FOLLOWERS

Thursday 30 September 2010

PERANGAI PEMIMPIN PARTI SAMPAH !!!

Utusan Malaysia
30 sep 2010


Penghuni Gua : Lu pikir le sendiri. Bukan kita yang kata ; orang mereka sendiri yang kata.

8 comments:

  1. Salam semua. Buat Ahli-ahli politik dan juga penyokong parti politik..

    Perlukan Rumah untuk Disewa (Homestay) Sempena PRK Dun Galas Yang Akan Tiba Tak Lama Lagi. Hubungi saya sekarang (En Sham (013-3598445) untuk keterangan lanjut.

    Ada pelbagai rumah untuk disewa. Dari rumah Banglo hingga ke rumah teres. Selesa dan dekat dengan pengundi.

    Lengkap dengan kemudahan asas. Amat sesuai untuk dijadikan rumah negeri, bahagian mahupun cawangan.

    Yang penting harga berpatutan dan boleh ditawar.
    Cepat sebelum tawaran ini habis..

    - Anak jati Kelate di perantauan

    ReplyDelete
  2. PG,
    Eh eh eh! Mana Brother Anwar Bin Ibrahim? Mana Azmin? Mana Nurul Izzah? Kah Kah Kah......
    Kesian..........
    PKR = PARTI KURANG RASIONAL. kah kah kah...

    ReplyDelete
  3. mereka semua kena sindrom bisu. kah kah kah kah

    ReplyDelete
  4. ganster biasalah. parti dia orang pun parti gangsster dan penjenayah.

    katak puru

    ReplyDelete
  5. APE KATE MEREKA YG KENE BANTAI DGN MEMBER SENDIRI PAKAT RAMAI2 TUNJAL KEPALE SI PELIWAT TEGAR TU PLAK..BARU ADIL! KEHKEHKEH

    ReplyDelete
  6. Salam,

    1 Di Perak skejap dulu Melayu-Muslim bergasak ssama Melayu-Muslim sampai ke mahmamah & mengheret sekali istana krana hendak mengangkat serta mmpertahankan dua kafir jadi ketua.

    2 lni pun tak jauh beza. Kafir pukul kafir, tapi Melayu-Muslim pula yg brlebih2 mnggunakan insidn itu utk mnghembus-hmbuskan api kebencian ssama Melayu-Muslim.

    3 Kerana mengambil politik yg tidak mngikatkan diri dgn ikatan akidah & ukhuwwah lslamiyyah, orang lslam akhirnya tidak jelas siapakah 'saudara'nya yg sewajibnya dibela, dan siapa pula musuh sebenar yg swajibkannya dtundukkan.
    Pelik tapi benar.

    abu faiq

    ReplyDelete
  7. Salam sejahtera..
    Anon 1 October 2010 06:11 aku rasa semua soalan dan persoalan tu kau kena rujuk Nik Aziz dan Hj Hadi Awang terlebih dahulu. 2 orang ni pakar keluar fatwa, maklumlah PAS dikatakan Parti Berlandaskan Islam tapi pada nama aja..perbuatan jauh tersimpang dari landasan Islam.
    Kalau UMNO memang dah dicap kapir oleh PAS (Amanat Hj Hadi Awang) so tak payah tanya. Kalau UMNO jawap pun pengikut-pengikut PAS pasti tak diterima biarpun berasas.
    Itulah PAS kalau dah terlalu memperpolitikkan Islam hingga yang haram pun jadi halal dan yang halal jadi haram.
    Apa-apa pun Melayu Islam yang rugi kerana terlalu ramai pemimpin-pemimpin politik (PAS dan UMNO)Islam atas nama dan berkepentingan peribadi gilakan kuasa dan harta (daki dunia).

    ReplyDelete
  8. Saya bukan orang PR ata UMNO. Saya hanya pemerhati yg melihat telatah dan gelagat bangsa Melayu yg berfikiran sempit tanpa memikir buruk baik tindakan mereka kepada bangsa Melayu. Artikel dan komen dlm blog ini hanya akan merosakkan bangsa Melayu. Kita tidak mahu menjadi sama dgn yg lain kalau kita balas artikel ini dgn mengatakan UMNO lagi buruk berebutkan pangkat dan kedudukan bukan setakat bertumbuk malah menembak mati seperti kes pembunuhan Datuk Taha oleh Datuk Mokhtar Hashim. Mereka memfitnah untuk menjatuhkan pemimpin bangsa Melayu kedua paling disegani pada masa itu. Apabila pada 25 Ogos 2005, Dato’ Mohd Hishamudin Mohd Yunus, dimahkamah paling tinggi dalam sistem kehakiman Malaysia mengesahkan kewujudan konspirasi politik dan Datuk Seri Anwar menjadi mangsa fitnah, mereka masih lagi mencaci dan mencemuh sampailah sekarang.

    Sepatutnya bila didapati tidak bersalah dan dibebaskan, kita hulurkan tangan kepada pemimpin Melayu tak kira siapa.. Kalaulah bangsa kita berjiwa besar seperti ini insyaAllah kita akan terus menjadi bangsa yang cemerlang. Andaikata Datuk Seri Najib bertindak secara bijaksana atas dasar perpaduan Melayu menjemput Datu Seri Anwar kembali, ini akan mengukuhkan orang Melayu tidak berpecah belah seperti sekarang. Malang sungguh kepada orang Melayu, orang UMNO terus menerus menghina Datuk Seri Anwar. Beliau tidak ada pilihan lain melainkan untuk melawan parti UMNO dengan menubuhkan Parti Keadilan Rakyat dan dengan perkembangan yg kita lihat pada pilihanraya yg lalu, agak mengejutkan, Pakatan Rakyat yg diketuai Datuk Seri Anwar memenangi 5 negeri di Malaysia. Ini adalah fakta dan kenyataannya.

    Pemimpin2 kita seperti Tun Dr Ismail dan Tun Abd Razak menggunakan kuasa yg mereka pegang untuk memperkenal dan melaksanakan pelbagai dasar untuk memperkasakan orang Melayu. Dan usaha ini diteruskan lagi oleh Tun Mahathir. Tetapi saya lihat ini tidak lagi berlaku dizaman Tun Abdullah dan Datuk Seri Najib. Kita harapkan dasar2 baru dikemukakan untuk kebaikan bangsa Melayu, sebaliknya yg kita lihat pembolotan wang untuk kepentingan peribadi semata-mata samada pembesar negara PM, TPM, menteri2, wakil rakyat sampailah kepada ketua2 cawangan dan bahagian termasuklah macai2 yg lain. Tun Dr Mahathir juga telah menempelak Datuk Seri Najib kerana telah menghapuskan syarat 30% saham syarikat mesti diperuntukkan kepada orang Melayu, atas alasan untuk meliberisaikan ekonomi Negara (Lihat The Star 4 Julai 2010).

    Saya tidak pasti tulisan saya ini akan sedikit sebanyak merubah pemikiran empunya blog dan lain2. Memanglah yg paling senang ialah mengutuk. Itu budak2 sekolah pun boleh buat, kerja senang, tak payah befikir panjang. Tetapi apa hasilnya? Apa faedah dan kebaikannya kepada bangsa Melayu?

    ReplyDelete

PETA PELAYAR