk Cina Ayun
    takde bezanya, kominis dalam selimut nie
    kominis biaDAP terang terang didewakan hamPAS
    kesian umno dikudakan mca, bn jugak yang menang
    kesian hamPAS dikudakan biaDAP,
    kominis jugak yang menang...wakakakaka...keok!
    hamPAS memang kalah badi dengan umno
    hoi, mca, takan lu pun kalah judi dengan biaDAP?

    -hampas-hampeh-

    ReplyDelete
  2. mca keluar dari bn jer..itu yang terbaik....menang dengan undi orang melayu...mca tu pun kominis..

    ReplyDelete
  3. MCA sudah tidak relevan lagi kerana orang Cina sudah berpihak kepada DAP.Dalam usaha mereka untuk memenangi hati orang Cina, mereka telah menyakitkan hati orang Melayu.Akhirnya dua-dua pun tak dapat.Orang Melayu dah serik hendak mengundi MCA atau Gerakan kerana perjuangan mereka lebih kepada menjaga kepentingan kaum mereka sahaja (sama seperti DAP).

    ReplyDelete
  4. memang betul dan tepat..umno terlalu memberi kpd mca dan mic yg tidak memberi faedah kpd bn..asyik2 org melayu yg rugi..contohnya de ke patut tempat majoriti melayu(kws blh menanng)di beri kpd mca/mic..apa sumbangan mca/mic kpd bn?majoriti dari mrk memilih dap..tetapi dgn muka tak malunya menuntut yg bukan2..dan berjaya mendapatnya..inilah antara punca besar org melayu beralih arah dan atas pagar..

    ReplyDelete
  5. MCA sepatutnya mempertahankan kerusi mereka yang ada disamping berusaha merampas kembali kerusi mereka yang terlepas ke tangan pakatan !

    MCA mesti berusaha walau sesukar mana sekali pun.

    Lari!,....bukan penyelesaian terbaik.

    Jika mereka gagal,...maka wajib MCA menarik diri daripada sebarang jawatan kabinet !

    Mungkin selepas itu masyarakat cina akan memikirkan semula undi kepada siapa sepatutnya mereka berikan !.

    ReplyDelete
  6. Dimana kerusi-kerusi MCA & Gerakan yang kalah pada PRU12 lalu kepada PKR & PAS wajib diberikan kepada UMNO pada PRU13 akan datang ini. Ini menunjukan orang melayu sudah tidak menyokong MCA & Gerakan lagi. Jangan dikeruhkan lagi keadaan dengan berdegil untuk mempertahankan kerusi yang kalah. Adalah lebih baik MCA & Gerakan bertempur di kerusi-kerusi DAP. Perkuatakan jentera-jentera MCA & Gerakan untuk menumpaskan DAP. Jangan risau sangat MCA & Gerakan tidak dapat menjadi menteri cabinet. BN adalah adil dan tetap akan melantik senator dari kaum Cina untuk membantu kaum Cina di Malaysia. UMNO memang baik hati dan mengamalkan semangat setia kawan. perkara lebih penting sekarang adalah untuk mendapat kemenagan 2/3 bagi membentuk kerajaan BN yang kuat dan tidak lemah.

    ReplyDelete
  7. MCA, GERAKAN DAN DAP jenis yang sama aja tak ada perbezaan. Musuh dalam selimut bagi orang Melayu.

    ReplyDelete
  8. HA..HA..HA..HA..PANDAI SOI LEK..BIJAK!!

    ELOK LAH SOI LEK TUKAR KERUSI DGN UMNO JER..SEBAB KALU SOI LEK (MCA) TANDING DLM KAWASAN UMNO PASTI MENANG PUNYA SEBAB ORG MELAYU UMNO KAT SITU DAH RABUN..DAN UMNO PEGI TANDING KAWASAN MCA YG TAK DE HARAPAN UTK MENANG...BODOHNYA UMNO...KENA LAGI UMNO!!!

    KE.K..KE..KE..KE..

    ReplyDelete
  9. UMNO... patut pun dipanggil UMNgOk Be-eNd!

    Dok jaja kata PAS dikudakan dalam PR tapi UMNgOk diBABIkan sendiri dalam Be-eNd tak sedo-sedo!

    Bak kata patah-mematah meLAYU (UMNgOk le tu!)...
    Cina di bandar disusukan, Melayu kat kampong mati kebuluran!

    Melayu yg kaya-raya dalam UMNgOk Be-eNd ni hanya la kroni dan kerabat diorang je... yg lain jgn risau tak kan dipinggirkan. Tunggu je tiap 5 tahun sekali (masa dekat2 PRU...) dah pasti habuan menunggu - RM200; kain batik; pelikat; payung; topi; baju; makan-minum-bas dan juga hotel cikai percuma utk hadir perjumpaan sebagai habuan!

    Takat tu je la habuan... tu pun nak undi UMNgOk Be-eNd lagi?

    Melayu....melayu... Layu je la, Dulu, kini dan selamanya!

    ReplyDelete
  10. Tunjang kekuatan hampas beri kain pakai, beri beras ambil, beri gula kuca, beri pitih ambil pangkah..., pangkah hampas kesinambungan suara dapigs seluruh laysia...

    ReplyDelete
  11. Besau punya celaka laa lu langsi

    MCA tukar kerusi dgn parti komponen BN...tapi bukan Umno.

    Bebal kau nih bertingkat-tingkat !!

    ReplyDelete
  12. Rangkup...boleh tak nko listkan parti komponen Be-eNd mana yg sanggup tuko kerusi dgn MCA tu?

    Listkan DUN/Parlimen yg berkaitan... mana ade parti lain sanggup bagi kecuali UMNgOk yg tetap kekal-kebal-bebal dgn keNGOKannya... dulu, kini dan selamanya.

    PM Be-eNd tu takut dan syg kan parti2 komponen, mana sanggup dia nak ganggu kalo tak ADUN2 UMNgOk... tambahan plak ADUN2 UMNgOk memang Ngok plus BoNgok!

    ReplyDelete

PETA PELAYAR