FOLLOWERS

Monday, 13 September 2010

BUNUH SOSILAWATI : TAK ADA PUN GENG PAKATAN NAK BERKOKOK !!!



Penghuni Gua : Di atas tu, adalah gambar saspek termasuk seorang peguam ( comittee Bar Counsil dengar ceritanya ) . Inilah saspek utamanya.

2. Tak ada pulak geng PAKATAN dan geng liwat mereka nak mengutuk pembunuhan ini. Kalau dalam kes TBH bukan main lagi. Kes TBH tu pun hanya kes bunuh diri. Tetapi dipusing separuh nyawa nak jadikan kes bunuh. Dalam kes ini, lain pulak. Tak berkokok semua manusia ini. Senyap membisu. Jika tidaknya , merekalah kononnya pejuang hak asasi, pejuang itu , pejuang ini. Semuanya pejuang tahi kucing aje!!!

3. Mungkin kesenyapan mereka ini kerana yang disyakki adalah jawatan kuasa Majlis peguam. Mungkin Pakatan takut dan bimbang, Majlis pegaum akan " black list " mereka. Majlis peguam pun yang selama ini bukan main lantang, sepatah tak berbunyi bila melibatkan komiti utama mereka. Selalunya begitulah. Bab tipu menipu orang ramai ini jangan cerita lah. Bersepah peguam ya g lakukan. Tetapi apa yang majlis peguam buat? Sekadar gantung amalan guaman adalah. Itu pun makan masa bertahun-tahun.Lain hapah pun tak ada. Yang Majlis Peguam selalu dok sibok sangat bila ada isu mengenai islam atau melayu. Berderai kokok mereka.

4. Kepada mereka di atas, boleh jalanlah dengan hipokrasi anda semua. !!!! Meluat PG menonton tingkahlaku mereka. Semua mereka ini, adalah pejuang hak asasi tahi kucing aje !!!!

Nota : Tak ada pula dengar rancangan PAS, DAP dan PKR nak berdemo haram depan pejabat Majlis Peguam agar mendesak Majlis Peguam yang seba pandai ini agar melaksanakan program mendidik ahli mereka dari segi akhlak dan sebagainya. Sebabnya apa? Sebab semua parti ini hanya parti tahi kucing juga !!! Tak gitu ?

48 comments:

  1. Salam Lebaran PG,

    Bar Council? dah macam pertubuhan anti islam, pro yahudi. Democracy from them? lupakan lah. Diorang ni adalah pembohong terlatih.

    ReplyDelete
  2. haramkan BAR COUNCIL....

    ReplyDelete
  3. ko jgn lupa pasal peguam hindraf tuh bro...lakhanat punya paria!!

    ReplyDelete
  4. woi, carilah isu lain ......mona fendy dulu kejam juga,yang bunuh altantuya pun kejam juga, yang bunuh 4 beranak kat N9 dulu kejam juga.Jenayah bunuh sama ada kejam @ tidak dilakukan oleh mereka yang otaknya tak betul tanapa mengira KAUM/AGAMA....Jangan sempitkan pemikiran bro.....

    ReplyDelete
  5. Belum lagai Meka tengah nak cari spin cerita...kalau puak mereka semua dia lah.. kalau puak mereka di bunuh dan di bakar dan dibuang abunya oleh bangsa melayu.. kau tengok lah riuh sekampung d kerjakannya.. menetri pun kata Kita akan beri amaran...Bapak Polisi kerja pun da tak syok, nak tahan, tak boleh, nak keras tak boleh nak buat apa.. cuma tengok dan tunggu di maki hamun ajalah...gua ingat undi bapak Polisi akan banyak rosak pru13 nanti...

    ReplyDelete
  6. Yeah...yeah... baru padan muka melayu. Nik Aziz pernahkah bekerja satu pejabat dengan puak hindu dan cina...dah berapa cina dan hindu yang Islamkan. Kalau hang nak tau hang pindah umah duk kat Kelang ka, Ipoh, Sg Siput, Batu Pahat ka dan dah 75% tanah melayu ni depa kuasai. Haa..sekarang tengok hindu bunuh melayu dengan kejam pulak tu..dan pembunuh tu geng BAR Council, puak HIndraf (anti melayu & Islam). Awat PAS tak berani buka mulut suruh kerajaan tubuh pasukan penyiasat khas tengok-tengok kut 4 orang melayu tu bunuh diri dan bukan dibunuh oleh puak-puak depa. Itulah PAS, aku memang sokong kuat hangpa suatu masa dulu, tapi la ni aku dah sumpah tak akan sokong selagi hangpa duk jadi tukang jilat pungkuoq PKR dan DAP. Kalau TBH, KUGAN mampoih bukan main lagi hangpa berdoa (siap pegang lilin dan junjung gambar penjenayah tu)...ntah-ntah siap sembahyang jenazah lagi pe...eee...meluat aku dengan orang politik haram jadah PAS dan UMNO yang lembik biaq cina dgn India paria tu pijak, kencing, rogol, bunuh dan bakar orang melayu. Hayatilah lagu ANak Kecil Bermain ApI...

    ReplyDelete
  7. anon 10.55
    yang sempit fikiran ialah anda.
    mona fendi dah lama jadi arwah. she has paid for her crime. urusan dia dengan dunia dah habis. sekarang tinggal urusan dia dengan akhirat. it's none of our business aNymore.

    yang bunuh keluarga kat N9 tu dah selesai kesnya. dia tu proven insane. Insane tu GILA. orang gila, walau dalam islam sekalipun, is not responsible for his/her actions. hukuman pun dah dijatuhkan. kena detain di spital gila.

    ini orang bukan cakap pasal kaum atau agama. ora ng cakap pasal puak pembangkang. puak pembangkang tu meliputi semua.. pkr, pas, dap. dalam ertikata lain, melayu, cina, india dll. ada faham?

    ReplyDelete
  8. kama at tarawis

    terima kasih kerana anda memahami isu yang saya nak ketengahkan. ia bukan hal kaum. ia mengenai pakatan. tq

    ReplyDelete
  9. Kalau tang hanpa semua betul bunuh,rogol ke culik semua terlepas sebab apa sebab ada peguam paria lah spin sana sini org yg betul buat salah terlepas tak cukup bukti nak ada bukti macam mana kalau dah bakar jadi abu itu kerja paria nama nya u ingat u bijak org lagi bijak pada u nah sekarang terbongkar semua nya polis buka balik kes org hilang tanpa kesan lepas ni paria ni tidor tak lena lah puak puak PR kenapa diam sejuta bahasa pasai u punya org kalau pasai kerajaan yg lakukan belum subuh dah berkokok tu lah kata org langit tidak selalu cerah harap polis teruskan siasatan hingga keakar umbi tangkap org yg menjadi ketua dalam kes sosilawati.Kepada keluarga mangsa pembunuhan kejam olih paria paria ni bersabar lah itu ada lah kehendak allah berserah lah kepada nya.AMIN

    ReplyDelete
  10. Salam Penghuni gua
    Sekurang-kurangnya artikel kita boleh menyedarkan sebahgian kecil orang melayu yang masih tertipu oleh mainan kafir harbi

    ReplyDelete
  11. Yang paling 'menarik'nya... bila kita bukak isu yang memperkatakan tentang perangai pemimpin-pemimpin pembangkang yang pilih kasih dalam memperjuangkan keadilan, dan-dan tu jugalah isu yang kita keluarkan, dianggap sebagai perkauman...

    Sampai tara tu sekali nak spin... tu pun, ramai yang duk sokong, duk jilat...

    ReplyDelete
  12. teringat aku kat juruteknik komputer yang dibelasah sampai mati di tempat terbuka kat subang oleh 2 ekor hindu..bini hilang tempat bergantung, anak masih kecil hilang kasih sayang bapa..
    pastu kat perak ustaz parttime kat petronas nak carik duit lebih nak sambung belajar di libas dengan parang sampai mati oleh hindu paria jugak..
    ni bukan soal perkauman, tapi bila kita tgk kes2 ni semacam org2 hindu yang bersifat perkauman dan tak belas kasihan pada org melayu dan islam..
    kat kelang pulak berapa byk kes gadis melayu islam dirompak dan dirogol oleh hindu2 paria ni..byk sgt kes sampai tak menang tangan polis dibuatnya..kenapa target melayu islam sahaja??amoi2 lagi cun2 kenapa tak bikin sama mereka? mungkin ajaran hindu menggalakkan untuk merosakkan zuriat org2 islam kalau ada mangsa2 rogol tu termengandung..

    ReplyDelete
  13. Cicit MaharajaLela13 September 2010 at 13:53

    Terfikir aku.... apabila saudara seagama kita d bumi Palestin dibunuh oleh Yahudi, kita yang beragama Islam bersatupadu mengutuk dan berdemo dengan berapi-api menentang kekejaman Yahudi.... Malangnya apabila saudara seagama kita dibunuh dan dibakar Hindu kafir seolah2 tidak ada apa yang berlaku... Berapa banyak saudara seagama kita dibunuh oleh Hindu kafir... aku tak boleh lupa bagaimana seorang mahasiswa UKM yg buat kerja part time d petrol station d Perak diparang sampai mati sewenang-wenangnya oleh Hindu kafir yang merompak. Kawan baik aku... arwah Idrus dibunuh oleh Hindu kafir tahun 1989 , dengan mengunci biliknya, disimbah petrol dan terbakar meraung kesakitan kerana mengambil tindakan terhadap pekerja Hindu kafir yang menipu majikan. AL FATIHAH kepada semua mangsa pembunuhan Hindu Kafir... Apakah tindakan kita terhadap Hindu Kafir paria yang boleh membuat apa saja pada penganut agama Islam sekelian lama. TIdakkah kita hiprokrit ... bertindak secara memilih.... Palestin lain, Melayu Islam lain... ? Renungkan apa yang akan berlaku, sekiranya yang membunuh dan membakar adalah orang Islam manakala mangsanya Hindu kafir paria….

    ReplyDelete
  14. Kenapa nak persoalkan parti pembangkang punya reaction pulak? kan ke ketua pemuda PAS dah mengecam pembunuhan DSL selepas polis mengumumkan pembunuhan DSL...tidak kira apa kaum pun, yang salah tetap akan dihukum dan bukan kaumnya yang perlu dihukum..kerana setiap kaum itu dicipta Allah sebaik2nya agar kita bertaqwa...syabas kepada pasukan polis atas kejayaan kes DSL walaupun agak terlambat dan seperti kes2 pembunuhan kejam lain , motif pembuhan cepat dihidu dan diumumkan..tapiiiii! apakah motif kes pembunuhan Altantunya??? Sampai hukuman dah jatuh pun masih tidak diketahui motif pembunuhan!! renung2kan dan selamat beramal!!

    ReplyDelete
  15. Kejadian ini berlaku di selangor kalau macam tu selangor tempat rekrut samsen samsen dan ganster ganster kerana di lindungi peguam politik pihak polis harus siasat juga ahli politik yg terlibat melindungi ganster ganster ini dan nama kumpulan yg membunuh datuk sosilawati dan yg lain kalau sudah ramai mesti ada nama kalau ada nama mesti ada ketua nya polis harus siasat siapa ketua mereka dan perancangan pembunuhan ini jangan ingat kamu ni paria undang undang tak bolih di ambil sekali lepas 2kali lepas ketiga tiada maaf bagi mu PDRM ada lah yg terbaik di dunia kerana dapat mengesan perlaku nya dalam masa 48 jam selepas tempat pembakaran mangsa ditemui.PKR/PAS/DAP kenapa diam kerana itu ada lah org kamu rakyat harus sedar sekarang jangan bagi peluang lagi kepada 3 parti ini untuk mememrintah kita semua tak selamat lagi sudah jadi negara mafia suka suka bunuh org cukup lah sepenggal ini PRU 13 tolak 3 parti ini jangan beri peluang lagi INGAT KITA ADA ANAK CUCU CICIT SELAMAT KAH KITA LAGI DI BAWAH PEMERINTAHAN 3 PARTI INI.

    ReplyDelete
  16. Dalam negara, sudah ada undang-undang pencegahan seperti ISA (keselamatan negara), Ordinan (Pencegahan Jenayah dan Kesejahteraan Awam) Darurat 1969, dan Akta Dadah Berbahaya(Langkah2 Pencegahan Khas) 1985.

    Mereka-mereka yang berlagak merekalah raja dinegara ini seolahnya merekalah tuanku, bank pemberi pinjaman, polis, pendakwa, hakim, pegawai penjara dan lembaga pengampunan hendaklah ditahan atas kuasa eksekutif agar negara aman dan damai.

    Apakah hendak tunggu kekejaman dilakukan terhadap orang awam barulah hendak bertindak menggunakan undang-undang pencegahan?

    Kalau dah berlaku, dah takde apa lagilah nak dicegah. Dah namanya undang-undang pencegahan, hendaklah digunakan bagi mencegah sebelumnya berlaku. Itulah falsafahnya maka soal berlakunya jenayah itu tidak timbul.

    ReplyDelete
  17. Kepada puak puak PR kenapa diam tiada satu pun kenyataan dari pempimpin tertinggi PR diatas kematian org melayu Datuk sosilawati dan yang lain tiada kutuk pembunuhan kejam kalau KUGAN dan TBH lidah puak puak PR terkeluar sampai keperut kutuk PDRM dan kerajaan yg ni kenapa diam membisu takut hilang undi kaum india yg mana telah membunuh org melayu nampak sangat Puak puak ni gila kuasa sedang kan yg bunuh tu ada lah ahli DAP seumur hidup sekarang PR nak kata apa nak kata apa lagi terang terang puak puak mengunakan ganster dan samsen paria yg dibela olih puak PR.

    ReplyDelete
  18. Hindu-Hindu Pariah ni patut dilupuskan je dari muka bumi Persekutuan Malaysia ni. Datang merempat ke negara Tanah Melayu lepas tu membunuh orang Melayu Islam pulak. Berapa ramai orang Melayu Islam yang kena pukul, kena peras ugut, kena rogol dengan Hindu-Hindu Pariah ni. Kepada semua orang Melayu Islam, jangan beri muka kepada Hindu-Hindu pariah ni. Diorang bangsa merempat takde maruah & hina kalau kat negara India, jadi kita tak perlu tunjuk baik dengan si pariah-pariah low class ni.

    ReplyDelete
  19. Saya dah 3kali sikit2 nak kena tipu peguam2 anugerek, sampai hari ini seram nak pilih mereka untuk urusan peribadi!

    HATI2 BILA BERURUSAN DENGAN MEREKA.. Butir2/dokumen peribadi jaga baik2, takleh caya.. nah sampai ketahap BUNUH dan BAKAR!!

    Dek kata Mat Salleh, "kalau terserempak ular bisa dengan eh eh... sila cari penghujung simpulan bahasa sendiri!!"

    ULARSENDUK

    ReplyDelete
  20. buku sepuluh bagi dua13 September 2010 at 18:08

    menarik...agaknya yg ni mcm mana polis buat soal siasat? dgn cara budi bicara dan sopan santun baru suspek nak cerita sebenar?

    agak2 yg ni kalau kena bedal masa soal siasat ada tak ngo or etc bising2 kecoh2?

    sebelum ni suspek kecoh kena dijaga hak asasi manusia etc..blah blah blah..

    even if kes ni kalau suspek2 tu kena bedal masa soal siasat, hinfraf or ngo or etc aku tgk bila kena mcm ni semua senyap!!

    yg aku tak tahan tu belasah maybe semua mangsa2 tgh puasa..cara? berapa lama? tak leh pikir aku camna binatang2 ni buat...plus kan salah sorang tu cuma wanita....mendidih darah aku!

    apa pun pada aku syabas pdrm utk kes ni...

    takziah dari aku utk kesemua keluarga terlibat bagi ahli2 keluarga mereka yg telah pergi...

    al fatihah

    ReplyDelete
  21. apa bukti yang suspect tu ajk majlis peguam.. yang ada depa ni kena gantung oleh majlis peguam ada la...

    apa bukti depa ni orang DAP??? selalu kalau muda muda dah dapat datuk ni... selalunya puak puak UMNO/MCA/MIC

    apa komen pemimpin UMNPO/MIC/MCA yg dok persoal apa kenmyataan pemimpin PR ni???? kes pun tak settle lagi.. banyak benda yang kita tak tau hujung pangkal lagi.... takkan dah nak buat statement kut...

    ada otak ke...?? or otak kat kepala lutut????

    ReplyDelete
  22. Sebijik macam dalam filem tamil. Pukul, bunuh, bakar pastu buang abu mayat kat dalam sungai.

    ReplyDelete
  23. ANON 2109

    LUPA KE? DULU KES KUGAN DAN TERBARU KES TEOH BENG HOCL APA CERITA? BELUM APA-APA DAH TUDUH SPRM BUNUH. ATLANTUYA, MAHKAMAH BELUM BUAT KEPUTUSAN , GENG ANDA JUGA TUDUH ORANG TU , ORANG NI.

    JADI AYAT ANDA TU, BAIK GUNA UNTUK DIRI SENDIRI LAH

    KAH KAH KAH KAH KAH KAH

    ada otak ke...?? or otak kat kepala lutut????

    ReplyDelete
  24. SETUJU SANGAT DENGAN PANDANGAN ANON 2211. TAHU MARAH BILA KENA BATANG HIDUNG SENDIRI SI ANON 2019 TU.

    KARKKKKKK PUIIHHHHHHHHHHHH.

    JEBOND

    ReplyDelete
  25. ....NAMUN, MURUGIAH TELAH MEMBUAT STATEMENT YG MENGATAKAN BHW SUSPEK AKAN MENYERTAI PARTI MIC...MUNGKIN SBB ITU UTUSAN TIDAK MENYIARKAN WAJAH SEBENAR MEREKA KRN DIPERCAYAI SUSPEK ADA KAITAN DGN PEMIMPIN MIC/BN....

    KALAU BENAR...MEMANG LAH UMNO/BN TIDAK PERNAH PUN MENGAJAR NILAI MORAL DAN MURNI KPD RAKYAT...APA YG DIKEJAR OLH UMNO/BN ADALAH KUASA...LIHATLAH KINI BETAPA TIADANYA NILAI KEMANUSIAAN AKIBAT KELEMAHAN UMNO/BN...

    ReplyDelete
  26. Hey bongok semua ! kalau kau bangang mcm ni x payah susah x2 suruh orang sokong kau orang. Dato pathmanaban (suspeact utama) tu orang MIC ! bangang bongok. Kes sosilawati ni kes bunuh bukan kes politik bahlol

    ReplyDelete
  27. ANON BONGOK 23:29

    "..Hey bongok semua ! kalau kau bangang mcm ni x payah susah x2 suruh orang sokong kau orang. Dato pathmanaban (suspeact utama) tu orang MIC ! bangang bongok. Kes sosilawati ni kes bunuh bukan kes politik bahlol..."

    ITU LAH DIA ORG POLITIK (TERUTAMA BN) SENTIASA MENDAPAT LAYANAN ISTIMEWA, WALAU PUN INI KES BUNUH MELIBATKAN SUSPEK UTAMA, NAMUN SEBELUM INI SEBANYAK 4 KES YG MODUS OPERANDINYA SAMA, TAPI DIA TERLEPAS...KERANA APA? KERANA DIA ORG POLITIK YG BERPENGARUH MAKA DIA SEOLAH2 ADA KEKEBALAN UNDANG2..SEBAB ITU DIA BERANI BUAT, SEBAB ORG POLITIK BERPENGARUH SERING TERLEPAS DLM BYK KES TERUTAMA AHLI PLITIK BERPENGARUH BESAR DLM UMNO/BN!!! BAHLOL!!!

    ReplyDelete
  28. PR : ni semua konspirasi UMNO ... takcaya tunggu...

    ReplyDelete
  29. Tak dengo berita dr Datuk T.Murugiah yg maklumkam bhw Suspek Utama Pathmanaban dah mohon masuk MIC... awat sngap tak kluar berita??? Satni sure lepas punya... atau pun kene kat kambing hitam mcm Sirul dan Azilah kes AlTantuya tu...

    ReplyDelete
  30. T.MURUGIAH DAH BAGI KENYATAAN BHW SUSPEK AKAN MASUK MIC..APA LAGI YG UMNO NAK MADAH BERHELAH LGI...BILA DAH NAK MASUK MIC, SUDAH TENTU DIA ORG BN, DLM BN SIAPA? TENTULAH UMNO JUGA...DAN SLPS INI BILA ADA KAITAN ORG2 BN DLM KES2 BESAR, PASTI AKAN DICARI KAMBING HITAM UTK DIJADIKAN GALANG GANTI PEMIMPIN ITU...MNGKIN YG KENA NANTI ADALAH PEKERJA LADANG, PENGANGUR, MAT REMPIT, MAT GIAN, SEDANG BOS YG PUNYA KERJA LEPAS GITU2 SAJA...SEBAB DIA ORG KUAT BN!!!
    MCM KES TUYA TU LAH!!! MANA ADA KEADILAN? KEADLAN HANYA UTK ORG2 BESAR UMNO/BN SAHAJA...ORG2 KECIL MCM KITA NI YG TERPAKSA DIKORBANKAN DEMI MENYELAMATKAN MEREKA!!!

    ReplyDelete
  31. nak mohon masuk biasalah. mukan ahli mic. sebab nak palitkan bn. biasalah kerja si peliwatt. konspiorasi kot

    katak puru

    ReplyDelete
  32. Apa la korang kat sini. Kau orang ni nak curahkan simpati pada semua yang terbunuh ke... nak cakap pasal politik.Tak baik la gaduh-gaduh.

    ReplyDelete
  33. dato barua ni lawyer hindraf
    -dato barua ni ahli semumur hidup dap.

    rupanya ahli dap terlibat dalam kes tragis pembunuhan 4 melayu ni. aku desak dap keluarkan kenyataan mengecam pembunuhan ganas ini dan desakan agar pendakwaan dengan segera dilakukan.

    ada berani ka dap ? ada berani ka bar council ? bukankah pakatan pas/pkr/dap mengangungkan hindraf ? apasal senyap ?
    http://gerakan-anti-pkr.blogspot.com/

    ReplyDelete
  34. ALJUBURI
    Bagi anak-anak haram jadah dari PR segala hal pon derang nk salahkan kerajaan, mak dia orang berak sembelit pon salah UMNO, heee..pe -pe hal bagi penjilat-penjilat bontot DAP dan keling paria hindraf kenapa takde kenyataan dari pembesar-pembesar korang ? tapi kalo yang mampos kapir eg: TBH, Kugan kanmain lagi yer , siap gantung gambar lagi berdemo, itu pon korang masih jilat lagi bontot2 kapir nie..

    ReplyDelete
  35. Apalagi reaksi yang boleh diluahkan terhadap pembunuhan kejam Datuk Sosilawati Lawiya,47, Noorhisham Mohammad, 38, Kamaruddin Shamsuddin, 44, dan Ahmad Kamil Abdul Karim, 32. Kita semua rakyat Malaysia berkongsi kedukaan atas apa yang berlaku.

    Tamak adalah dipercayai sebagai motif pembunuhan ngeri tersebut. Hasil siasatan mendapati 3 mangsa bunuh itu menemani DSL ke Banting untuk meminta wang kembalian daripada pemebelian tanah daripada tertuduh seorang peguam berpangkat Datuk. Wang kembalian itu dikatakan milik DSL berjumlah jutaan ringgit untuk pembelian tanah di Pulau Pinang. Dipercayai semasa berunding jumlah wang yanag akan dikembalikan, tertuduh telah menghelah Sosilawati dan tiga rakannya untuk mengikut beliau ke ladang miliknya di Tanjung Sepat dan membunuh mereka disana. Polis juga tidak menolak kemungkinan pembunuh upahan dan gengster terlibat dalam pembunuhan tersebut.

    Mangsa dipukul hinggga mati. Polis memberikan empat rangkai kata - tahan, pukul, bakar dan buang - untuk menjelaskan modus operandi.
    Mungkin ini pembunuhan paling sadis dalam sejarah jenayah di Malaysia. Keempat-empat mangsa dipukul sehingga mati, kemudian dibakar dan abunya dibuang ke sungai.

    Tulang temulang yang tersisa, yang tidak dimamah api juga dibuang bagi menghapuskan jejak. Cara bekerja penjenayah ini terlihat sangat profesional dan tersusun rapi.

    Mungkin sahaja mereka sudah ada pengalaman. Mereka seakan-akan mahir menghapuskan bukti bagi menyukarkan polis untuk menjejak mereka sekaligus membuat pendakwaan di mahkamah.

    Kita juga tidak dapat menjangka manusia jenis apa yang sanggup melakukan kekejaman seperti ini. Begitu sekali nafsu manusia dan tamak haloba mengejar kekayaan.

    Kepada kita, nilai kemanusiaan mereka telah sirna. Apatah lagi polis mengesyaki peguam bergelar Datuk dan adiknya yang merupakan antara lapan suspek yang ditahan, turut dipercayai terlibat dalam pembunuhan empat lagi individu lain termasuk ahli perniagaan dari India.

    Kepada ramai orang, Sosilawati, ialah tokoh usahawan wanita dan ibu yang gigih bermula dengan menjual produk kecantikan dari rumah ke rumah sehingga akhirnya bergelar jutawan.

    Empayar perniagaannya kini tersebar di 300 cawangan di seluruh negara dan di sekitar Asia Tenggara termasuk Indonesia dan Brunei. Wanita mana yang tidak kenal Nouvelle Visages.

    Kepada rakan-rakan pesaingnya, Sosilawati yang menceburi bidang ini sejak 12 tahun lalu dianggap pencetus semangat. Beliau ialah ikon. Wanita dari Batu Pahat, Johor ini ialah mentor dan sumber inspirasi.

    Kita juga wajar mengucapkan tahniah kepada polis yang sigap dalam mengesan kehilangan keempat-empat mangsa sehingga membawa kepada penangkapan suspek yang terlibat.

    Dalam pada kita mengutuk, marah, panas hati dan geram, pembunuhan kejam dan tragis Sosilawati dan tiga yang lain ini haruslah dilihat dalam perspektif yang betul.

    Ia adalah murni kes jenayah. Jenayah yang tidak mengenal parti politik. Kesemua suspek yang terlibat akan diadili mengikut lunas undang-undang yang ada.

    Tetapi tentu sahaja ia tidak cukup untuk menghapus kesedihan dan air mata terutama kepada ahli keluarga dan rakan-rakan mangsa yang ditinggalkan.

    Kepada Arif Omar janagnalha mempolitikkan apa saja. Untuk apa. Pihak polis telahpun mengumumkan motif pembunuhan dan seperti kes2 pembunuhan kejam yang lain, motif tersebut cepat dihidu dan diumumkan. Alang tetapi kes pembunuhan kejam perempuan, penterjemah bahasa semasa pembelian kapal selam negara, yg ditembak dikepala dan kemudiannya diletupkan dengan bom milik kerajaan malaysia sampai kini masih tidak diketahui motif pembunuhan. Tidak pula Arif Omar dan katak purunya melompat-lompat menanya dan merenung apa motifnya.

    ReplyDelete
  36. baloh la puak mu

    ReplyDelete
  37. Aku pernah kena marah dengan Presiden Bar Council bila sebut pasal kaum pada tahun 1990. Dah 20 tahun. Dorg memang takleh terima Malaysia ni ada banyak kaum, bangsa atau etnik. Lebih2 lagi Melayu. Dorg nak Malaysia ni satu bangsa je. Bangsa Malaysia. Dorg dah hampir berjaya. 1Malaysia. Sebab tu ramai yang sokong matematik dan sains diajar dlm bahasa inggeris. Dorg nak Bahasa Melayu dipinngirkan. Ada juga anak bangsa kita sendiri sokong benda ni.

    ReplyDelete
  38. Did you hear Shaiful has taken another Quranic oath? This time he swears he was forced by Farah.

    ReplyDelete
  39. Walauapa pun jenayah telah dilakukan dan orang Islam Melayu telah dibunuh dengan kejam. Apakah kita sebagai Islam Melayu tidak berbuat apa? Orang bukan Islam tidak pernah dan tidak menyukai atau bersetuju dengan Islam.....

    ReplyDelete
  40. BUAT BRO..
    BUAT BODO..
    MCM PG YG BODO NI
    MELAYU ISLAM DH KENE BUNUH PUN DIA NAK LAGA2KAN JGK..BIAR SAMA2 ISLAM PLAK BUNUH MEMBUNUH
    CAYALAH PG!!!

    ReplyDelete
  41. Arif Omar dan katak purunya ni memang bodoh sombong tak sedar diri. Blog dia ni hanya malaga lagakan UMNO dan PR, dan akhirnya memecah belahkan org Melayu. Cubalah tulis artikel yg lebih berilmu kearah penyatuan bangsa seagama. Tulisan dia cuma untuk menimbulkan kebencian sesama ummah.

    Bibit2 kearah penyatuan bangsa dihapuskan dengan tulisan2 seperti ini. Apa faedahnya?

    Samalah tabiat setengah Melayu dizaman penjajahan Jepun. Dulu org Melayu yg kena pancung tentera Jepun hasil drp org Melayu jugaklah yg menjadi talibarut dan melapurkan kepada tentera Jepun kalau ada org Melayu g menentang kezaliman kerajaan pemerintahan Jepun.

    Bersatulah org Melayu semua. Jgn membenci sesama sendiri. Ada ke bloggers Cina tulis pasal bangsa Cina mcm Penunggu Gua.

    Buruk perangai Arif Omar ni.

    ReplyDelete
  42. aku rase dah tiba masanya pemimpin islam mengistiharkan perang jihad terhadap gangster2 hindu ni sbb diorg ni dah melampau, xde hati perut. ko tgklah samseng2 hindu ni sikit2 tetak/bunuh langsung xde perikemanusian. dah byk kali kes yg melibatkan gangster hindu ni aku dgr tp aku sabar je. tp bila mayat 4 org islam dibunuh dan dibakar macam mayat hindu itu dah mnghina islam dah tu. seelok eloknya pemimpin islam istiharkan perang jihad terhadap gangster hindu ni spt mana mereka menmgistiharkan perang jihad keatas cina2 komunis suatu masa dahulu biar diorg tau betapa peritnya berperang dgn umat islam. perkara mcm ni kita berlembut makin mnjadi jadi nanti.

    ReplyDelete
  43. Hangpa semua tahu tak kenapa orang india memang jahat dan gangsta?

    Diaorang percaya yang kalau buat jahat macamana pun, nanti SEMUA DOSA BOLEH DI BASUH DI SUNGAI GANGES.

    THAT'S WHY.

    You all tengok lah kalau kat mana pun, ofis, sekolah, airlines, kilang dsb, kaum ini lah yang paling tidak disenangi. Aku meluat sangat kat diaorang sume.
    Even dulu colleague aku yang bangsa tu pun meluat kalau ada customer dari bangsa diaorang yang datang ofis. Mesti banyak kerenah.

    ReplyDelete
  44. AKU DAH KATA.. KALU JUMPA KELING DENGAN ULAR ... LIBAS KELING DULU .....BANGSA NI MEMANG TAK BOLEH DI PERCAYA SUKA MELAGA2KAN ORANG .... MENIPU.. PUTAR BELIT ..... AUTA.... DAN SUKA MAIN DARAH .... BUNUH LAH LAAAA KALU DIA TAK SUKA SESEORANG .. TENGOK LAH KAT KELANG TU ASYIK2 BERPARANG2 AJE .. MAMPUS LAH PARIA2 TU ... X GUNA SIMPAN SIKELING DLM MANA2 JABATAN,,, KERJAAN DAN MALAYSIA NI ... PERAMBAT BALIK KE NEGRI INDIA TU .... SAMA DENGAN SI BEROK2 INDON TU .... MEMBUNUH ORANG AJE ........ PERIA PUNYA BNATANG ...... DENGAN LAWYER2 NYA PUN SAMA JUGAK !!! MAMPUS LAH .... MACAM ONA PENDI SIAL TU ........ SETAN PUNYA KAFIR LAHANAT .....SUKA2 JE BUNUH ORANG ....BAKAR DIA ORANG .... SETAN......

    ReplyDelete
  45. KENAPA PERGI DEAL DENGAN LAWYER KELING PARIA NI ???? X DE LAWYER LAIN KE .......... SIAPA YG INTRODUCED KAN SI SOSSILAWATI DENGAN KELING PARIA NI ???? CARI NAASSS BETULAH ....AKU RASA ORANG YG INTRODUCE TU PUN ADA NIAT JAHAT ... TAHU ... TU LAH SEBAB ADA KAWAN DIA PUN MATI MENYESAL KENALKAN PEGUAM TU KOT !!!!!!! MAMPUS KATAK AJE ...... UDAH2 LAH TU .. JANGAN DOK BAWAK IBLIS2 KELING PARIA TU KEHULU KEHILIR LAGI ... HABISKAN KAN BEROK2 TU ......BIAR LAH FAMILI DIA RASA MACAM MANA LAKI2/SUAMI2 DIA ORANG BUNUH ORANG ... TUNGGU BALASAN NYA .... MELUAT AKU TENGOK ..... TOK SAH BANYAK CRITA LAGI DOL !!! AKU RASA SI SAIFUL BARUA TU YG MENGAKU KENOK RODOK TU ... ELOK JUGA KENA BAKAR MACAM ARWAH WATI ...... CELAKA LAHANAT PUNYA MELAYU SIAL !!!!! PASAL DUIT PUNYA PASAL.... MAMPUS LAH DAN TURUN BALAS LAH KEATAS KELUARGA KAMU MU TSIAL !!!!!! KAMU PUN MACAM KELING PARIA TU JUGA .................. PETI NERKA JAHANAM !!!BANGSAT !!!!!! AKU MINTA PEGUAM TU .. JANGAN JAGI PEGUAN2 PARIA2 TU .......TULUN ADIL HA ..... KAMU SMUA KENA BALA NANTI ... SAMA ADA KENA PANAH PETIR ... ATAU MATI TERGANTUNG !!!!!!!!! SIOT PUNYA ...... PENYOKONG .... SELESAIKAN KES SOSILAWATI NI ........... WALAU MACAM MAN PUN AKU TABIB SPRING PADA POLIS2 YG SUNGGUH CEKAP TU ... MENANGKAP SI SETAN2 KELING TU .... KLU LEPAS JUGA SI PARIA2 TU ... MATI SMUA KITA ... HAAAAAAA ....... HATI 22222222 ... YUHOOOOOOO

    ReplyDelete

PETA PELAYAR