FOLLOWERS

Saturday 4 January 2014

ADA JUGA OTAK PEMIMPIN PAS YANG BAGUS RUPANYA!!!!! KAH KAH KAH !!!!!!

UTUSAN MALAYSIA

Harun sindir paderi

KUALA TERENGGANU 3 Jan. - Ketua Dewan Ulama Pas, Datuk Harun Taib hari ini menyindir paderi dan penganut Kristian yang berdegil mahu meneruskan penggunaan kalimah Allah, dengan meminta mereka menganut Islam.Beliau berkata, sekiranya mereka sudah memeluk Islam tiada siapa menghalang hasrat menggunakan kalimah Allah memandangkan mereka adalah penganut Islam.

"Kalau mereka rasa nak guna kalimah Allah walaupun mahkamah sudah melarang penggunaan kalimah suci itu oleh orang Kristian, mereka kenalah tukar agama dan peluk Islam.

"Jika mereka sudah sah peluk Islam, mereka tak akan ada masalah lagi untuk guna kalimah Allah sebab tiada siapa yang menghalang," katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia hari ini

.Beliau mengulas tindakan Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) merampas 351 naskhah Bible versi bahasa Melayu dan bahasa Iban yang mengandungi kalimah Allah dalam serbuan di premis Persatuan Bible Malaysia di Jalan Gasing, Petaling Jaya semalam.Dua individu iaitu Presiden Persatuan Bible Malaysia, Lee Min Choon dan pengurus premis tersebut, Sinclair Wong turut ditahan untuk membantu siasatan sebelum dibebaskan dengan jaminan polis.

Pada 14 Oktober lalu, Mahkamah Rayuan keputusan tidak membenarkan majalah mingguan, The Herald menggunakan kalimah Allah dalam seksyen bahasa Melayu penerbitannya.Harun seterusnya berkata, beliau memandang serius sikap mereka terbabit yang mengingkari keputusan mahkamah berhubung larangan penggunaan kalimah Allah.Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Dalam_Negeri/20140104/dn_13/Harun-sindir-paderi#ixzz2pPFJo0wf © Utusan Melayu (M) Bhd 


PENGHUNI GUA:  MAHKAMAH DAH PUTUSKAN.  PATUHILAH.  YANG JADI MASALAH SEBAB PUAK INI DAH BESAR KEPALA SEBAB ADA SEKOR DUA MELAYU ISLAM BODOH DLM PAS DAN PKR YG BERI MUKA UNTUK DAPAT KREDIT POLITIK.  

3.ISUNYA....... DULU TAK PAKAI KALIMAH ALLAH PUN.  MENGAPA SEKARANG?  MAHIR SANGAT KE PENGANUT KRISTIAN MALAYSIA DLM BAHASA MELAYU?  KAN LEBIH AFDAL DI CETAK DALAM MANDRIN DAN INGGERIS.  ? 


4.  TAK GITU. ?  SENGAJA NAK CARI PASAL.  TAHNIAH HARUN. !!!!! JANGAN JADI MACAM MUJAHID DAN KHALID GEREJA TU !!!!!

7 comments:

  1. Wahai melayu Pas/Pkr, cuba fikir sejenak..sekiranya kalimah Allah di benarkan kpd mereka.
    - minuman keras dorang boleh print kalimah,,
    - pakaian dorang akan print kalimah (buat maksiat, masuk jamban, dll sukahati dorang.
    - makanan haram dorang pun bole chop kalimah
    - dan macam2 lagi lah..korang pikir n adjust la sendiri
    Kita ni sedang melalui situasi ini sekarang...pertahankan lah, esok anak2, cucu2 kita akan cakap apa??? Sedar lah, takde niat baik pun puak nasrani ni..hingga kiamat beb. Buat masa ni yg nampak bekerja keras mempertahankan kalimah ALLAH cuma melayu islam Umno dan Ngo mereka. Mana melayu Pas/Pkr???

    ReplyDelete
    Replies
    1. mata hati ulamak dlm pati pas/pkr dah rabun dikaburi dengan angan angan kuasa politik. dah x ingat donia.kepala dah masuk air

      Delete
  2. Betul tu anon. Mereka ini masih belum sedar sebab terkena kuman al juburi

    ReplyDelete
  3. Akal pendek tanpa nas yang penting bagi mereka yang ilmuan islam.Islam memang kuat tapi pengisian hal2 dunia selain akhirat tak ada.Tetapi lagak macam champion.Maknanya kena buli ler dgn DAP dan PKR.

    ReplyDelete
  4. Ramai pemimpin PAS dan PKR berotak ketam, suruh orang lain jalan lurus tapi dia jalan bengkok..lahanat punya PKR dan PAS. Menyusahkan rakyat saja sepanjang tahun. Kami nak cari rezeki.kami nak jaga keluarga kami...kami bukan nak berpolitik..bukan nak dengar cerita-cerita politik sepanjang tahun oiii..bodoh-bodoh dalam PAS dan PKR...dengar la sikit..jangan buat pekak saja.

    ReplyDelete
  5. Hidayah Dari illahi telah tertutup dek kesalahan lampau.Dosa pahla tolak ketepi janji UMNo bungkus.Dendam PHD tahap gaban.

    ReplyDelete
  6. mungkin itulah sebenarnya perjuangan pas. di mana rasionalnya nama Allah hendak diletak dalam kitab kritian bahasa melayu...jika bukan ada perkara jahat tersirat dari yg tersurat....Allah nama ketuhanan yg eksklusif unt org islam ...nama tuhan org melayu sebelum menjadi islam beratus tahun dulu juga tidak memakai nama Allah....setelah menjadi islam nama Allah dipakai...menyokong agenda tersirat di sebalik yg surat amat merbahaya...ditakuti org islam kemudian hari..pagi jadi islam petang jadi kristian..atau pagi jadi keristian petang jadi islam...siang jadi islam malam jadi kriatian..atau malam jadi islam siang jadi kristian....tak sangka pula agawam pas ada doktorinal tak nampak agenda tersirat disebalik tersurat...

    ReplyDelete

PETA PELAYAR