FOLLOWERS

Friday 3 September 2010

LAGU HUDUD PAS DAH MULA SUMBANG !!!!!! KAH KAH KAH KAH KAH KAH !!!1

( Nak untung punya pasal lagu hudud PAS dah mula berubah senikatanya )



KOTA BHARU 2 Sept. – Pas mengakui hukum hudud tidak semestinya dilaksanakan sekiranya pakatan pembangkang menang pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) dan memerintah negara.

Timbalan Pesuruhjaya 3 Pas Kelantan, Datuk Mohd. Amar Nik Abdullah berkata, Pas dan parti-parti dalam pakatan pembangkang pada peringkat ini telah bersetuju untuk tidak membincangkan soal pelaksanaan hukum hudud yang menjadi agenda perjuangan parti itu selama ini.

Malah, katanya, Pas dan rakan-rakannya dalam pakatan itu juga tidak akan ‘mengusik’ kerangka Perlembagaan Persekutuan walaupun ada pandangan yang mengatakan ia perlu dipinda sekiranya Pas hendak melaksanakan syariat Islam. Berita lanjut : KLIK

“Tidak semestinya kita akan laksanakan, kita melihat kepada persediaan dan persetujuan masyarakat.

Penghuni Gua : kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah!!!

2. PAS nak laksana hudud? kah kah kah kah kah kah!!!!

3. HUDUD hanya satu juzuk sahaja dalam islam ? Kah kah kah kah kah kah kah kah !!!

4. PAS nak pertahankan perlembagaan ? Kah kah kah kah kah kah!!!

5. PAS tak akan bincangkan soal perlaksanaan hukum hudud dalam PAKATAN !!!! Kah kahkah kahkah!!!!

6. Itulah kemunafikan PAS!!! Kah kah kah kah kah !!!

7. Islam hanya barang dagangan PAS. Di jual bila laku dan bila tak menguntungkan , nak sebut pun takut ( jangan kata nak laksana ). Kah kah kah kah !!!!

8. PAS pejuang islam? Kah kah kah kah kah !!!!

9. Dendangan lagu hudud PAS dah mula sumbang!! Kah kah kah kah kah !!!! Senikata lagu hudud PAS dah mula berubah. Irama nya pun sedang dalam tindakan untuk di ubah!!! Kah kah kah kah kah !!!!

Nota : Pengundi muda: Lihatlah hipokrasi PAS. Jangan jadi seperti mereka. Kah kah kah kah kah!!!!&^%$#@#$&*&$#*&^RETYUVTYHJKIRUYT%$#ERTY*&$%yhbvyyhji*&^redtuikmnbv%^&ujhdeyhdryujbvt&it^&uijgyuuytdfghjhuio


Sebab itu PG selalu cakap. Apa yang kerajaan buat sekarang dah berada dilandasannya. Beransur-ansur dan ia sentiasa berubah kearah itu. Cuma masa. Kerajaan tetap dengan pendiriannya. Bukan PAS yang bermulut tak lebih dari pelacur jalanan. Niagakan islam untuk faedah mereka. Sebab itu lagu hudud berubah senikata dan irama mengikut musim dan ketika !!! Kah kah kah kah!!!!!

34 comments:

  1. ALLO...NAMPAK GAYA KINI UMNO DAH MULA SASAU PASAL HUDUD...PAS STILL LOOK STEADY JER!! TAPI YANG SASAU DAN SEWEL IALAH UMNO PULAK...

    TAPI TAK PE..MNGKN UMNO NAK MENGINGATKAN PAS KOT,TAPI PAS O.K...YG MENJADI MSLHNYA UMNO SENDIRI BILA LAH NAK BUAT HUDUD TU...PAS BIASA DAH DGN HUDUD TAPI UMNO MALU2 KUCING PULAK...CAKAP BERANI BUKAN MAIN LAGI, TAPI TAK NAK PULAK...


    KESIAN UMNO...DIA PULAK YG GILA SEKARANG PASAL HUDUD!!! ORG LAIN RILEK JER!!!

    LBH BAIK KO PERGI INDON KUTIP BENDERA MALAYSIA KAT SANA!! NANTI KENA BAKAR LAGI!!! ITU LBH BERFAEDAH...

    ReplyDelete
  2. Org UMNO ni mmg agak jahil. Itulah yg menunjukkan indahnya Islam itu. Tiada paksaan dalam agama. Hudud bukanlah satu keutamaan dalam Islam. Tidak pernah dalam sejarah Islam seorang khalifah Islam mengisytiharkan negara mereka sebagai Negara Islam. Apa yang penting kita meningkatkan syiar Islam itu sendiri.

    ReplyDelete
  3. HUHUHU AKHIRNYA TOTOK2 PARTI SESAT BLH LA STAT BERMUHASABAH DIRI MASING2. TERBUKTI KERAJAAN BN TETAP KONSISTEN DALAM MENGANGKAT MARTABAT ISLAM. AL JUBOREE PUN SOKONG PENUH. KUDE KAKI BOTOL PUN SERENDER!. NK DEBAT LAGU MANA LAGII? KEHKEHKEHKEH >|D

    ReplyDelete
  4. kepala hotak korang la anon 9.08 dengan 9.26..dulu bukan main pas berjuang bermati matian siap kafirkan sapa yang tak sokong hudud..umno dah lama sedar Islam itu indah dan bukan paksaan..dan hudud bukan perkara utama dalam Islam..baru sekarang pas sedar semua tu bila telinga dah panjang kena tarik DAP..hahaha memang sah sesangat la pas ni kojenya jual agama untuk undi..dulu mengharapkan undi melayu sekarang bergantung sangat dgn undi kafir pulak..jahanam la kau pas..

    ReplyDelete
  5. ALO ANON TAK BERNAMA. KLU BKN KEUTAMAAN PUAK PARTI SESAT KNP MESTI NAK KECOH2?. CKP AJE LA YG HUDUD HANYA ALAT NAK MERAIH UNDI KAN SENANG. TP AKU MMG LANGSUNG X PECAYE KAT PUAK SESAT NI. LEBAI2 TOTOK PARTI SESAT SUKE CKP BEBOLAK BALIK IKUT CITARASE SENDIRI. BERFATWA MENGALAHKAN NABI! KEHKEHKEH

    ReplyDelete
  6. KEPADA DUA KOMENTAR KHAWARIJ BINGAI DI ATAS, SIAPA YG FANATIK MENETANG UMNO KERANA PERLAKSANAAN HUDUD ? UMNO SENDIRI KE ?

    KALAU MARUAH DAH JATUH KERANA TAK DOMINAN DLM PAKATAN RAKYAT SUDAHLAH. INILAH CARA ALLAH MENGHINA PAS KHAWARIJ AKHIRNYA TERPAKSA MAKAN NAJIS SENDIRI DAN MENGAKU TAK BOLEH BUAT HUDUD.
    BAIKLAH KITA YG CINTAKAN AL-QURAN DAN HADIS SOKONG UMNO KERANA MEREKA DOMINAN DLM BN BUKAN DAYUS SEPERTI PAS. DARI ASPEK PERLAKSAAN ISLAM DAH TAKDE BEZA PAS DAN UMNO MALAH UMNO NAMPAK LEBIH GAH MENEPIS ANCAMAN PLEURALISME AGAMA YG DIBAWA PKR DAN DAP.

    TIBA2 MENJADI BEGITU INDAH YA UNTUK TIDAK MENJADI ISLAMIK DAN MENJADI SEKULAR DENGAN MENOLAK HUDUD BUAT MASA INI.LEPAS INI ELOK PAS KELUARKAN FATWA HALALKAN LIWAT, ZINA DAN MURTAD.
    BUKALAH MASJID PAS UNTUK ORANG KRISTIAN BUAT SERMON. BERBUKA PUASALAH DI GEREJA DAN SURUH DAP SPONSOR KORBAN DI KAWASAN PAS.

    AL-ZARQAWI

    ReplyDelete
  7. Salam,

    Setuju dgn anon 09:26,

    1 Kenapa tidak ada Khalifah yg mngisytiharkan negara mereka negara lslam? Sebab memang sudah lslam. Drp ciri2-nya, sudah boleh diketahui negaranya negara lslam. Tak perlulah seseorang memperaga-ragakan seekor anak kucing lalu menjerit2 , "lni kucing, ini kucing". Dgn melihat saja, sesiapa pun sudah tahu itu kucing. Tapi kalau merega-ragakan seekor tikus, lalu melaung-laung, 'lni kucing, ini kucing', ha, yg begitu pasti ada masalah pada dia..

    2 Ut bertukar2 pandangan, cuba lihat komen saya utk posting PG, satu posting sebelum ini, berjudul "Kedudukan lslam dlm Perlambagaan"

    abu faiq

    ReplyDelete
  8. SAYA BERMAKSUD KOMENTAR ANON 9.26 DAN ANON 9.08
    AL-ZARQAWI

    ReplyDelete
  9. Setuju dgn anon 09:26,

    1 Kenapa tidak ada Khalifah yg mngisytiharkan negara mereka negara lslam? Sebab memang sudah lslam. Drp ciri2-nya, sudah boleh diketahui negaranya negara lslam.



    SO BERMAKSUD YG SEMEMANGNYA UMNO TELAH MEMBAWA ISLAM DAN PERJUNGAN PAS SELAMA INI ADALAH BATIL DAN TIDAK SYARIE. DAN ULARMAK PAS MEMANG KHAWARIJ. PENGISYTUHARAAN INI ADALAH KEMENANGAN BUAT UMNO KERANA SEBENARNYA UMNO TELAH MEMBAWA ISLAM DL MALAYSIA TETAPI ATAS DASAR KHAWARIJ PAS MEREKA MENETANG UMNO DAN SEHINGGA KINI MENOLAK PERPADUAN DAN PERDAMIAN.
    AL-ZARQAWI

    ReplyDelete
  10. salam,
    dah pemimpin pas bebal dan pengikut dungu gila, mana ada yg baik kj sedia ada buat. nak jadi hero dan tambah undi, ckp ajer kat pengikut nak buat hudud, kononnya ajaran Islam dan mereka lebih Islam. tapi alipas takkan percaya apa yg pemimpin mereka kata tak nak buat hudud ni,mereka tak baca akhbar lain melainkan akhbar komedi hahakah ajer. akhbar yg bebas dan betul laporannya macam quran dalam kapla otak depa org pas. nanti UMNO dikatakan memfitnah pemimpin mereka.

    ReplyDelete
  11. sebenarnya siapa yang menjadikan ianya isu..kita ni dah biasa sgt dah dgn isu hudud ni...kejap sejuk, kejap panas...suatu yg pasti, ia akan menjadi panas bila umno yg kecoh2..seolah2 bnda ini yg amat pentng dr prmasalahan rakyat dan penyelwenagn umno/bn...lihat lah mereka dgn pelbg masalah melanda negara dan diri mereka sendiri, mrk akan alih isu...

    siapa yg dungu dan siapa yg gila?...org umno saja yg bersikap demikian demi sesuap nasi...

    ReplyDelete
  12. Salam,

    Sdra al-Zarwaqi, Anda kena perjelsakan dulu takrif dua jenis negara: Negara lslam, dan negara lawan bagi Negara lslam, iaitu negara kufur.

    Apabila sudah jelas takrifnya dgn menampakkan segala ciri2nya, barulah boleh kata negara mana Negara lslam, negara mana negara kufur. Kayu ukur apakah sesebuah negara itu negara lslam atau bukan negara lslam bukan bergantng kpd apa yg Amno bawa atau tak bawa, atau apa yg Pas bawa dan Pas tidak bawa.

    Perlembagaan hanya kata lslam sebagai agama rasmi negara, bukan negara ini negara lslam. Allyhm Tunku sendiri lebih cenderung mengatakan negara ini negara sekular. Dan Umno itu warisan Tunku.

    ReplyDelete
  13. dino.yp@gmail.com3 September 2010 at 10:26

    Aku dah agak, hamPAS akan konar baring dalam hal ni. Yang penting kuasa, tapi mereka tak perasan, hamPAS adalah melukut ditepi gantang dalam PR!

    ReplyDelete
  14. dino,

    hang taupun Pas melukut di tepi gantang. Tapi, Umno yg jadi gantang, yg memuatkan segala beras, yg kuasa di tangannya, kenapa tak ada usaha bergerak ke arah pelaksanaan undang2 lslam secara komprhensif [menyeluruh] sesuai dgn kehendak lslam. Padahal Umno ada tulis di dalam perlembagaannya mahu mempertahankan lslam. sampai sekarang pun, belum pernah dan tak pernah ada dlm mnifesto pilihan raya Umno
    utk melaksanakan hukum2 lslam kaffah, termasuk hudud di negara ini. Yg ada cuma manifesto yg terpaksa dikongsi dgn aspirasi parti2 politik kaum kafir. Kalau Umno sebagai gantang, yg memegang kekuasaan, tapi begitu sikapnya terhadap pelaksanaan lslam secara keseluruhan, malu & lebih hinalah Umno kpd Pas yg Anda kata melukut tuhh..

    ada analogi; hang tuah ada keris, tapi bukan dia guna utk bunuh patih karma wijaya, tapi utk bunuh hang jebat, saudaranya sendiri. kenapa? dia mewakili kekuasaan secara tak bijak...

    ReplyDelete
  15. x payah layan la barua2 UMNgOk ni
    al-zarqawi lg hebat
    dia tau Allah dah turunkan bala kt pas
    hahahaha!hebat btl
    ape mak abah nenek moyang dia ni mmg spesis penerima wahyu lg ke?hahahaha
    agak2 la melayu
    nak bercakp tu berpada2 la,jgn sampai jatuh hukum kt org,abah lu ajar mcm tu ke?
    dasar keturunan haram jadah!
    ko tu pun bangang,kalu hebat ko x dok mcm skrg ni,kuli mkn gaji buta!

    ReplyDelete
  16. memang puak pas ni suka berdusta..sama perangai dengan yahudi..mempermainkan ayat quran untuk kepentingan politik..

    ReplyDelete
  17. pendekar melayu ni mesti drp keturunan hang tuah yg bunuh hang jebat tuhh..

    ReplyDelete
  18. PAS mana boleh memerintah, nak kongsi kuasa dengan DAP, DAP seat lagi banyak dalam parlimen. Hudud? Baru PAS tau susahnya nak laksanakan hudud di negara yang berbilang bangsa ni. Kalau sekadar cakap nak laksana tanpa lihat realiti politik, orang gila depan Globe Silk Store pun boleh cakap. Jadi apa beza pemimpin Pas dengan orang gila? cakap je, apa pun tak buat. nak rampas arak di Selangor bila kena sound dengan DAP komunis dah kecut telor. Tahniah PAS. Anda memang HamPAS.

    ReplyDelete
  19. ptd-kokak,

    realitinya memang kuasa dlm tangan Umno. Dia pemerintah. Dia bukan orang gila depan Globe Silk Store. Dia orang waras dlm parlimen, menguasai parlimen, pusat kekuasaan negara. Tapi tidak ada juga keluar drp mulutnya mahu jadikan lslam tunggak [pillar] undang2 dlm pemerintahannya. Apakah bila sampai hal pelaksanaan hukum2 lslsm secara syumul nih Umno hilang akal lslamnya [kalau tidak gila] di dlm parlimen...?

    ReplyDelete
  20. ptd kotak

    setakat nak cakap untuk islam semua boleh. amalannya yang orang tengok. harap jubah je sebesar bakul. amalannya hampas.

    katak puru

    ReplyDelete
  21. Pemimpin PAS hinggalah ke penjuak-penjuaknya memang x reti bahasa, kita ckp la apapun tp diorg akan Spin lg bleh Spin..Sebab apa..?! Sebab bertuankan Al-Jubore (Master Spin), Karpal Sinki, Lim Kit SIAL & Lim Guane Eng..Dh telan najis sndiri dan ludah sndiri lagi nak pusing salahkan UMNO..Gantang laa, Bla-Bla laa...Sial, Mampos laa korang ///

    P/S: Menolak perpaduan sesama Islam demi nak berpeluk cium dgn puak KAFIR..!!!

    (Melayu Bersyukur)

    ReplyDelete
  22. Baru skg pas rasa beta sshnya nak laksanakan hudud bila dh brkongsi kuasa dgn parti lain.Sbb tu umno tak menipu rakyat utk laksanakan hudud bila mmrintah,sg sbb mmg susah.

    kpd anon 11.38
    walaupun kuasa dlm tgn umno,tp kerusi di parlimen yg dimiliki umno tak sampai 2/3,yg mana kalau nak gubal undang2 hudud perlu sokongan 2/3.Kau rasa ahli2 palimen bkn islam akan stuju nak laksanakan hudud?Tgok saja ahli parlimen bkn islam dap/pkr,mereka kekal menentang hudud.Sbb tu tak keluar dr mulut umno nak laksanakan hudud sbb tau realitinya mcm mna,dan umno bkn mcm pas,penipu rakyat.
    Kalau dulu sibuk pas ckp umno kafir/tolak islam sbb tak laksanakan hudud,maknanya pas skg ni pun kafir/tolak islam..anda setuju??

    ReplyDelete
  23. anon 12:14,

    bersyukur itu wajib; utk taqarub kpd Allah; salah satu tuntutan amar ma'ruf nahi munkar. tapi kalau umno takut melakukan amar ma'ruf nahi munkar, sebaliknya amar ma'ruf amar munkar yg dia jadikan amalannya, apakah layak bersyukur ketika dlm keadaan dipimpin oleh puak yg melakukan amar ma'ruf amar munkar? kalau bersyukur, maknanya redha dlm keadaan rosak itu, dan tidak mahu keluar drpnya.

    ini bukan soal pusing atau spin. siapa yg boleh spin atau pusing bahawa memang benar Umno yg memegang tonggak kekuasaan di negara ini, tapi tak mahu & tak berniat mahu melaksanakan hukum2 lslam secara keseluruhan dlm pemrintahannya?

    ReplyDelete
  24. Apa kata aku cadangkan Kelantan dulu buat hukum Hudud.. Ada Berani..

    ReplyDelete
  25. Anon, 12:31,

    1 Kerana itu umno kena buat dua kerja ini dulu kalau betul2 [kalau ada niatlah..] nak jadikan lslam tonggak pemerintahannya sementara kuasa sedang di dlm tangannya:

    i minta pandangan drp ulama' [yg ikhlas, bukan yg cari makan dgn umno], bagaimana kaedah yg menepati syara' ke arah mendirikan sebuah negara yg matlamatnya demi melaksanakan hukum2 lslam secara syumul, keseluruhan,

    ii kalau umno percaya bahawa suara majoriti 2/3 itu merupkan pra-syarat utk melahirkan perlembagaan yg dapat menjadikan lslam sebagai undang2 negara, ajak segala parti2 kafir yg umno bersekongkol dgnnya berstuju melahirkan perlembagaan yg dapat menjadikan lslam sebagai tonggak pemerintahan [lni kalau ikut cara demokrasi lah..yg mustahil berlaku utk tujuan ini. Tapi Umno cubalah kalau dia yakin dgn cara demokrasi]

    2 Umno dan Pas dua-duanya parti politik umat lslam. Kedua2nya sama2 berkewajipan di dlm menjadikan lslam sebagai cara hidup sebagaimana yg dituntiut olej Allah yg sama-sama mereka beriman dgn-Nya. Kafir-mengkafir bukan bidang kerja manusia. ltu hak Allah. Oleh itu, baik Umno atau Pas, tidak ada hak utk campur tangan dlm kerja Allah. Tapi wajib diingat, ada perilaku yg dizahirkan oleh seseorang yg dapat dijadikan dalil dia telah jatuh akidah lslamya, sama ada dgn niat sengaja, melalui lisan, atau perbuatan; salah satunya sengaja menolak pelaksanaan kesyumulan hukum2 Allah, apatah lagi oleh penguasa Muslim yg enggan berbuat demikian sedangkan tuntutan kewajipan itu ada di atas bahunya.

    abu faiq

    ReplyDelete
  26. Sdr. Abu Faiq..
    Salam Umno kpd PAS utk perpaduan klu ditolak cmner hukumnya yer..!?? Klu nk negara ni berjalan atas hukum & undang2 Islam, tolg nasihatkn puak-puak PAS yg ada ni supaya berlapang dada menerima salam ukhuwah perpaduan yg dhulurkan saudara seagama dari UMNO ni..Baru la suara kita menjadi satu & mudah utk melaksanakan apa yg dtuntut oleh agama kita ISLAM..Tak gitu..!!???

    Utk anon 12:39..,
    Realitinya saper yg byk melakukan amar ma'ruf amar munkar..sy tak perlu keliling M'sia utk menampakkn realiti sbnar, cukup sekadar dsekeliling yg ada..saper yg byk brcakap hal agama ttp peribadinya ****..lebih baik kurangkan angan2 & berfantasi atas pentas politik..Tuhan maha mengetahui, byk perkara tlh ditunjukkan..Antara kita jahil & tidak shj utk menilainya..

    P?S : Realiti ada depan mata, bukan BUTA !!
    (Melayu Bersyukur)

    ReplyDelete
  27. ni petikan abu faiq,2 Umno dan Pas dua-duanya parti politik umat lslam. Kedua2nya sama2 berkewajipan di dlm menjadikan lslam sebagai cara hidup sebagaimana yg dituntiut olej Allah yg sama-sama mereka beriman dgn-Nya. Kafir-mengkafir bukan bidang kerja manusia. ltu hak Allah. Oleh itu, baik Umno atau Pas, tidak ada hak utk campur tangan dlm kerja Allah. Tapi wajib diingat, ada perilaku yg dizahirkan oleh seseorang yg dapat dijadikan dalil dia telah jatuh akidah lslamya, sama ada dgn niat sengaja, melalui lisan, atau perbuatan; salah satunya sengaja menolak pelaksanaan kesyumulan hukum2 Allah, apatah lagi oleh penguasa Muslim yg enggan berbuat demikian sedangkan tuntutan kewajipan itu ada di atas bahunya.

    maknanya pas pun jatuh kafir la sbb ckp tak kan buat hudud,hahahaa..
    berpuluh thn mengkafirkan umno,skg trpalik pd muka sndri

    ReplyDelete
  28. Salam tuan PG & Sema2...,

    LAGU HUDUD PAS DAH MULA SUMBANG !!!!!! KAH KAH KAH KAH KAH KAH !!!1

    ( Nak untung punya pasal lagu hudud PAS dah mula berubah senikatanya )

    Mudah jeh kerat kotel pemimpin hamPAS tu bagi jeh makan puak2 demo tuh ajak sama ostat wolly triumphpah tuh. Cakap jeh yang lebey, nak hududlah, kekal cara Islamlah..., pegi jilat hok deneer bagi tazkirah atas surau tuh lagi baik dari puak hamPASik ini nak berkata-kata2 menegani Islam..., hudud... Barualah hudud segoti demo tuh...

    P5B...

    ReplyDelete
  29. Aku dah lama kenal org hamPAS, gitulah perangai mereka dari dulu kini dan selamanya.Macam org hamPAS kampung aku tak pernah kenal masjid tapi cakap bergegar2 nak pratikkan hukum hudud.Boleh blahlah.Pulak tu bodoh sombong tak pernah nak campur dengan masyarakat.Setengah tu orang sembahyang terawih di masjid dia orang sembahyang di rumah bos mereka yang sombong nak mampuh tu. Masa hamPAS perintah Trg mereka lah jadi bos di masjid tapi bila kalah bayang mereka seorang pun tak pernah nampak. Masa mereka perintah dulu MP mereka baca khutbah macam kempen politik.

    ReplyDelete
  30. Salam...,

    Nak laksanakan hudud pas di negeri yang diperintah depa pon tok leh, nak bincangakan bersama fuckatan lak doh..., belawak sengoti puak2 nih..., hi gerenyo kuh...

    ReplyDelete
  31. Salam...,

    Anonymous said...
    3 September 2010 09:26

    Org UMNO ni mmg agak jahil. Itulah yg menunjukkan indahnya Islam itu. Tiada paksaan dalam agama. Hudud bukanlah satu keutamaan dalam Islam. Tidak pernah dalam sejarah Islam seorang khalifah Islam mengisytiharkan negara mereka sebagai Negara Islam. Apa yang penting kita meningkatkan syiar Islam itu sendiri.

    - Ini sorang bercakap spt orang xada pegangan agama sama dgn puak2 ostat wolly triumphpah..., bila nak hudud kata orang lain xnak jalankankan, bila dah jadi bongok dan diperkudakan oleh kafir laknatullah, cakap macam jilat &**i deneerr...

    ReplyDelete
  32. Salam.

    Bila dah dipaksa minum air kencing jilat %u*i untuk berbaik-baik demi politik tapi politik hampas tak kemana pun kerana dapIGS telah lebih menguasai dari puak2 ni... Maka hudud pasik tuh pun taklah sampai kemana2 pun...

    ReplyDelete
  33. Nko beri ayat Al Quran semacam mana pun, memang menjadi kebangaan puak hampasik nih..., lagi banyak ayat itu dibaca lagi banyaklah amanu kena kafir kerana putar belit tok wolly. Sebagaimana semutar membelit kepala puak2 hampasik yang dan telan air deneerr pemimpin dapasesat tuh...

    ReplyDelete
  34. Errrr, asalkan dapat sokongan, pas kan ajolah. yg lepas2 tu kita lupakan ajo la. pas kan ajo. kuikuikui. Poknik Ajis Setuju, so yg bawoh2 tu setuju ajo. jng lawan

    ReplyDelete

PETA PELAYAR