FOLLOWERS

Saturday 3 September 2011

HERO BAGI PAS , MAT SABU DAN TUAN IBRAHIM TUAN MAN 2 !!!!



Mat sabu kata, Kubur ini , kubur pengkhianat / Barua British



Yang ini pulak , Mat Sabu kata adalah hero / wira negara kerana menentang British.
Nota : Fikirkan pengundi muda. Fikirkan tentang otak dungu Tim Presiden PAS ini. Ini ke jenis orang yang nak kita berikan amanah untuk memimpin negara ini ? fikirkan . Fikirkan fikiran dari otak sampah ini.

24 comments:

  1. WEY, ARIF OMAR!

    KO NI TAK HABIS2 MENYALAK MACAM ANJING...TAK HABIS2 PASAL MAT SABU...

    OK..AKU NAK TANYA KO, KO JAWAB :

    1. KO LUPA KAH, BHW TUN RAZAK PUN PERGI MENGADAP MAHARAJA CINA KOMUNIS MOHON JALINKAN TALI PERSAHABTAN DGN MESIA..

    2. KO LUPA KER PM NAJIB/PM ROSMAH PUN MENJEMPUT PEMIMPIN KOMUNIS MAO CINA DATANG KE MESIA DGN SAMBUTAN KARPERRT MERAH LAGI...

    3. KO LUPA KER, PM MALAYSIA BEGITU AKRAB HUBUNGAN NYA DGN PARTI KOMUNIS CINA YG MEMERINTAH CINA SEMATA2 NAK PUJUK CHINA MESIA???

    4. JD SIAPA YG JALIN HUBUNGAN DGN KOMUNIS CINA SKRG TAK KIRA LA ATAS ASAS APA? MAT SABU KER ATAU PM NAJIB/PM ROSMAH?


    4. KALU MESIA MENOLAK KOMUNIS MAKA MESIA TIDAK AKAN ADAKAN HUBUNGAN DIPLOMATIK DGN NEGARA KOMUNIS CINA, UMPAMA MESIA MENOLAK ISRAEL MAKA TIADA HUBUNGAN DIPLOMATIK DGN KERAJAAN ISRAEL...BETUL KAN?

    5. TIDAKKAH MENJALIN HUBUNGAN DGN NEGARA KOMUNIS CINA, MAKA IANYA AKAN MENGGURIS HATI PENENTANG KOMUNIS ZAMAN DAHULU?

    SKRG SIAPA YG MENJADIKAN KOMUNIS SAHABAT BAIK SERTA BERGANTUNG EKONOMI PD NEGARA KOMUNIS DAN JADI GURKA BG NEGARA KOMUNIS CINA? MAT SABU KE ATAU UMNO?

    JAWAB...JAWAB...JAWAB..

    ReplyDelete
  2. orang yang menyokong orang bodoh sebenarnya lebih bodoh dari si bodoh yang dipertahankannya.

    bukan begitu, anon 10:04?

    full stop.

    ReplyDelete
  3. "Although Mat Sabu disparaged the Bukit Kepong policemen on grounds that they were working for the British, it did not make them any less heroic.

    In fact, if the statistics and details of the fateful day of Feb 23, 1950 were to be of essence, how can a company of 200 CPM members attacking a police station and barracks defended by less than one tenth of the attackers be heroic?

    Furthermore, if those killed included women and children (some burnt to death), what is so heroic of the CPM bandits who attacked Bukit Kepong?

    By any count, it is the 20 odd policemen and their families who defended the station from the time the attack started at 5am until they were murdered and the station burnt to the ground. So who are the heroes.

    The sheer fact that they were outnumbered and yet determined to hold their ground to the end, proved courage beyond compare in facing such extreme adversity."

    - NST columnist and peace activist Shamsul Akmar

    ReplyDelete
  4. Salam,

    Di kejadian di Bukit Kepong pada 1950 itu, seramai 3 orang wanita dan seorang kanak-kanak, yang merupakan ahli keluarga anggota-anggota polis dibunuh dengan kejam oleh gerombolan komunis.

    Kejadian yang sama juga masih dilakukan oleh rejim Zionis terhadap rakyat Palestin. Serangan ke atas kediaman-kediaman awam mengorbankan ribuan wanita dan kanak-kanak Palestin.

    Tanpa mengira apa jua sokongan politik rakyat Malaysia, kita marah terhadap apa yang dilakukan oleh tentera Zionis. Tetapi bila kita membicarakan perkara yang berlaku di Bukit Kepong, kita mula berbalah.

    Apa yang dilakukan oleh komunis di Bukit Kepong sama juga yang dilakukan oleh Israel di Gaza. Tetapi disebabkan untuk menutup kesilapan yang dikatakan oleh Mat Sabu, ada diantara kita tidak mampu menerima hakikat sebenar.

    Kata-kata kita hanya berlandaskan kata-kata politik yang ditelan bulat-bulat oleh pemimpin politik. Tidakkah terfikir kita bila sesuatu yang sudah menjadi pegangan kita terpaksa diketepikan semata-mata untuk menyokong kata-kata yang tidak benar?

    ReplyDelete
  5. Apa bezanya Negara Cina dan Parti Komunis Malaya pada Malaysia dan rakyatnya?

    Negara Cina tidak pernah memerangi kita, tetapi Parti Komunis Malaya dari zaman pendudukan Jepun sehinggalah tahun 1989, tidak pernah berhenti untuk membunuh rakyat negara ini dan merosakkan negara.

    Anon 10:04, Kenapa kecoh sangat membabitkan Najib dan Rosmah? kamu ini seperti tidak pernah ke sekolah, tidak belajarkah tentang bagaimana hubungan diplomatik itu terjalin? Kenapa tidak kaitkan usaha Allahyarham Tun Razak ke Negara China semata-mata untuk menentukan kerajaan China untuk menghentikan sokongan terhadap PKM? Kenapa tidak dilibatkan usaha Tun Mahathir yang berusaha keras dalam 10 tahun pertamanya untuk menghapuskan komunis di Malaysia yang akhirnya berjaya menekan PKM untuk meletakkan senjata?

    Anon 10:04, sekiranya kamu tidak tahu tentang apa yang saya katakan di atas, tenyata kamu BUTA SEJARAH.

    ternyata kamu itu lebih bodoh, bengang, baghal dari Mat Sabu yang bebal itu!

    ReplyDelete
  6. nrgsrs china tak jahanamkan dan nak takluk negar kita. Tak ada pun negara cina bunuh rakyat malaysia sebelum merdeka. Komunis nak jatuhkan rakyat malaysia. Kita jalikan hubungan diplomatik pun bertujuan unttuk hancurkan komunis malaysia juga pada awalnya. sekarang unyuk ekonomi.

    fikirkan anon di atas sekali tu. itui bezakan kita dengan haiwan

    ReplyDelete
  7. KALU NEGARA CINA KOMUNIS TAK MEMERANGI MALAYSIA, NAMUN MEREKA ADALAH PENDOKONG IDEALOGI KOMUNIS YG UMNO DAKWA ANTI TUHAN.

    WALAU NEGARA KOMUNIS CINA TDK MEMERANGI MESIA, NAMUN PKM DAHULU MENDAPAT SUNTIKAN SEMANGAT DAN BANTUAN DR NEGARA KOMUNIS BESAR CINA...MEMANG MRK TDK MEMERANGI KITA, NAMUN NEGARA BESAR CINA KOMUNIS LAH YG MENDOKONG PKM DGN MEMBERI BANTUAN SENJATA DAN KEWANGAN KPD PKM...SEHINGGAKAN CHIN PENG DIBERI TEMPAT PERLINDUNGAN DI CINA SENDIRI..APA MESIA BOLEH BUAT?

    PADA ZAMAN PKM, NEGARA KOMUNIS CINA PUN SEDANG DLM PROSES MENYEBARKAN IDEOLOGI MRK, MAKA TERCETUS LAH PENUBUHAN PKM YG DIDOKONG SEPENUHNYA OLH NEGARA CINA KOMUNIS...MENGAPA UMNO TDK ANTI NEGARA KOMUNIS BESAR CINA...MRK LAH YG BYK BUAT KACAU DAN MRK MENDOONG PKM MESIA?

    SEBAB TU UMNO NI CAKAP TAK LEH PAKAI...CAKAP AUTA BERBELIT2...

    UMNO BENCI KOMUNIS, TAPI MENJADI KAN NEGARA BESAR KOMUNIS SBG "TUAN" DIA SENDIRI...

    TIDAKKAH UMNO RASA BERSALAH BERKAWAN RAPAT MALAH MENJADIKAN NEGARA CINA KOMUNIS SBG "TUAN BESAR" BAGI SIKECIL UMNO/BN? DAN TERPAKSA BERGANTUNG NYAWA KPD MRK?

    TDKKAH UMNO SENDIRI MENGGURIS HATI DAN PERASAAN PEJUANG NEGARA YG MELAWAN KOMUNIS? KOMUNIS PUN BERASAL DR NEGARA TUAN BESAR UMNO SENDIRI IAITU NEGARA CINA?

    UMNO LAH PENGKHIANAT SEBENAR PEJUANG2 KITA....

    ReplyDelete
  8. Anon yang menyokong Komunis ini sebenarnya dulu emak atau bapak dia terlibat dengan PKM. Sebab tu dia tak dapat terima bahawa PKM tu memang zalim dan telah membunuh ramai rakyat dulu. PKM telah bunuh bangsa Melayu dan Cina sendiri. Jadi tak perlu nak berdebat apa-apa dengan Keturunan Komunis ini walaupun dia Melayu. Jika Pejuangan Kemerdekaan Negara ada zuriat, maka Anon Baka Komunis pun begitu juga. Puak-puak ni pun kalau dihantar ke negara China pun sudah tentu negara China tu tak akan terima jahaman ni.
    Jika dilayan orang bodoh dan banggang..buang masa aja.

    ReplyDelete
  9. diplomatik dgn cina tu serampang dua mata. un tuk kekang komunis dan perdagangan. pengganas di malaysia ini isu lain. aplah ko ni anon 1211. tak cerdik dan otak singkat. sebab itu kita berhasil kekang komunis di Malaytsia.

    ReplyDelete
  10. Kalau dah orang PAS, semua yang dibuat UMNO semuanya salah.

    Tapi apa yang aku nampak sekarang, semua yang dibuat PAS semuanya salah. Tetapi masalahnya, bila ditegur, langsung tidak mahu menerima kata-kata orang lain..

    Seperti yang diterangkan tadi, tujuan lawatan Tun Razak ke Cina ketika itu adalah bertujuan untuk menyekat sokongan kerajaan China kepada Parti Komunis Malaya. Dengan adanya kerjasama itu, akan melemahkan PKM dari segi sokongan dan logistik.

    Ditambahkan lagi, ketika Tun Mahathir berkuasa, serangan ke atas PKM diperhebatkan lagi (sila rujuk kepada anggota-anggota tentera yang berkhidmat sepanjang tahun-tahun 80an) Maka akhirnya negara bebas dari ancaman komunis pada 1989.

    Anon 12:11, saya percaya kamu adalah seorang yang terlalu mentah dalam membuat tafsiran untuk memperdebatkan hal-hal yang melibatkan PKM. Kamu di sini cuba melibatkan perhubungan diplomatik antara Malaysia dan China. Mungkin kamu tidak sedar, di Malaysia ini adanya bangsa Cina yang datangnya dari Tanah Besar China yang mana adalah perlu untuk kedua-dua negara berhubung rapat untuk kepentingan rakyat Malaysia berbangsa Cina. Mungkin pemikiran kamu tidak ke tahap untuk memikirkan perkara-perkara yang tidak langsung ini, mungkin disebabkan kamu ini menerima pengajian di Tadika PASTI dan sekolah-sekolah pondok yang tidak langsung mengajar kamu tentang hal-hal kenegaraan.

    Saya adalah seorang bekas tentera tetapi saya tidak merasa TERGURIS bila Malaysia mempunyai hubungan diplomatik baik dengan Kerajaan China. Kerana saya pasti sungguh, disebabkan hubungan ini berjaya menggengkang aktiviti subversif PKM yang sememangnya bercita-cita untuk menawan negara dan menjadikan sebagai sebuah negara komunis.

    Dan saya ingin bertanya kepada Anon 12:11, saya jadi hairan dengan pendirian kamu. Mula-mula tadi kamu beriya-iya melibatkan Najib dan Rosmah. Kemudiannya kamu mempertahankan kata-kata BODOH & BEBAL MAT SABU. Dan sekarang kamu menuduh Malaysia sudah tunduk kepada kerajaan China. Dan akhirnya kamu cuba melibatkan anggota-anggota ATM (samada masih dalam perkhidmatan atau bekas tentera). KAMU KELIHATAN SEPERTI TIADA PENDIRIAN DAN HILANG ARAH.

    Bagi saya yang sudah menamatkan perkhidmatan ATM, tidak pernah kami menyanjungi langsung mana-mana pengganas komunis. Bagi kami, komunis ini adalah pengganas yang harus dihapuskan, lagi-lagi pengganas komunis ini memang diketahui bukanlah warganegara Malaysia. PENGGANAS KOMUNIS ADALAH MUSUH KAMI, SAMADA KETIKA KAMI DALAM PERKHIDMATAN DAN JUGA SELEPAS KAMI BERSARA.

    Jadi, janganlah diteruskan omongan kosong kamu itu kerana kamu itu tidak pernah berada di tempat kami. Sanggupkah kamu menyabungkan nyawa untuk mempertahankan negara seperti kami? Jadi lebih baik KAMU DIAM kerana kamu tidak hak untuk membincangkan tentang apa yang kami perjuangkan.

    ReplyDelete
  11. Sejarah tidak pernah mengubah PKM, API, AWAS & KMM merupakan sebahagian daripada parti politik di Tanah Melayu era pra-merdeka yang sama2 berjuang menuntut kemerdekaan. Namun cara perlaksanaan & ideologi mereka yang menyebabkan mereka tidak diterima masyarakat Tanah melayu sendiri. Sila rujuk buku "Chin Peng My Side Story" dan "Have You Meet Mariam?" untuk mendapatkan gambaran sebenar.

    Sememangnya British adalah penjajah (selepas Jepun menyerah kalah)... tapi mereka bukan pengganas seperti konsep perjuangan PKM. Mat Sabu cuba mengangkat martabat pengganas sebagai pejuang kemerdekaan kerana tidak dapat mengakui kelebihan Malaysia menyedut udara merdeka melalui toleransi dan rundingan bersama British, tanpa pertumpahan darah!

    ReplyDelete
  12. Mat Sabu begitu– terdesak – untuk menafikan peranan pemimpin Umno dalam perjuangan kemerdekaan, namun adalah sangat tidak patut melabelkan anggota polis yang mati itu sebagai agen penjajah dan komunis yang membunuh mereka sebagai hero.

    Mungkin dalam keghairahan beliau hendak menobatkan dirinya sebagai orang nombor dua Pas dan dalam usaha menyedapkan hati kaum-kaum minoriti, khasnya Cina, Timbalan Presiden Pas itu lupa kepada ratusan ribu ahli keluarga dan keturunan anggota tentera dan polis kita – tak kira bangsa dan agama – yang mati menentang pengganas komunis.

    ReplyDelete
  13. For Mat Sabu to claim CPM as freedom fighter and accuse of the UMNO of being pro-British to side against the Communist, it is not only incorrect but shows he and PAS's pursuit for power has no limit and destructive.

    To correct his deteriorating memory, UMNO was not yet formed during the Bintang Tiga's reign of terror. It was the majority Malay's decision to side with the "lesser of the two evils" between the two colonial powers.

    Bintang Tiga was formed with help from the British to train them in jungle guerilla warfare at a Special Training School 101 in Singapore.

    Even the Communist Party of Malaya was formed with the blessing of the British and help of a Sino-Vietnamese triple agent for the British, French and Japanese, Lai Tek. He became the first Secretary General of CPM before he ran away top abscond CPM money and was replaced by the Butcher of Malaya, Chin Peng.

    Another important historical point for Mat Sabu to recall is that PAS had the British help to approve their registration in 1951 so that they be a permanent divisive element against Malay Unity and be constantly at odd with UMNO. Unlike PAS, UMNO was the conglomeration of Malay associations and political party including the Parti Kebangsaan Melayu (MNP).

    If Mat Sabu thinks by manipulating history it will serve PAS political pursuit, it only reveal further the divisive nature of PAS.

    The old Islamic PAS was dividing the Muslim by their Islamic sectarian politics. While, the new welfare state PAS is working with many enemies - cruel communist agenda of DAP and PSM, American Zionist agenda PKR and the Wahabi and Syiah sectarianism.

    Back in 1948, Hizbul Muslimin, an earlier version of PAS was conceived in a Congress attended by Rashid Mydin, Musa Ahmad, etc.

    What can you expect from a first year flunker for Diploma in Applied Science at ITM?

    - anotherbrickinwall.blogspot.com

    ReplyDelete
  14. Saya merasa sedih kerana sejarah negara kita diputar sewenang-wenangnya oleh para pemimpin pembangkang yang bankrap idea untuk mengetengahkan perjuangan mereka. Seolah-olah tiada sifat terima kasih kepada mereka yang bertungkus lumus mempertahankan negara kita sewaktu waktu dahulu.

    Mentaliti Mat Sabu senang sahaja difahami. Beliau mahu rakyat Malaysia menidakkan segala usaha dan budi pemimpin-pemimpin Parti Perikatan yang membawa kepada kemerdekaan negara. Salah satu daripada parti tersebut adalah Parti Umno – musuh politik PAS

    ReplyDelete
  15. Dari buku "Chin Peng - my side of history. Mukasurat 127

    - "The Malays, believing their magic amulets would shield them from the bullets, charge our lines. We shot. Some dropped. The rest hesitated and retreated. We CHASED them into nearby kampongs and arrested the ring-leaders".

    Anon 12:11, kau ada baca buku Chin Peng tu? Sah memang tak baca lagi la tu ...BODOH PUNYA BUDAK SI ANON NIH!!

    ReplyDelete
  16. Woi Anon 12:11,

    Jadi bila Hadi Awang nak keluar amanat atau Nik Aziz nak keluar fatwa yang ....

    KOMUNIS-KOMUNIS TU MATI SYAHID DAN AKAN MASUK SYURGA?????

    HIHIHIHI...

    P/S: Arif ... pasni kau tgk le, mesti byk ceramah PAS utk tegakkan benang basah dorang.

    Makin kembong la poket penceramah-peceramah tu ... tapi aku musykil la, orang baru lepas raya, sure sikit aje duit kutuipan tabung ceramah tu ... hihihihi ....

    ReplyDelete
  17. Too much have been said about Mat Sabu's version of the nation's communist chronicle. A mangling of the nation's historical events for political expediency that may turn sour.

    Not many Malays would agree with Mat Sabu, be they in UMNO, in PAS or those without any political affiliation.

    Twisting of the history book and glorifying communism for the sake of political expediency by a top leader of PAS is indeed disturbing to the families of those who lost their lives in defending the nation's freedom and those with anti-communist sentiments.

    Mat Sabu is playing the devil's advocate hoping to ride on the Chinese votes for PAS bigger political agenda.Some members of DAP espoused such idea that the communists in CPM (Communist Party Of Malaya) were the true freedom fighters and liberators for independence of Malaya. In the past the Chinese were infidels, today they are comrades of PAS leaders.

    Mat Sabu over-hyped the communist insurgency.As far as the Malays are concerned he has hung the sword of Damocles over his head.

    ReplyDelete
  18. Bila orang-orang yang tidak tahu sejarah mengulas bahawa komunis yang menentang British dan Komunis yang menentang Malaysia adalah 2 entiti yang berlainan, aku cuma mampu tersenyum ...

    Bukankah pemimpin-pemimpinnya orang yang sama?

    Bukankah dasar PKM itu tidak pernah berubah sejak Jepun meninggalkan Malaya sehinggalah komunis meletakkan senjata?

    Bukankah PKM dan PAS itu tertubuh hasil dari tipu muslihat British untuk membantutkan gesaan rakyat Malaya yang ingin merdeka ketika itu?

    Apa sumbangan PKM kepada rakyat selain memaksa dan menekan rakyat untuk memberi sokongan dan juga menyerang mana-mana yang enggan membantu?

    Apa sumbangan PMIP/PAS ketika itu yang cuba memecah belahkan orang Islam dan turut menjadi tali barut British utk mengagalkan kemerdekaan? Jika pilihanraya 1955 dimenangi PMIP, pasti cita-ccita utk memerdekakan Malaya pasti terbantut dan malayan Union akan ditegakkan.

    ReplyDelete
  19. mereka tak baca buku chin peng tu. mereka tak baca dan mendalami sejaarah pun. yang mereka dapat hanya melalui ceramah dap dan mat sabu aje. tq anon2 di atas yang memberikan fakta tersebut.

    PG

    ReplyDelete
  20. Meriah jugak blog penghuni gua nih !!

    Ini baru kali pertama aku jengah ke sini....sungguh!!!

    Tapi kenapa background nya gelap semacam ??.

    ...seram jer rasanya...

    ReplyDelete
  21. Salam bro,

    Maaf,..tadi lupa nak bagi salam. Maklumlah,..baru kali pertama sampai...Tercengang-cengang pulak.

    Anon 10.04,..nih, budak lagi..

    Nak jadi pembela Mat Sabu tapi menyingkap kebebalan sendiri.

    ReplyDelete
  22. Tak habis2 alkisah Mat Sabut sokong komunis. Sebenarnya Mat Sabut hero komunis. Dia ingat cina di Malaysia ni semua suka komunis. Pasal angan2 nak undi pro komunis dia jadi komunis. Pas jenis berubah2 mcm sesumpah. BIla nak undi penganut kristian dia izinkan kalimah ALLAH dikongsi. Round ke-3 kita tunggu cerita dia ngan agama Hindu. Kecian tengok Pas mcm terdesak sangat nak tawan PutraJaya. Ambillah kalau boleh...

    ReplyDelete
  23. anon 10.04 dan anon 12.11

    engko berdua ni patut buat BABI GOLEK PANGGANG

    sia sia ada otak,,,tak leh pikir

    bodo,bangang..maleh nak layan

    ReplyDelete
  24. http://rubbertapperz.blogspot.com/2011/09/sejarah-sebenar-bukit-kepong.html

    ReplyDelete

PETA PELAYAR