FOLLOWERS

Sunday 26 February 2012

LYNAS : GEMPAK AJE LEBIH !!!!!


Agenda Daily

Himpunan Hijau yang 'gempak lebih'...

lynasdd513

Himpunan Hijau anjuran pakatan pembangkang di Kuantan pagi Ahad  untuk membantah kilang Lynas  nyata 'gempak lebih'.Secara keseluruhan dari pemerhatian kehadiran di himpunan itu yang bermula 10 pagi hingga 11.45 pagi itu  jauh kurang dari sasaran 20,000 orang yang digembar gembur oleh penganjur sebelum ini.Ia juga dilihat lebih macam satu pesta 'syok sendiri'.


Malah gambar dari facebook Polis Diraja Malaysia (PDRM) yang diambil dari udara di kawasan padang MPK4 jelas dapat menunjukan keadaan sebenar.Anggaran polis sekitar 3,000 orang sahaja yang hadir.Juga didapati sebahagian dari peserta adalah orang luar Kuantan,terdiri dari penyokong pembangkang yang dibawa atau datang sendiri.

Tiada langsung sekatan jalan polis dibuat sepanjang perhimpunan itu.Polis cuma mengadakan kawalan biasa untuk memastikan kelancaran lalulintas dan sebagainya..Tiada kejadian tidak diingini dilaporkan berlaku.


lynas1xx

Cuma pihak polis kesal ada peserta yang langgar syarat seperti membuat perarakan dan menbawa kanak-kanak ke perhimpunan ituHadir sama di perhimpunan itu ialah Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim yang menyampaikan ucapan, sebelum semuanya bersurai.Beliau antara lain berjanji  akan mengemukakan usul tergempar di Dewan Rakyat pada bulan depan untuk mendesak projek kilang Lynas di Gebeng dibatalkan.


lynas-arakxx

Gelagat pembangkang yang cuba meraih markah politik membantah projek RM700 juta yang bakal mewujudkan banyak peluang pekerjaan pada orang sekitar Kuantan itu telah mencetuskan rasa marah ramai pihak.Berbagai pihak berkuasa telah mengesahkan projek itu selamat namun pembangkang terus berdegil gembar gembur ia akan membahayakan penduduk sekitar Kuantan.

Malah Ahli Parlimen PAS kawasan Hulu Langat Dr Rosli Che Mat yang juga seorang saintis nuklear  secara terbuka kata projek itu selamat.Bantahan projek itu dipelopori oleh Ahli Parlimen PKR Kuantan,Fuziah Salleh.Sementara itu Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak yang bercakap kepada wartawan selepas satu majlis di Sekinchan,Selangor berkata projek Lynas adalah selamat.Menurut beliau pembangkang cuma main isu itu untuk memancing undi.


Menterii Besar Pahang Datuk Seri Adnan Yaakob pula menilai Himpunan Hijau sebagai satu ' demo-tourism' yang jana ekonomi bagi pengusaha dan peniaga.Dalam kenyataannya mengulas himpunan berkenaan beliau juga kata gerakan anti-Lynas yang berselindung disebalik Himpuan Hijau sudah tidak laku.

"Rakyat tidak percaya kepada pembangkang yang menabur cakap kosong pada setiap masa dan setiap tempat,"katanya.

Apapun baginya himpunan itu membuktikan demokrasi sihat dan sesiapapun boleh berhimpun dan bersuara asalkan tidak langgar undang-undang.Beliau memuji pihak polis dan Majlis Perbandaran Kuantan yang bertindak adil dan profesional memastikan perhimpunan berjalan lancar.-26/2/2012

Penghuni Gua : Gempak aje lebih. Orang Kuantan , seperti PG yang tinggal 5 km dari kilang Lynas takkan tertipu dengan temberang puak PAS dan PKR ini. PG dan [penduduk kuantan lebih mendengar keterangan pakar dan keterangan dan temberang pemimpin yang tak sekolah dari PAS dan PKR yang cakap aje lebih. Tapi habok pun tak ada.

2. Pemimpin parti ini kepakaran mereka iualah temberang dan kelentong serta kencing sana sini. Dan yang paling mereka pakar ialah bverzina, berliwat dan berkhalwat. Itu jelah !!!! Habis sedap meliwat, berkhalwat dan meliwat.... kemudian nak salahkan orang...................sudahlah !!!!!

3. malaysiakini dakwa 10 ribu hadir. nak tipu pun patut padanlah. Eleh.............!!!!!!!!!!!!! takl sampai 3000 pun . Itu pun puas import dari Seluroh Pahang dan Terengganu.

4. Yang lain tu datang,,,..... nak berzina dengan bini orang adalah!!!!! Kah kah kah kah kah !!!!!!

5. Kepada orang Pahang....  abik kita dengar pandangan pakar \dari saintis Nuklear negara yang memiliki PHD dalam bidangnya iaitu DR Rosli iaitu MP PAS Hulu Langat yang mengatakan menonton TV serta asap rokok lebih dan 100 kali ganda bahayanya dari nadir bumi tu. Semua benda ada buruk dan baik katanya. Jadi nadir bumi dan Lynas ini banyak baik dari buruknya.

6 Khalwat, zina dan liwat lebih bahaya dari kilang Lynas. Lendiak ( orang Kedah cakap ) lagi gerun dan mengerunkan dari Lynas!!!! Kah kah kah !!!! Ini mahfuz yang berkelulusan SRP dan si Khalid Gereja nak bercakap bab Nuklear serta nadir bumi. Tak ke bodoh dan dungu namanya !!!!! kah kah kah kah kah !!!!!

3 comments:

  1. Bila dah siap sepenuhnya nanti yg berebut2 bekerja di situ nanti ialah ramai rakyat kelantan..contoh nya PUTRAJAYA sekarang dipenuhi rakyat Kelate!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Melayu hanya jadi alat tukang demo bg pihak lain yg berkepentingan.. Sedarlah..

      Delete
  2. PASRAEL NI KLU BERARAK MAULID NABI KATA HARAM TP KLU BEARAK UTK LYNAS SANGGUP PLAK BERPANAS BERHUJAN KEHKEHKEH

    ReplyDelete

PETA PELAYAR