FOLLOWERS

Wednesday 8 January 2014

OTAK HAIWAN SEBENARNYA MEREKA NI !!!!!! KAH KAH KAH !!!!!!

AGENDA DAILY

Kenyataan membuta tuli biro agama MCA

Rabu, 08 Januari 2014 14:12 bnbbc.myinSharePengerusi Biro Keharmonian Agama MCA, Datuk Ti Lian Ker pada Rabu berkata, Majlis Konsultasi Perpaduan Nasional (MKPN) sepatutnya meminta Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) memulangkan lebih 300 naskah Bible dalam bahasa Melayui dan Iban yang dirampas dalam serbuan di Persatuan Bible Malaysia (PBM) baru-baru ini.

Sambil berkata biro yang dipengerusikan beliau mengalu-alukan kritikan MKPN terhadap serbuan JAIS, Ti meminta semua pihak supaya mematuhi resolusi 10 perkara yang dibuat oleh Kerajaan.Disebabkan itu, ramai pihak tidak berpuas hati dengan tindakan keras JAIS. MKPN boleh menasihatkan supaya (JAIS) mengembalikan naskah Bible yang dirampas,” katanya.

Malah Ti menyarankan MKPN sepatutnya mengambil pendirian yang lebih sukar dengan mengisytiharkan bahawa perbuatan JAIS itu adalah salah secara terbuka.Batapa jahil dan dungunya kenyataan Ti selaku Pengerusi Biro Keharmonian Agama MCA atau mungkinkah beliau terpengaruh dengan hasutan Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng 5 Januari lalu yang cuba melaga-lagakkan parti komponen BN menentang UMNO dengan menyifatkan parti komponen bukan Melayu utama BN “membuta tuli menyokong” UMNO apabila berdiam diri berhubung isu itu.

Tidakkah Ti mengikuti perkembangan terkini isu ini di mana Exco Hal Ehwal Islam Selangor Sallehen Mukhyi telahpun mengeluarkan kenyataan mengesahkan tindakan JAIS menyerbu premis PBM dan merampas semua Bible berkenaan adalah sah disisi undang-undang serta mematuhi semua Prosedur Operasi Standard (SOP) yang digariskan?

Ini kerana JAIS adalah sebuah agensi penguatkuasa undang-undang sama seperti polis dan antara lain bertanggungjawap menguatkuasakan Enakmen Agama Bukan Islam (Kawalan Perkembangan di Kalangan Orang Islam) 1988 yang antara lain melarang penggunaan kalimah Allah oleh penganut bukan Islam di Selangor termasuk dalam penerbitan bahan cetak seperti Bible.

Manakala Bible yang disita minggu lalu pula bukan dirampas kerana ia dalam bahasa Melayu, tetapi kerana di dalamnya dipercayai ada dicetak kalimah Allah yang menyalahi Enakmen Agama Bukan Islam (Kawalan Perkembangan di Kalangan Orang Islam) 1988 dan merupakan satu kesalahan jenayah yang boleh dituduh di mahkamah sivil, bukan mahkamah syariah.

Timbalan Presiden PERKASA, Datuk Zulkifli Nordin pula berkata, semua pihak termasuk Ti tidak perlu menggembar-gemburkan mengenai Penyelesaian 10 Perkara antara Kerajaan Pusat dengan penganut Kristian jika tidak pernahpun membaca kandungan penyelesaian berkenaan.Ini kerana walaupun perjanjian itu membenarkan Bible dalam bahasa Melayu dicetak atau diimport, ia sama sekali tidak membenarkan penggunaan kalimah Allah.

Kerajaan Pusat juga telah mengeluarkan kenyataan akan menunggu keputusan terakhir rayuan kes berkenaan di Mahkamah Persekutuan sebelum mengumumkan apa-apa keputusan.Sehubungan itu pihak yang mendakwa penggunaan kalimah Allah dibenarkan oleh Kerajaan Persekutuan dalam Penyelesaian 10 Perkara itu jelas cuba memutar belit dengan menjual nama sahaja.-8/1/2014

...........MEMANG SAH MCA INI OTAK HAIWAN SAMALAH MACAM OTAK DAPVDAN SETENGAH PEMIMPIN PAS DAN SEMUA PEJIMPIN PKR MIHUM AIR LENDIAK TU.

2. PERKARA MUDAH PUN SUSAH NAK FAHAM. APA YG JAIS BUAT ADALAH UNDANG-UNDANG.  RESOLUSI 10 PERKARA YG DICANANG OLEH OTAK BODOH MCA INI KALAU BETUL PUN HANYALAH RESOLUSI.  TAK ADA KUATKUASA UNDANG-UNDANG. 

3.  BILA RUGI SUROH IKUT RESOLUSI. BILA UNTUNG IKUT UNDANG-UNDANG , DESAK SURUH KERAJAAN IKUT UNDANG-UNDANG?

4.  BINATANG KE MEREKA INI TAK TAHU BEZA UNDANGCDAN YG MANA LEBIH TINGGI.  ? KALAU TAK SETUJU DGN UNDANG-UNDANG TU, DESAK KERAJAAN NEGERI BUBAR UNDANG-UNDANG TU. AGAMA BAWAH NEGERI. 

5. APA ISUNYA!!!!JAIS HANYAKUATKUASA UNDANG-UNDANG YG TELAH DILULUSKAN OLEH DUN SELANGOR. KALAU UNDANG-UNDANG TU SALAH , MAKNANYA SEMUA WAKIL  RAKKYAT YG LULUSKAN DAN SOKONG UNDANG-UNDANG TU LAH YANG BODOH. 
'
7. TAK GITU?

2 comments:

  1. Maybe ni taktik MCA nak tarik balik sokongan masyarakat Cina.

    ReplyDelete
  2. bkn mmg sah.dh mmg dp dulu,kini,selama2nye haiwan...!

    ReplyDelete

PETA PELAYAR