FOLLOWERS

Wednesday 1 September 2010

DSAI NAK PERTAHAN PERKARA 152 , 153 : JOM GELAK .. KAH KAH KAH KAH KAH KAH !!!




Sempena ulang tahun kemerdekaan negara, Datuk Seri Anwar Ibrahim menyelar pimpinan Umno yang disifatkannya tanpa segan silu menuduh orang lain pengkhianat dan pembelot demi kepentingan politik sendiri. ...............................................................................................................................................

Dalam perutusan kemerdekaan hari ini, Anwar juga menegaskan keperluan mempertahankan perlembagaan dan menjaga hak dan kepentingan Melayu-Islam seperti termaktub dalam Perkara 152 dan 153 Perlembagaan Persekutuan.

Beliau antaranya menyeru:

- Mempertahankan Perlembagaan Persekutuan, Islam sebagai agama persekutuan, agama-agama lain boleh diamalkan, melindungi kedudukan istimewa orang Melayu, anak negeri negeri Sabah-Sarawak serta kepentingan sah kaum-kaum lain. Berita lanjut : KLIK


Penghuni Gua : DSAI nak pertahankan Perkara 152 dan 153 Perlembagaan Persekutuan? kah kah kah kah kah

2. Jom kita semua pakat suka kepada DSAI. Kah kah kah kah kah kah!!!!!!

3. Anwar Ibrahim !!! Anwar Ibrahim nak pertahankan Perkara 152 dan 153 Perlembagaan Persekutuan!!! Kah kah kah kah kah.

4. Macam mimpi!!! Geli pun ada bila membaca kenyataan peliwat ini. Jom kita semua gelak !! Kah kah kah kah kah kah kah

Nota : Pengundi muda ! Anda semua boleh melihat dan berfikir sendiri. Dan anda juga boleh sama-sama gelak terhadap kenyataan musang berbulu ayam ini. Kah kah kah kah kah !!!!!!

23 comments:

  1. DIA MMG BADUT NO. WAHID LA BRO! KWN DH X TAU NK GELAK CARA MCM MANE LG LA BRO..STETMEN DIA DARI DULU SAMPAI LA SKRG MADANG TUNGGANG TEBALIK!!! KEHKEHKEHKEHKEHKEHKEHKEHKEHKEHKEH ADOIYAIII..NUAR2! >|D

    ReplyDelete
  2. Anak dia nak rewrite perlembagaan pulak...

    Nak kelentongpun pakatlah anak-beranak dahulu...

    Kan ke dah kantoi!!!

    ReplyDelete
  3. Nurul kata nak hapuskan akta dan lain Anwar kata lain pertahankan akta ( baca utusan malaysia )mana satu yang betul nih...banyak sampah sarap dalam keluarga Yahudi ni

    ReplyDelete
  4. APA BENDA LAH KO NI PG...BELAJAR TINGGI2 TAPI PEMIKIRAN KO TU MENUDUH MEMBABI BUTA JER..MACAM ORG TAK SEKOLAH...KATA ADA MASTER!!!

    AKU KADANG2 NAIK MELOYA LAH TENGOK CARA UMNO, UTUSAN BERFIKIR DAN MENYAMPAIKAN MAKLUMAT...NAIK MENYAMPAH DGN BERITA2 CAM NIH!!!

    YG JELASNYA TIADA SIAPA PUN YG NAK MAIN2 KAN PERLEMBAGAAN PERSEKUTUAN TERUTAMANYA YG MELIBATKAN YG HAK DAN HAKIKI...BODOH BETUL ENGKO!!

    KALAU LAH PEMBANGKANG CUBA2 BERANI BUAT, SENGAJA MEREKA HIMPUNKAN KAYU API, LPS BAKAR KAYU API, LEPAS TU BUBUH KAWAH BERISI AIR DAN BILA AIR MENGGELEGAK MEREKA TERJUN KE DLM AIR PANAS TU DAN MAMPOS SENDIRI...

    BANGANG BETUL ENGKO PG DAN UMNO!!!
    YG SEBENARNYA UMNO NI ADA PENYAKIT SEWEL IAITU DENGKI, KHIANAT, DENDAM, IRI HATI DAN SUKA MEMFITNAH ORG LAIN...

    KO INGAT NAK TUKAR/PINDA/BUANG PERLEMBAGAAN NEGARA TU UMPAMA NAK TUKAR TAYAR KERETA KER?...SESUKA HATI JER NAK BUANG/PINDA/UBAH....
    TAPI KES MAHATHIR USAHKAN ADA BHG2 TERTENTU PERLEMBAGAAN DI PINDA BAHKAN KEKEBALAN RAJA2 MELAYU PUN DILUCUTKANNYA...INI BARU NAMANYA PENGKHIANAT MELAYU/NEGARA!!!

    MACAM LAH ORG BANGANG...

    ReplyDelete
  5. Artikel 153 inilah yang nak dihapuskan kononya tidak adil sedangkan Artikel 153 merupakan pengiktirafan keistimewaan orang Melayu dan natif-natif Sabah & Sarawak. Artikel 153 merupakan kontrak sosial akan keitimewaan orang Melayu sebagai barter (tukar ganti) pendatang diberikan warganegara dengan syarat pendatang akur akan keistimewaan orang Melayu. Keistimewaan ini bukan tongkat dan kalau tongkatpun, ianya adalah tongkatsakti orang Melayu - apahal pula nak dibuang. Benarlah kata laksmana hang Tuah @Takkan Melayu hilang didunia@.
    Orang-orang melayu sememangnya sudahpun ada keistimewaan kerena sebelum wujudnya Persekutuan Malaysia dan Merdeka, orang-orang melayu adalah rakyat yang diPertuan Negeri masing-masing. Prof Emeritus Khoo Kay Kim sendiri sahkan kedudukan orang melayu sememangnya istimewa. Orang Cina dan India sekadar pendatang bagi tujuan berniaga dan berkerja dan lain-lain namun bukan rakyat yang diPertuan Negeri.
    Keistimewaan orang Melayu, Islam dan natif-natif dijamin oleh artikel 153 dan YDPA merupakan Penjaganya bukannya mana-mana pati politik.

    ReplyDelete
  6. http://www.bharian.com.my/bharian/articles/Taksubsainspuncasejarahdipinggir/Article/index_html

    Taksub sains punca sejarah dipinggir
    Oleh Zanariah Abd Mutalib

    2010/08/25

    Sejarawan, Profesor Tan Sri Dr Khoo Kay Kim, berkata Penyata Razak yang dikeluarkan pada 1956 sudah menggariskan bahawa objektif utama sistem pelajaran adalah perpaduan, namun perkara itu tidak dapat dilihat dalam sistem pendidikan hari ini yang menuntut pelajar mencapai keputusan yang cemerlang dalam peperiksaan.

    Disebabkan itu, katanya, gagasan 1Malaysia yang diilhamkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak sukar difahami generasi hari ini, malah ada yang menyamakannya dengan slogan Malaysian Malaysia oleh DAP yang menuntut kesaksamaan antara semua kaum, sedangkan keistimewaan kaum Melayu dan Bumiputera sudah termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan.

    1Malaysia bukan minta Perlembagaan dipinda secepat mungkin. Dari dulu keistimewaan orang Melayu sudah diperakui iaitu sejak dari zaman British kerana mereka adalah rakyat Raja Melayu.

    Bagaimanapun, pada masa ini, ada orang nak timbulkan kekacauan yang bukan-bukan termasuk mempersoalkan Perkara 153 (Perlembagaan Persekutuan) yang tidak ada kaitan dengan logik dan undang-undang, katanya.

    petikan dari Berita Harian

    Dr Abdul Rani Bin Kamarudin

    ReplyDelete
  7. Terkejut gak aku bila DSAI nak pertahankan Perkara 152 dan 153 Perlembagaan Persekutuan seperti catatan dalam MalaysiaKini pada Ogos 31, 10 3:25am
    Anon 1 September 2010 14:13 memang bangang dan dungu kerana tak faham mainan seorang Agen Yahudi. Samdol punya Anon 1 September 2010 14:13

    ReplyDelete
  8. Politik Melayu. Bulan puasa pun tak melagakan orang. Cukup2 la tu. Bukan dapat apa pun...

    ReplyDelete
  9. anon 1626

    mana tak dapat apa-apa. ini perjuangan , bukan kira bulan puasa atau tidak. bulan puasa Allah minta kita kerja lagi kuat. bukan membuta atau di tikar sembahyang sahaja.

    katak puru.

    ReplyDelete
  10. Katak puru,

    Bukan Allah yang minta, kau yang minta...

    ReplyDelete
  11. MACAM LAH ORG BANGANG...
    1 September 2010 14:13

    - Tapi puak juak nko yang nak kan hudud propoganda hampas, kalu kekebalan raja tak diletak pada tempat sepatutnya, bagaimana itu jeh Dr M pinda sikit jeh...

    ReplyDelete
  12. MEMBUTA KOT YANG BAIKNYA. BIAR PENUH MASJID. AJARAN SIAPA TU.

    ReplyDelete
  13. MUNGKIN CADANGAN ANON TU, BULAN PUASA SEMUA AKTIVITI WALAU PUN BAIK ATAU MENCEGAH KEJAHATAN PERLU DIHENTIKAN. BELAJAR DI MANA DIA TU.

    KATAK PURU

    ReplyDelete
  14. UMNO NI KINI TAK LEBIH HANYA PANDAI BERKATA2 DAN KIAN TERDESAK DLM PERJUANGANNYA. TDAK PERNAH TERJADI PENOLAKAN YG SANGAT KETARA RAKYAT PD UMNO...KHUSUSNYA MELAYU PUN DAH NAIK MENYAMPAH DGN UMNO...MRK HANYA CAKAP JER DEGAR2 TAPI TAK ADA APA2 PUN...

    MEREKA KINI AMAT2 KUAT MEMFITNAH DAN MEMBURUKAN ORG LAIN...

    TIDAK MENGAPA LAH WAHAI UMNO...MASA UTK ANDA KIAN SUNTUK, BERBUAT LAH SESUKA HATI KAMU...PADA HAL KITA SUDAH TIDAK PERCAYA LAGI DAKYAH DAN PEMBOHONGAN KAMU ITU...

    PADA UMNO, MEREKA SAHAJA YG BETUL ORG LAIN TAK BETUL, ORG LAIN ADALAH BODOH, DIA SAHAJA YG CERDIK, MAKLUMLAH DIA KAN PEGANG KUASA KERAMAT HIDUP MELAYU...MELAYU HANYA HIDUP PD NAMA BANGSA SAHAJA HAKIKATNYA YG BYK ROSAK ADALAH MELAYU...INILAH HASIL KERJA KREATIF UMNO ....

    ReplyDelete
  15. Kesempatan pihak tertentu jika semua Melayu/Islam berfikiran macam Anon 16:28
    Hapuskan PAS dan UMNO

    Melayu Hidup Bersama PERKASA

    Pergi jahanam kepada bangsa yang tidak menghormati Negara Malaysia seperti Anak Cina Muar tu.

    ReplyDelete
  16. kah kah kah kah.......... pergi jahanam lah dengan DSAI. Ya Allah tunjuklah jalan kebenaran kepada insan2 yg masih setia dengannya. Sedarlah segala lakonan yg dilakonkan oleh DSAI selama ini yang boleh dipilih sebagai pelakon terbaik dalam festival filem.

    ReplyDelete
  17. Pinda perlembagaan... bukan semudah tu DSAI boleh buat, selagi tak meneraju Putrajaya dgn mjoriti 2/3.

    Tengok ape yg MahaFIRAUN dah buat... menarik kekebalan Raja2... menghakis kuasa Raja2... menjadikan Raja2 Melayu boneka. Setiap perlembagaan yg dipersetujui utk dipinda akan terlaksana sekiranya Agong tidak menandatangani pindaan tsbt dlm tempoh 30 hari... sape punye angkara? Bukan kah menjadi Raja2 Melayu spt BONEKA?

    UMNgOk2 dlm hal ni korang membonekakan RAja2 tapi bila dah nak karam... korang capai ape aje - agama; perpaduan dgn PAS; Raja2; perkauman... terkapai2 la nko sendirian, kami tengok je.....

    ReplyDelete
  18. Si Arif Omar ni tak habis2 nak melagakan Melayu. Hentikanlah. Kata ada Master tapi bodoh tak berfikiran jauh.

    Kalau Datuk Seri Anwar Ibrahim meletakkan polisi Pakatan Rakyat untuk mempertahankan Perlembagaan Persekutuan, Islam sebagai agama persekutuan, melindungi kedudukan istimewa orang Melayu, baguslah.

    Kalau dia berkata nak menghapuskan kedudukan istimewa org Melayu, barulah sama2 kita tentang. Tak kira penyokong PR atau BN semua mesti tentang. Jangan tentang semberono walau apa saja polisi Pakatan Rakyat.

    Kita bangsa Melayu perlu belajar drp cara org Cina berpolitik. Bila CSL mintak kurangkan ekuiti org Melayu, DAP, Gerakan diam saja tak menentang sbb itu adalah perjuangan semua org Cina.

    Cuba lah tunjuk cara org ada Master sikit.

    ReplyDelete
  19. PG memang macam tu... MASTER yg dia dapat tu silap diberi... salah ejaan. Patutnya MASTURBATION

    Dah tua-tua patutnya dgn pengalaman hidup yg lumayan dengan mengambil Sains Sosial sepatutnya thread yg diuploadkan dan isu-isu yg dilontarkan berdasarkan pada fakta dan kenyataan... tapi hancus.

    Isu dan komen berat sebelah... senget, sama senget dengan DACING yg darat KARAT 53 tahun, dah nak KARAM dah pun... tengah terkapai-kapai mintak bantuan hayat dari isu perkauman; agama; raja-raja; dan paling utamanya dari fitnah dan adudomba!

    Sian... dah tua pun taksedo-sedo Pak Arif ni... (yang tak searif mana pun!)

    ReplyDelete
  20. Setuju dengan Anon 2 Sep 2010 00:18...

    Sepatutnye dlm blog ni kita gunakan kesempatan cari kelemahan Melayu dan caramana nak membetulkan daripada melaga-lagakan. Puak ni kata UMNO, puak satu lagi kata PAS. At the end of the day nobody wins. Isu yg dimuatkan dalam blog ni lebih kepada melaga-lagakan Melayu dan tidak menguntungkan mana2 pihak. Alangkah bagusnye kalau komen2 dalam blog ni boleh mencetuskan idea2 yg boleh mengubah pemikiran orang Melayu supaya menjadi satu bangsa yg disegani dibumi bertuah ini...

    Mat Jerontot

    ReplyDelete
  21. 00.18 / 08.19

    BETUL TU BRO..AKU SELALU CAKAP, ARIF OMAR NI ADA MASTER PUN TAK GUNA..SEBAB DIA SELALU BAGI PANDANGAN MELULU, TDK IKUT DISIPLIN ILMU, PENUH HASAD DENGKI, BERAT SEBELAH, MENCACI DLL LAH..

    LIHAT LAH TULISAN2 BELIAU TDK MENGGAMBARKAN SEORANG ILMUAN YG BERTARAF MASTER...DAH LAH TU MASTER DIA DR UKM PULAK...AKU PUN EX-STUDENT UKM GAK...TAPI AKU MALU JUGA LAH...SEBAB DI KAMPUS KITA DIAJAR DGN DIVERSITY OF KNOWLEDGE / OPINION DLL...BUKAN BERSANDARKAN KPD FIKIRAN SEHALA (A ONE WAY THINKING)...

    DUNIA SKRANG MANUSIA2 SEMUA DAH CERDIK2 BELAKA..MANA BOLEH TELAN BULAT2 BERITA2 DARI MANA PIHAK DI SAMPING PENGALAMAN LALU BYK MENGAJAR KITA UTK BERFIKIR DAN MENYOKONG MANA2 PIHAK...


    MGKN PG ADALAH PENYELAMAT TERAKHIR UMNO KOT!!!


    CAMPAK JE LAH MASTER KO TU DLM TAIK UMNO PG!!!

    ReplyDelete
  22. hahaha
    PG kene hentam lo..
    woi PG!xtau malu ke?
    hahaha ramai org pertikaikan ko
    sembang study tinggi2!tp otak bangang tahap keldai
    tu pun lu x blh pk ke?sia2 jer hidup ko ni PG
    setakat nak jadi anjing penjilat x payah nak study MASTER2 ni,buang karen jer
    lg buat org menyampah
    akai xda ka?

    ReplyDelete
  23. alalala
    lawaknyer..lawak gler
    gler x lawak mcm ni
    alahaiiiii.........
    lawak PG babi hahahaha

    ReplyDelete

PETA PELAYAR