FOLLOWERS

Monday 6 January 2014

MASA BILA PULAK MAHFUZ BODOH NI PERCAYA PADA MAJLIS FATWA ? KAH KAH KAH !!!!!

MALAYSIAKINI


PAS tuntut pendirian Majlis Fatwa isu kalimah 'Allah'

Ketua penerangan PAS Datuk Mahfuz Omar mendesak Majlis Fatwa Kebangsaan membuat ketetapan segera "mengikut pandangan agama" ke atas penggunaan kalimah 'Allah'.Mahfuz berkata Majlis Fatwa Kebangsaan perlu membuat pertemuan segera kerana timbul kekeliruan sama ada kalimah itu boleh digunakan oleh orang bukan Islam.

"Adakah (tindakan) pihak berkuasa agama Islam Selangor bertepatan dengan Islam atau keputusan kabinet (penyelesaian 10 perkara) yang dipimpin (Datuk Seri) Najib (Razak)?" kata Mahfuz.

Penyelesaian 10 perkara itu merujuk kepada keputusan yang antara lainnya membenarkan penggunaan kalimah Allah dalam Alkitab dan berusaha ke arah "penyelesaian adil" sementara menunggu penyelesaian kes itu di mahkamah.Tindakan pihak berkuasa agama Selangor itu pula merujuk kepada serbuan Jabatan Agama Islam Selangor ke atas Bible Society Malaysia pada 2 Januari lalu dan rampasan naskhah Bible dalam operasi tersebut."

Perkara ini perlu ditangani, jika tidak seolah-olah Islam itu nampak dwi-standard... Menimbulkan persepsi Islam yang tidak baik kepada bukan Islam."Mesti ada satu yang betul dan satu yang tidak betul. Jika kedua-duanya betul, tak timbul masalah," katanya.

Mahfuz berkata, kebenaran penggunaan kalimah Allah di Sabah dan Sarawak juga diakui oleh Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Jamil Khir Baharom dalam satu perbahasan di Parlimen

."Kalau kedua-dua betul kenapa perlu heboh dan dibising-bising seperti sekarang ini. Ini membabitkan persoalan agama dan hukum hakam. Rakyat nak tahu (yang mana) selari dengan kehendak Islam," kata Mahfuz.

Tambahnya, Majlis Fatwa lebih sesuai dibubarkan sekiranya tidak mampu menyelesaikan perkara itu."Al-Quran satu sahaja... Takkan Al-Quran di Putrajaya kata boleh (guna kalimah Allah) dan Al-Quran di Selangor kata tidak boleh. Jika tidak boleh selesai, tidak perlu ada Majlis Fatwa," katanya.

.........MAHFUZ MULA TUNJUK BODOH LAGI. DAN MULA BUAT LAWAK BODOH.

MASA BILA SELAMA INI MAHFUZ PERCAYA PADA MAJLIS FATWA ?
.
BILA DAH TERSEPIT DGN ISU YG DI CIPTA SENDIRI OLEH MEREKA MAKA DICARI MAJLIS FATWA UNTUK TALIAN HAYAT ATAU NAK DIKAMBING HITAM.

ADA EXCO AGAMA DI SELANGOR PUN .... OTAK MACAM TAHI KUCING.  BODOH.  UNDANG-UNDANG PUN TAK TAHU. MAKAN GAJI BUTA AJE.

KEPADA MAHFUZ DAN PAS..... SELESAIKANLAH SENDIRI DGN OTAK TAHI ANDA TU BAGI MASALAH YG ANDA SENDIRI CIPTAKAN.  BERGABUNG DGN MUJAHID PHD TAHAP LONGKANG TU.  SEMUGA ANDA BERJAYA DENGAN POLITIK BODOH ANDA TU.

KAH KAH KAH!!!!!!

3 comments:

  1. Mahfuz seorang yang bodoh, dia ketua berok-berok dari Kedah. Officenya atas pokok sena di daerah Pokok Sena ,Kedah. Sekali sekala dia turun le dari pokok sena membawa gerombolannya menyerang manusia.

    ReplyDelete
  2. Secara simbolik nya, Mahfuz kini akui yang PAS dah tak ada Ulamak lagi dah. Sebab Ulamak mereka kini pun dah keliru nak buat keputusan yang mereka sendiri ciptakan.

    ReplyDelete

PETA PELAYAR