FOLLOWERS

Thursday, 16 September 2010

KJ BIDAS UTUSAN ? KJ MIMPI KOT !!!!

( Otak KJ ini hanya layak buat hiasan di taman permainan kanak-kanak aje )



Meskipun pemimpin Umno dan BN menjauhkan diri mereka daripada kumpulan pendesak Melayu - Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (PERKASA), namun akhbar Utusan Malaysia terus menyokongnya.

Dalam edisinya hari ini, akhbar milik Umno itu menyiarkan satu halaman penuh artikel-artikel yang mempertahankan NGO itu termasuk memuatkan bancian yang kononnya menunjukkan kebanyakan orang Melayu menyokong PERKASA.

Dalam reaksi kepada tindakan Utusan Malaysia itu, ketua pemuda Umno, Khairy Jamaluddin Abu Bakar - seorang daripada pengkritik hebat PERKASA - melancarkan serangan secara berselindung di akaun Twitter.

Khairy menulis bahawa beliau “berpendapat akhbar tertentu itu perlu diingatkan siapa pemiliknya”. Berita lanjut : KLIK

Penghuni Gua : Siapa KJ ni nak bidas Utusan dan PERKASA? Apa yang dah KJ buat di PEMUDA UMNO? Relevan lagikah KJ dan Pemuda kepada rakyat Malaysia dan UMNO?

2. Jawapannya ialah ------------ semuanya negetif. Tak ada apa pun yang dilakukan oleh KJ untuk memulihkan UMNO apatah lagi Pemuda. Kami di luar ni tak rasa pun kehadiran KJ dan Pemuda. Tak ada. Jangankan nampak KJ dan Pemuda di bawah kepimpinannnya, rasa pun tak ada dari segi kehadirannya.

3. Relevan ? Tak relevan langsung Pemuda dan KJ dalam politik Malaysia. KJ dan pemuda di bawahnya dilihat tak bertelur dan lesu serta penuh dengan hipokrit. Yang nampak hanyalah satu kongres dibuat dan bentangkan cadangannnya kepada kerajaan. Itulah yang dijajanya. PG ada juga terbaca resolusi dari kongress ini. Tetapi tak menyengat langsung dan tiada relevannya kepada Melayu. Tak umppppppppphhhhhh. Hanya cantik di atas kertas dan retorik sahaja. Ia lebih kepada konsep. Detail perlaksanaannya tak ada. Cakapnya bukan main pandai. Hapah pun tak ada.

4. Siapa KJ nak bidas Utusan PERKASA. Cuba sebutkan satu persatu kalau ada, jasa dan sumbangan KJ kepada negaradan UMNO? Kosong. Mengaut projek kerajaan adalah. dari bekal pensil sehingga segala benda bekalan kepada kerajaan habis di sapunya dengan menggunakan berbagai proksi cinanya. Peniaga dan kontraktol pembekal kecil kepada kerajaan pun ( yang benar-benar pembekal ) pun gulung tikar kerana semua bekalan kepada kerajaan di sapu KJ dan group pemudanya . ( Dululah semasa kepalanya sedang besar bila bapa mertuannya jadi PM ).

5. Apa usaha KJ nak satukan orang melayu dan menghargai pengundi setia melayu? Kosong. Sudahlah KJ. Kalau anda nak bidas Utusan dan PERKASA, lihat dululah diri sendiri. Bayang anda sendiri pun nak jauhkan diri dari anda , apa lagi kami semua di luar ini. Cuba buat kaji selidik dan bancian, berapa jumlah Melayu yang suka kepada anda . Buatlah kalau tak percaya. kalau dari 1000 Melayu ( orang muda cukup le ) nak cari 5 orang yang beri pujian kepada anda pun semput.

6. KJ ini, PG berpendapat hanya dengki dan irihati PERKASA jauh lebih kedepan dalam menyatukan orang Melayu dan menyedarkan orang melayu tentang hak mereka. KJ dan Pemudanya hanyalah pakar mendapat kontrak kerajaan adalah . KJ dan pemudanya pada pandangan orang luar seperti kami hanyalah tengkorak-tengkorak kosong yang langsung tak berguna untuk apa sahaja.

7. Melihatnya sahaja pun kita mula menyampah. Seupalah dengan Mertuanya dahulu. 90% orang Melayu, bila mertuannya keluar gambar di TV semasa berita jam 8 malam , kami semua akan alih ke rangkaian TV lain. Menyampah dan meluat. Itulah senario kami di luar sekarang ini terhadap KJ. Tak percaya , buat lah kajian dan jangan syok sendiri sahaja. Hanya mendengar ampuan dari pecacai pemudanya sahaja.

8. Hidup PERKASA dan Utusan. Ini suara hati Melayu. Mereka jugalah benteng terakhir Melayu di Malaysia ini. Bukan KJ atau Pemuda UMNO..............Tak gitu ?

Nota : Opss lupa nak jawap pertanyaan KJ iaitu siapa pemilik UTUSAN. Untuk makluman KJ, pemilik Utusan ialah sebahagian besar orang Melayu yang bersemangat dan berjiwa Melayu. Utusan adalah nadi dan nyawa orang Melayu. KJ pula siapa pemiliknyanya ? Hanya dua tiga ekor pencacai KJ dalam pemuda aje. Itu pun kerana berkepentingan !!!!!

10 comments:

  1. Kj bagi amaran kt utusan, yg utusan ni kerajaan punyer....apa dia ingat dia dah jadi Ketua pemuda dia dah jadi wakil kerajaan...dulu bolehlah masa pak hantu mertua nya jd PM flip flop....ahhh sial celaka Kj ni mcm dolah petaka...ckp pandai tp keje tarak...mcm tin kosong yg karat....

    lagi kj dalam umno lagi tu lah org2 melayu sokong Pakatan....

    ReplyDelete
  2. Mungkin Najib yg suruh kot! Sebut pasal Melayu,aku bukan saja tak caya kat KJ,tapi jugak Najib, Nazri,Zahid dan banyak lagi pemimpin UMNO yg dah kaya raya yg dah tak peduli pasal bangsa lagi.

    ReplyDelete
  3. tertarik dgn ulasan tuan no 4 tuhh...harap siasat juga siapa tuan punya syarikat dan cable utamanya yg memenangi tender membekal peralatan makmal kampus Uitm puncak alam...dah lebih setahun pelajar pelajar uitm di kampus itu tidak dapat menjalani latihan praktikal di makmal kerana tiada peralatan yg mencukupi. quotation harga yg di beri oleh syarikat tersebut terlalu tinggi dan tak masuk akal...kalau perlu report kat SPRM....kami tak boleh buat mcm tu...ibarat timun & durian...
    minta tolong ye??? selamatkan uitm & wang rakyat.

    ReplyDelete
  4. Salam tuan PG & Sema2...,

    P5B sempat berhari raya di Kay Bee, Kay En sejak raya pertama hingga ke tiga..., waduh, waduh, waduh... Bila nak merentasi jambatan Sultan Yahya Petra, bayangkan kesesakan lalulintas akibat pembinaan jambatan baru yang terbengkalai hampir lima tahun lalu. Dengar kabarnya jambatan tersebut bernilai pangkalnya bermula angka tiga enam empat berapa kosongnya dihadapan tak taulah..., mungkin enam ke berapa tapi pasatinya selepas itu ada titik kemudian dua 00.

    Projek siapa nih tak taulah,tapi bertujuan kemudahan rakyat Malaysia khasnya pengguna kepada rakyat yang berada di negeri Kelantanlah. Ada cerita sudah ada tangan ghaib menerima angka 10, kosong depannya dikatakan enam, kiralah sendiri. Siapa baginya carilah sendiri untuk tujuan apa juga carilah sendiri, Siasatlah sendiri bawa kepengetahuan SPRM atau piahk berkuasa...

    Pang5B berharap keajaiban supaya jambatan tersebut dan jejambat segera siap bagi kemudahan pengguna.

    ReplyDelete
  5. Siapa itu KJ? Drp Umno. Siapa yg empunya surat khabar tuh? Bapak2 Umno. Siapa yg mendukung PERKASA? Orang2 & bekas orang2 Umno? Siapa Umno? Parti yg meLAYU. Jadi apa masalahnya gaduh2 nih? Sama saja masalahnya: SEMUANYA TAK BERGUNA..! Kenapa tak berguna? Sebab hidup-mati Melayu pada hakikatnya sudah tidak punya apa2 perkaitannya dgn mana2 satu antara mereka ini. Kenapa? Sebab wujudnya mereka bukan utk menghidupkan Melayu, tetapi mencari kehidupan dgn memperalatkan Melayu..

    ReplyDelete
  6. Soalan terakhir: Siapa meLAYU? Alaa..bab yg ni malaslah nak cakap..

    ReplyDelete
  7. Jangan nak salahkan Melayu semata2...,

    Orang lain pun susah, tapi Melayu juga jadi susah.

    Ini berpunca dari orang bukan Melayu, tapi Melayu juga nak cari susah pun...

    ReplyDelete
  8. Arif Omar tidak membantu parti kita UMNO. Kalau nak menulis biar yg mendatangkan faedah. Prinsip penulisan adalahberani kerana benar. Jangan jadi pengecut takde telur.

    Masa mereka kuat dicium nya bontot Pah Lah dan dijilatnya kencing Khairy. Bila mereka dah tak ada kuasa, dikutuk kedua2nya kata bila Pah Lah keluar dlm TV ditukar ke rangkaian lain, Khairy pengaut projek kerajaan dan sebagainya.

    Sepatutnya kalau kita tahu ada kejengkelan kita suarakan kita betulkan. Jgn tunggu org tak ada power baru nak kutuk. Takkan nak tunggu UMNO tumbang baru nak dedahkan. Masa itu dah terlambat.

    Musa Hasan satu lagi. Dah dihentikan kontrak baru nak bersuara.

    ReplyDelete

PETA PELAYAR