FOLLOWERS

Tuesday 21 January 2014

HOI AL JUBURI......... INI JAWAPANNYA!!!!!!!! KAH KAH KAH !!!!!

MALAYSIAKINI
Anwar Dihalau Dari Jepun Kerana Statusnya Bekas Banduan

oleh L. SUGANYAAnwar Ibrahim

PETALING JAYA: Jurucakap kedutaan Jepun, Tomoko Nagai berkata, Datuk Seri Anwar Ibrahim dilarang memasuki Jepun pada Ahad kerana melakukan kesalahan dan pernah dipenjara pada tahun 1999.

Menurutnya, sesiapa sahaja yang pernah melakukan kesalahan dan menjalani hukuman penjara sama ada di Jepun atau negara lain tidak dibenarkan memasuki negara itu."Seperti yang diketahui, Anwar pernah dibenarkan memasuki Jepun pada 2011 dan 2012 tetapi ketika itu beliau mempunyai kebenaran khas daripada negara berkenaan.

"Bagaimanapun, kali ini beliau tidak membuat permintaan dan berikutan itu kemasukannya tidak dapat diterima," katanya ketika dihubungi The Star pada Selasa

.Nagai memberitahu, tindakan itu mengikut larangan yang dikuatkuasakan oleh kerajaan Jepun di bawah Perkara 5 (iv), Akta Pengiktirafan Pelarian dan Kawalan Imigresen yang dikenakan terhadap semua individu yang ingin memasuki negara berkenaan.

Pada Ahad, Anwar tidak dibenarkan memasuki Jepun selepas tiba di Lapangan Terbang Antarabangsa Narita pada pukul 6.45 pagi.Beliau diarahkan pulang menerusi penerbangan pertama ataupun dikenakan tindakan pengusiran.

2 comments:

  1. Kan padan muka pekong terburai......biar rakyat semua tahu kebodohan dan keganjalan mamat ni. Yang demo untuk mempertahan si mamat terkucil kebodohan tak menentu. Dah lah si nuar tu bodoh, pentadbiran dia pun bodoh, penyokong pun laaaagggiiiii bodoh. Sedih nya buang karan.....

    ReplyDelete

PETA PELAYAR