FOLLOWERS

Wednesday 12 May 2010

3 MAUT MEREMPIT : TAHNIAH, TAHNIAH, TAHNIAH !!!!!





BALING: Tiga pemuda maut, seorang lagi parah apabila motosikal yang mereka tunggangi terbabit dalam kemalangan berhampiran Kampung Bukit Puyuh, Jalan Baling-Keruing di sini malam tadi.

Kejadian berlaku jam 9.45 malam ketika sekumpulan pemuda terbabit dipercayai sedang berlumba haram di jalan berkenaan. Seorang daripada mereka mati di tempat kejadian dan dua lagi di Hospital Baling di sini manakala mangsa yang parah dimasukkan ke Hspital Sultan Abdul Halim Sungai Petani.

Penghuni Gua : Tahniah, tahniah, tahniah!!! Anak orang baik-baik . Biarlah mereka nak buat apa pun. Kalau polis buat roadblock atau buat operasi , terlanggar mati pulak semasa itu, disalahkannya pulak. Biarkan!!!!

2. Tahniah, tahniah, tahniah!!!!Tahniah semua.

24 comments:

  1. SETUJU ,LAGI RAMAI MATI TERSEPIT LAGI BAGUS
    PERANGAI TAKTAU NAK KATA APA .

    ReplyDelete
  2. Polis (Balai Wangsa Maju)12 May 2010 at 13:56

    Saudara,
    Pendirian saudara tak mencerminkan pendirian Polis. Kami komited terhadap tugas walaupun kadangkala ada yang melakukan kesilapan. Kena la kami akui, kami pun manusia , tak lari dari buat kesilapan. Pada hari kami tamat latihan dan pentauliahan, kami mengangkat sumpah untuk menjaga keamanan negara.Itu sumpah kami. Apa yang saudara cakapkan tak mencerminkan kami langsung.

    ReplyDelete
  3. MEREKA INI KENA PERLI MACAM PG BUAT NI BAGUS. BARU MEREKA FAHAM.

    BAGUS WANGSA MAJU. TAPI FAHAM APA YANG PG MAKSUDKAN DISEBALIKNYA.

    PERLI BARU DIA ORANG FAHAM.

    ReplyDelete
  4. Polis (Balai Wangsa Maju)

    Harap anda faham apa maksud penulis.

    ReplyDelete
  5. POLIS HANYA BOLEH KEJAR AJE. SAMBIL KEJAR MAT REMPIT NI KENA BERTEMPIK TANYA UMUR MAT REMPIT PULAK. SAKIT LEHER POLIS SAMBIL KEJAR KENA TANYA UMUR MAT RENMPIT. KEJAR DAN TERUS KEJAR AJE.
    JADI BAIK JANGAN DIKEJAR ATAU HAMBAT. MEREKA ANAK ORANG BAIK. ANAK ORANG BAIK MANA MEREMPIT. YANG MATI TU PUN BUKAN MEREMPIT. MEREMPOT. ANAK ORANG BAIK2 KATAKAN.

    ReplyDelete
  6. -krisjawa lok3-12 May 2010 at 14:20

    Pak Polisi, jangan lah terasa hati dengan penulisan PG itu...jujur saya katakan bila habis baca artikel itu yang saya rasa cuma sindiran PG kepada ibubapa yang kurang kawalan pada aktiviti anak-anak mereka.PG prihatin dengan PDRM yang baru2 ini banyak sangat dikritik dan dihentam kerana kepentingan politik dan pribadi mereka..
    Bila kemalangan sebegitu terjadi tak ada mana2 lawyer atau pemimpin pembangkang berulang alik ke rumah mangsa kemalangan..tapi seandainya kemalangan itu disebabkan dikejar polis peronda, saya rasa pasti akan menjadi kes yang mendapat tempat di media2 setiap hari..percayalah.

    ReplyDelete
  7. Aku setuju dengan PG,lagi ramai mat rempit padam lagi bagus dari rempit,ragut,rogol anak dara org kalau polis kejar/R/block tak berhenti polis akan tembak lepas tu politikkan kes bila ada kes kena rompak,culik,bunuh tahu cari balai polis kenapa tak repot dengan puak puak yg tahu cari kesalahan polis mereka semua lebeh bijak dari polis mereka ada peguam yg kurang bijak bodoh lagi bangang politik kerja POLIS.

    ReplyDelete
  8. Elok la budak2 tu mati awal dari terus menyusahkan org...

    Sori kalau ada sesapa yang terasa... tapi itulah apa yang saya rasa selama ini...

    ReplyDelete
  9. korang tak baik lah. biarkan jer la mat2 rempit tu mati tercepit . dorang nak mati cepat korang peduli apa. so kita biarkan jer la mat2 rempit ni. nanti kalau dorang dah mampos masuk bawah lori , langgar tiang ke, baru dorang tak sedar2..kikikiki. orang kampong makan nasi kawah 3 malam berturut..brppppp ..kenyang

    ReplyDelete
  10. kurang skit mat rempit kat malaysia ni...

    ReplyDelete
  11. aku memang meluat ngan mat rempit ni.Menyusahkan org je.

    ReplyDelete
  12. PG.. ada tak sape-sape buat kutipan untuk sumbangan bagi pihak Koperal tu utk bayar wang jaminan.. boleh gak nak beri sumbangan...

    ReplyDelete
  13. encik polis wangsa maju,itu cuma sindiran sinis sinikal kepada mak bapak yang mengaku anak dia baik2..fahamkan dari sudut lain yer?fikir panjang lagi ek?sebenarnya dalam hal ni saya rasa PG sokong PDRM...

    ReplyDelete
  14. apa yg saya katakan disini sebagai pengajaran pd mat rempit yg lain tu kira mati ok la juga ni ada yg cacat ada yg hilang angota badan lagi teruk jadi apa yg pg tulis saya sokong sebab di perumahan saya setiap mlm minggu ada saja budak baik baik ni berlumba saya menjadi org pertama call polis ,, bila mpv dtg mereka lari apa yg polis buat saya sokong tetapi sakit nye hati bila polis dah tiada mereka dtg blk ,, kadang kadang berdoa juga saya biar budak baik baik ni jauth ke mat ke sebab pkl 2 3 pagi menrempit

    ReplyDelete
  15. Untuk memahami PG,pembaca hendaklah lihat pada apa yang tersirat, bukannya PG minta Polis jangan buat kerja bahkan PG sebenarnya mahu orang ramai memahami kerja polis ini suatu penghormatan. Maka siapapun anggota polis tidak mampu berdiam diri jika tugas PDRM diperlekehkan. Tun Mahathir di blog chedetnya,bukan setakat buka setokin, jika perlu seluar dalam pun akan suruh dibuka. Kepentingan dan keselamatan awam perlu diutamakan berbanding segelintir mereka yang suka ingkar arahan penjawat awam dan menganggap jalan raya dan bumi ini hak mutlaknya untuk membuat sesuka hati. Bagi polis yang berkerja tak kira siang dam malam, tak kira hari raya atau cuti awam, harap cekal dan bersabar. Kerajaan memahami tugas Tuan/Puan dan Polis wajar diberi imbuhan elaun/ insuran bahaya dan risiko bagi melindungi juga keluargajika apa-apa yang terjadi.

    ReplyDelete
  16. Pembetulan, Tun Dr Mahathir di blog chedetnya ada menyebut bahawa dalam membendung terrorist, polis akan menghendaki penumpang kapalterbang bukan sahaja buka setokin, hampir seluar dalampun akan suruh dibuka -Tun Dr Mahathir menyindir. Hakikatnya, keselamatan awam lebih utama berbanding kepentingan individu.

    ReplyDelete
  17. Salam wahai orang Islam,
    walau seliper hilang sebelah pun kita harus sebut innalillah ... inikan pula manusia yang mati yang kita tahu pernah sembahyang yang beragama Islam.Tak baik sebut tahniah pada orang yang mati(mentang2 kita hidup lagi), kita tak dapat minta maaf pada orang yang tidak bernyawa.Kalau kena saudara mara sendiri baru kita tahu.

    ReplyDelete
  18. kalau sedra mara aku mati accident kerana merempit. aku peduli apa. siapa suruh merempit. itu kira nasib baik Allah matikan dia. kalau lumpuh putus kaki tangan tapi hidup, tak ke nyusah mak bapak.tapi aku sedekah juga lah Al-Fatehah kat dorang2 tu. so puas hati orang hampAS cawangan bukit sentosa?

    ReplyDelete
  19. Salam PG.

    1) Remaja yang belum akil baligh terbuka kepada kelakuan yang hanya 'boleh membahayakan dirinya' sahaja sama saperti orang tua yang nyanyuk.

    2) Remaja yang sudah akil baligh ( dewasa ) yang tahu baik buruk sesuatu perkara, walaupun umurnya bawah 18 tahun sekiranya NAFSU BUASnya tidak ditarbiyahkan akan mendorong dirinya kepada kelakuan yang bukan hanya boleh memudharatkan dirinya tetapi orang lain juga.

    3) Budak2 yang terlibat dalam 'merempit', pada pandangan peribadi saya sudah lah 'dewasa' dalam erti kata sebenar. Mereka tidak harus dilayan saperti remaja yang belum baligh.

    4) Saya yakin kebanyakan atau kesemua mereka yang terlibat dalam merempit sudah terlibat dalam dosa-dosa 'sex' saperti 'melancap pelir', meliwat secara suka sama suka', melihat filem xxx dll.

    Yang suka merempit, terbukti NAFSU BUAS menguasai mereka. Ibu Bapa gagal mentarbiyahkan mereka dan saya yakin mereka juga ada masaalah dengan anak2 mereka. Maka dibiarkan anak2 mereka membuat 'kacau' diluar rumah asalkan tidak 'bikin kacau' dalam rumah.

    Ibu Bapak pun sudah kelihatan 'selfish'.

    5) PDRM secara prinsip menjaga keamanan negara. Tindakan PDRM terhadap penjenayah atau 'suspek' yg melakukan jenayah, perlu ditangani sebagai orang dewasa. Mati atau cedera yang terkena keatas penjenayah atau suspek, itu adalah sebahagian dari realiti usaha 'membenteras jenayah'demi menjga keamanan negara.

    PDRM menggunakan senjata pistol perlu ikut SOP. Selagi anggota PDRM ikuti SOP yang ditetapkan, walupun tindakan PDRM membawa maut ianya tetap sah dari sudut perundangan negara atau pun AGAMA ISLAM.

    Umur seseorang penjenayah yang ditangkap hanya diguna pakai dalam mahkamah apabila mahkamah diperlukan untuk menjatuhkan hukuman jenayah yang dilakukan 'remaja' itu.

    6) Akhir kata perbuatan remaja bwah 18 tahun yang kelihatan sebagai 'jenayah' harus ditangani PDRM sebagai orang dewasa.

    Berani Buat Berani Tanggung. Remaja 18 tahun kebawah lakukan jenayah orang dewasa, tidak boleh dilayan sebagai remaja bahkan sebagai penjenayah dewasa oleh PDRM.

    HIDUP PDRM !!

    MATI PENJENAYAH !!

    MAMPUSLAH MAT REMPIT !!

    BINASALAH PENGKHIANAT NEGARA !!


    OTISA1766

    ReplyDelete
  20. DARI BLOG KICKDEFELLA----->>>>>>>

    Seorang yang rajin bekerja akan lebih mudah terdedah kepada melakukan kesilapan berbanding dengan orang yang tidak melakukan kerja.

    Insiden ini hendaklah menjadi penanda aras buat pihak berkuasa untuk memastikan kesilapan dalam melakukan tugas dapat dikurangkan tetapi bukan dengan kaedah yang merendahkan moral penjalan tugas.

    Anda boleh bersama saya dengan menghulurkan sumbangan anda ke,

    JENAIN BIN SUBI, MAYBANK 162106273888

    ReplyDelete
  21. Kononnya Polis (Balai Wangsa Maju) tak faham bahasa surat dan tersirat. Telus konon...malam sikit Bro! Banyakkan membaca buku atau atikal bahasa sindiran dan fahamkan maksudnya. Zaman sekarang ibu bapa mana faham bahasa baik-baik.
    Dahulu orang tua bila tengok anaknya panjat pokok, tentu suruh panjat tinggi lagi. Si anak faham dan terus turun dari pokok tu.
    Polis (Balai Wangsa Maju) faham tak?

    ReplyDelete
  22. Anon OTISA1766.
    Biar aku tambah sikit, Mat Rempit hampir 100% dari keturunan Melayu. Jadi kesimpulannya ibu bapa dari golongan itulah yang gagal melaksanakan tanggungjawab sebagai ibu bapa. Orang yang gagal selalu akan menyalahkan orang lain bila musibah berlaku pada keluarganya. Apa akan jadi dengan bangsa Melayu 10 atau 20 tahun akan datang. Sama-sama fikirlah.

    ReplyDelete
  23. Jangan tau buat anak aja tapi tau jaga anak. HIDUP MAT REMPIT!! ANDA ADALAH WIRA-WIRA MELAYU YANG TIDAK BERHARGA.

    ReplyDelete

PETA PELAYAR