FOLLOWERS

Thursday 23 September 2010

MUNAJAT DI MEKAH : BIAR BETUL YOP , YB ZULKIFLI NORDIN


Dipetik dari Blog : YB Zulkifli Nordin

BIOR BETOI YOP!
Salam 2 all.


Teman agak terkejut membaca lapuran bahawa sebuah Sekretariat Tabung Misi Munajat Royalti Minyak Kelantan mengadakan perancangan membawa 40 orang ustad untuk sembahyang di Masjidil Haram untuk mendapatkan royalti minyak daripada Petronas (lapuran penuh teman siarkan dibawah yop). Teman dah check dan double check lapuran tersebut untuk pastikan kesahihannya (pase teman tak mau jadi macam setengah pak-pak jangoat main rembat je apa pemfitnah dan pembohong sumbatkan ke kepala dema yop, peh tu ngembek sakan macam fitnah tu betoi, langsung tak check walaupun ALLAH suruh check dulu). Dan teman dapati memang lapuran tu betoi yop.

Sebenarnya tak salah buat sembahyang ni dan doa mintak pada ALLAH, tapi yang mengejutkan teman kos sembahyang di Mekah ini ialah RM400,000-00!! Dekat setengah juta yop!!

Isyk..isyk..isyk..tak boleh ke sembahyang hajat tu buat di Stadium Kota Bharu je yop! Atau kat Stadium Darul Aman Kedah ke, atau mana-mana masjid yang berlambak dalam negara ni.

RM400,000-00 kalau bagi orang miskin buat rumah RM25,000-00 sebijik dah lebih 15 rakyat miskin dapat rumah. Kalau bagi fakir buat haji, 45 orang susah dah selesai tanggungjawab menunaikan rukun Islam. Banyak boleh buat dengan RM400,000-00 tu yop!!

Teman tak mau nak komen banyak sangat, nanti pak jangot terkentut-kentut pulak. Tapi mengkome semua pikio sendiri lah yop. Naik riso juge teman dengan keghairahan dema mengejor royalti ni. Kalau pikio balik-balik yop, agaknya ada hikmahnya kot ALLAH tak bagi royalti ni. Tau ajelah yop, bab duit ni, jangankan ustad, adik beradik pun sanggup berbunuh yop!

Malahan Rasulullah saw sendiri pernah berpesan (lebih kurang mafhumnya), "aku tidak takut kamu (umat Islam) di uji dengan kemiskinan, tetapi aku lebih khuatir kamu dicuba dengan kesenangan!!". Berapa ramai yang dah tumbang apabila di uji dan dicuba dengan tiga "ta" ini..takhta..harta..wanita..!

Pada teman lah, daripada perabis dekat setengah juta untuk mintak duit dan kekayaan, lebih baik kita bermunajat mintak doa supaya ALLAH berikan keberkatan dan toyyibah kepada kita. Wallahua'lam.

Tepok dada tanya iman ajelah yop!

Adios amigos..grasias!

Zulkifli Bin Noordin
Rabu
13 Syawal 1431
22 Sept 2010

Penghuni Gua : PG setuju dengan Yb Zul ini. Dah tak ada padang bola lagi ke di Kelantan . Stadium Sultan Mohamad masih ada. Boleh takat 30 ribu nak bermunajat. Tak payah ke Mekah. Kan Kelantan adalah serambi Mekah. Jadi takkan tak berkat.

2. Kelantan dan di mana pun bumi ini adalah semuanya di jadikan oleh Allah. Sama je berkatnya. Atau Pemimpin PAS Kelantan dah melihat dan merasai doa mereka langsung tak mendapat berkat dan dimakbulkan Allah kot. Mungkin itulah kot mereka ke Mekah. Sebab Serambi Mekah pun dah tak berkat lagi disebabkan berbagai " kekotoran " terdapat di sana.

3. Atau nak ganti sponsor haji yang tak jadi kot. Atau nak tarik perhatian dan mengeksploitasi tok-tok guru agama yang banyak pengikut di Kelantan bagi mempengaruhi pengkut mereka menyokong parti ini?

4. Barangkali ! Tak gitu. PG fikir-fikir , dari perabih RM 400 ribu tu untuk tujuan politik, lebih baik PAS cari duit untuk ganti duit KOHILAL yang hilang di makan kedarah oleh pemimpin PAS. Ada juga afdalnya. Tak gitu ?

11 comments:

  1. KAWAN DAH BEPULUH PULUH TAHUN DAH DOK TEROPONG PUAK PEMIMPIN PAS NI SEMUA BODO,BODO PIANGG, BELAKA LAKANYA TUNJUK PANDAI AGAMA,SERBAN , JUBAH ,JANGGUT SEJEMPUT JADI MODAL UTK TONJOLKAN PADA MASYARAKAT YANG DEPA TU ORANG WARAQ DAN BAIK2.NIK AZIZ LAH YANG PALING MUNAFIK KERANA SANGGUP KAWAN NGAN SETAN... BILA ORANG TUA SAKIT OTAK JADI MB,MAKA PENGIKUTNYA SEMUA NAK JADI APA, SEBAB TU ORANG KELANTAN TAK KIRA DIMANA YG SOKONG PAS SEMUA GEDEBE PERANGAI MEREKA.

    ReplyDelete
  2. BODOH...maaf banyak lagi manfaat utk ke mekah daripada mengejor harta dunia...terima kasih YB ZUL dan PG sbb bawa kebodohan PAS pada pengetahuan rakyat

    ReplyDelete
  3. Sekarang Replika RM 4 bilion sudah ditangan, ni tinggal munajat kat Mekah je seramai 40 orang, biaya baru RM 0.0004 bilion je, confom beb! Masyukkk! Gedik PCB wooo! Sekarang memang le Mahkamah UMNO dok timbang taraK kasi punya. Lu tunggu laaaa kat ICJ... Ek eleeeeh..... kat ICU pun aku blahhhhh! OIC lagi bagus laaa...

    Kalau jumpa ular, lari biarkan ular tu iduppp, tapi kalau jumpa keling paria s/o hindraf & co. gangterism, belasah dulu baru bagitau polis.

    Cina tetap cina beb! Cerita nak tolong, dia bukan along, cina ni serupa polong isap darah je! Ade ke patut, cina kata babi tua/dominan mana boleh tembak, ada puaka looo! Haram jadah ni nak babi utan/kampung berterusan membiak perabis tananan orang kampung, orang kampung sekarang mana ada senapang, padan muka orang kampung menternak babi.... Itu bangsa melayu tau tak? Kenapa tersiksa dan terus disiksa... seksanya aku....

    Diatas pokok, monyet, beruk, lotong tak sudah sudah perabis buah buahan....
    Di daratan, mat gian lalok dadah tak abis2 dok balun menyusahkan mak bapakkk dia!
    Di dalam tanah, ni le babi, celeng dok terus sondol perabis tanaman....

    ReplyDelete
  4. ALAHAI ZUL..HIDUP LG KO? LAMA SENYAP ZUL ! ZUL NI BERSUARA HANYA KERANA ADA UMPAN TAIK BUSUK JER!! SAJA NAK MENGGLEMERKAN DIRI YG MAKIN BERADA DIHUJUNG DUNIA!!!

    KESIAN KO ZUL...!!! KO MAKIN LEMAS DAH ZUL!! LPS NI ZUL MESTI CARI UMPAN TAIK BUSUK LAGI SEMATA2 NAK JUGA BERSUARA!!!

    LANTAK LAH KO ZUL!!!

    ReplyDelete
  5. anon 20:46,
    hang kata depa tu bodo?
    memang bodo pun........
    hati depa dah hitam pekat... tak boleh ditegur, tak boleh diajar.
    tapi kata orang-orang tua, tiada penyakit yang tidak dapat diubati.
    aku nasihatkan kat depa, minumlah dettol banyak-banyak. kot boleh diubati....

    ReplyDelete
  6. ORG UMNO LG LAH BODOH!!!

    ReplyDelete
  7. apa la korang ni semua DAP MCA GERAKAN = semua satu jer agenda diaorg. korang kutuk sini kutuk sana tak sepakat aku sebenarnya mmg x berkenan dgn senario politik sekarang jangan la korang yang umno nak semua yang pas nak perintah malaysia pkr melayu ke tetiba DAP yang menang MCA yang menang. Bab kata nak hantaq org pi munajat kat mekah x bleh ke salah ke? dah ar rm 400k tu kecik banding ngan kes jambatan yang langsung x siap kena bayar pampasan 1 billon ++ dah ar semua korang ni ckap macam UMNO ke PAS ke x pernah buat salah. kita manusia la bro... bersatu lebih baik dari buat provokasi camni bila dah berpuak2 nanti kita tunggu la bahana yang datang... insyaallah x lama

    ReplyDelete
  8. ANON 12:22

    TU LAH YG AKU KATA UMNO NI BODOH!! BETUL PENDAPAT MU TU!!!

    UMNO NI CEKIK MALAYU PAS, MELAYU PKR...YG GUMBIRA KELING MIC DAN CINA MCA...

    YG UMNO PULAK SATU HAL..ASYIK2 NAK PERHAMBAT PAS, PKR..APA HAL?...

    TU LAH KESIMPULAN AKU, BHW PARTI TERBESAR MELAYU (KUNUNNYA UMNO LAH) BODOH!! KERANA MEREKA TAMAK KUASA DAN GILA KUASA LAH MEREKA "BUNUH" MELAYU PAS DAN PKR...DIA PATUT SEDAR BHW HAMPIR SEPARUH MELAYU SOKONG PAS DAN PKR...YG TINGAL HANYA SEPARUH MELAYU SOKONG UMNO...YG LAIN UMNO DIMENAGKAN OLH MIC, MCA DLL BN..JADI KUASA UMNO MANA LAH KUATNAY BRO!! ALIH2 IKUT TELUNJUK DAN DIPERKUDA BANGSA LAIN JUGAK!!! NAK HIDUP LA...
    KATAKAN!!!

    UMNO TAK SEDAR2 LAGI TUH, BHW DIA KATA PAS DAN PKR TU BURUK2 TAPI DIA DARI KEPALA SAMPAI KE EKOR BERGELUMANG TAHI!!! DAN PERUT PUN DAH BUSUK (KATA CHE DET UMNO LAH)

    ReplyDelete
  9. UMNO atau PAS sama aja. Hidup DAP/MCA/GERAKAN. Melayu sudah hancur sebab HASAD DENGKI, BONGKAK, TAMAK, PEMBELIT, TAK SEDAR DIRI DIPERKUDAKAN OLEH TANGAN-TANGAN HITAM.

    ReplyDelete
  10. TAHNIAH PEMIMPIN PAS YANG DIKATAKAN SUCI DARI DOSA TERUTAMA NIK AZIZ DAN HAJI HADI MEREWANG. HAMPIR SEMUA PEMIMPIN-PEMIMPIN PAS DAH MULA MENJILAT LUDAH MEREKA SENDIRI HINGGA KE LANTAI DAN TAPAK KAKI LIM GUAN ENG. TERUSAKAN USAHA ANDA DAN BAWA SEMUA PENGIKUT-PENGIKUT PAS YANG BODOH DAN DUNGU SERTA TASUB.

    ReplyDelete
  11. Astagfirullah... ini ke org Malaysia? sy cukup tidak sangka. knapa mesti menghina antara satu sama lain? kelak di akhirat, semua kata2 anda akan dihisab Allah. Pas mahu beribadah di Mekah, apa salahnya? biarkanlah dan mereka bukan guna wang kerajaan negeri pun. dan anda sibuk memaki parti kaum lain. jgn lupa, dalam BN, anda tak menang dgn UMNO saje, anda ada MIC, MCA dan parti2 lain. kalau anda nak tunjuk assabiah sangat, cuba tgk pilihanraya akan datang, anda bertanding sendiri2 bukan lagi bergabung bersama mereka. tgk mampu tak anda(UMNO) menang lagi memerintah negara. to anonymous yg kata Nik Aziz berkwn dgn setan. kalau setan tu anda maksudkn kaum yg bukan Islam, bukan melayu, saya rasa anda bukan lagi org bertamadun. org yg bertamadun menhormati bangsa lain, agama lain. dan sebenarnya, andalah yg berkawan dgn syaitan. sbb anda maki2, syaitan di sebelah anda sibuk menghasut anda~

    ReplyDelete

PETA PELAYAR