FOLLOWERS

Thursday 8 September 2011

BETUL TAK ?









SHAH ALAM 7 Sept. – Ekoran tidak berpuas hati dengan Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) yang mengambil tindakan terhadapnya kerana menyampaikan ceramah tanpa tauliah di sebuah surau bulan lalu, Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Abdul Samad hari ini cuba menyerang pihak berkuasa agama itu dengan mengaitkannya dengan UMNO.

Malah, hari ini Timbalan Pesuruhjaya II Pas Selangor itu turut mengeluarkan kenyataan berbeza apabila menyatakan tauliah penceramah tidak perlu, selain mendakwa JAIS sebagai sebuah badan yang tidak bebas dan menyifatkan keperluan tauliah mengajar adalah peraturan lama yang digubal semasa pentadbiran negeri dikuasai oleh Barisan Nasional (BN) dulu.

Beliau juga mendakwa para pegawai penguat kuasa yang menjalankan tugas berdasarkan Enakmen Pentadbiran Agama Islam (Negeri Selangor) 2003 mengamalkan diskriminasi dan bersekongkol dengan UMNO.

“Mereka (para pegawai JAIS) masih mempunyai pemikiran lama. Mereka dengan UMNO menggunakan peraturan tauliah untuk menyekat pergerakan Pas mengadakan ceramah di masjid dan surau. Berita lanjut : KLIK

Penghuni Gua
: Betul tak. Semalam PG dah tuliskan KLIK , bahawa si Khalid Gereja akan katakan ini adalah konspirasi UMNO untuk kenakan dia. Beliau dituduh kerana mengajar tiada tauliah, adalah konspirasi UMNO. Inilah otak si Khalid Gereja.

2. Mengapa berpandangan demikian? Kerana kerajaan PAS melakukan demikian di negeri yang diperintahnya. Mereka akan dan kerap kali campurtangan dalam pentadbiran dan undang-undang di negeri masing-masing. Sebab itu mereka akan menganggap UMNO dan BN melakukan perkara yang sama.

3. Itulah otak mereka. Langsung tak pandai dan tahu untuk mematuhi undang-undang. Mereka ini tahu melanggar undang-undang. Undang-undang adalah di tangan mereka. Dalam otak mereka.

4. Jika diberi memerintrah negara, jahanamlah negara ini kerana mereka ini semunya tak boleh dituduh kerana melanggar undang-undang. Hanya pemimpin kerajaan dan UMNO sahaja yang boleh dituduh. Kalau pemimpin UMNO dan kerajaan, berdasar dakwaaan dan fitnah sahaja seperti kes pembunuhan Atlantuya contohnya , mereka sibuk dok desak supaya tuduh PM di mahkamah. Kalau kepada mereka , bukti depan mata pun dkatakan konspirasi. Inilah otak sampah pemimpin parti dan pakatan ini.

5. Fikirkan pengundi muda. Fikirkan !!!!!!!!!!!!!!!

10 comments:

  1. Esok kalau bini dia kena rogol pun Khalid Gereja akan tuduh UMNO..

    ReplyDelete
  2. jangankan bini dia, kalau dia diliwat anwar pun dia akan kata umno yang buat...

    ReplyDelete
  3. Kalau dia liwat Anwar pun dia akan kata UMNO yg empunya kerja... Dasar Melayu tak sedar diri...

    ReplyDelete
  4. Bukan saja bini, dia serta kaum keluarganya, jika ada lembu perliharaan dan kucing kesayangan diliwat anuwa dia bawa ke mahkamah akan katakan pendakwaan konsiprasi terhadap bangnuwa...

    ReplyDelete
  5. khalid samad ni pon sbnrnya jd mp sbb konspirasi umno..hahahaha..die dpt elaun mp pon sbb konspirasi umno..die berak pon sbb konpirasi umno..hahahaha.

    ReplyDelete
  6. Puak Pas ni ,..fobia gila dengan Umno.

    Sendiri buat salah,..sendiri kena jawablah !!

    Penyapu buruk punya khalid !!!

    ReplyDelete
  7. betul juga kata MB, undang-undang lapuk. Lepas ini sape-sape tak kira Guan Eng atau Teresa Kok kalau mahu boleh ajar agama disurau atau masjid.

    ReplyDelete
  8. http://www.bharian.com.my/bharian/articles/KhalidSamadtiadatauliah_MAIS/Article/index_html

    Khalid Samad tiada tauliah: MAIS

    2011/09/08
    SHAH ALAM: Majlis Agama Islam Selangor (MAIS) hari ini mengesahkan Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Samad, tidak mempunyai tauliah mengajar ataupun memberi ceramah agama di masjid dan surau seluruh negeri Selangor.
    .....
    Mohamad Adzib berkata, keputusan Mesyuarat Jawatankuasa Tauliah MAIS pada 23 Jun lalu yang menolak rayuan Khalid berhubung penarikan tauliah beliau dibuat selaras dengan perkenan Sultan Selangor untuk tidak memberikan tauliah mengajar atau berceramah mengenai agama Islam kepada ahli politik di masjid dan surau di Selangor.

    ReplyDelete
  9. Berita Hairan korang baca... simpan aje la!

    ReplyDelete
  10. kah kah kah!
    klu dh Umngok tu mmg BaNgang dol?
    kah kah kah!

    anjing2 umngok neh lg susah isu khalid bg ceramah dr susahkan gereja2 yg tarik melayu islam dgn christ!kah kah kah!

    anak haram omar neh lg susahkan khalid bg ceramah dr risaukan anaknya yg BaNgang yg kantoi exam kt ipts!kah kah kah!

    sosial anak2 betina dia yg bercutting dugung bunting pakai sluar cutting pantat!
    kah kah kah!

    oi hindu btl dulu anak lu
    baru la gegar si khalid tu..
    kah kah kah!

    ReplyDelete

PETA PELAYAR