FOLLOWERS

Friday, 2 July 2010

PENDIDIKAN SEKS : OTAK PAK NIK YANG KEBIRUAN KOT !





Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, tidak bersetuju pendidikan seks diajar di sekolah kerana menganggap langkah itu memberi lebih banyak keburukan daripada kebaikan kepada generasi muda.

Mursyidul Am PAS itu berkata, langkah itu hanya akan menggalakkan kanak-kanak di bawah umur mempelajari ilmu seks sesama mereka menyebabkan wujudnya gejala negatif seperti pembuangan bayi.

"Dalam Islam sendiri sudah ada pengajaran seks iaitu antaranya kita diwajib mengasingkan tempat tidur apabila anak-anak meningkat umur tujuh tahun, mereka juga diminta hanya melihat bahagian muka dan telapak tangan sahaja apabila bertunang. Berita lanjut : KLIK

Penghuni Gua : Apa ni Pak Nik. Sabar dulu. Jangan terus jatuh hukum. Pendidikan seks yang dicadangkan di sekolah-sekolah bukan seperti mana yang ada dalam kepala dan otak Pak Nik. Sukatannya lain. Perumpamaan Pak Nik yang mengatakan seperti mengajar pencuri mencuri tu tak betul. Mungkin Pak Nik salah maklumat dan terpesong fikirannya kot.

2. Pendidikan seks yang dicadangkan oleh kerajaan tu, bukannya mengajar murid-murid sekolah cara berdating, cara bercium atau bersetubuh atau cara nak bercinta. Tak sebodoh itu kerajaan nak gubal sukatan pelajaran seks. Bunyi aje pendidikan seks. Bukannya tentang seks seperti mana Pak Nik Fikirkan.

3. Pendidikan seks itu pun dah ada di dalam mata pelajaran sains sebelum ini . Cuma ia tidaak khusus dan hanya merangkumi dari aspek sains. jadi kerajaan nak gubal pendidikan seks ini yang merangkumi seperti mana yang ada dalam sains dan juga digabungkan dengan perkara-perkara seperti mana juga yang Pak Nik katakan itu seperti cara pergaulan, percakapan, kesan, risiko, dari segi perubatan, buruk baiknya dari segi budaya dan agama. Dalam kata lain, kerajaan akan gubal pendidikan seks ini secara holistik yang mengambil kira dengan kehendak semua agama.

4. Apa masalahnya. Ia bukan nak mengajar cara mana nak bercium atau bersetubuh. PG berpendapat Pak Nik yang kurang pemahaman atau tidak mendapat maklumat yang betul. Pak Nik juga jangan cakap bab orang islam sahaja. Dalam Malaysia ini , ia merangkumi berbagai bangsa dan agama. jadi dalam pendidikan seks ini kerajaan akan mengambil kira semua keperluan tersebut. Jadi Pak Nik , jangan main pukul mati aje. SEbelum dengar lebih lanjut dan hanya berdasar pada perkataan " Pendidikan seks " aje , Pak Nik dah pukol mati hasrat kerajaan tersebut. Tak bolehlah begitu Pak Nik. Haram namanya.

5. Jangan-jangan, kepala dan pemikiran Pak Nik yang biru kot!!!!!

Nota : Pak Nik jangan main cakap seks islam aje. Dulu Pak Nik cakap Karpal dan bukan islam sudah lebih memahami tentang islam. PG lihat sama sahaja pandangan Karpal mengenai isu negara islam dan hudud. Jadi siap yang tarbiah kepada siapa. Atau Pak Nik berbohong kot. Kerana politik barangkali. Jadi dengan lain kata dalam islam pendidikan seks sudah ada, memang benar. tetapi Si Karpal nak ikut ke? Tak ikutnya. Sebab itu nak digubal pendidikan seks secara umum. Tapi ingat baik-baik Pak Nik , ini bukan perkara cium atau bersetubuh. Tetapi pendidikan seks. Ingat tu Pak Nik. Jangan melatah cepat sangat.

17 comments:

  1. OTAK WALLY SLIPOR DAH TERCEMAR DGN BAHAN TOKSIK AKIBAT KENE BRAIN WASH DGN AL JUBOREE. TU PSL OTAK DIA JD NIPIS!. DAH X BLEY PAKAI DAHHH!!

    ReplyDelete
  2. abis ko dah tahu ke apa sukatannya??

    tulis lah..

    ReplyDelete
  3. anoy 1857

    kau tak tengok ke PG dah tulisnya di para 2 dan 3 tu. tu lah antaranta. jangan baca tajuk dan baca sekerat-kerat aje.

    ReplyDelete
  4. betul tu, pendidikan seks bukan hendak mengajar cara-cara buat seks.

    Aku rasa kalau ada sukatannya maybe lebih kepada biologi + agama islam.
    anatomi, kesan, tindakan, apa yang tidak boleh, apa yang boleh, n mungkin pelbagai lagi.

    Cuma, mungkin kena tengok kepada kesesuaian kandungan sukatan, dan juga peringkat umur.

    ReplyDelete
  5. Alahai sabar betul PG explain pada Nik Aziz. Macam budak darjah 1.

    Hari ini kan dah keluar statistik, dalam sehari ada 84 bayi lahir dan didaftarkan tanpa nama bapa. Kes buang bayi pun dah meningkat sejak 3 tahun lepas. Kes sumbang mahram pun menjadi2 sekarang ni. Pendidikan seks adalah ilmu yg diperlukan seperti ilmu2 yang lain.

    ReplyDelete
  6. benar. pok nik dan gengnya aje yang otak biru. itu le kalau jenis katak di bawah tempurung dan tak bercampur dengan . pak nik, pak nik.

    ReplyDelete
  7. rakyat kelantan patut berbangga
    dengan kepimpinan Pok Nik
    yang banyak berjasa kepada
    mereka hingga kelantan jadi
    negeri maju.

    ReplyDelete
  8. salam PG ,gelihati sokmo bila bicara tentang pok nik kito nih,.......otak celaru...ceramah kutuk orang je pandai...bila tang lain boleh dikelentunglaa.....!

    ReplyDelete
  9. ALOO BEWAK YANG DOK DALAM GUA.......

    JANGAN BODUS SOMBONG. WALAA TAKRABUZZINA...ERTINYA " JAUHHILAH ZINA" -MAKSUD AYAT.

    KALU DAH UGAMA SUKU,POLITIK SUKU, JADILAH LAGU PEMIKIRAN PG. ISLAM MENYURUH SUPAYA MENJAUHI MENDE2 YANG BULIH MENYEBABKAN ZINA. BONCENG MUTOQ, TOGOK AYAT SETAN, TIDAK KHALWAT DAN LEIN2
    LAGI.

    PADA PARTI BEWAK, MENDE2 PENYEBAB ZINA HALAL. CONTOH BERJOGET, BERGAUL BEBAS DAN SEUMPAMANYA. PARTI BEWAK LARAN ZINA SAJA TAAAAAWWWW. SEROPA LA KILANG BUAT DAUN TERUP TAKPA SABIK BULIH CUKAI.....TAPI BERJUDI( kalu tadak lesen) KENA TANGKAP. ROKOK BAHYA KESEHATAN....TANAM TEMBAKAU TAKPA. MINUM ARAK TAKPA....JANGAN SAMPAI MABOK....ITU LA UNDANG2 RIMBA YANG DIAMALKAN OLEH PARTI BEWAK.

    NAK HAPUS ZINA....JANGAN DOK GUNA PALA OTAK BEWAK.....GUNA LA MENU YANG DITENTUK ALLAH. WALATAKRABUZZINA TU ADALAH PENDIDIKAN SEX YANG PALING ASAS. SAPA2 YANG IKUT DEPA AKAN SELAMAT DARIPADA ZINA. JANGAN DOK PIKIAQ NGAN PALA OTAK.
    TAK SAMPAI KE MANA.

    he he he
    gurau ngan bewak2 makan taik

    ReplyDelete
  10. kau orang jangan gaduh-gaduh, PG memang betul, pak nik memang otak biru, semua mesti faham, bahawa pendidikan sex sesuatu yg amat perlu.
    kita kena faham bahawa pendidikan sex merupakan suatu pendidikan dimana pelajar diajar bagaimana hendak menggunakan C4 keatas minah Mongolia, biar hancur tulang menulang dan daging minah tersebut.

    ReplyDelete
  11. 1. Dlm subjek Biologi kat sekolah ada ajar mengenai anatomi dan fungsi badan manusia..tapi elok jika ada penambahbaikan dan wajib kepada semua pelajar, tapi saya percaya kementerian takkanlah nak letak title subjek tu "Pendidikan Seks" ye takk...blm complete lagi draf kajian mereka..

    2. Pok Nik dan seangkatan dgnnya saya rasa memang fail subjek sains masa kat sekolah. Mahfuz lagilaa..confirm fail semua subjek, sebab tu dungu..makan "kismis hikmat mail kamus" sekilo sehari belum tentu pandai...yg herannya ramai pulak peminat dungu yg undi dia...2X5 la tuhh..tak membangun la minda penduduk kawasan dia...

    3. Org PIS ni lebih banyak berimaginasi dari berfikir. Dlm Haprakdaily tu banyak iklan pendidikan seks aka "Kopi Seks" yg memang budak2 tak tau hujung pangkal. Yg dah tua kat Perlis tuh..yg balun bila bini tgh uzur sampai cerai-berai tuh..elok le disarankan jadi batch pertama subjek Biologi tambahan ni (kalau ada kelas malam untuk murid-murid tua..)

    4. Patutnya haramkan je pengiklanan barangan yg kononnya mencapai "kenikmatan nikmat seks memuncak" melalui minuman kopi dan sebagainya.

    ReplyDelete
  12. aaaa lagi satu Pak Yit nak cakap..lord reid tuu..(tak islamiknya nama) contoh yg fail subjek sains dan lain-lain kelayakan akedemik..nampak gaya penghujahan, subjek asas Islam pun fail nihh...mungkin penduduk kawasan mahfuss..

    Salammm...

    ReplyDelete
  13. KAWE KATE DOH NIK AJIS NI..,MANA ADA GI SEKOLAH DULU,DIA GI SEKOLOH KAT INDIA JE...

    ReplyDelete
  14. Pendidikan seks yang dimaksudkan bukanlah seperti syallabus yang Tok Guru Nik Ajis maksudkan. Kata PG memang betul dan bukannya kerajaan nak mengajar cara bercium dan berpeluk dan sebagainya. Pakar-pakar pendidik akan dirujuk dalam menggubalkan syallabus pendidikan seks. Kalau kerajaan nak ajar cara bercium dan berpeluk, dah banyak dah di TV - budak-budak tak ajar pun dah tahu.

    ReplyDelete
  15. BEWAK 3 July 2010 10:11 .........

    TOSAK DOK LOYAR BUGHUK LA......
    PENDIDIKAN SEKS TU MISTILAH PADA USIA REMAJA BUKAN TUA GANGKA LAGU HANG....TOSAH NAK AJAQ....
    SEBUT SAJA SEKS TU BUDAK2 DAH KERAS PELIAQ....KALU REMAJA POMPUAN TERUIH KELUAQ LENDIAQNYA......PTUUUUUUIIIH....

    SEGHOPA BAGI PENDAYUNG KAT ORANG ATAIH SAMPAN LA.

    he he he
    gurau ngan pendukung parti bewalks.

    ReplyDelete
  16. Salam,

    1 Dgn atau tnpa pend seks yg formal pun, smua lelaki-wanita yg akil & baligh tau prsetubuhan dapat mngkibatkan mngandung. Sbab itu trdaftar 81,000 bayi lahir luar nikah [bayangkn brapa yg tdak didaftar]. Tntu antra target pend seks bgi mgatasi kbimbangan akan gjala bokrok yg smakin mluas ini. Namun wujud gjala ini apakh krana buta pend seks? Atau krana pend seks si skolah blum lngkap?

    2 lni sama dgn business & banking studies - smakin cnnggih & maju, tapi riba' sama laju jga mlausnya, jauh drp trpadam. Dlm kedua-dua hal ini, knapa trjadi begitu?

    3 Di Barat/AS, pend seks amat canggih, bahkan kita pun merjuk kpd sstem pend mreka. Tapi, rekod dunia ttnang zina [khasnya di klangan rmaja] & 1 drp stiap 4 bayi yg lahir hasil zina dcatat di sana. Kurng canggihkah pend seks mreka? Agama mreka pun mnghina & mngharamkan przinaan, "Thou shall not commit adultry" [Bible]. Apatah lagi pnghukman lslam; sama ada drjam smpai mati [bagi yg muhsan & sebat 100 kali utk yg bukan] bagi pelaku zina.

    4 Namun, ilmu yg diajarkan tdak slari dgn sistm yg mngatur khidupan sbenar. Macam hudud [yg bising djdikan bahan tlagh antara ssama jamaah2 Muslim tapi brbeza cara mmahami lslam], atau qisash atau jihad - smua Muslim tahu btapa bnarnya yg lslam bicara & ajarkan tntangnya, tapi hukm yg dfahami & dlaksanakan bukan drp lslam juga.

    5 Mnusia ini mkhluk sosial. Krana itu Allah mnurunkan al-Quran utk mngatur kehidupn mncakup sosialnya, yg drpnya terbit hadis yg mksudnya, "Aku tlah tnggalkn bagi kamu sklian dua prkara, yg jika kmu ttap brpgang tguh dgn kdua2-nya kamu tdak aknn trssat slama2nya, iaitu Ktabullah & Sunnah nabi-Nya". Ketidk- ssatan itu, tntu trmsuk hukum2 yg mnagtur sstem sosial.

    6 Sbab itu kena dkaji apakah ilmu/pend yg dibkalkan utk mncapai kmajuan/ksahteraan [spt pend seks atu business & banking studies] itu ddukung dgn sstem yg benar. Klau dari segi lslam, apakah ilmu drp lslm dijadikan sstem yg mngatur sstem sosial brmsyarakat & brnegra?

    Buknkah hidonisme yg mnerajui sstem sosial kita skarang?

    7 Ssungguhnya, inilah antra akibat apabila trjadinya kbingungan yg mmbelit masyarakat : mncari ksejahteraan drp sstem yg rosak. Kita mahu hidup yg sjahtera, yg mnepati fitrah, yg lslami, tapi sstemnya bukan drp sumber yg mnetapi tuntutn fitrah itu sndiri, iaitu sstem lslam. Jadi, kita hnya mrawat kudis, sdangkan pnykit sebanr yg sdang mmbunuh - barah - dbiar mrebak. Wallahu a'lam -

    Abufaiq.

    ReplyDelete

PETA PELAYAR