FOLLOWERS

Thursday 23 February 2012

TGHH CELAKAKAN AHLI DAN PARTI SENDIRI !!!! BIARLAH !!!!!!


Agenda Daily

Bai'ah: Harussani hentam PAS...soal akhirat ditentukan Allah




PAS sentiasa merasa darjat mereka adalah tinggi dalam agama.Sebab itu mereka merasa ada kelayakan kafirkan orang Islam lain,merasa berhak kata undi PAS masuk syurga dan macam-macam karenah lain.Disebaliknya itu anih dan pelik sekali...contohnya mereka kecut sembunyi diri takut nak tuntut siasatan terbuka terhadap dakwaan kemungkaran kes video seks Datuk Seri Anwar Ibrahim yang 99.9 peratus tulin.

Juga mereka boleh buat tidak faham saja pada isu dakwaan rakaman perbualan telefon berahi antara Timbalan Presiden PAS, Mat Sabu dengan isteri orang bernama Normah yang tersebar luas dalam internet - kerana bimbang politik mereka kacau bilau.

Kalangan yang ada akal sentiasa tertawa melihat hipokrasi politik PAS yang sukar diselindung ini, yang asyik nak guna sentimen agama untuk tujuan nak cari kuasa.Terbaru kisah bai'ah untuk calon-calon parti itu yang akan bertanding.Bab bai'ah ini bukan baru malah dalam pilihanraya umum lalu pun calon kena lakukannya.

Cuma bila Presiden PAS Datuk Seri Haji Hadi Awang sebut semula pasal bai'ah kelmarin ia telah mengundang reaksi yang mempersoalkannya.Lojik akal bertanya apa jadi jika dipertengahan jalan seseorang calon itu mendapati ada yang sangat serius tidak betul tentang partinya.Apakah dia harus bersuhabat diam terus semata-mata kerana ada  bai'ah itu?

Jika begitu salahkah dia berubah haluan sedangkan Haji Hadi kata tindakan itu ' celaka dunia dan akhirat'.
Siapa Haji Hadi nak tentukan soal 'celaka akhirat'? Budak sekolah darjah satu pun tahu Presiden PAS itu tidak ada kelayakan nak buat penentuan itu.Kalau perangai begini bolehkah PAS salahkan Menteri Besar Terengganu, Datuk Ahmad Said cop PAS - Parti Ajaran Sesat.

Mungkin maksudnya, kalau salah pun kena pejam mata ikut juga macam orang bodoh .Itu memang karektor pengamal ajaran sesatInilah contoh kong kalikong demokrasi dalam PAS.Seperti juga kes Datuk Dr Hasan Ali....bunyi sikit ...terus kena pecat.Dalam bab bai'ah...Mufti Perak Tan Sri Harussani Zakaria Rabu tampil bersuara.

Beliau kecewa dengan tindakan PAS mengikat calon-calon parti itu yang bertanding dalam PRU ke13 dengan melakukan bai’ah.Beliau menasihatkan PAS supaya tidak menakut-nakutkan ahli-ahlinya dengan cara membuat bai’aih kerana “ia adalah isu akhirat.”Harussani berkata demikian sebagai mengulas kenyataan Haji Hadi  dalam sebuah akhbar yang mewajibkan setiap calonnya yang bertanding dalam PRUke13 melakukan bai’iah.

Hadi berkata bai’ah itu penting bagi memastikan calon-calon PAS tidak menyeleweng daripada dasar lslam kerana “ mereka yang melanggar akan celaka dunia akhirat”.Bai’ah juga kata Presiden PAS itu adalah satu bentuk pengakuan lebih besar daripada sumpah.Harussani yang ditemui di pejabatnya di Ipoh pagi Rabu memberitahu kenyataan Hadi itu “menakut-nakutkan saja, macamlah kita boleh menentukan mereka yang melanggar bai’iah akan celaka dunia akhirat.

Katanya soal akhirat adalah ditentukan oleh Allah.

“Jadi kalau kita bersumpah berjanji kita dapati benda itu tak betul takkan kita tak boleh tarik balik”katanya.
“Ini menakut-menakutkan saja, macam mana kita boleh menentukan mereka yang melanggar bai’ah akan celaka dunia akhirat kerana yang menentukan dunia akhirat itu kerja Allah. Jadi kalau kita bersumpah berjanji kita dapati benda itu tak betul tak kan kita tak boleh tarik balik.

“Pada saya dia boleh buat perjanjian tapi masalah di akhirat bukan masalah kita,  ia adalah masalah Allah” tambahnya lagi.

Mufti Perak itu kemudian menasihatkan supaya “ tak usah kita menakutkan orang dengan perkara akhirat sedangkan kita sendiri tidak pasti apakah orang berwajib baiah untuk tujuan berpolitik”.


Menjawab satu soalan, Harussani berkata kalau cara demokrasi, sebagai lslam dia mesti wajib bersikap jujur tetapi kenapa kita harus ikat dengan bai’ah pula. - 22/2/2012

Penghuni Gua:  Parti Ajaran Sesat mencelakakan diri sendiri dan ahli mereka sendiri. Biarlah. lantak dialah.  Sebab itu PAS dari dulu telah di celakakan Allah. Tak pernah menang besar atau berjaya nak perintah Malaysia. Menang sikit,..... Allah pun tarik balik rahmatnya. Begitulah seterusnya.  Doa hajat mereka di sekeliling padang bola pun Allah tak perkenankan juga. 

2. BN dan UMNO memang juga. Jadi memang baguslah TGHH celakakan ahliu dan parti sendiri. Memang sah ia adalah Parti Ajaran Sesat. Kah kah kah kah !!!!!

5 comments:

  1. harapkan tarban dan jangut aja, otak kosong, muka macam s*al, nasib ko lah pas dapat ketua macam tu .........

    ReplyDelete
  2. peduli apa, mari kita kawan dgn setan sbb n.ajis kata bleh. nak masuk syurga senang ,undi PAS itu kata org PAS .... aku teringin pangkah bulan naik roket masuk syurga

    ReplyDelete
  3. dia buat lagi dah, dulu fatwa UMNO kerjasama dgn MCA , MIC kafir, skrng PAS kerjasama dgn DAP yg tolak Islam dan PKR yg pluralisme agama bleh pula? apa lagi lah lepas ni . kencing lah!!!!

    ReplyDelete
  4. anon.. ajak aku sekali, aku pun nak .... pangkah bulan naik roket masuk sorga

    ReplyDelete
  5. kat tempat aku ada sambutan maulidur rasul dan ceramah parti ajaran setan pda hari yg sama . memang celaka pas ni buat ceramah maki hamun semasa maulidur rasul . jaraknya cuma tk sampai 100 meter pun . org tgh berselawat keatas nabi n dgr ceramah agama , dia sibuk maki hamun . memang sial pas ni moga dilaknat allah hendaknya .

    ReplyDelete

PETA PELAYAR