FOLLOWERS

Monday 5 July 2010

DI DADA KARPAL NAMPAK BULAN ? BIAR BETUL POK NIK !!!!






PADA 12 November 2003, Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang melancarkan dokumen negara Islam yang merangkumi semua aspek konsep negara Islam termasuk tasawur, dasar, ciri-ciri sehinggalah polisi umumnya.

Ketika itu, Pas berada dalam Barisan Alternatif (BA) bersama Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan Parti Rakyat Malaysia (PRM). Pada masa yang sama, kedua-dua parti itu turut mempunyai kerjasama dengan DAP yang memperjuangkan konsep 'Malaysian Malaysia'.
Malahan suatu ketika, Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat memuji pemimpin-pemimpin DAP kerana dikatakan semakin menerima Islam. Ketika berucap di konvensyen pakatan pembangkang di Shah Alam tidak lama dulu, Nik Abdul Aziz berkata, di dada Lim Kit Siang dan Karpal Singh ada tanda bulan (lambang Pas).

Kini, pujian Nik Abdul Aziz kepada DAP terutamanya Karpal mungkin berubah apabila Pengerusi DAP tersebut secara terbuka mengulangi pendiriannya menolak untuk berkompromi terhadap konsep negara Islam yang diperjuangkan Pas sekiranya pembangkang mengambil alih negara.

Pendirian itu membuatkan Menteri Besar Kelantan mencabar Karpal membuktikan konsep negara Islam acuan Pas yang telah dilaksanakan di Kelantan selama 20 tahun adalah salah.

Nik Abdul Aziz turut menganggap kenyataan Karpal yang menolak gagasan pembentukan konsep negara Islam Pas jika pakatan pembangkang menguasai pentadbiran negara sebagai kenyataan peribadi.

Sebenarnya tidak timbul soal kenyataan peribadi kerana sejak dari awal lagi sama ada Karpal mahupun DAP tidak pernah memperakui secara terbuka menyokong gagasan negara Islam yang diperjuangkan oleh Pas.

Tambahan pula sejak berkawan rapat dengan PKR dan DAP, Pas sendiri bukan sahaja sudah lama tidak bercakap soal menubuhkan negara Islam, malah ada pemimpin menganggap gagasan itu tidak ada dalam Perlembagaan parti tersebut.

Dalam muktamar parti itu baru-baru ini, suara-suara mengenai perjuangan membentuk negara Islam langsung tidak kedengaran sama ada di kalangan pemimpin mahupun perwakilan Pas.

Nik Abdul Aziz hanya melenting apabila Karpal terus konsisten menolak penubuhan negara Islam. Kalau Karpal tidak bercakap maka sudah pasti isu negara Islam tidak disentuh oleh Pas.

Ini terbukti apabila dalam dua pilihan raya umum lalu, Pas dalam manifestonya tidak menyentuh soal negara Islam sehingga akhirnya memungkinkan konsep negara Islam yang mereka perkatakan hanya wujud dalam bentuk dokumen semata-mata tidak lebih daripada itu.
Konsep negara Islam hanya menjadi retorik politik kepada Pas kerana ia tidak bersungguh-sungguh hendak dilaksanakan oleh parti tersebut. Apa yang lebih penting bagi parti berkenaan ialah bersama-sama PKR dan DAP menggabungkan kekuatan bagi merebut tampuk kekuasaan negara dalam pilihan raya umum akan datang.

Atas sebab itulah, DAP dilihat tidak pernah menghormati dasar perjuangan Pas kerana mereka memahami bahawa Pas bersedia mengorbankan semua itu demi mencari kuasa politik.
Kita tidak harus lupa bahawa pada 25 Jun 1999, Nik Abdul Aziz sendiri pernah berkata, ''Pas sedia gugur slogan negara Islam, jadi untuk mencari perdamaian itu, setakat mana yang boleh kita hendak kepada Islam, tapi kalau nampak menyusahkan tak apa..."

Bagaimanapun seorang pemimpin Pas ketika dihubungi berkata, DAP sepatutnya menghormati dasar perjuangan Pas bukannya mengeluarkan kenyataan yang mengguris perasaan.

Katanya, Pas sentiasa bersedia bekerjasama dengan DAP selagi perasaan hormat-menghormati itu wujud.

''Selagi DAP hormati Pas, kita tidak ada masalah tetapi nampaknya DAP tidak mempunyai perasaan tersebut, sebab itulah Karpal sanggup mengeluarkan kenyataan itu,'' katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia.

Menurut pemimpin Pas berkenaan, semua rakan di dalam pakatan pembangkang telah bersetuju dan menghormati dasar perjuangan Pas.

''Justeru, tidak timbul soal penolakan oleh mana-mana pemimpin DAP termasuk Karpal sendiri. Bagi saya, itu pandangan peribadi beliau,'' katanya.

'Pandangan peribadi' - inilah istilah yang digunakan oleh hampir keseluruhan pemimpin Pas apabila diminta mengulas mengenai kenyataan terbaru Karpal itu.

Apa yang pasti Karpal bukanlah ahli biasa, tetapi Pengerusi DAP. Jadi, pandangan beliau sudah tentu dikongsi bersama oleh Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng. Adakah kenyataan pemimpin Pas itu bermaksud Guan Eng akan membela Pas?

Sepatutnya Pas belajar terhadap apa yang berlaku di Selangor kerana biarpun Pas menyumbang kerusi kepada pembentukan kerajaan negeri tetapi suara Pas seolah-olah tidak didengari.
Beberapa usaha Pas untuk menerapkan nilai-nilai Islam ditentang hebat bukan sahaja oleh DAP tetapi juga pemimpin bukan Melayu dalam PKR.

Kini, Pas tidak boleh melenting dengan kenyataan Karpal kerana Pas tidak ada kuasa untuk melawan kekuatan politik DAP mahupun PKR.
Sepatutnya, Pas menghormati Karpal kerana sentiasa konsisten dalam membuat sesuatu kenyataan. Keadaan tersebut berbeza dengan pemimpin-pemimpin Pas yang tidak pernah konsisten dalam pendirian mereka.

Akibat sikap tidak konsisten inilah, ia memungkinkan Pas hanya menjadi 'kawan mainan politik' kepada PKR dan DAP.

Mungkin pujian boleh diberikan kepada Ketua Pemuda Pas, Nasruddin Hassan yang dengan tegas menyatakan Pas bersedia mengkaji semula hubungan dengan DAP pada masa depan jika DAP terus mengamalkan sikap menikam dari belakang.

Sebenarnya, DAP selama ini bukan sahaja sudah menikam dari belakang, malah boleh disifatkan 'sudah menetak' Pas dari hadapan apabila sering sahaja melakukan tindakan yang kadangkala dilihat tidak menghormati Pas. Tetapi apa yang Pas boleh buat?

Oleh itu, apa juga penegasan dan kenyataan yang dibuat oleh Pas dalam isu negara Islam boleh dianggap retorik semata-mata. Pemimpin Pas terpaksa bersuara apabila ia disentuh oleh Karpal bagi menunjukkan kononnya Pas tetap ingin memperjuangkan konsep berkenaan.

Namun, ia hanyalah mainan lidah politik Pas sahaja. Hakikatnya, langkah bagi memperjuangkan konsep negara Islam tersebut semakin ditinggalkan oleh parti itu demi mencari kuasa bersama PKR dan DAP.

Penghuni Gua : Dulu Pok Nik cakap di dada Karpal dah ada bulan. Sekarang bagaimana pulak. Karpal dah menyanggah hujah Pok Nik tentang negara islam.

2. Sehingga kini, semua pemimpin PAS tak berani nak menyanggah sergahan Karpal. Dia tak kan benarkan negara islam ujud samada bawah UMNO apalagi PAS.

3. Senyap aje pemimpin PAS. Takut ke , nak war-warkan negara islam ala PAS dan Hudud PAS sekarang ? Tak berbunyi langsung bab hudud dan negara islam sejak berkawan dengan DAP. Islam mengajar begitu ke?

4. Serban dan jubah hanyalah sebahagian dari politik mereka. Islam pun turut sama digunakan dan diperkudakan. Jika ikhlas mengapa tak berani untuk terus berjuang untuk hudud dan negara islam? Nak negara islam dan Hudud? PAS nak sebut pun mengeletar sekarang. Sudahlah.....cakap aje le....

5. Untuk Pok Nik , bulan di dada Karpal belum mengambang lagi kot? Sekarang siapa tarbiayah siapa? Nampak gayanya Karpal lebih berjaya dalam misinya untuk menutup mulut Pok Nik dan pemimpin PAS yang lain. Nak sebut hudud pun tak berani sekarang. Tak berbunyi langsung sekarang. Si Nizar pun sekarang cakap , dalam perlembagaan PAS pun tak ada kata PAS nak tubuh negara islam atau nak laksana hudud!!!!! Keh keh keh keh.............Cakap aje. Hanya politik.

22 comments:

  1. Tuan,
    Seronok nak dengar apa pencacai totok PAS nak kata. Sebenarnya mereka semuanya dah kena tipu oleh pemimpin-pemimpin mereka yg dah kaya raya memegang tampok kuasa. Pun tak sedar juga mereka dah kena jual...

    ReplyDelete
  2. KEH KEH KEH

    MEMANG BENAR PAK ANDAK. MEREKA NI KENA TIPU HIDUP-HIDUP OLEH PEMIMPIN MEREKA. DAN TERUS TERTIPU.

    ReplyDelete
  3. Sikh sebenarnya mempunyai sejarah hitam apabila dikalahkan dgn teruk oleh Kerajaan Islam Shah Jahan.

    Oleh sebab itulah, rata2 golongan sikh masih bernostalgia dan wujud kebencian kepada Kerajaan Islam sehingga hari ini...

    Kenapa mereka masih lagi bernostalgia kisah kekalahan teruk tentera mereka yg berlaku 500 thn yg lalu di negara India.. bukan kejadian itu berlaku di Malaysia...

    Org2 Melayu dilarang bernostalgia mengenai kekejaman komunis yg berlaku kurang 50 thn yg lalu di Tanah Melayu.. sampai hari ini ada pemiimpin boneka Melayu diPerak yg sanggup menjadi "hamba" kepada cucu keturunan komunis ini.. itulah hebatnya org Melayu ini.. pemaaf dan sanggup menjadi boneka kepada puak yg pernah membunuh datuk nenek mereka kurang 50 thn yg lalu..

    Bak kata TehTarik, Sikh patut buang yg keruh dan ambil yg jenis krn mereka skrg berada di Tanah Melayu dan bukan India atau Pakistan

    ReplyDelete
  4. HANG MASUK LA BEBERAPA RAMAI STATEMEN2 DAGHI PIMPINAN PAS, KAWAJIPAN MELAKSANAKAN HUDUD TAKLEH
    HANG PERTIKAIKAN, APA LAGI KALU NAK CERCA MACAM MAHDIAQ. KALU HANG
    KATA TAK WAJIB, MISTI AKIDAH HANG GHUSAK BINASA. BULIH LA AKU PANGGIL HANG SEBAGAI KAPIAQ GOMO.
    KECUALI KALU HANG BULIH GABUIH SUMA
    AYAT2 BERHUBUNG KEWAJIPAN LAKSANAKAN HUDUD TU.

    MEH NAK HABAQ.......
    KENYATAAN DEMI KENYATAAN YANG KELUAQ DARI MULUT PIMPINAN PAS, BUKAN BERERTI NIK AZIK, HJ HADI,MAT DAUD IRAQI, NIZAR DAN LEIN
    TOLAK HUDUD SEBAGAIMANA PUAK BEWAK PARTI JAMBAN.STATEMEN2 DEPA BUAT SABIK KEPERLUAN DARI SEGI MASA KAWAN DAN SETRU POLITIK PADA MASA KINI LEBIH KOMPLEKS. BERANI KA HANG WAT KENYATAAN DEPA IAITU PIMPINAN PAS TOLAK HUDUD?

    KALU HANG KATA KARPAL SIGH, LIM KIT SIANG DAN LEIN2 PIMPINAN DAP TOLAK HUDUD..... AKU PON KATA LAGU TU. CUMA AKU NAK TAMBAH SIKIT....
    KARPAL SIGH, LIM KIT SIANG DAN SUMA PIMPINAN PARTI JAMBAN TERMASUK BEWAK GOMO TOLAK HUDUD....
    APA MACAM BETUI KA LAGU TU?

    SEJAK PAS DIASASKAN TAUN 61, PARTI ITU KESERANGAN, PATUT LA NIK AZIK WAT KENYATAAN LAGU TU. UNTUK NAK KEROYOK GERGASI UMENO TAKLEH PAS NAK LAWAN SORANG2 SABIK AMENO ADA SEDARA DEPA MIC DAN MCA. MASA TU PUAK2 BEWAK DOK UGUT MCA DAN MIC KALU PAIH MENANG DEPA AKAN SUNATKAN
    PUAK2 CINA NGAN KELING. BUKAN BEWAK2 NI NAK MBERI PAHAM ISLAM KAT CINA NGAN KELING TU.

    NAK KEROYOT PARTI BEWAK KE TAHAP AYAM KENA KONGKET KAT BEGHOK.....
    TERPAKSA LA PAS BERKONGSI TENAGA NGAN DAP SUPAYA AMENO DAN BN AKAN LUMPUH SELUMPUH2NYA SEROPA NGAN BATANG PELIAQ DIGHENDAM AYAQ BATU.
    SABIK TU STATEMEN2 PIMPINAN PAS SEMAKIN LEMBUT...... TAPI INGAT...
    HUDUD TETAP PERINTAH ALLAH, DAN SENTIASA SUBUQ DALAM PALA OTAK OGHANG2 PAIH.

    NAK HABAQ KAT BEWAK GOMO DALAM BAHSA YANG BULIH HANG PAHAM.....
    KALU NAK KAIL IKAN HARUAN YANG BESAQ...... KITA BULIH SANGKUT UMPAN KATAK. NAK MAMPUIHKAN AMENO BULIH KAWAN DAP.

    LEPAIH UMENO DAH HANCUQ JADI TAIIIIIIIIIIIIIKKK.....LEBIH SENANG UNTUK MELAKSANAKAN LANGKAH SETERUSNYA, SEBAB PENGHALAN HUDUD ADALAH AMENO. KITA BULIH TERANGKAN KEBIKAN HUDUD KAT CINA, PUJUK DEPA HATTA KALU ADA PELUANG BULIH PAKSA DEPA LAKSANAKAN HUDUD. LAGI PON CINA DAN KELING BULIH IDUP NGAN UNDENG LORD RIED..... BUKAN UNDENG2
    AGAMA DEPA. APA SALAHNYA DEPA BERNAUNG PULAK DI BAWAH UNDENG ISLAM.

    * UNTUK BEWAK2 YANG NAK JAWAB, JAWAB BETUI2..... BACA PERABIH DULU.

    he he he
    gurau ngan puak2 bewak sambil memberi nasihat yang berguna

    ReplyDelete
  5. ALOOO BEWAK ANDAKMAON@MALAON.....

    NIK AZIK MEMANG KAKI RASUAH....RASUAH BALAK,RASUAH NEIK HAJI, MALAH SEMUA RASUAH ADA KAT NIK AZIK. SABIK TU SELAMA DIA MENJADI MB HAMPIQ 20 TAUN, PITIH DIA ADA MELEBIH PITIH MAMAT BIN
    KALU KITA PI GHUMAH DIA KAT PULAU MELAKA....FUUUUUUUUHHHHHH ISTANA DIA, MENGALAH
    MAMAT TAIB YANG KENA TAHAN KAT BRINBANE OSTRALIA.
    TERATAK KADIAQ SHEH PADIAQ KAT KULIM, KEDAH.
    ISTANA NIK AZIK NI PAGAQ SAJA TAK TAQ LA BERAPA BILION DOLLAR, KRISTAL BEB....SAMPAI TAK NAMPAK PON.

    KALU BEWAK2 PI ISTANA DIA, DIA ANGKAT SENDIRI AYAQ TEH O NGAN SEKUT TAWAQ PAKAI GELAS BUNGA HADIAH TEH WANGI.

    NIK AZIK NI, OLEH KERANA TELAJAK KAYA, GAJI DIA, DIA AMIK 60% SAJA, SELEBIHNYA MASUK TABUNG SERAMBI MEKAH. ELAUN KERAIAN RAYA POSA SEBANYAK 15,000 RINGGIT SETAUN PON TAK AMIK JUGAK. KALU DAH TERLAJAK KAYA NGAN PITIH RASUAH, TAK AMIK PON TAK PA.

    KALU NAK TENGOK SESORANG TU KAYA @ TIDAK KITA BULIH TENGOK KETA DIA PAKAI. FUUUUHHHHHH.....
    KETA DIA RATUSAN RIBU JUGAK LA. JARANG ORANG PAKAI SABIK TAK MAMPU. NAK TAW...OPEL GEMINI TAUN 1977, JENIH KETA MEWAH JUGAK LA, SEMEWAH KETA ANUAQ MUSA YANG KENA RAMPAS KAT SPRM TU.

    OLEH KERANA TERLAJAK KAYA DAN KEDUDUKAN SANGAT MELIA, DIA PI HAJI PON PAKAI ORANG TAJA. KALU SEMUA ORANG BENCI KAT NIK AZIK, BUKAN SORANG DUA NAK TAJA NIK AZIK, MALAH BERPULUH.

    ITULAH SAJA KISAH NIK AZIK SEBAGAI BAPAK PERASUAH NEGARA.

    he he he
    gurau ngan puak2 bewak.

    ReplyDelete
  6. Hahaha...rasanya jenaka ni yang paling kelakar datang dari PAS. Ada bulan di DADA...emmm...nampak kueh bulan tu..

    PAS - Umpama pungguk rindukan bulan dgn DAP!

    ReplyDelete
  7. Hahaha...orang gila dah datang. Sayang sangat dia dengan kahak hijau tu.

    PAS - Bagai pungguk rindukan bulan dgn DAP!

    ReplyDelete
  8. Eh lord reid ada tang ni ka...

    Betui no, N.Ajis kaki rasuah... pi aji lagi...

    Belum kena kongkek lagi tu... ni, nak bagi tau hang, abang nuaq nu... dok tunggu time je... dia pun teringin nak meliwat n.Ajis, tapi, potong stim, n.Ajis tak cun macam Azmin...

    Hang pi rasuah N.Ajis sikit, kasi produk kecantikan, kasi lawa sket la no...baru nuaq berkenan kot...


    he he he... saje nak melawak dengan puak ulaq kepala dua tiga dan seterusnya..

    Pok Nik, mahap lah ya, cek sebenaqnya suka kat pok nik, tapi jamban jamban yang dok sokong pok nik tak menunjukkan isle... jadi cek tuligh lagu ni no... jangan marah ya pok nik... tu pi makan kismis 7 ketui, kasi comei sket no....

    ReplyDelete
  9. HAHAHA..KAT DADA NIK AJIS ADA UDA ROKET DAP DAN MATA DAJJAL
    wanz

    ReplyDelete
  10. Penubuhan negara islam hanya dicanang oleh penyokong bangang macam LORD REID ANJING tu jee...sebab mereka ni umpama burung balatuk yang asyik dok mengangguk jee..sambil berkata betu-betul-betul (cam cite IPIN tu)kah kah kah.. pemimpin PAS sekarang dah belajar daripada nuar bagaimana nak memperbodohkan ahli..serta menjadi manusia 2 alam..iaitu di khalayak cina dan hindu dikata perjuangan pas4all tetapi dikhalayak melayu bodoh pulak mereka ni terus digula2kan dengan mengatakan pas berjuang berlandaskan ajaran serta pemerintahan islam.

    ReplyDelete
  11. HAYYAAAAAAAA BIAWAK ANAK LINGGONG ADA KA.....

    WA SULAH PIGI LINGGONG WOOOO.... CIYAKAP ITU LINGGONG MAYAK JUNGLE. ANAK LINGGONG MALI WA INGAT UTAN PUNYA OLANG. ITU ASLI YAKUN KA. LINGGONG MALI MILAYU PUNYA SOLDA MAU KASI CINA LALI KA........BOLOH PUNYA JUNGLE PEOPLE.

    WA INGAT LU LINGGONG MALI ALA BILAJAR BLACK MAGIK KA. WA PUNYA KAWAN SOLDAR SULAH MATI LINGGONG PAUNYA OLANG MAIN BLACK MAGIK.
    LINGGONG MALI.....LU BOMOH KA....LU BOLIH MAIN BLACK MAGIK KASI MATI SAMA TGNA LA. BALU LU PUNYA BIAWAK LAPAT IDUP SINANG LA.

    he he he
    gulau sama linggong mali( black magik punya olang )

    ReplyDelete
  12. kpd lord reid
    ape maknanya solat,amal kebajikan,mmperjuangkan hudud/islam tp diri sndri kufur??Jwapannya 000,tkde makna.Pas konon pjuangkan islam dan hudud tapi bnarkan org2 kafir guna kalimah Allah utk gantikan god dlm kitab bible,yg mmperlihatkan Allah ada bapa dan anak.kalau Allah ada bapa atau anak sudah tentu ia ada nenek,datuk,cucu..sedangkan dalam surah Al-ikhlas,Allah tidak beranak dan tidak diperanakkan.Perbuatan ramai pmimpin2 pas bg org kapir guna kalimah Allah tu hukumnya kufur,dan salah 1 perkara mmbatalkan syahadah ialah menyekutukan Allah.Jadi ape maknanya diorg ni pjuangkan hudud/islam?Pas spatutnya prbetulkan akidahnya dulu sblm nak ckp ttg hukum hakam islam.
    Lg 1 pas hanya ckp hudud bila ianya mndapat keuntungan politik.Sbg cth mana2 prk sblm ni aku tak nmpak/dengar pmimpin pas ckp nak tegakkan negara islam dan hudud dlm ceramah2nya.mgapa?sbb rugi,nnti pngundi cina dan india tak undi.Jelas hudud ni brg dagangan diorg je utk nak dpt undi.Bila utg diorg ckp,tak utg tak ckp.Jelas mnunjukkan pjuangan yg tak ikhlas.Sbb tu rmai org ckp hudud pas bkn hudud islam.
    Akhirnya org2 mcm lord reid yg bangang ni la slalu kena kencing,sbb trlalu taksub pd pmimpin pas.Yg utg yb2 yg bijak sikit dr lord reid ni,dpt projek,gaji/elaun yb,jawatan,rumah besar.Rakyat yg undi menganga...bila ade prk/pru yb2 ni akan balik kawasan ckp krajaan kejam,zalim,tolak islam,umno kafir,pas nak laksanakan hudud umno halang....blablabla...Pnyokong2 mcm lord reid ni trpedaya lg,undi lg yb ni.bgitulah proses tu brulang-ulang brpuluh tahun.Rakyat yg undi brpuluh thn nganga,pmbngunan tkde.Bila ramai rakyat miskin,yb ni akan ckp nabi dulu pun org susah...yg dia dduk rmh besar,duit bnyk.
    Pepatah inggeris "org paling bodoh di dunia ialah org yg selalu dipatuk ular,oleh ular yg sama,di lubang yg sama".Pepatah ni ssuai utk ahlul2 pas

    ReplyDelete
  13. ALJUBURI
    Anak haram LR tu kena kencing ngn Nik Aziz pon x sedar lagi, mana pergi bulan kat dada Karpal?
    Sedor la wooii LR anak haram jadah..ko tu da minum air trompah banyak sangat , ada ke seorang bergelar ularmak membenci sesama islam boleh di pangiil tuan guru, ularmak, melainkan orang2 yg da buta hati dan mata..

    ReplyDelete
  14. BEWAK PUKUI5 July 2010 16:19...........

    PATUT WA TADAK LAYAN LA STATEMEN SEBODOH TU.....
    TAPI TAKPA......

    MEH NAK HABAQ...
    SEJAK BILA PARTI BEWAK NI SENSITIF NGAN KELIMAH ALLAH NIH.....DAH BERAP RIBU TAUN DAH CHE POLIH KITA DOK PAKAI LOGO POLIH KAT ATAIH DAHI TERMASUK POLIH CINA DAN KELING...DEPA HORMAT KA KALIMAH ALLAH YANG DEPA PAKAI TU......TADAK AMIK RASUAH KA KALU DEPA PAKAI NAMA ALLAH ATAIH PALA TU.

    BILA CHE POLIH2 NI MASUK JAMBAN DEPA LETAK TOPI DEPA KAT LUAQ KA. BODOH BERTINGKAT LA BEWAK NI.
    KALU TAK SUKA AKU PON TAK SUKA.....TAPI PARTI BEWAK DAH POLITAHIKKAN ISU NI. YANG JADI MANGSA BEWAK SEBODOH HANG TADAK AKAI, BILA PARTI BEWAK HABAQ LAGU TU,,,HANG DOK JAJA RATA2.

    KALU BODOH TAKYAH MAI KOMEN.....BACA SAJA HAK ABANG KOMEN....BARGHU ADA AKAI.

    he he he
    aku pon tak berkenan kalu bewak bodoh.

    ReplyDelete
  15. ALJUBURI
    Ewah da nyalak balik anak hamram LR nie, ini la kesan nya kalo anak di lahirkn kerana kena toron depan belakang ...hee..hee..bodo xleh di ajar, pandai xleh di ikot..

    ReplyDelete
  16. ape la si lord reid ni meroyan..

    ReplyDelete
  17. lord reid, can i fuck u today?

    ReplyDelete
  18. lord reid
    mokhtar, mokhtar

    kah kah kah kah kah

    ReplyDelete
  19. kalau nak komen spatutnya komen isu dan fakta yg dtulis,bukannya meroyan membabi buta lari dari tajuk sbenar.Inilah perangai org2 pr.Perangai dan cara berfikir penyokong pr mencrminkan sikap pemimpin mereka.Bila sesuatu isu terkena batang hidung mereka mulalah merapu bukan2,tak jawab pun isu.Sesuai betullah asik kena tipu memanjang dgn pemimpin pr yg bijak sikit je dr diorg.
    Saya setuju apa yg anon 16:19 tulis,sperti biasa yg merasa pedas akan melompat-lompat mcm kera kena belacan.Tgoklah ape yg lord reid komen smula.Tidak mnjawab isu tapi merapu bukan2 mcm budak2.
    lord reid spatutnya kena fikir kenapa krajaan letak Kalimah Allah pd topi polis.Bukan suka2 utk dihina,tapi kalau polis ambil rasuah dgn mmakai topi tu bkn salah kerajaan.Salah polis tu lah,sbb saya tak penah dgr kerajaan suruh polis ambil rasuah.Ttapi Ttg kalimah Allah utk diguna org kapir yb2 pas/pkr blumba-lumba bg ceramah supaya dbenarkan.Siapa pguam yg bawa isu kalimah Allah ke mahkamah dan ape kaitan nya pguam ni dgn pkr?Lu pg cari siapa dia dan u akan tau siapa yg mmpolitikkan bnda ni.Akidah pun tungang langgang lagi ckp org tak betul.Pjuangan negara islam?hudud?retorik utk undi...
    Aku teringat lagi isu mat sabu kena tgkap khalwat dulu,las2 kes digugurkan dgn alasan sbb 2 dr 4 org saksi jabatan agama islam klantan berada di luar waktu pejabat.mcm ni nak laksanakan hudud???nak jd saksi kena berada dlm wktu pjabat?harkktuiiiiii....

    ReplyDelete
  20. Lord Reid ni tak ubah seperti teamroket dalam cerita kartun pokemon.

    ReplyDelete
  21. LR kalau anak jantan,tolong jawab anon 19:15 tentang mat sabu.
    Kat situ pun dah tahu pas betul2 ikhlas nak laksanakan hudud atau sekadar retorik.
    haha..
    bravo anon 19:15,u dah check mate LR and hamPAS

    ReplyDelete
  22. Mana dia berani jawab...
    Dasar jantan tak de telor...

    kalau ada telor pun tah tah nuaq dah .... kot...

    jangan marah no LR..

    saje melawak dengan puak ulaq dan bapak bewak..

    mak bapak hang dok main dengan bewak kot, keluaq keluaq tengok ada bewak.. namanya LR!!!

    ReplyDelete

PETA PELAYAR