FOLLOWERS

Sunday 25 March 2012

DUIT TU UNTUK BELAJAR, BUKAN UNTUK DEMO HARAM !!!!!!


( Pulau Sipadan Sabah )

Gabungan Pilihan Raya Adil dan Bersih (BERSIH) menawarkan bantuan guaman bagi membantu enam mahasiswa di Mesir yang biasiswanya ditarik balik kerana menyertai perhimpunan BERSIH 2.0 dan menentang akta Universiti dan Kojej Universiti (AUKU).

"BERSIH menyeru kepada kerajaan negeri yang lain untuk memberi bantuan kepada pelajar-pelajar ini dan keluarga mereka.

"Tindakan kerajaan negeri ini bukan sahaja menghukum pelajar tetapi turut menghukum keluarga mereka," kata kenyataan media bersama kesemua jawatankuasa pemandunya. Berita lanjut : KLIK

Penghuni Gua : Bagus dan amat baik tindakan kerajaan Terengganu tu. Itu duit rakyat. Setiap sen ada nilainya. Tujuan diberi biasiswa kepada pelajar adalah untuk belajar dan lulus cemerlang. Bukan duit tu di beri untuk buat demo. Lari dari perjanjian biasiswa dan tabung PTPN.

2. Jadi bila langgar syarat dan perjanjian , memang wajar ia ditarik balik. Salah siapa? Salahkan diri sendiri. kalau duit mak bapak dia sendiri..... lantaklah nak buat apa semasa belajar tu. Sebab itu pelajar bukan bumi lebih belajar tekun ..... kerana duit mak bapak sendiri. Ini sebab manja dan dapat mudah duit... maka tugas utama belajar diambil mudah. Sibok nak demo haram.

3. Belajarnya ....................Hampas. markahnya kentut pun tak keluar..................Tapi kalau dengar cakap puak pelajar demo haram ini, mengalah yang ada kelulusan PHD.....................Kah kah kah kah kah !!!!! Gelak lagi... Kah kah kah kah !!!! Tahniah kerajaan Terengganu.... Anda telah jalankan tanggungjawab anda. DUIT BIASISWA TU UNTUK BELAJAR. BUKAN KOS NAK BUAT DEMO !!!!!!!!!!!!!!!

6 comments:

  1. Duit RM 250 juta yg kerajaan bagi pd suami sharizat utk buat projek lembu NFC bukan beli kondo!!! kah..kah..kah..

    ReplyDelete
  2. PAS GUNA DUIT TABUNG MEMALI, KOHILAL YG BERJOTA2 TU BUAT KESAT TAIK KER PER KEHKEHKEHKEH

    ReplyDelete
  3. BELI KONDO TU HAL PERNIAGAAN. ITU SYTRATEGI PERNIAGAAN. KES TAK ADA ISU. IA GERAN BUKAN TIPU ATAU PECAH AMANAH. KONDO DI BELI ATAS NAMA SYARIKAT. APA ISUNYA. KES AKAN BEBAS. KAMI LAWYER. KES INI TAK ADA ISU.

    ReplyDelete
  4. Kah..kah..kah..kes NFC tarak isu? kalu tarak isu macamana laporan audit jelas menyatakan bhw berlaku salah urus tadbir pengurusan kewangan dan projek NFC gagal?

    Ini kes pecah amanah dan kes menipu kerajaan Malaysia...

    lawyer buruk ker? kah..kah..kah..

    ReplyDelete
  5. nfc tu salah urus tadbir. itu je . bukan isu jernayah

    ReplyDelete
  6. Ya..NFC adalah kes salah urus tadbir yang disengajakan dan di bawah kesedaran serta pengetahuan suami sharizat...bukankah namanya pecah amanah dan menipu?

    ReplyDelete

PETA PELAYAR