FOLLOWERS

Saturday 1 January 2011

KHALID GEREJA NAK BODOHKAN MAKMUM !!!! APA TINDAKAN DR HASAN AGAKNYA !!!!

( Wajah Khalid gereja saling tak tumpah macam ni le. Dah le otak dia otak lembu, sekarang dan selamanya , masih nak lembukan rakyat )





SEMALAM, saya dan jemaah di Masjid Bukit Jelutong, Shah Alam menunaikan solat Jumaat dalam keadaan tidak selesa, gara-gara masjid dicemari dengan tindakan ahli politik yang rakus mencari publisiti murahan.

Kira-kira 15 minit sebelum khutbah Jumaat bermula, YB Khalid Samad, Ahli Parlimen Shah Alam bangun dan mengumumkan beliau akan menyampaikan tazkirah mengenai isu Hijrah. Dalam tazkirahnya itu, Khalid Samad mengandaikan bahawa para jemaah tidak faham erti Hijrah yang sebenarnya, justeru menjadi tanggungjawab beliau untuk menjelaskannya.

Soalannya kenapa pihak masjid terus membenarkan seorang yang tidak bertauliah seperti Khalid berceramah, sedangkan ada arahan yang jelas daripada Sultan Selangor agar masjid tidak dipolitikkan? Untuk makluman, ini bukan kali pertama masjid tersebut membenarkan ahli politik berceramah di situ.

Ternyata topik yang dipilih Khalid itu bertujuan membela dan memberi justifikasi kepada tindakan ahli politik DAP Teo Nie Ching yang juga Ahli Parlimen Serdang bersenamrobik di perkarangan sebuah masjid di Balakong.

Ini dapat dilihat apabila Khalid amat menitik-beratkan aspek kita sebagai orang Islam mesti menghormati orang bukan Islam. Bukankah di Selangor ini, orang Melayu teramat menjaga hati dan menghormati orang bukan Islam terutama orang-orang DAP? Bukankah sejak 2008, orang Islam di Selangor sentiasa disuruh bersabar dan memberi laluan kepada orang bukan Islam di situ? Nak macam mana lagi YB?

Kepada pihak pengurusan masjid, tolonglah jangan jadikan kami para jemaah ini sebagai lembu yang dicucuk hidung. Kami datang ke masjid untuk beribadat dan menghambakan diri kepada Allah SWT, bukannya untuk dipaksa mendengar ceramah ahli politik yang amat memualkan.

CUCU TOK MAHMUD

Shah Alam

Penghuni Gua : Jelas dan nyata. Masjid dan agama dipergunakan untuk kepentingan diri. Khalid Gereja ini cuba nak tunjuk pandai. Takat boleh baca sepatah dua ayat suci campur sikit dengan janggut sejumput, terlebih nak tunjuk alim.

2. Cukup-cukuplah Khalid. Cukuplah nak bodohkan rakyat. Apa pulak kata dan komen Hassan Ali ( exco agama ) Selangor. Boleh ke orang tak ada tauliah beri tazkirah ke atau apa ke di masjid? Dr Asri ditangkap kerana tak ada tauliah. Bagaimana dengan tindakan Khalid Gereja ni.

3. Kita sama-sama lihat apa tindakan Dr Hassan air mata ini .!!!!!!!Munafik atau tidak tindakan dan pandangannya.

15 comments:

  1. Dr Hassan mana ada telor nak tegur baruah DAP ni..

    ReplyDelete
  2. kebenaran ceramah dr MAIS tu menjadi tiket utk umno tak bagi ceramah jer...umno nak sekat suara2 ceramah lbh2 lg yg tak sealiran dgn dia..

    kita sbg makmum boleh dengar betul atau tdk kandungan ceramah itu...adakah tdk benar atau benar?

    mana ada YB UMNO nak ceramah kat masjid?...mana?

    aku pun nak dengar jugak YB UMNO kasi ceramah agama kat masjid....tapi tak dapat...susah sgt!

    sebenarnya umno lah yg menyempitkan agama islam itu sendiri....bukan org lain!

    ReplyDelete
  3. Sembahyang lah kerana Allah Taala bukan kerana lain dari itu.

    ReplyDelete
  4. ada ceramah agama yang dipolitikkan dan ada ceramah politik yang diagamakan.. pilih lah mana kau nak..
    rosak abis dah PAS ni..

    ReplyDelete
  5. Aku nak tanya ikhlas lah pak janggut.. kalu pompuan lalu kau jelng tak punggkok dia..
    tak ke.. jgn nak bohong la.. aku ni dari dulu dok perati mata orang2 PAS ni kalu pompuan lalu.. last2 mesti jeling nye.. yang janggut putih ngan kupiah buruk tu lagi kuat ooo..
    tu la yang biarkan je tak menegur teo ni ching..
    jgn bohong la.. silap2 masuk jamban melancap.. ehehe

    ReplyDelete
  6. dulu pas kata tak bercampur lelaki perempuan. teo menungging kanan kiri . dok sekali. boleh pulak. konsert di Kbharu , asing. mana satu nak ikut dan mana satu islam ikut cara pas. minta hasan ali beri fatwa sikit. islam pas di selangor atau islam pas di kelantan

    katak puru

    ReplyDelete
  7. hai!
    wan cuma nak berpesan jer
    tinggal kan pas
    balun cukup cukup
    itu bukan menghormati orang bukan Islam
    itu mentuhankan orang kapir
    sepatutnya semua orang yang beragama Islam itu
    dimuliakan tidak mengira bangsa
    sebab bangsa dan agama lain pun ada hak didalam perlembagaan, siapa yang menafikan
    kalau Islam diperlakukan sebegini
    dinegara ini
    memang wan tak pernah setuju pun
    amacam dengan umat M di singapork?

    -1Malaysia-1jijah-

    ReplyDelete
  8. ORG PAS PUN TENGOK POMPUAN GAK, TAPI TAK SAMPAI ROGOL ORG MCM MENTERI UMNO, ROGOL AMAH DIA SENDIRI...SAPA NAMA?...TU HA..ANAK SI YATIM!!!

    ReplyDelete
  9. oranmg pas tak rogol? ye ke. berzina ada lah kot. khalwat, pukul bini macam ketua dewan ulama perlis, main dengan bini dalam haid. tak bayar nafkah bini macam adun melor tu. tahu nak berbini aje. banyak lagi kalau nak senaraikan. cuba cakap, menteri mana yang rogol buat repot le. boleh tangkap. apa cakap aje. ada bukti buat repot. apa nak bising2.
    sudahlah anon 2027.

    ReplyDelete
  10. Puak UMNgOk ni bukan takat rogol AMAH... main depan, tutuh belakang... lepas tu diletopkan dgn C4 lagi! Pun masih segar-bugar kat msia ni.

    Dengar crite ade juga x-MB kat nun hujung Msia yg mengandungkan gadis kemdian disuruhnya gugurkan kandungan... tu pun dilantik Timb Pengerusi UMNO. Agak2nya dah pupus manusia yg baik sikit dari setan dalam UMNgOk ni!

    Bekas peRASUAH pun dilantik jadi Tok Kerusi Felda... nak balas jasa baik si Kaetk tu yg cover kes khalwat dgn ZZ masa kat PD ke Tok NR?(dgn crite.... berlari dgn spender je!) Dah la Bangkrap, peRASUAH plak jadi TokPkerusi...bakal lingkup la Felda ni...

    Wahai Pengundi Sume... sanggup ke kita lihat je sandiwara UMNgOk ni. Agak2nya dah habis ke manusia yg beriman (beriman sikit pun cukup le!) dalam spesis UMNgOk ni.

    UMNgOk...UMNgOk... 1Msia konon!
    Rakyat diHULUkan Capai duit rakyat diutamakan.
    Tak sanggup aku nak ngundi UMNgOk Be-eNd wehhh!

    ReplyDelete
  11. ANON 22:50

    BRAVO BRO...UMNGOK NI BERUK2 BELAKA..DIORG MANA TAU KELAKUAN BOS2 DIORG...YG DIA TAHU IKUT JE LAH APA BOS KATA DAN BOS BUAT...

    BETUL BRO...BELUM PUN REDA DENGAN KES MENTERI ROGOL AMAH SI RAIS YATIM, KEDENGARAN PULAK NEGERI KECIL JUAH DI UTARA (MCM DAKWAAN KETUA PAS PERLIS PUKUL ISTERI...ORG PAS PUKUL ISTERI JER..SEBAB ITU BINI DIA, TAPI DI PERLIS JUGA TAK KURANG BERAPINYA KINI BILA ADA LAH MB DIA YG LEPAS2 TU TERMENGANDUNGKAN ANAK DARA ORG!!!!


    WAH!!!! PANAS UMNO BRO!!!

    SEBURUK PAKATAN RAKYAT, TAK DE PLAK DENGAR MENTERI ROGOL, MENTERI MENGANDUNGKAN ANAK DARA ORG, LETUP PAKAI C4....HAI! APA2 JE LA.....


    PANAS UMNO LA NI WEH!!!

    ReplyDelete
  12. (SAMBUNGAN ATAS)

    AKU RASA NAJIS MUGHALLAZAH TANGAN AKU JIKA AKU UNDI UMNO/BN...WEH!!!

    CAYA LA....

    ReplyDelete
  13. ANON
    kau baca tak habis anon. tan sri isa mana rasuah. itu hANYA TINDAKAN TATATERTIB PARTI. ADAKAN JAMUAN MAKAN. SALAH DARI SEGI ETIKA PARTI. CUBA FAHAM LAH. LAINLAH POK NIK , BERI RAUSHA PRK GALAS DENGAN RASUAH HAJI. ITU BARU RASUAH.KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH

    ReplyDelete
  14. KAH!KAH!KAH!
    MENTERI KAKI POEN!
    MENTERI ROKET AMAH!
    MENTERI KAKI ROKET ANAK DARA ORG!
    KAKI BOM!
    SEMUA CUKUP MA..UMNGOK MA..APA LANCAU PUN BOLE..
    LANCAU LAH INI MALAYU UMNGOK!
    BTL TU JAHAT PR PUN XDE PLAK DGR KAKI ROKET BINI/ANK DARA/AMAH INDON JAUH SEKALI MONGGOL!
    TP UMNGOK PUNYA PENANGAN APA LANCAU PUN BOLE
    MMG LANCAU INI UMNGOK!

    Hoi!hoi!hoi!
    Diluar goyang di dalam goncang!
    Bergema Gendang Monggol Dah Pulang!
    Ke Mana Hilang Pak Najib Kita Penjaga Kota!
    Ke Mana Hilang Tantuya Kita Penyedap Rasa!

    Hei!Hei!Hei!
    Diluar goyang di dalam goncang!
    belum berperang Najib dah menang!
    UMNO Tercinta
    Bagaikan Bunga Pudar Serinya
    Sinar Tamadun Bagaikan Api Disiram Mani Tinggallah Anak Menanti Bapak
    Razak Dilaga…

    Kontol Siapa Kontol banyak Bertuah
    Banyak berjasa Dalam Berjuta
    la Berjaya

    Hei!Hei!Hei!
    Hari Dah Siang
    Baginda Datang Monggol x Pulang
    Monggol xnak Pulang..
    Hari Dah Siang Big-Mama Datang!
    Monggol x Pulang Monggol xnak Pulang…
    Namun Big-Mama Masih Bagi Peluang…
    Tapi Baginda Masih Jadi Jadi Penghalang…
    Sampai Big-Mama dh x Boleh Nak Duduk Senang
    Namun Tantuya Ku Masih Belum Mahu Pulang
    Big-Mama Datang….

    ReplyDelete
  15. kesian tgk melayu yg katanya ISLAM tapi mencarut menghina sesama sendriri...maruah hilang kerana kebodohan sendiri> kalau dah mak bapak kaki mencarut, mengeji, menghina...jgn marah kalau anak cucu pun ikut...osak bangsa melayu...rosak Islam>>bertaubatlah. nak diagungkan pemimpin politik idaman tu confirm ke korang akan masuk syurga kalau asik mencarut, menghina bangsa seugama???

    ReplyDelete

PETA PELAYAR