FOLLOWERS

Thursday 22 July 2010

SUARAM YANG HIPOKRIT : ZAINI HASSAN CUIT !!!!!





SUARAM atau nama penuhnya Suara Rakyat Malaysia ialah aktivis kononnya mewakili rakyat Malaysia. Ia sedang memperjuangkan soal kapal selam yang tak boleh tenggelam.

Suara rakyat Malaysia itu tidak langsung menyentuh mengenai soal alam sekitar yang diriuhkan oleh rakyat Malaysia sekarang.

Saya cukup-cukup hairan dengan mereka ini. Kita tahu selepas pilihan raya umum lalu ramai juga aktivis jenis ini yang kini menjadi wakil rakyat PKR dan DAP. Rupa-rupanya mereka menggunakan platform NGO mereka itu untuk menjadi wakil rakyat.

Amat memalukan, apabila kawasan lecah (wetlands) kini dijadikan kuari pasir dan alam sekitar diganyang semahu-mahunya dan tidak ada aktivis yang bersuara. Mana perginya suara rakyat Malaysia -- Suaram?

Tapak korek pasir itu yang berada bersebelahan dengan Paya Indah Wetlands dan menjadi habitat (rumah) kepada pelbagai jenis burung dan ikan itu kini mulai hancur. Ia juga menjadi kawasan yang boleh menyejukkan Lembah Klang yang semakin panas ini.

Mana, kamu semua? Semasa saya menulis mengenai isu kemusnahan Bukit Cerakah di Shah Alam dulu ramai juga aktivis alam sekitar yang ikut serta membelasah Menteri Besar pada ketika itu, Dr. Khir Toyo. Kini semua mereka senyap. Khalid Ibrahim kini membuat pelbagai kenyataan yang cukup menjengkel kita semua. Blog-blog mereka menyalahkan Kerajaan Pusat pula?

Mereka sedang menukar isu depan mata kepada isu lain. Mereka ini rupa-rupanya cukup hipokrit.

Zaini : Cuit: Berita lanjut : KLIK

Penghuni Gua : SUARAM ? Hanyalah suara-suara sumbang dan hipokrit dan mempunyai agenda pembangkang. Betul kata cuit, tak berbunyi langsung mengenai isu pasir di Selangor. Dulu dialah raja alam sekitarnya.

2. PG pernah bersemuka dengan Presiden SUARAM ini dalam satu forum. Teruk juga PG pangkahnya. Terkulat-kulat presiden ini. Cakap dalam akhbar dan media baru boleh lah.

3. Kenal dari hujung rambut dan hujung kaki siapa SUARAM. Semuanya berlidang bercabang.

1 comment:

  1. SUARA FUCKATAN RIOT JEK TU. PRESIDEN DIA TU PUN KAYU!. LANGSUNG XDE KREDIBILITI!. BYK KES KELDAI DADAH SATU PUN DIORANG X AMIK PORT!..AKE KEJADAH!!! HARKK PTUIHH!! KEHKEHKEH >|D

    ReplyDelete

PETA PELAYAR