FOLLOWERS

Monday 5 July 2010

TIADA PEMILIHAN PAS : PARTI ISLAM ? SAMA AJE !!





Baru sahaja selesai Muktamar PAS ke-56 bulan lepas, Mursyidul Am PAS Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat hari ini mengakui wujudnya perpecahan di dalam parti itu bagi merebut jawatan tertinggi parti pada pemilihan Muktamar PAS tahun depan.

Kemelut perpecahan dilihat meruncing kerana beliau sendiri menyarankan agar tidak diadakan pemilihan bukan sahaja di peringkat tertinggi parti malahan di peringkat sayap parti iaitu Dewan Muslimat, Ulama dan Pemuda. Berita lanjut : KLIK

Penghuni Gua : Tiada pemilihan dalam muktamar Agung PAS? kah kah kah!!!! Bimbang ada perpecahan kerana ramai yang nak bertanding jawatan tertinggi? Kah kah kah kah !!!!

2. Rupanya jiwa islam pemimpin PAS yang di war-warkan sebelum ini begitu islamik ( kata merekalah ) sama juga dengan parti lain. Mengejar dunia dan jawatan juga rupanya. Tamak haloba juga.

3. Yang memegang jawatan pula , begitu tamak dan enggan kuasa dan jawatan mereka dirampas. Terus nak berkuasa walaupun dah bongkok tiga. Berbagai alasan diberi oleh mereka untuk kekal berkuasa.

4. Parti islam? Cakap bolehlah. Berkekah juga tiap hari. Cuma yang lebihnya mereka tidak begitu bising kerana sekatan Baiah mencagar anak bini..........................

5. Sudahlah Pak Nik. Jangan cakap le bab islam. Sama aje selagi kita manusia ni. Ada peluang merembat juga.................kah kah kah kah kah!!!!!!!!!!!!!!!! Mungkin Pak Nik dan kumpulannya rasa tergugat kot. Pak Nik mungkin dah terhidu bau, ada manusia dalam PAS nak kekoh jawatannya.

Nota : Demokrasi islam cara PAS. Tunas baru yang berhajat nak bertanding tu, hanya gigit jari dan boleh mengurut janggut ajelah....................................Si Tantawi pun , mulalah mengeluh dan beristighafar panjang le!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Keh keh keh keh keh !!!!

5 comments:

  1. Sudara Arif,

    Bukan senang untuk menghayati ajaran Islam sepenuhnya. Lebih-lebih lagi bagi parti politik dan juga orang politik. Bercakap boleh, buat payah sikit.

    Serban dan jubah bukanlah ukurannya sebenar ketulinan Islam seseorang itu, khususnya di zaman ini.

    Semua perkara yang di hujungnya bunyi `besar', kecuali perut besar dan kaki besar sahaja, semua orang nak. Tak kira siapa.

    ReplyDelete
  2. Nik Aziz nk pegang jawatan sampai kat kubor kot..

    ReplyDelete
  3. Salam,

    1 Orang lslam dlm brpolitk wajib kena kaji dulu: ideolgi Dmokrasi-Kapitlis itu apa; ideolgi Sosialsme-Kmunisme itu apa, & ideolgi lslam itu apa. Lalu, tntukan yg mana yg lslm wjibkan agar dprjuangkan; yg mana pula lslm haramkn lalu dtingglkn. ltu dari segi pmikiran [fikrah/teori]nya.

    2 Dari segi tariqah [method]nya pula; ada politk di ats jln kenabian ['ala minhaj an-Nubuwwah] yg merupakan as-Sunnah, skaligus sumber hukum; ada dgn jln kkrasan spt yg komunis lakukn; ada jln "mtlamat mnghlalkan sgala jalan/cara", iaitu jln politk pragmatik- demokratik-Machiavellik [mcm skarang].

    3 Paduan teori & tariqah itlh yg mmbntuk ideolgi; yg akhirnya ideologi itu mnentukan sama ada utk mnzahirkan sstem lslam atau sstem Sekular.

    4 Juga, parti politik itu kena tentukan misi & visi politknya; sama ada dia brjuang demi menegakkan sistem syariat lslm, atau bukan sstem lslam, iaitu sstem Sekular, sstem hukum thahgut.

    5 Kalau smuanya itu jelas, maka jelaslah cara brpolitknya. Kalau tidak jelas, kucar-kacirlah smuanya - fikrahnya, methodnya, misi & visinya.

    6 Misi & visi politik/ideolgi yg jelas utk mnegakkan syariat lslam hanya politk 'ala minhaj an-Nubuwwah, iaitu sstem Khilafah.

    Wallahu a'lam.

    Abufaiq

    ReplyDelete
  4. ALOOO BEWAK YANG DOK DALAM GUA........

    KALU YE PON ....JANGAN LA GAMAQ TERLANJANG LAGU TU HANG DOK WAT PELARIS KAT ENTRI NI.

    PATUT LA HANG NI DAH DITAKDIR KAN PENYOKONG PARTI POLITIK SUKU UGAMA SUKU......PEEL TAK UBAH SEROPA BEGHOK KULUM PELIAQ. ATAU HANG NI SPESIS KUAT MELANCAP....DOK MEIN GAMAQ2 LAGU TU.

    he he he
    gurau ngan puak2 yang ditakdirkan pauk bewak.

    ReplyDelete
  5. PAK NIK DAH CORNER BARING PULAK DAH HARI INI. SEMUA AKHBAR DIKATANYA SALAH PETIK DAN PUTAR BELIT KENYATAANNYA. DIA PUJI MINGGUAN MALAYSIA AJE YANG BETUL LAPORANNYA. HAIRAN JUGAK, KATA BOIKOT UTUSAN. RUPANYA BACA JUGA AKHBAR INI YANG DIKATANYA HARAM DANS SEBAGAINYA. PEMIMPIN BOLEH BACA. TETAPI PENGIKUT PAS TIDAK DIBENAR BACA AKHBAR UTUSAN MALAYSIA. MUNGKIN POK NIK TAKUT TEMBELANGNYA PECAH KOT...........

    KEH KEH KEH KEH

    ReplyDelete

PETA PELAYAR