FOLLOWERS

Saturday 24 July 2010

RIADAH : MENUNGGANG KUDA DI BUKIT JELUTONG !!

PG dan seorang kawan baru balik menunggang kuda dari jam 4 hingga jam 6 petang. Tunggangan meliputi kawasan Hutan Rekreasi Ayer Keroh hinggalh ke Bukit Jelutong ( kawasan Perkuburan Cina ) di Batu Berendam Melaka. Pergi balik dapatlah jarak 29 km. Semput juga dibuatnya.

2. Sambil berjalan dan menghenjut kuda tu, dapat juga menikmati kehijauan sekeliling yang masih berbaki. Kawasan perumahan pun tumbuh di kawasan-kawasan ini seperti cendawan tumbuh. Kebanyakkannya penghuni taman-taman di sekitar Ayer Keroh dan Taman Tasek Utama adalah orang Kuala Lumpur / atau yang bekerja di KL tetapi membeli rumah di kawasan ini. Ini kerana kawasan ini termasuk Melaka , adalah kawasan yang strategik untuk membeli rumah. Strategik kerana berhampiran dengan KL dan kemudahannya banyak. Senang untuk menghantar anak-anak kesekolah, bersih, selamat dan yang utamanya murah dalam segala hal kecuali restoran asam pedas yang kebanyakkannya cekik darah .

3. Seperti PG, semua pembeli rumah di kawasan ini ( yang bekerja di KL ) akan pulang hanya di hujung minggu iaitu jumaat petang dan akan ke KL semula pada hari ahad malam atau isnin pagi. Bas pun ada untuk kita berulang alik secara harian dari Melaka ke KL. Hanya satu jam setengah sahaja masanya. Ramai juga yang ulang alik harian.

4. Belilah rumah di Melaka , anda tidak akan rugi. PG orang Kuantan Pahang. Tetapi sebabkan Melaka ada semuanya maka PG menetap terus di sini. Rumah di sini harganya suku harganya berbanding KL dari jenis rumah yang sama. Selamat datang ke Melaka dan terus menetap di sini. Melaka lengkap semuanya. Sesuai untuk kehidupan kita sekeluarga.

19 comments:

  1. ALOOOO SEDARA.........

    KALU NAK TONGGANG KUDA PON TUNGGU LEPAIH SOLAT ASAR........ BARGHU LA RIADAH HANG TU BERMAKNA. IKUT SUNNAH TUNGGANG KUDA TU ELOK. KALU 6.30 BARGHU NAK SOLAT ASAR......SEPADAN LA HANG TU NGAN PARTI BEWAK. BEWAK MEMANG SOLAT TADAK JAGA LA. YANG TAK SOLAT TERUIH PON ADA.

    he he he
    misti solat dulu barghu bulih cakap islam.

    ReplyDelete
  2. kau bodoh lah lord reid

    PG tu bermastautin di KL . Musafir lah dia di melaka. zuhur dan asar boleh sekali gus. tak cerdik. ingatkan cerdik. itu lah guna bahasa bewak sangat. otak pun tertutup. nampak bodo sendiri.

    kih kih kih kih
    kesian mak bapak dia lahirkannya

    kih kih ih kih

    anak rimau

    ReplyDelete
  3. Salam tuan PG & Sema2...,

    Waw, hebat, hebat 29km waw..., peluh jantan semua keluar tuh... patutlah PG ini nampak sentiasa riang dan berfikiran tenang. Menghormati semua kaum keluarga, rukun dan damai. Riadah berkuda suatu amalan yang sangat baik dan sebhagian tinggalan dan Sunnah Nabi Muhammad s.a.w....

    Kalau ada kawasan di Melaka yang sesuai, bolehlah PG beriadah dengan pengunjung/pelancong melalui sukan memanah dan berenang yang sememangnya digalakkan dalam Islam, juga merupakan Sunnah Rasulullah... Nabi Besar Junjungan kita. Terasa pula hendak belajar menunggang kuda, tapi apakan daya setakat ini tak mampu lagi nak beli kuda. Insya Allah akan beli bila tiba masanya.

    Bukan nak keldai nanti dikatakan bodoh serupanya, macam penyokong bewok kapok tuh.

    Pang5 Beliung pandai berenang di sungai dan di laut.

    ReplyDelete
  4. pang5 beliung
    boleh belajar, murah aje. pakej rm 450 10 kali ajar. pandailah tu. kemudian beli kuda secondhand sudah le. rm 4 ribu aje. bukan nak lumba , hanya untuk riadah

    ReplyDelete
  5. kesian PG lansi ni
    nak tunggang bini,dah kerepot
    tunggang kuda jer la....

    ReplyDelete
  6. Lord taik dan anon 19:58pm,

    Walaupun PG terlewat mengerjakan solat kerana asyik dengan aktiviti berkuda itu kalau ada dosa pun itu hanya antara beliau dengan Allah.

    Tetapi apa guna kalau nampak sahaja bersolat pada waktunya tetapi mempunyai hati yang busuk, suka mengkucar kacir perpaduan orang Islam. Itu belum lagi mempunyai perangai suka tunggang bontot baik lelaki atau perempuan. Orang macam tu, solatnya agak2 di terima Allah tak lord taik dan anon 19:58pm????

    Jawab jangan tak jawab......

    (aku berani jamin lord taik takkan jawab soalan ini. Kalau bagi komen pun, entah cerita lain je kot... Hahahahaha)

    ReplyDelete
  7. SALAM MENTEKEDARAH TAIK SHONZU SEROPA NGAN SALAM 1MALYSIA........

    BEWAK PG SAMA JE NGAN HANG. ARI TU AKU PI SOLAT JUMAAT HANG DOK MAKI AKU. TAK TAW LA HANG MASA TU MUSAFIAQ KA. TAPI TENGAH ORANG SLOT JUAAT HANG DOK MAKI AKU. BEWAK SOLAT MAAT TAK BERIMAN KA.

    he he he
    kalu dah bewak misti terikut peel bewak

    ReplyDelete
  8. ALOO BEWAK2 PEJUANG MELAYU........


    BILA HANG TAKLEH NAK JAWAB HUJAH ABANG.... HANG HABAQ ABANG LAGU TU.
    SAPA YANG MENGKAPIAQ SAPA NI.
    ABANG HANYA MENYAMPAIKAN AYAT2 DI BAH.... ABANG TAKKAN NAK MENGKAPIAQKAN ORANG. ALLAH YANG MENGKAPIAQ.... AKU TULUNG HABAQ.

    HANG UBAH LA MAKNA KURAN TU DULU. LEPAIH TU BULIH LA HANG SALAHKAN ABANG.

    Barangsiapa yang tidak memutuskan menurut apa yang diturunkan Allah, maka mereka itu adalah orang-orang yang kafir. - surah al-Maidah, 5

    من أطاع العلماء والأمراء في تحريم ما أحل الله أو تحليل ما حرمه فقد اتخذهم أربابا من دون الله

    Maksudnya;
    “Barangsiapa taat kepada ulama dan pemerintah pada mengharamkan perkara yang Allah telah halalkan dan menghalalkan perkara yang telah Allah haramkan, maka sesungguhnya dia telah mengambil mereka sebagai syirik selain Allah SWT”(Al-Qaul As-Sadid Syarh Kitab At-Tauhid : m.s 134)


    الرابع : من اعتقد أن هدي غير النبي صلى الله عليه وسلم أكمل من هديه ، أو أن حكم غيره أحسن من حكمه ، كالذين يفضلون حكم الطواغيت على حكمه ، فهو كافر

    Maksudnya;
    “yang keempat : barangsiapa beri’tiqad bahawa petunjuk yang lain dari Nabi SAW lebih sempurna daripada petunjuknya, atau bahawa sesungguhnya hukum yang lainnya (dari Nabi SAW) lebih baik daripada hukumnya, seperti mereka melebihkan hukum taghut atas hukumnya, maka dia adalah kafir” (Nawaqid Al-Islam : m.s 2)


    السادس : من استهزأ بشيء من دين الرسول صلى الله عليه وسلم أو ثوابه أو عقابه كفر ، والدليل قوله تعالى : { قُلْ أَبِاللَّهِ وَآيَاتِهِ وَرَسُولِهِ كُنْتُمْ تَسْتَهْزِئُونَ }{ لَا تَعْتَذِرُوا قَدْ كَفَرْتُمْ بَعْدَ إِيمَانِكُمْ }

    Maksudnya;
    “yang keenam : barangsiapa yang mempermain-mainkan (mempersenda-sendakan) sedikit dari agama Rasulullah SAW, atau dari pahalanya atau dari azabnya, maka telah kafirlah ia. Dan dalilnya adalah firman Allah : Katakanlah: “Apakah dengan Allah, ayat-ayat-Nya dan Rasul-Nya kamu selalu berolok-olok?” Tidak usah kamu minta maaf, karena kamu kafir sesudah beriman” (Surah At-Taubah : 65-66)” (Nawaqid Al-Islam : m.s 3)


    التاسع : من اعتقد أن بعض الناس يسعه الخروج عن شريعة محمد صلى الله عليه وسلم فهو كافر ؛ لقوله تعالى : { وَمَنْ يَبْتَغِ غَيْرَ الْإِسْلَامِ دِينًا فَلَنْ يُقْبَلَ مِنْهُ وَهُوَ فِي الْآخِرَةِ مِنَ الْخَاسِرِينَ }

    Maksudnya;
    “Yang Kesembilan : barangsiapa beri’tiqad bahawa sesungguhnya setengah manusia mempunyai ruang untuk keluar dari Syariah Muhammad SAW, maka dia adalah kafir. Ini berdasarkan firman Allah : “barangsiapa yang mencari lain dari islam sebagai agama, maka tidak diterima daripadanya dan dia di akhirat daripada kalangan orang-orang yang rugi” (Surah Al-Imran : 85)” (Nawaqid Al-Islam : m.s 3)

    1.Dan sesiapa yang tidak menghukum dengan apa yang telah diturunkan oleh Allah (kerana mengingkarinya), maka mereka itulah orang-orang yang kafir.- al-Maidah 5:44.
    2.Dan sesiapa yang tidak menghukum dengan apa yang telah diturunkan oleh Allah, maka mereka itulah orang-orang yang zalim.- al_Maidah 5:45.

    ARAP LEPAIH NI HANGPA TAK MAI SALAK ABANG LAGI.

    he he he

    ReplyDelete
  9. Alahai...Lord Ried Bangang!! setakat copy dan paste budak TADIKA pun boleh buat. Kau reti tak baca ayat-ayat Al Quran dan Hadis tu??

    Ramai-ramai kutuk si Yahudi lebih Yahudi ni (Lord Ried). Sebab bila dia tak terima kutukan sehari hidupnya tak..akan tenang.

    Mudah-mudahan Allah s.w.t. akan makbulkan apa yang dikutuk terhadap Keturunan Yahudi seekor ni...Dahlah bodoh, munafiq pulak. Akibat baka yang tak baik, mudah-mudahan keturunannya pun akan terima kutukan-kutukan.

    Lagipun guru/ulamak dia yang izin gunakan perkataan lucah.

    ReplyDelete
  10. Hahahahaha... lord taik nak cuba buat fitnah aku pula. Cuba kau cari balik bilakah waktu aku hantar komen mengutuk kau waktu solat Jumaat sedang berlangsung??? Kau sendiri yang tak reti nak tengok waktu solat...

    Aku cabar kau cari semula komen tersebut, jika kau dapat buktikan. Aku tak teragak2 untuk minta maaf. Tapi jika kau sekadar nak buat fitnah pada aku, aku sumpah kau jadi bewak seumur hidup.

    Tunjuklah komen tersebut wahai lord taik pemakan bewak......

    ReplyDelete
  11. Hahahahaha... aku dah agak dah, lord taik mesti tak berani nak jawab soalan aku mengenai orang yang bersolat pada waktunya tetapi mempunyai hati yang busuk, suka mengkucar kacir perpaduan orang Islam. Solat orang yang berperangai suka tunggang bontot baik lelaki atau perempuan samaada diterima Allah atau tak pun susah sekali nak dijawab oleh lord taik.

    Hanya nak cerita mengenai orang yang kafir je. Siapa yang kafir tu, lord taik???? Orang yang suka tunggang bontot lelaki dan perempuan ke???? Agak2nya siapalah tu.....

    Jangan lupa lord taik, tunjukkan semula komen aku kutuk kau sewaktu solat Jumaat sedang berlangsung. Kalau tak ada, kau memFITNAH aku la jawabnya....

    ReplyDelete
  12. Hahahahahaha... tak aku sangka, betul kata anon 25 July 2010 01:03am. Ayat2 yang lord taik tu komen sebenarnya hasil copy & paste komennya yang terdahulu. Mungkin juga copy & paste dari blog orang lain.

    Hahahahaha... lord taik OTAKNYA DAH BEKU nak bagi komen angkara makan pasir banyak sangat. HAHAHAHAHAHAHA.........

    ReplyDelete
  13. kau islam dan sembahyang ke lord reid. bahasa kau serupa tak sembahyang je. tak ada guna senbahyang pun, tak ada faedah dan kebaikan hanya dapat letih aje kau sembahyang . tak berubah. tak ada kesan sembahyang, cuci mulut tapi \bahasa. jadi kau sembahyang dapat letih aje. ayat quran? baca untuk kau le lord reid. kesian mak bapak lahirkan kau

    kah kah kah kah kah kah

    ReplyDelete
  14. baca keseluruhan ayat le lord reid. ularmak ke ulama. yang kau ikut itu ularmak. selipar pun berkat. ape bende!!!

    kah kah kah kah

    ulamrmak kau pun dok membontot karpal singh tak basuh berak tu

    kah kah kah kah

    ReplyDelete
  15. SALAM KEDARAH TAIK SEROPA NGAN SALAM 1 MALAYSIA SHONZU...........

    TENGOK LA TU PEEL BEWAK NI.....WAKTU ORANG NYENYAK TIDUQ DIBUAI MIMPI, BEWAK SHONZU DOKMELALUT TAK TENTU PASAI. MEMANG KALU DAH BEWAK PEEL NYA TERBALIK NGAN PEEL MAKNUSIA BIASA.

    he he he
    sedang memprojek perlupusan bewak.

    ReplyDelete
  16. Hahahahaha... lord taik tahu apa kerja aku buat sampai kena bersengkang mata waktu awal pagi??? Lain la, kerja kau kat sekolah rendah selalu banyak masa untuk buka internet dan tulis komen bodoh waktu siang.

    Ah.. itu tak penting. Sekarang ni tunjukkan bukti aku mengutuk kau ketika solat Jumaat lord taik. Jika kau tak dapat buktikan, memang sah kau adalah PEMFITNAH TERBESAR yang sedang berleluasa dalam alam maya ni. Wajib aku tentang habis2an perangai DAJJAL kau tu.

    Apa lagi, mana buktinya???? Jangan hanya pandai cakap je...... aku tunggu sehingga jam 8 malam ni. Jika kau tak dapat buktikan... tunggulah serangan aku terhadap PEMFITNAH BESAR bernama lord taik nanti.

    ReplyDelete
  17. ALOOO LORD BURIED, SPISIS BEWAK BERMATA SATU (KETURUNAN DAJE)

    KOMEN HANG MACAM ORANG BODO.

    KATA ORANG, GUNA KEPALA LUTUT. TAPI HANG LAGI KRONIK. AKU SYAK HANG MESTI PIKIAQ GUNA KEPALA KOTE, BUKAN KEPALA LUTUT.

    KEHKEHKEHKEHKEH.... SAJA NAK LAWAK DENGAN LORD BURIED DAJE, SPISIS BEWAK MATA SATU PELIHARAAN HASHIM.

    ReplyDelete
  18. Hahahahahaha... kini tepat jam 8 malam. Cabaran aku pada lord taik tak disambut menandakan lord taik memang sah seorang PEMFITNAH yang kini sedang bermaharajarela di alam siber kecuali di blog Unspinner sebab komen lord taik yang terlalu bebal sehingga dibuang oleh pentadbir blog.

    PEMFITNAH lord taik adalah cerminan kepada pemimpin2 hamPAS dan juga pemimpin2 Pengencing Rakyat yang layak kita namakan mereka ini DAJJAL Malaysia. Bukan itu sahaja, lord taik adalah seorang penyokong setia PELIWAT yang sering tangguh2 kes kerana kecut bila dengar 'rumah baru'nya di Sungai Buloh lebih kecil dari 'rumah lama'nya disamping tidak mungkin lagi dapat layanan bertaraf VIP serta khidmat pembancuh kopi dan penadah lubang bontot.

    Hahahahaha... tak ku sangka, lord taik adalah spesis PEMFITNAH yang penakut sekali pernah ditemui.....

    ReplyDelete
  19. Kepada kawan2 lord taik pula, anda layak dipuji kerana menjadi rakan setia PEMFITNAH yang kerjanya hanyalah membuat cerita2 fitnah dan komen2 bertaraf sampah (Hashim bongok kata komen lord taik genius... hahahahahaha lawak peliwat sungguh Hashim bongok ni...).

    Lord taik & friends, puaskanlah hidup anda dengan caci maki dan kutukan dari pengomen lain. Mungkin sebahagian doa dari pengomen Allah akan makbulkan dan jangan salahkan orang lain bila hidup anda serupa macam bewak. Menjilat taik di mana sahaja anda berada.

    Jahanam buat PEMFITNAH lord taik si penyokong peliwat dajal no. 1 Malaysia......

    ReplyDelete

PETA PELAYAR