FOLLOWERS

Tuesday 28 September 2010

" KESIAN " ZAID IBRAHIM !!!!!!



Isu kesetiaan: PKR belum matang, kata Zaid
Salhan K Ahmad & Joseph Sipalan
Sep 27, 10
4:34pm


Perkembangan yang berlaku dalam pemilihan pucuk pimpinan parti itu menunjukkan PKR masih belum matang dalam mengamalkan ideologi yang didukungnya, kata Datuk Zaid Ibrahim. Berita lanjut : KLIK

Penghuni Gua : Kesian. Zaid baru tahu rupanya.

2. Untuk makluman Zaid dan pengundi muda semuanya, PKR ini bukan sahaja tidak matang, tetapi adalah parti yang akan melacurkan semua perkara bagi kepentingan politik mereka. Lidah pemimpin mereka pun semuanya bercabang seperti biawak.

3. Jadi kepada Zaid, Talkin untuk anda. Tak lama dah tu, rasa-rasanya Zaid bungkus dalam pertandingan ini. Pastinya Zaid akan keluar PKR. Kemana ye parti yang nak disertainya?

4. Ada baiknya Zaid sertai DAP. Semuanya samarata. Kepada pengundi muda, fikirkan. Itu bukan yang kami kata bahawa PKR tak matang tetapi pemimpin / penyelaras PKR sendiri yang selama ini Zaid dijulang sebagai wira dan seorang yang sempurna. Tak percaya tanya TGNA siapa Zaid. Manusia maksum. Lihat kembali apa yang TGNA golongkan Zaid : manusia yang amat baik dan hampir " sempurna " semasa PRK Hulu Selangor.

5. Padan muka kau Zaid !!!! Anda hanya sampah sarap walau di mana pun anda berada. Apa lagi jika anda berapa dalam PKR iaitu Parti sampah sarap. Lagi le teruk jadinya!!!!

14 comments:

  1. Betul kata PG. Aku sokong 1000%. Aku dah kenal dia masa dia belajar di STAR, Ipoh. Dulu pun dia memang ego!

    ReplyDelete
  2. MEMANG BETUL PKR BELUM MATANG...PARTI PKR BARU SAHAJA BERUMUR 12 TAHUN LBH KURANG JIKA NAK DIBANDING DGN UMNO 66 TAHUN...

    JIKA BUDAK 12 TAHUN BERGADUH ORG TAK KISAH PUN, KERANA DAH PERANGAI BUDAK2 GITU, TAPI "BAPAK BUDAK" BERUMUR 66 TAHUN, DAH DEKAT NAK MAMPOS PUN BERGADUH LG PASAL BEREBUT2 JWTN SESAMA MEREKA, LAGI ORG HERAN, SB UMUR DAH TUA TAPI BERPERANGI MCM BUDAK2 BERHINGUS, LG LA ORG MENYAMPAHNYA!!!LG TERUK TU!!!..BHW MEREKA SEMUA MEMANG BODOH DAN SENGAJA MERENDAH KAN MARTABAT MEREKA SBG MANUSIA...


    BA ALIF BA YA BETUL UMNO!!!

    ReplyDelete
  3. Kepada Anon 08:46, jadi kenapa kita Rakyat Malaysia harus meletakkan kepercayaan kepada parti yang belum cukup akil baligh, silap-silap bersunat pun belum...

    ReplyDelete
  4. Anon 9:49,

    Yang 66 tahun pun teruk. Tak ada lagi ker pemimpin yang berkaliber mcm masa kita tuntut kemerdekaan dulu...

    Ridwan

    ReplyDelete
  5. ANON 09:49 KATA :

    "Kepada Anon 08:46, jadi kenapa kita Rakyat Malaysia harus meletakkan kepercayaan kepada parti yang belum cukup akil baligh, silap-silap bersunat pun belum..."

    AKU KATA PLAK:

    PARTI YG HAMPIR MASUK AKIL BALIGH, INSYAALLAH DIA AKAN BERAKAL DAN MENJADI LBH HEBAT BERSAMA KAWAN2NYA YG MEMANG SEDIA KENTAL DAN HEBAT..PENGALAMAN MENGAJAR DIA MATANG LBH AWAL DAN HEBAT..

    BERBANDING PARTI YG SUDAH BERUSIA 66 TAHUN YG MAKIN TUA BANGKA DAN LBH BANYAK SUDAH KEMUSNAHAN DAN KECELAKAAN DIBUATNYA SEPANJANG HAYAT DIA..MAKA WAJIBLAH KITA MENUKAR PARTI YG SUDAH LAPOK DAN TUA YG BYK MENDATANGKAN MASALAH KPD RAKYAT DR BERKHIDMAT UTK RAKYAT...YE LA..ORG DAH TUA SEMEMANGNYA SELALU SAKIT2 DAN BYK PULAK RAGAMNYA TAMBAHAN PULAK SI TUA NI MEMANG JENIS PERANGAI BUSUK...KITA TUKAR JER SI TUA BANGKA NI DGN ORG MUDA YG BERFIKIRAN MAJU DAN LBH MENGASIHANI RAKYAR DR PARTI TUA YG TAK SEDAR2 DIRI... APA BARANG?

    ReplyDelete
  6. Persoalan Parti mana yang boleh ganti? Kalau yang 66 tahun dah tak layak takkan kita nak ambil yang 12 tahun? UMNO 64 tahun, PAS 57 tahun, PKR 12 Tahun,DAP 44 tahun. Nampaknya calon PM adalah antara dua iaitu PAS dan DAP. Justeru seandainya PR menang PRU ke 13 nanti maka Jawatan PM dan TPM perlu kepada mereka.Yang eloknya PAS PM dan DAP TPM. Kenapa ?

    1. PAS mewakili kaum majoriti iaitu Melayu dan Islam. Majoriti penduduk Malaysia sekarang adalah 67% Islam.

    2. DAP mewakili kaum kedua terbesar iaitu China dan bukan Islam.

    3. Kedua-dua parti agak kuat dan stabil. Tidak wujud perselihan besar berlaku di dalam kedua-dua pari ini. Pemimpin tertinggi mereka sentiasa dihormati oleh ahli. Taat setia kepada ketua mereka amat hebat.

    4. Kedua-dua parti ini lebih matang berbanding dengan PKR yang baru berusia 12 tahun.

    5. Calon PM daripada PAS adalah Dato' Seri Tuan Guru Hj. Abdul Awang kerana beliau agak terbuka UMNO (parti tunggak Melayu) dan cenderong kepada ketuanan Melayu Islam. Manakala calon TPM dari DAP samada bole lah dipilih golongan yang terbuka dan boleh bertolak ansur dengan Melayu dan Islam.

    Anwar Ibrahim tak layak jadi PM kerana beberapa sebab iaitu :

    1. Berjuang di atas kepentingan diri dan keluarga.

    2. Tidak berjiwa Melayu dan Islam. Bahkan lebih kepada LIberal.

    3. Pemimpin PKR yang tidak mampu mengawal ahli-ahliPKR seperti mana berlaku kekecohan pada pemilihan PKR kali ini.

    4. Mulutnya berkata tentang demokrasi, tetapi hatinya diktator, pilih kasih dan bulu.

    5. PKR masih tidak matang seperti mana diakui sendiri oleh Zaid Ibrhaim.

    6. Cakapnya tidak seperti bikin.

    7. Tak cekap jaga diri. Orang mukmin yang sebenar tak akan terperangkap sebanyak dua kali.

    8. Beliau banyak terlibat dalam kes mahkamah.

    9. Banyak buat keputusan sendiri.

    10. Banyak mendapat nasihat dan bantuan dari pihak luar khususnya barat termasuk Yahudi.

    ReplyDelete
  7. Itulah PKR, parti kotoran sampah sarap, lelehan nanah, lendir basi dan najis buangan dari puak-puak UMNO, MCA, Gerakan, MIC, PPP, PBB, PBS, SUPP,IPF yang kecewa mcm Nuar Juburi, Azmin Jambu, Saifuddin Batak, Zaid Todi, Chua Jui Min, Jefry Kitingan, N Gobalakrishnan Hindraf...

    ReplyDelete
  8. anon 10:51
    fuiyooooo hebat la lu
    lu ni penganalisa politik ke?
    semua lu tau?
    keturunan lu mmg pandai baca org ke?
    ke baru dapat wahyu?
    bro....
    kalau rasa hebat sgt.lu x keje mcm skrg la
    so x payah la pandai2 nk komen2/complain org mcm lu tu hebat sgt!
    agak2 bro!

    ReplyDelete
  9. Anin 10:09

    HELO ANAON 10:09,

    MASIH TIDOR ATAU HATI SUDAH GELAP? SIAPA YANG MEMBAWA BENCANA DAN KEMUSNAHAN DEKAT MALAYSIA SEKARANG INI. PARTI YANG SEPARUH AKAL, SEPARUH MASAK DAN PARTI SONGSANG SEPERTI PKR ADALAH PARTI YANG MEMUSNAHKAN ISLAM DAN MELAYU.

    ITULAH SEBABNYA BILA HATI DAN PARTI TELAH DISELAPUTI OLEH HASAD, DENGKI, DENDAM KESUMAT, FITNAH, PEMBOHONGAN MAKA AKAL SUDAH TIDAK MAMPU BERFIKIR SECARA DEWASA DAN MATANG.

    Please grow up, open your mind and heart and Allah will guide you. Insyallah.

    ReplyDelete
  10. 11.50

    BETUL TU BRO...BIASALAH UMNO KATA PR CAM NIH, CAM TU LAH, BIASALAH CAKAP CAM TU KPD MUSUH DIA, MUSUH TAK KAN CAKAP BENDA BAIK KPD MUSUH DIA, WALUPUN MUSUH ITU MENGHULUR TGN MENYELAMATKAN NYAWA DIA!..
    TAPI BIAR RAKYAT BUAT KEPUTUSAN...KITA KENA HORMATI SUARA RAKYAT YG AKAN MENGUNDI MANA PILIHAN MEREKA...

    BUKAN NAK IKUT CAKAP ANON 10:51 TU...DIA SAPA? MEJISTRET, LAWYER?

    KALAU LAH KITA NAK IKUT JER CAKAP UMNO NI, LEMBU PUN DIKATAKAN KERBAU!!!!CAKAP DIA JER YG BETUL!!!

    ReplyDelete
  11. Pada anon 08:46, yang menamakan dirinya BA ALIF BA YA,
    Engkau sememangnya spisis Melayu haprak!!!!

    ReplyDelete
  12. keluar UMNO masuk Semangat46, kemudian hilang semangat masuk pula UMNO. Kini PKR, dan mungkin betul juga kata PG, lepas ini akan masuk DAP yang mungkin menjanjikan jawatan penting kepadanya bagi mencapai dasar kesamarataan. Tiada lagi keistimewaan natif-natif dan orang-orang Melayu.

    Fikir-fikir, siapa sebonarnya belum matang.

    ReplyDelete
  13. Pada anon 08:46, yang dirinya BA ALIF BA YA,

    - n tambah skit jah pa wau qah ya.... ba ya nun ya kena jolok batang ubi...

    ReplyDelete
  14. Assalamualaikum..

    sorry krana mencelah perbualan ini, ttp ada baiknya kta tidak gunakan huruf2 jawi yg digunakan sebagai pembentuk tulisan di dalam Al-Quran untuk mencerca sesama sendiri.. kesian Nabi Muhammad, baginda xingin melihat umatnya sebegini, merosakkan akhlak sesama sendiri.

    Saya bukan alim ulama, ttp saudara/i jg tau & dpt membezakan yg baik & yg buruk kn? renungkanlah bersama.

    peace no war. :)

    P.S. soal siapa patut memerintah ni sy xmaw masuk cmpur, biarlah rakyat yg menentukan khalifah mna yg patut memerintah. :)

    ReplyDelete

PETA PELAYAR