FOLLOWERS

Saturday 15 May 2010

PRK SIBU : AKHIRNYA SOKONG JUGA ! MANA MIDDLE MALAYSIA?

( Tanda Middle Malaysia )


Penghuni Gua : PR menentang habis-habisan 1Malaysia yang mana kata mereka dari dan pengaruh Israel. Cuba tengok lelaki sebelah kanan sekali ( Calun DAP Sibu ). Angkat juga tangan dan menunjukkan tanda 1Malaysia. Sokong juga akhirnya. Tak ada pendirian langsung. Mengapa beliau tidak tunjuk tanda Middle Malaysia? Buat muka sardin aje! Macam muka sardin bosnya Lim Kit Siaang dan DSAI! Sardin setiap masa!!!!

2. Sebenarnya PR dan DAP ini hipokrit dan tiada idea. Ideanya hanya membangkang aje. Cadangan dan buah fikiran sendiri tak ada. Akhirnya dengan muka tak malu , mendokong apa yang PM laksanakan.

3. Kita nak ke pemimpin dan parti begini yang bercabang lidahnya dan tiada pendirian? Fikirkan. Middle Malaysia pun entah kemana dah sekarang. Senyap sunyi. Middle Malaysia hanya slogan untuk penyedap telinga. Mereka yang peka badak aje yang mendokongnya. Macam setengah-setengah tu........................

7 comments:

  1. Kalau middle Malaysia... kena la tunjuk jari yang tengah kan? huhuhu

    ReplyDelete
  2. miak bujat

    cadangan anda dah diambil tindakan. lupa tadinya.tq

    ReplyDelete
  3. Satu Malaysia tidak bermakna Malaysia dijadikan republik dan islam bukan agama rasmi. Satu Malaysia bermakna menerima hakikat adanya perbezaan disegi hak antara kaum. Adil itu tidak bermakna mengambil hak orang lain. Perlembagaankan sudah menjelaskan banyak perkara dasar. Tapi ada yang sengaja buat tak faham.

    ReplyDelete
  4. Sebagai orang semenanjung, saya terima hakikat bahawa di Sabah dan Sarawak,, saya tertakluk kepada undang-undang immigresen negeri tersebut (macam orang asing). Saya juga akur bahawa, walaupun saya orang melayu, tak boleh milik tanah diKelantan (kalau silap betulkan) sebab bukan orang Kelantan. Inilah pada saya adil, akur pada apa yang bukan hak kita. Walaupun PAS untul semua, tanah diKelantan bukan untuk semua seperti diSelangor. Kenapa ya?

    ReplyDelete
  5. boleh orang melayu dapat tanah di kn, tetapi tanah dah habis di kekau pemimpin dan penyokong pas. kerana allah kata mereka

    ReplyDelete
  6. Kah kah kah,
    apa nak dikata!
    Mahyudin dan Zaid Hamidi,
    kami tak boleh bertenang,
    Kami tak boleh sabar,
    Kalau tidak UMNO lingkup,
    Setahun penuh dgn masalah,
    Asyik kena ejekan aja,
    Jemu dah kami orang bawahan,
    Asyik kena perli,
    Budak sekolah pun tahu,
    Anak-anak balik perli,
    Sokong Yahudi ke abah?.
    Mana, siapa cakap?
    APCo tu tak Yahudi ke abah?.
    Buat-buat bodoh,
    Hujan tidak, panas pun tidak,
    Judi pulak,
    Tak terjawab, kena atas muka!
    Nak gi tahlil pun segan,
    Tok imam asyik tanya duit judi,
    Malam ini kena lagi,
    kalah piala Thomas,
    Pemain terhalang,
    tak nampak bulu tangkis.
    Tolonglah!
    Mahyuddin,
    Tolonglah!
    Zaid Hamidi......

    ReplyDelete

PETA PELAYAR