FOLLOWERS

Tuesday 21 September 2010

PERKASA : TAN SRI ADAM KADIR KIRIM SALAM PADA KU NAN DAN GENGNYA !!!!!




Oleh NUIRUL AIN HD. HUSSAIN



PETALING JAYA: Pertubuhan Mantan Wakil Rakyat Umno (Penawar) mendesak Setiausaha Agung Umno Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor memohon maaf secara terbuka kepada Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) dan pertubuhan bukan kerajaan (NGO) Melayu ekoran tindakan beliau melabelkan mereka sebagai rasis dalam memperjuang hak Melayu dan bumiputera.

Presiden Penawar, Tan Sri Adam Kadir berkata keputusan itu diputuskan sebulat suara dalam mesyuarat Dewan Tertinggi badan itu.

"Sekiranya Tengku Adnan enggan memohon maaf, pihaknya akan menuntut supaya Umno memecat beliau sebagai Setiausaha Agung Umno," katanya dalam satu kenyataan tiga perenggan di sini pada Isnin. Berita lanjut : KLIK

Penghuni Gua : PG setuju benar dengan amaran dan salam dari Tan Sri Adam Kadir ini kepada Ku Nan dan KJ termasuk Nazri Aziz ini.

2. Kepada DS Najib , singkir aje Ku Nan nanti. Ada pun buat semak dan beban je kepada UMNO apalagi kepada orang Melayu.

3. Pada pandangan PG, PERKASA tak pernah pun mengganggu UMNO atau bangsa lain. Ia hanya mempertahankan hak orang Melayu dan Bumiputra Sabah dan Sarawak. Itu pun sebab Ku Nan dan gengnya meninggal ruang kosong . Jadi PERKASA mengambil tempat yang Ku Nan dan gengnya tinggalkan.

4. Tak ke nampak bodoh mereka bertiga ini? Mereka malas nak bekerja dekatkankan pengundi Melayu , kemudian nak marahkan PERKASA. PG nak tanya, dari PRU 12 sehingga sekarang, apa yang dah dilakukan oleh mereka bertiga dalam usaha menyatukan orang Melayu dan Bumiputra Sabah dan Sarawak? Kosong. Atau , kami di luar ini tak merasakan impaknya.

5. Jadi kepada mereka bertiga PG nak sampaikan salam juga ..... Salamnya ....Boleh Blahhhh le anda bertiga. Syabas Tan Sri Adam Kadir. Biar mereka bertiga ini tahu suara hati orang Melayu dan Bumiputra!!!!

16 comments:

  1. Alahai! Ini semua sandiwara. Auta keling...

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum PG

    Betul la tu..boleh, boleh blahhh.

    Begitulah nampaknya ketakutan yang tergambar dari hati mereka bahawa Perkasa akan menggugat dan menampakkan ketidak cekapan mereka.(KPI 0) jadi jalan mudah serang dan kelirukan rakyat.

    ReplyDelete
  3. Salam tuan PG & Sema2...

    PERKASA : TAN SRI ADAM KADIR KIRIM SALAM PADA KU NAN DAN GENGNYA !!!!!

    Alahai tuan PG, depa dah senang lenanag apa dok susah2 nak satukan negara melalui bangsa. Depa kalu kena pecat, kena halau bahkan kena buang pun depa sanggup terima kerana hal sedemikian tak menjadi isu besar bagi depa yang diketagorikan million/billion an. Mungkin depa dok tunggu untuk dilempar kemana2 pun kerana merasakan tak lagi selamat kot...!!! Lepas itu bolehlah depa "menganjing2kan" majikan lama depa yang kononnya kerugiandiatas tidak tanduk tsbt....

    P5B....

    ReplyDelete
  4. Jika mereka telah silap faham apa itu racists atau tidak mengerti definisi racists dan telah buat kesilapan apa maksud racists, minta maaf adalah jalan terbaik - selesai masaalah.

    Ada sesiapa tahu apa itu definisi racists? Apakah mempertahankan hak itu racists? Apakah mengambil hak bangsa lain itu bukan racists? Apakah racists itu bangsat? Apakah perbezaan bangsa dengan bangsat?
    Minta mereka-mereka yang bijaksana dan bijaksini menghuraikan apa itu racists dan apa itu bangsat.

    ReplyDelete
  5. PELIK TAPI MEMANG PELIK, TAPI YG PELIKNYA PELIKNYA INI PELIK YG BODOH!!

    UMNO NI APA? DAN PERKASA NI APA?

    LBH BAIK KEDUA2 NI BERGABUNG LAH ATAU PERKASA MASUK POLITIK JER...TEST MARKET LAH...JGN MENYALAK JER...AKU INGAT KALAU PERKASA MASUK POLITIK DAN BERTANDING PILIHANRAYA BARU TAHU TAKAT MANA SOKONGAN DIA..

    KEDUA2 NYA ASYIK BERBALAH DAN BERKELAHI SAJA WALAU PD ISU YG REMEH...KERJA MALAS!! CAKAP JER BYK!!! FEDUP DGN ORG2 YG BERLAGAK HERO !!!

    ReplyDelete
  6. Salam,

    1 Berapa umur parti politik ini? Berapa umur2 mereka yg kecoh2 dlm pertelingkahan ini? Dah tua2 belaka, sebaya atau lebih dewasa drp umur parti, tetapi belum jumpa2 juga titik persetujuan. Walau dlm satu parti, satu badan, tapi pola pemikiran masih memanjang bercakaran, berselisihan.

    2 Tak pelik. lnilah natijah parti politik yg tdak ada ideologi baku, tidak mempunyai tariqah [method] gerakan yg satu. Satu panji2, tapi engkau-engkau, aku-aku. lni produk Demokrasi yg sangat menyanjung & memuliakan kebebasan - kebebasan berpendapat & berekspresi.

    3 lroninya, mereka semua berkiblat & berkitab yg sama. Cuma, kiblat dan Kitab itu bukan yg mereka jadikan panduan dan tuntunan berfikir dan bertindak dlm berpolitik. Politik yg mereka ambil adalah 'politik pandai-pandai kemahuan sendiri' - politik matlamat menghalalkan segala cara - politik di atas jalan liberal-pragmatik ajaran Nicollo Machiavelli, bukan politik di atas jalan ajaran Muhammad saw, Rasul yg mereka sama2 imani.

    4 Selagi umat lslam masih belum mahu mengambil jalan politiknya Muhammad SAW, jalan tulen politik lslam [tapi bukan yg sekerat lslam sekerat Demokrasi spt yg ada itu], jangan mimpi akan terhasil satu gerakan ideologi [sekalipun parti umat lslam] yg utuh & kukuh kesatuan pemikiran & methodnyanya, yg mampu melahirkn kehidupan bernegara yg baldatun thoyiibatun wa Rabbun ghaffur. Mereka drp jemaah & parti politik umat yg telah ditinggali oleh Rasul mereka jalan politik yag haq [benar], yg bersumberkan wahyu, tapi jalan politik yg mereka ambil langsung tidak ada beza dgn mereka yg tidak mempercayai para Rasul. ltulah kesilapan besarnya.
    wa Allahu a'lam.

    abu faiq

    ReplyDelete
  7. HA..HA..HA..HA..

    GELI HATI AKU BILA MEMBACA POSTING PG NI...TAMBAH GELI HATI BILA SANG NYAMUK MENUNTUT SANG GAJAH MEMOHON MAAF KPD SANG NYAMUK...KALAU TAK? NAYA SANG GAJAH...

    ALANGKAH HINANYA UMNO DIPERLAKU KAN SEDEMIKAN!! DISURUH DAN DIPAKSA MEMOHON AMPUN DAN MAAF KEPADA PERKASA YG ENTAH2 TETIBA MUNCUL MEMBUAT KECOH DAN SERABUT. USIANYA BELUM AKIL BALIGH LAGI SEPERTI BUDAK TADIKA TELAH BERJAYA MENJADIKAN UMNO YANG BESAR DAN GAGAH SPT GAJAH BODOH MACAM LEMBU DAN KELDAI!!!
    SUDAH LAH DAHULU HISYAM MELUTUT MEMOHON AMPUN KEADA ORG CINA KERANA KERIS MELAYUNYA, INI MELUTUT LAGI MEMOHON AMPUN KPD PERKASA!!! BAPOK BETUL UMNO!!! JIJIK AKU TENGOK UMNO!!!

    UMNO MAKIN HINA DAN TIADA MARUAH LAGI!!! SEBAB ITU UMNO MAKIN TIDAK DIHORMATI DAN DISEGANI OLH ORG MELAYU, DAN RAKYAT SEMUA...SEOLAH2 PERKASA LBH HEBAT DR UMNO PULAK!!! BODOH KE APA?

    ReplyDelete
  8. Biar lah Arif Omar dan konco2 nya kenan kencing UMNO buat sandiwara..

    ReplyDelete
  9. abu faiq

    cakap boleh lah. PAS PUN LAGI TERUK. CAKAP BAB KONSEP AJE SEMUA BOLEH. PERLAKSANAAN ! HAPAH !!!

    ReplyDelete
  10. abu faiq ni pun sama terminum kencing UMNO

    ReplyDelete
  11. Patutnta Dato Seri Hishamuddin mintak ampun pada Melayu sebab parti terbesar org Malyu dah tak mampu berjuang untuk org Melayu. Yg engkau mintak ampun dekat Cina takut sangat kes hunus keris tu sebab apa. Kan keris lambang UMNO jawab macam tu dah lah.

    Nampak sangat org melayu melebihkan bangsa lain daripada bangsa sendiri. Dahlah biasiswa JPA sekrg ni majoriti org Cina. Kita dah bagi dia bina universiti Cina UTAR dkt Kampar. Itu pun dgn keadaan pelajar Cina di kolej swasta dan diluar negeri mengatasi bilangan pelajar Melayu diuniversiti tempatan.

    MCA sokong DAP nak kurangkan kuota bumi dlm masa Najib rasmikan kongress. Adik dia Nazir lagi hampas, lepas buat stmt kutuk Dasar Ekonomi Baru, org Cina punyalah seronok terus buat cadangan supaya Nazir jadi Menteri Kewangan.

    Dlm pada tu org Melayu bergaduh UMNO lawan PAS/PKR.

    ReplyDelete
  12. Sdra anon 1112,

    1 Walau siapa pun anda yg bersembunyi di balik 'Anonymous', saya ajak anda membaca kembali sirah Junjungan Besar umat Muslim Nabi Muhammad SAW. Apakah baginda saw tidak pernah menjadi seorang ketua negara yg telah melaksanakan pemerintahan dgn berlandaskan syari'at secara kaffah? Cukup dgn anda setakat berupaya memahami sirahnya saja, itulah konsep Negara lslam. Jika anda tidak pernah membaca atau mendengar tentangnya, anda pasti tidak akan pernah mengerti konsep Negara lslam yg saya utarakan itu, lalu minda anda tentu tertutup rapat tentangnya. Jika demikian, amat malang bagi seorang pengikut Muhammad saw..

    2 Bukankah negara Demokrasi berparlimen yg anda sangat kagumi ini juga dibina di atas konsep? ...konsep yg disumbat masuk ke dlm pemikiran politik umat lslam drp pemikiran kufur Barat? Cuba anda hujah-balas telahan saya ini dgn terperinci kalau anda tidak setuju, supaya anda tidak hanya kelihatan spt seorang muqallid buta. Perincikan sekali method/kaedah penegakkannya, sistem2 yg ada di dlmnya, nilai2 yg didukungnya, kesesuaian2nya dgn lslam, atau percanggahan2nya dgn lslam sehingga dapat membuktikkan bahawa konsep Negara lslam yg saya kemukakan itu tidak benar. Boleh? [Jangan hanya guna dua tiga ayat tanpa poin sebab itu cuma kebolehan tahap budak sekolah rendah. Tentu anda boleh berhujah secara lebih bernas, bukan?]

    3 Saya salut kalau anda dapat/ berupaya
    memperincikan apa konsep negara Demokrasi berparlimen yg tegak di bumi M'sia ini. Silakan, agar anda dapat memperlihatkan konsep negara Demokrasi itu lebih benar drp konsep Negara lslam.. Saya sedia belajar drp anda kalau apa yg anda sampaikan itu benar.. Saya tunggu respons bernas anda..

    abu faiq

    ReplyDelete
  13. Anon 1124,

    1 Mungkin bahasa Melayu saya terlalu ambiguous utk anda, sampai anda tak dapat mencerap isinya. Tak mengapa, baca semula perlahan2 dgn teliti. Kemudian, analisiskan di bahagian mana yg saya kelihatan telah terminum kencing Umno.

    2 Baca & fahami para 4 posting saya. Saya pandu anda dgn soalan ini: Apakah ada mana2 parti politik umat lslam di M'sia ini yg telah benar2 mengambil jalan politik 'ala minhaj an- Nubuwwah [di atas jalan kemabian], politik yg bersumberkan wahyu? Umno? Pas?, Pkr? Bukankah kesemua parti2 itu dari kubang yg sama - kubang Demokrasi? Apakah ideologi Demokrasi terpakai dlm politik Nabi saw?

    abu faiq

    ReplyDelete
  14. Salam tuan PG & Sema2...,

    PERKASA : TAN SRI ADAM KADIR KIRIM SALAM PADA KU NAN DAN GENGNYA !!!!!

    abu faiq
    22 September 2010 12:19

    - Tuan PG nampaknya ada pemidato tak diundang menjelajah dan syok sendiri, maklumklah tuan PG xminta sesen pun dia berhujah tuh. Kalau minta bayaran 10sen satu perkataan rasanya PG ni dah senang lenang xperlu lagi membanting tulang cuma buka lman dan minta bayaran kpd penjenguk yang mencuri/memberikan info melaluinya... P5B minta maaf pada PG.

    - Kita cadangkan beri satu raung, cari dewan terbuka untuk manusia spt ini sampaiakn tazkirah...,

    - Free dari segala “tol”...

    - Pastu kita pastikan dia kencing dalam tandas tu berdiri ke duduk. Wallahualamm...

    Pang5 Beliung takut bermuka-muka... kerana ilmu yang cetek ...

    ReplyDelete
  15. Salam tuan PG,

    P5B minta maaf, bukan cuma buka lman sebenarnya "laman"..,

    - ini sebab juga xkena bayar...

    P5B...

    ReplyDelete
  16. P5B,

    1 Sila singgah di FB saya, atas nama yg sama utk mendapat info yg lebih banyak tentang fikrah lslam.

    2 Anda juga dipersilakan hadir ke Dewan Maharani, Hotel Straits Meridian, No. 1, Jln Malinja, Taman Malinja, Bukit Baru, Melaka, pada hari Sabtu, 25 Sept, 2010, dari pukul 8.30 pagi hingga 1.00 ptg. utk mendapat lebih banyak info drp ceramah umum anjuran jamaah Hizbut Tahrir; ceramah tentang 'Kembalikan Khilafah, Selamatkan Dunia". Bawalah saudara2 Muslimin/ Muslimat beramai-ramai.

    ReplyDelete

PETA PELAYAR