FOLLOWERS

Thursday 1 September 2011

HERO PAS DAN MAT SABU !!!!!




Penghuni Gua : Fikirkan pengundi muda!!!!! Fikirkan !!!! Opss lupa . " Pejuang sebenar ialah ialah mereka yang menyokong PAS dan DAP serta PKR. Juga hero PAS dan Mat Sabu ialah seperti penjenayah Kugan, Teoh Beng Hock, Pegawai Kastam yang mati di pejabat BPR. Juga merekalah ahli syurga semuanya. Kita ni pengkhianat dan kafir " . Tak gitu ? Kih kih kih kih kih kih !!!!

11 comments:

  1. Apabila orang orang jahil tiba tiba menjadi pemimpin. Beginilah kejadiannya ... pelik pelik .... .....

    ReplyDelete
  2. Ini mesti UMNO yang jadi dalangnya...

    ReplyDelete
  3. Kalo la puak2 UMNgOk Be-eNd berani nak baca dan fahami video klip pejuang2 kemerdekaan yg sebenarnya ini... aku kompom puak2 UMNgOk Be-eNd berpalin kiblat punye! Ape diorang ingat UMNgOk ke yg memperjuangkan keMERDEKAan? Baca la kat sini kalau berani...!

    http://jalanpulang1978.blogspot.com/2011/08/bukti-umno-apco-pengkhianat-kemerdekaan.html

    PKMM yg menentang penjajahan British dan seterusnya memperjuangkan keMERDEKAan. Semangat menentang penjajahan semakin subur sehingga Rakyat Tanah melayu menyertai PKM kerana menentang penjajahan British sebelom Merdeka! Kalo diorang tak tentang...maka dah tentu penjajah tak merdekakan kita!

    British akur dgn kebangkitan rakyat tapi taknak serahkan Tanah Melayu kpd PKMM sebaliknya diserahkan kepada UMNgOk yg dilihat antara Melayu yg mengikut telunjuk British dgn menerima Perlembagaan Persekutuan yg digubal Lord Reid. Perlembagaan Rakyat yg digubal oleh pejuang keMERDEKAan asal ditolak.

    Bila dah merdeka... PKM dah tak timbul, tak relevan lagi. Cuma masih ade ahli PKM yg tak terima berita kemerdekaan dan masih memperjuangkan penentang British...

    Polis yg berkhidmat mempertahankan Bkt Kepong sblm merdeka (1950) mengekalkan keTOTOKan Melayu yg taat pada MAJIKAN iaitu penjajah British... bukannya mempertahankan tanah Melayu! Yg menyerang Balai Polis tu... menetnag penjajahan British,,,, susah betul nak fahamkan UMNgOk Be-eNd yg teramat TOTOK ni!

    Kenape la Ngok sgt puak2 UMNgOk ni... BaNgang bebeno le kalo tak pun BiNgai dan BeNgap!

    ReplyDelete
  4. Puki mak kau le Langsi..kau ni budak hingusan tak payah cakap pasal kemerdekaan dan perjuangan le! Otak kau sendiri sebenarnya tak merdeka sebab tak tau mana perjuangan dan mana parti.
    Yang kau patut tau sejarah hidup kau ialah kau keturunan hasil dari perhubungan sulit emak kau dengan pihak komunis. Ibarat bapak kau Mat Sabu (Komunis) dan emak kau (Norma) di Bilik 121 tak gitu???
    Kalau kau nak kutuk UMNO ke BN ke itu kau punya pasal sebab aku tak kisah tapi anggota ATM dan PDRM berjuang untuk kemerdekaan tak usah le dipertikaikan. Jaga sikit perasaan keluarga pejuang yang telah terkorban kerana menentang keganas komunis.
    Keturunan keluarga kau memang tak bertelor sebab tu tak tau erti perjuangan dan berjuang. Jika berjuangan guna blog orang lain apa faedahnya. Kalau berani buat blog sendiri dan kenalkan diri kau ADA BERANI KE????????????? Itu belum dicabar untuk berperang guna peluru hidup.

    ReplyDelete
  5. Anon 01:10... perit sangat ke nak menelan kenyataan? Terima la hakikat sekalipun pahit!

    PDRM...Plis Dapatkan RASUAH Melulu! Kredibilitynya semakin merudum di mata rakyat, tambah plak mengikut telunjuk KERAjaan.

    ATM... kat mana perananya skrg kalo setakat berlatih berperang je, tapi perut membuncit. Jadi tempat pemimpin mengaut keuntungan melalui pembelian peralatan ketenteraan...
    Dibanding ketahanan askar Msia dgn Indonesia... sedih aku tengokkan. Ration utk tempur bukan main mewah tapi ketahanan fizikal lemah!

    Sori bro... aku sokong Langsi!

    ReplyDelete
  6. Sape2 puak2 UMNgOk yg berani terima hakikat, sila baca ni. Kalo lemah jantung dinasihatkan jgn baca. Kalo dah baca... rase2 nak lompat kapal, dialu-alukan!

    Part I

    Pertubuhan Kebangsaan Melayu Bersatu atau lebih dikenali sebagai Umno sebenarnya bukan pejuang kemerdekaan negara kita yang sebenarnya. Umno telah mengkhianati perjuangan kemerdekaan sejak daripada tahun 1946 lagi.

    Setelah pentadbiran British di Malaya pulih ekoran daripada tamatnya penaklukan Jepun dan perang dunia kedua, pihak British telah bercadang untuk membentuk satu kesatuan yang menyatukan kesemua negeri-negeri Melayu yang bersekutu dan tidak bersekutu serta negeri-negeri selat di bawah satu payung pemerintahan pusat.

    Hasil daripada itu pihak British telah mengilhamkan pembentukan Malayan Union untuk menyatukan beberapa bentuk identiti negeri-negeri Melayu tersebut.

    Akan tetapi cadangan pembentukan Malayan Union tersebut ditolak dan dibantah oleh Umno dengan alasan kuasa orang-orang Melayu dan Raja-raja akan dikurangkan melalui pemerintahan pusat yang dikuasai oleh seorang Gabenor-Jeneral.
    Ekoran bantahan demi bantahan yang dikelolakan oleh Umno di seluruh negara pada masa itu, kerajaan British di Malaya pada masa itu membatalkan hasrat pembentukan Malayan Union tersebut dan digantikan pula dengan suatu bentuk persekutuan yang longgar.
    Dalam tahun 1946 itu juga, pihak British dengan rela hati telah menawarkan para pemimpin Umno untuk memberi kemerdekaan kepada Malaya dan jesteru itu memberikan hak berkerajaan sementara kepada Umno.
    Akan tetapi, Umno telah menolak tawaran kemerdekaan daripada pihak British pada masa itu dengan mengatakan bahawa mereka masih belum bersedia untuk menikmati kemerdekaan Malaya. Malah seorang pemimpin Umno pada masa itu pernah menyebut, “buat sebatang jarum pun tak pandai, nak merdeka?” Inilah merupakan kali yang pertama Umno telah mengkhianati kemerdekaan untuk negara kita pada masa itu.
    Akibat penolakan tawaran kemerdekaan oleh para pemimpin Umno, dua gabungan parti-parti politik yang tidak bersekutu dengan Umno, iaitu PUTERA dan AMCJA telah mengambil inisiatif untuk meneruskan perjuangan mereka biarpun tanpa Umno.

    Mendalami gabungan PUTERA-AMCJA
    Untuk pengetahuan, gabungan PUTERA (Pusat Tenaga Rakyat) merangkumi beberapa buah parti-parti nasionalis Melayu yang berpengaruh pada masa itu yang terdiri daripada:
    1. Parti Kebangsaan Melayu Malaya (PKMM) merupakan parti nasionalis Melayu yang terbesar,
    2. Angkatan Pemuda Insaf (API),
    3. Angkatan Wanita Sedar (AWAS),
    4. Gerakan Angkatan Muda (Geram),
    5. Barisan Tani SeMalaya (Batas) dan,
    6. Majlis Agama Tertinggi SeMalaya (Mata) atau lebih dikenali sebagai Hizbul Muslimin.
    Manakala, gabungan di dalam AMCJA (Majlis Tindakan Bersama SeMalaya) terdiri daripada beberapa buah parti-parti politik pelbagai kaum dan kesatuan-kesatuan sekerja:
    1. Kesatuan Demokratik Malaya (MDU),
    2. Persekutuan Kesatuan-kesatuan Sekerja SeMalaya,
    3. Kesatuan Perkhidmatan Perkeranian P.Pinang, Perak, Selangor dan Melaka,
    4. Liga Pemuda Demokratik Baru Malaya,
    5. Persatuan Bekas-bekas Gerila Anti Jepun Malaya,
    6. Parti Komunis Malaya (PKM),
    7. Kesatuan Buruh Am
    8. Kongres India Malaya (MIC),
    9. Dewan Perniagaan India Selangor,
    10. Dan pelbagai pertubuhan-pertubuhan kebajikan dan umum.
    Sebelum pembentukan Umno, beberapa buah pertubuhan dan parti-parti politik di dalam dua gabugan ini telahpun mula memperkasakan perjuangan kemerdekaan mereka sejak seawal tahun 1940an lagi sehinggalah ke tahun 1948.

    ReplyDelete
  7. Part II

    Perlembagaan Rakyat PUTERA-AMCJA
    Hasil daripada usaha gigih para pemimpin PUTERA-AMCJA pada masa itu, maka termaktublah satu draf Perlembagaan Rakyat (People’s Constitution) yang telah disampaikan kepada kerajaan British pada tahun 1947, bagi memohon perkenan untuk mendapatkan kemerdekaan untuk negara Malaya.

    Umno khianati kemerdekaan
    Akan tetapi, adalah amat dukacita sekali pada masa itu, di mana Umno telah mengemukakan bantahan mereka terhadap cadangan Perlembagaan Rakyat dan Kemerdekaan Malaya yang diusahakan oleh PUTERA-AMCJA pada masa itu atas alasan ianya terlalu “kiri”.
    Akibat hasutan demi hasutan yang dilakukan oleh Umno, kerajaan British mengambil keputusan untuk menolak terus cadangan Perlembagaan Rakyat dan Kemerdekaan Malaya yang dipelopori oleh gabungan PUTERA-AMCJA dan ini adalah merupakan pengkhianatan kali kedua terhadap kemerdekaan negara ini oleh Umno.

    Pengharaman PUTERA-AMCJA dan Darurat
    Berikutan hasutan yang berterusan para pemimpin Umno, pada awal 1948, kerajaan British Malaya telah mengambil keputusan untuk mengharamkan gabungan-gabungan PUTERA-AMCJA beserta dengan beberapa parti-parti komponennya dan memenjarakan beberapa pemimpin utamanya atas alasan gabungan tersebut telah bertambah “militan dan berbahaya” terhadap negara.
    Akibat daripada pengharaman tersebut, seluruh usaha perjuangan kemerdekaan PUTERA-AMCJA terbantut dengan juga penangkapan beberapa pemimpinnya, manakala para pemimpin utama lain seperti Rashid Maidin, Abdullah CD, Shamsiah Fakeh, Mat Indera dan sebagainya telah mengambil keputusan untuk meneruskan perjuangan mereka melalui peperangan gerila dengan menyertai PKM.
    Oleh kerana perjuangan bersenjata telahpun bermula, maka kerajaan British Malaya mengisytiharkan Darurat pada tahun yang sama dengan alasan “PKM telah melancarkan perang terhadap kerajaan Malaya”.
    Ini dengan jelas menunjukkan bahawa Umno sememangnya telahpun mengkhianati perjuangan kemerdekaan negara kita ini sejak dari awal lagi dan berjaya merampas peranan pada tahun 1957 tersebut hasil kerjasama mereka dengan pihak penjajah.
    Dan sejak daripada itulah, Umno mengecap gabungan PUTERA-AMCJA sebagai komunis dan pengganas sehinggalah ke hari ini.
    Dipetik dari Malaysia Chronicle

    ReplyDelete
  8. Part I

    Sambutan Kemerdekaan ke 54 secara berkembar dgn HariRaya digoncang dgn kontroversi pdpt klisye Mat Sabu. Ada pejuang kemerdekaan sejati mendahului tokoh2 Umno yg terlibat & komited dgn perjuangan kemerdekaan yg perlu diberi tpt sewajarnya dlm sejarah perjuangan kemerdekaan tanah air. Amat tak adil saban masa diulang-ulang bhw tokoh pejuang kemerdekaan adalah Onn Jaafar & T.A.Rahman shj! T.A.Rahman lebih bersifat penerima kemerdekaan dr British, sdang yg berjuang dr awal terutama melalui Pesatuan Kebangsaan Melayu Malaya (PKMM) spt Dr. Burhanuddin Hilmy, Ahmad Boestamam, Shamsiah Fakeh, Khadijah Sidek, Musa Muhammad, Rashid Maidin dsb berada digaris hadapan perjungan kemerdekaan. Ttapi di bwh tekanan British ada yg ditahan British spt Dr. Burhanuddin Hilmy, Khadijah Sidek terselamat dan mengikut aliran perdana dan kemudian Pas, manakala pejuang spt Shamsiah Fakeh, Musa Muhammad & Rashid Maidin memilih gerakan kiri memasuki hutan, berjuang bersenjata bagi memerdekakan tanahair dari Penjajahan British. Mereka dicop sbg Komunis! Kononnya bertentang dgn Islam, sdg pd hakikatnya tokoh spt Shamsiah Fakeh, Musa Muhammad & Rashid Maidin adalah mereka yg patuh pd Islam.

    Fakta jelas bahawa mereka adalah berjuang demi kemerdekaan tanah air. Di dalam hal ini kata Shamsiah Fakeh, ``Penubuhan PKMM sbg sebuah parti politik yg memperjuangkan kemerdekaan drp penjajahan British. Aku anggap lahirnya PKMM di bumi Msia merupakan mercu sinar bangsa kita utk bergerak menyusun tenaga rakyat menitis jln menuju kemerdekaan (Memoir Shamsiah Fakeh, Penerbit UKM, 2004: 13). Menurut Penerbit bahawa, ``Shamsiah and her fellow communists made mistakes, but they contributed to the fight for independence … that cannot be denied (Chong Ton Sin, The Sunday Star, 25 May 2008: SM5). Kata Prof. Datuk Dr. Shamsul Amri Baharuddin, ``, Today, Shamsiah is hardly mentioned in the History books, and when she is discussed, it is often in a bad light. That does not do justice to her sacrifice (The Sunday Star, 25 May, 2008: SM6).

    Berhubung dgn perjuangan kemerdekaan, kata Rashid Maidin, ``Saya telah melalui pahit maung di bwh penjajah Inggeris & Jepun. Pd masa pendudukan Jepun (1941-45) saya bergerak melawan pendudukan tersebut setakat yg saya mampu. Apabila Inggeris kembali menjajah semula Malaya pd 1945. Di antara 1945-48, tempoh perjuangan secara aman melawan Inggeris, saya menjadi salah seorang wakil terbuka PKM bergerak menyusun massa rakyat utk kemerdekaan (Memoir Rashid Maidin, Penerbit SIRD, 2005: 1).

    ReplyDelete
  9. Part II

    Keterlibatan Shamsiah Fakeh, Rashid Maidin, Musa Muhammad, Ibrahim Chik bahkan Cheng Peng, Onn Jaafar, T.A.Rahman, Dr. Burhanuddin Hilmy, Ahmad Boestamam, Khadijah Sidek dan ramai lagi pejuang kemerdekaan adalah fakta nyata dan tak boleh dinafikan.

    Dlm disiplin sejarah fakta yg wujud, mungkin diberi tafsiran berlainan. Contoh Sejarah Negara sebelum kemerdekaan dipengaruhi European/British Centric, bila merdeka diubah sejarawan tempatan kepada Malaysian Centric. Begitu juga Sejarah Kemerdekaan terpulang kpd pendekatan dan interpretasi pengkaji selagi dia mampu menunjukkan kemampuan ilmiah dan akademik dari segi kajian dan huraian. Adalah tidak ilmiah Umno yang menguasai politik selama ini mau memaksa pula pendirian sejarahnya kepada orang lain. Ini bercanggah dgn dasar kebebasan maklumat & interpretasi ilmiah. Adalah tidak demokratik & bercanggah dgn kebebasan maklumat dan ilmiah misalnya apabila Penerbit UKM dikecam mengeluarkan buku kajian berhubung dgn tokoh spt Shamsiah Fakeh, Rashid Maidin, Ibrahim Chik dll semata-mata mereka ini tidak sealiran dgn pemerintah, pada hal mereka ini adalah fakta yg menjadi sbahagian dr sejarah perjuangan kemerdekaan Negara, Sedangkan tokoh lain, khususnya dari Umno begitu banyak diberi kajian.

    Semua pihak berada di dlm fakta sejarah dan harus terbuka utk dikaji & diberi tpt dlm sejarah kemerdekaan tanahair menurut kedudukan dan kesesuaian. Satu pihak tidak seharusnya memaksa pandangannya ke atas orang lain. Pada akhirnya kajian yang bersifat ilmiah akan lebih diterima tanpa mengira dari pihak mana mereka. Berilah peluang pihak yang terlibat dalam sejarah perjuangan kemerdekjaan untuk dikaji. Adalah tidak akademik dan ilmiah bila satu pihak menuduh pihak yang lain `Buta Sejarah` sedang sejarah `Secara Celik` tidak dibentangkan secara akademik dan ilmiah. Apa yang mendukacitakan, apabila timbul cadangan-cadangan yang anti ilmiah, supaya menyiasat, menangkap dan menggunakan ISA terhadap mereka yang tidak mengikut pandangan klisye dan konservatif Umno terhadap sejarah kemerdekaan Negara ini.

    Umno tidak mampu menyekat kajian akademik yg menjelaskan secara akademik ttg sejarah kemerdekaan sebagaimana Umno juga tidak akan mampu mengekalkan dirinya memerintah Negara apabila perubahan demi perubahan berlaku dan majority rakyat maukan perubahan terhadap pemerintahan yg didominasi Umno-Bn selama ini !

    ReplyDelete
  10. Anon 01:58 pantat mak kau berlubang empat le!! Kalau tak ada ATM dan PDRM dah lama mak kau kena jubur percuma dik jantan berbilang kaum. Sama le! kelahiran kau dengan Langsi.
    Kau dokong aja le! perjuangan komunis tu.

    ReplyDelete
  11. Sesiapa pun boleh mendakwa mereka pejuang kemerdekaan.

    Tetapi hakikatnya Umno lah yang berjaya mendapatkan kemerdekaan untuk tanah melayu.

    ReplyDelete

PETA PELAYAR