FOLLOWERS

Saturday 4 January 2014

HOTAK KAU LE PROF !!!!!!! KAH KAH KAH !!!!!



MALAYSIAKINI

Aziz Bari: K'jaan pusat di belakang serbuan JAIS?



Pakar perlembagaan, Prof Abdul Aziz Bari berkata Menteri Besar (MB) Selangor tiada kuasa ke atas Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) kerana badan itu di bawah kuasa Sultan Selangor.Beliau berkata sebagai ketua agama Islam di Selangor, JAIS yang "menjalankan pentadbiran rutin" dan Majlis Agama Islam Selangor (Mais) adalah sebahagian dari hierarki dan kuasa Sultan.

"Mereka... mesti faham di bawah perlembagaan, Islam ialah perkara di bawah kuasa Sultan dan baginda boleh bertindak dengan atau tanpa nasihat menteri besar.

"Jika Sultan mengambil keputusan untuk tak berbuat apa-apa – seperti kebiasaannya – MB dan exco boleh buat keputusan.“Bagaimanapun, di saat Sultan buat keputusan, MB perlu beralih ke tepi," kata beliau dalam emel kepada Malaysiakini.

Bagaimanapun, Abdul Aziz berkata ia tidak bermakna serbuan ke atas Persatuan Bible Malaysia (BSM) itu mengikut undang-undang, dan perkara ini masih boleh dibincangkan.Sementara itu, kehadiran polis semasa serbuan semalam turut menimbulkan persoalan yang 'menarik', tambah beliau."

Adakah ini bermaksud kerajaan persekutuan, yang mempunyai kuasa ke atas polis, turut berada di belakang serbuan di premis Persatuan Bible?" tanya beliau.

Abdul Aziz memberi respon terhadap kenyataan Ketua Pemuda Gerakan Tan Keng Liang, yang mendesak Menteri Besar Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim memberi penjelasan berhubung rampasan 321 Bible berahasa Melayu dari premis BSM di Petaling jaya semalam.

PENGHUNI GUA: HOTAK KAU LAH PROF. CAKAP MACAM BUDAK-BUDAK DAN TAK PAKAI OTAK.  KAMU TU PROF. JAGALAH STANDARD.  CAKAP MAIN SERKAP JARANG TANPA BUKTI.  PAKAR UNDANG-UNDANG APA GITU.  MAIN SPIN AJE. 

ASAL POKIS HADIR JE,  KERAJAAN PUSAT DIBELAKANG SEGALA PERKARA. TAK KE BODOH NAMANYA.  HABIS YG JAIS TU SIAPA DI BELAKANG NYA?  MB SELANGOR DAN KERAJAAN NEGERILAH KOT?  KALAU  KITA IKUT KEPALA BODOH PROF INILAH.

3. KEHADIRAN POLIS TU HANYA JAGA KESELAMATAN PENGUATKUASA AGAMA.  ITU AJE FUNGSINYA. 

4. PERKARA ASAS PUN TAK TAHU. ITULAH JADIHYA JIKA PROF UNDANG2 DAN DIMASUKI KUMAN AL JUBURI. ROSAK ,  KAH KAH KAH !!!!!

5 comments:

  1. Dah jadi cacai, gitu le !

    ReplyDelete
  2. Bior betul kamu ni.... "kehadiran polis tu hanya [untuk] jaga keselamatan penguatkuasa agama". Aii... itu ke kerja polis. Kalau macam tu habis ler penguatkuasa majlis daerah, penguatkuasa dewan bandaraya, penguatkuasa JPJ, penguatkuasa kpdnkk kena dijaga dek polis.

    Sebelum buka mulut, orang tak tahu kita berilmu atau tidak. Tapi bila kita melalak buta, orang akan tahu kita ni tong kosong ataupun berisi.....

    Lagi satu, kat Selangor JAIS bukan dibawah tanggungjawab kerajaan negeri. Pengarah JAIS jawab direct kat istana. Dulu dah kecoh satu Malaya pasal isu ni. Takkan tak faham lagi....

    Isu serbuan kat gereja, JAIS mana ada kuasa kat orang bukan Islam. Kalaupun dia nak gunakan seksyen 40 Enakmen Jenayah Syariah Selangor yang membenarkan kekhilafan ini berlaku, kena baca seksyen ni betul-betul. Kekhilafan ini hanya dibenarkan keatas kesilapan fakta dan bukan kesilapan undang-undang. Kalau kes dah dirujuk ke Mahkamah awam dan Mahkamah Rayuan dah buat keputusan, apa kejadahnya JAIS nak kuatkuasakan keputusan tu. JAIS mana ada kuasa. Kalau Polis tu lain la...

    Kalau ya pun Polis nak masuk ke tempat tersebut dan merampas bible tu, dia kena ada waran sebab itu bukan kesalahan jenayah. Itu Polis. Ini JAIS, apa kebendanya.

    Itu pasal Dr Aziz Bari tanya. Kalau sendiri tak paham, jangan suka-suka gelakan orang. Nanti orang gelakan kita balik...

    ReplyDelete
  3. Dah Sultan titah x bagi kapir pakai kalimah Allah...mestila JAIS serbu...takkan nak harap Khalid Ibrahim halang kot?

    ReplyDelete
  4. Sepatutnya kita menyebelahi. Menentang kafar harbi terbalik pula kita sendiri menjadi Hero kafir harbi.Ada syer berjuta kot saudara

    ReplyDelete
  5. Profesor puki babi.
    terlalu banyak makan gen babi begitulah jadinya.
    Babi ni islam ka kapir?

    ReplyDelete

PETA PELAYAR