FOLLOWERS

Tuesday 18 May 2010

HALAL HARAM , HARAM HALAL , !!! ENTAH !!!






Perkembangan Dewan Himpunan Penyokong PAS yang akan menjadi sayap parti itu tidak lama lagi akan diteliti terlebih dahulu sebelum ahli-ahlinya diberikan keanggotaan penuh.

"Kita baru bermula dengan apa yang ada pada hari ini. Kita akan tengok keperluan kita pada masa akan depan dan parti akan memikirkan tentang apa yang berlaku pada masa depan . Berita lanjut : KLIK

Penghuni Gua : Dulu haram sekarang halal.

2. Dulunya jangankan orang bukan islam nak bertanding sebagai calon PAS yang di haramkan tetapi calun wanita islam pun diharamkan bertanding dalam PAS. Selepas melihat PAS berpeluang cerah memerintah Kelantan pada tahun 1990, maka dibenarkan seorang calon wanitanya bertanding di Parlimen Kota Bharu melawan YB Tengku Ahmad Rithaudeen. Ia ekoran dari fatwa TGNA yang mengatakan walaupun suara wanita aurat ( sebab yang sama diharamkan wanita bertanding ) tetapi disebabkan darurat maka halal untuk wanita bertanding. Senangnya fatwa TGNA dan PAS.

3. Kini calun bukan islam pun boleh bertanding sebagai calun PAS . Dulu kerana BN bersekuta dengan MCA dan MIC maka dikafirkannya UMNO ( salah satu sebab dikafirkan ). Sekarang PAS menjilat ludah mereka semula dengan membenarkan calun bukan islam bertanding sebagai calun PAS walaupun bukan ahli ( macam-macam nama di beri, seperti ahli bersekutu lah dan sebagainya bagi menghalalkan perbuatan mereka ).

4. Semuanya kerana kepentingan politik maka agama pun dilacurkan oleh PAS. Dulu atas nama islam juga perkara ini haram. Dan sekarang pun , atas nama islam juga perkara itu juga halal.

5. Inikah Parti yang boleh diharap untuk menjaga islam? Maaflah!!!!!!!!!!!!!!!

Nota : Orang Kelantan cakap " 4 kali sebentor berubah. kluk klek ".

22 comments:

  1. Orang kapiaq masuk PAS guarantee masuk Syurga... Hai, LKS, Karpal dah tua2 baru nak ingat neraka syurga..Short-cut to HEAVEN...

    Bota

    ReplyDelete
  2. aku lbh percaya PAS dari umno dalam menjaga ISLAM..soal halal dan haram itu tidak timbul langsung kerana yg menjadi lbh penting adalah menjatuhkan umno/bn utk menyelamatkan maruah islam..

    apakah umno menjaga islam dgn sebenar2nya???? tolong jawab?

    imej islam malaysia bertambah buruk dgn kelakuan umno...

    Pas lbh baik berkawan dgn DAP, dari UMNO yg berkawan dgn YAHUDI....

    ReplyDelete
  3. Pada Anonymous 18/5/2010 09:22 UMNOlah yang telah memartabatkan Islam di Malaysia ini ... PAS tidak pernah walau sedikit pun

    ReplyDelete
  4. UMNO lah yg menjadi penyebab melayu berbalah tak habis2 hingga ke hari ini....nak bukti?

    ReplyDelete
  5. Mana bukti Umno pecah belah Melayu....keluarkan bukti yang paling sahih lah anon 10:03. Jangan tahu tuduh tak tentu pasal?????aku tunggu kau punya bukti!!!!

    ReplyDelete
  6. Kalau setakat kau tahu daripada nuar al juburi bukti tu tak boleh terima..sebab dia kaki liwat dan munafiqun...bukti mesti jelas...Kalau setakat ularmak spin macam nicol ajis pun tak boleh pakai, nanti keluar pulak fatwa songsang...

    ReplyDelete
  7. Eh bukan Anuar Al Juburi ke yang rapat dengan Israel. PAS kerjasama ngan Al-Juburi sama dengan kerjasama ngan Israel. PAS For All = Israel For All. PASRAEL sedapkan bunyinya. Aku rasa pengikut PAS ni benar-benar dah sesat, syirik, kufur sebab Haron Din dah cakap kalau sokong kalimah Allah digunakan oleh kafir maka akan jatuh kufur, Tapi Khalis Samad, Nizar dan lain-lain dalam PAS masih benarkan Kafir guna kalimah Allah. Siap buat ceramah dalam gereja lagi. Lawak tol. Kufur sungguh orang-orang PAS termasuk TGNA. Ahaks.

    ReplyDelete
  8. Anon 10.03,

    Ko ni belah mana ni? Kejap BN kejap PAS. Cari makan ke?

    ReplyDelete
  9. PAS = REVERSE OSMOSIS selalu terbalikkan fakta. Kata dulang paku serpih kata orang dia yang lebih
    PAS = PELIWAT NO 1
    PAS = tak main bontot tapi ikut bontot
    PAS = Kawan tak terhad dengan bukan Islam sajaka, waima dengan syaitan pun dia boleh kawan kerana DARAHURAT
    Anon 9:22, Imej Islam buruk dimata dunia kerana UMNO atau PAS? UMNO atau PAS yang bersekongkol dengan Yahudi? Buat perbandingan antara APCO dan NED.

    Bila syaitan bertopengkan agama inilah jadinya. Syaitan tunduk kepada bapak setan

    PAS = BUKAN HARAM BUKAN HALAL TAPI HARAMJADAH

    ReplyDelete
  10. Cuba gigitercabut senaraikan apa yang UMNO martabatkan Islam... cuba senaraikan kalau xde dua satu pun xmengapa..

    ReplyDelete
  11. UMNO lah penyebab Melayu menjadi pecahbelah skrg..aku akan buktikan pd satu kes sahaja iaitu:

    Perpecahan besar Melayu mula terjadi apabila Mahathir memftnah Anwar pd tahun 1998 kerana takut anwar akan merampas kuasa mahathir..lalu terjadilah fitnah memfitnah kedua2 belah pihak dgn campurtgn byk pihak...kenapa aku kata demikian..?

    sebelum 1998 adakah berlaku perpechan serius dikalanagan melayu? ada tu ada tp terpencil...
    sebelum kes anwar pd tahun 1998 hingga kini, org melayu tak kenal pun PAS (PAS waktu itu digelar parti org kg jer)

    dan sudah tentu anwar akan menyrngbalas dgn membuka seluas2 pekung umno/bn kerana umno/bn telah memalukan dan memfitnah dia sedahsyat2nya...salah siapa?

    ini fakta bukan aku nak sokong mana2 pihak...dan akibat dr tuduhan anwar meliwat itu maka lahirlah PKR, PAS yg kuat...sebab org melayu seolah2 hilang arah dan mulai benci pd uumno hingga kini mulai menyokong PAS dan PKR...sedangkan sblm ni PKR tiada...

    jadi siapa yg salah? melayukah atau umno....
    klau tiada lah kes anwar dulu, aku yakin melayu terus dominan dan PAS tidak dikenali spt hari ini...

    dan setiap parti politik baik umno/bn mahupun pembangkang sudah pasti ingin merebut keuntungan dr kes Nuar....


    siapa yg salah?

    dan apa kesudahan kes Nuar..sampai kini makin membarah dan bernanah di hati melayu....akhrnya melayu berpecah...siapa salah?

    ReplyDelete
  12. kah kah kah!
    Penghuni Gua, guna kepala otak kalau nak menulis, malu pada biawak yang jelirkan lidahnya, dan berkata otak kau sama sepeti otak akau.
    kah kah kah!
    kau kata :"tetapi calun wanita islam pun diharamkan bertanding dalam PAS. Selepas melihat PAS berpeluang cerah memerintah Kelantan pada tahun 1990, maka dibenarkan seorang calon wanitanya bertanding di Parlimen Kota Bharu melawan YB Tengku Ahmad Rithaudeen".
    Aku kata :"kalau kau guna otak, kau akan dapati calon wanita Pas, bukan bermula dizaman TGNA diKelantan.
    "tolong kaji orang bernama khatijah sidek, beliau adalah wakil rakyat wanita pertama, memenangi parlimen Dungun terengganu, belaiu bertanding atas tiket PAS".
    kau kata :"Ia ekoran dari fatwa TGNA yang mengatakan walaupun suara wanita aurat ( sebab yang sama diharamkan wanita bertanding ) tetapi disebabkan darurat maka halal untuk wanita bertanding. Senangnya fatwa TGNA dan PAS.
    Aku jawab :"Siapa pula yang keluarkan fatwa suara wanita aurat, tiada ulamak muktabar mengeluarkan fatwa tersebut. Kau ingat ulama PAS kaki ampu seperti Ulardalamsemak UMNO/APCO/YAHUDI yang menikus bila pemimpin mereka halalkan judi. Kalau kau buat kajian, TGNA merupakan seorang ulamak mesra wanita demi kepentingan agama", bukan macam geng kau, guna C4 bagi hancur wanita Manggolia"..

    ReplyDelete
  13. kah kah kah!
    Kau mengarut :"Semuanya kerana kepentingan politik maka agama pun dilacurkan oleh PAS".
    Aku jawab dlm pening :"agama pun dilacurkan oleh PAS?. kau meracau lagi, deman panas ke?. Beginilah brother, kau senaraikan pengkhianatan PAS terhadap Islam, dan aku pula akan senaraikan pengkianatan UMNO terhadap Islam, itu pun kalau kau berani, guano nak ke? Kawe ada dua batu, takut demo ada sa jah!.
    Demo kata :"Dulu atas nama islam juga perkara ini haram. Dan sekarang pun , atas nama islam juga perkara itu juga halal".
    kawe royat :" betul tu, semuanya atas nama Islam, mana demo kata pas lacurkan agama?.
    Demo pening dah, kawe royat make sebutir pil kuda tu, demo telan 10 butir, jadi ngarut lah demo".

    ReplyDelete
  14. hehehe...
    orang kampung...
    Umno bukan takat pecah belahkan orang Melayu...
    halau orang Melayu pun ada...
    lagi teruk...
    bunuh orang Melayu pun ada...

    ReplyDelete
  15. woi jawab la blogger bahalol!
    jawab la statement kacik pil kuda tu!
    jgn tau nak condemn jer woi!
    ada telor jawab la!
    gampang punya melayu!

    ReplyDelete
  16. tak der la miker tu berani jawab yoeb...
    dok sebok2 kat Pas...
    hok Umno pegang kuasa tak mau tanya...
    habih modal...
    Umno buat masjid...
    Umno bagi elaun guru agama...
    Umno buat musabaqah...
    simplistik punya otak Umno...
    hok bunuh Ulama melayu sapa?
    hok tarik geran Sekolah Agama Rakyat sapa?
    hok panggil Imam2 1Malaysia kat Putrajaya lepas tu saji dengan pop yeh2 sapa?
    hok bagi lesen judi sapa?
    hok bagi lesen arak sapa?
    lagi sadis...
    sapa yang rasmi kilang arak sapa?

    ReplyDelete
  17. wakaka...
    meh aku tambah...
    yang buat Islam Hadhari sapa?
    yang kata politik suku,agama suku sapa?
    wakaka...

    ReplyDelete
  18. Hebat sangat ke Parti Nik Aziz ni? Sebelum dia jadi Mursyidul AM memang hebat. Bila dia duduk je macam keling naik basikal, turun bukit pun dia kayuh. Itu yg tersodok komisen balak,terlanggar pakej haji. NA kayuh lagi laju sampai singgung kalimah Allah,terpijak hukum hudud. Dia kayuh lagi,eksiden pulak dgn PMBK sampai keluarga tunggang langgang. Last sekali jatuh cinta dgn abang DAP. Ingat2kan dapat kasih sayang rupa2nya kena buli gila kuyup.

    Sebelun NA takde apa laporan pasal rasuah. Bila dia masuk je mcm hal timbul. Parti NA dalam dilema. Imej islam menjadi parah. Ulamak dalam parti pun benci kt dia. Buat kata Haron Din dah jadi kufur. Itulah tanda ulamak jahat. Itu baru kayuh basikal,kalau Yamaha RX rempit kuyup jawabnya. Bukan saja polis,kereta kebal pun dilanggarnya. Mana ada ulama yg dapat bermacam2 gelaran buruk seperti dia. Masyarakat dah tak hormat. Itu tanda Allah yg menghina dia diatas segala kebiadaban hukum yg diputar belit. Ulamak pondok di Kelantan sendiri kata dia wahabbi.

    Makan kek nak yg mahal dan free. Gi haji nak pakej VVIP sampai RM65,000 dan free. mana ada wali macamtu. Buat tabung ala khairat kematian nak tolong rakyat konon. Mayat dah reput duit tak dapat lagi. Amanah ke macamtu. Berjanji kalau mungkir apa jadinya? Wali macmtu ke? Sedih tengok parti nik ajis.

    ReplyDelete
  19. Taming sari
    Umno hebat kat mana?
    kat jentera parti kah?
    atau kat machinery gomen?
    kalau machinery gomen baik tok sah...
    tu bacul namanya...

    ReplyDelete
  20. Tamng sari...

    UMNO kuat tang rasuah lah...umno tidak ada kekuatan...umpama dedalu yg menumpang dan dikuatkan olh media pengampu dan agensi kerajaan jer..tanpa semua itu, dlm masa sehari dua lingkup lah umno....betul!!!

    ReplyDelete
  21. e'eleh..
    taming sari!lu nabi yg keberapa ni?
    tba plak mcm dapat wahyu jadi perutusan Allah kt muka bumi ni?hebat sgt ke lu?
    suka hati mak bapak lu jer nak jatuh hukum kt org!
    mak bapak lu x ajar ke?atau mmg keturunan lu mmg gampang mcm lu?
    mana lu tau Allah menghina dia atas segala hukum yg diputarbelitkan?
    dasar keturunan anjing UMNO APCO!

    ReplyDelete
  22. woi..klu sape yg ckp UMNO penyebab malayu pecah belah bohola lu bro..korang bute ke..skang ni PAS dah jadi mcm kapir je bro..

    dulu aku dngr PAS ni tegakkan islam..manenye...mcm janji taik je..

    wei,sape ckp baik bekawan dngn DAP tu bodohla..x kan la korang bute ape yg dieorang
    buat kat p.pinag..parti gampang cam tu baik matila wo..

    lg1,sapeyg jumpe LIM GUAN ENGPIG..ckp samedie pegi mampos la hanjing haram ..haa4.....klu die mampos wa hapy bro...

    kpd orng melayu yg sokong DAP Bla la cpt sblm telambat...klu aku baik mati dr sokong hanjing tu....aku harap org melayu sdrla ,jgn nak slhkan
    org lain...mati DAP..hidup MELAYU..

    ReplyDelete

PETA PELAYAR