FOLLOWERS

Friday 21 May 2010

KICKDEFELLA : AHLI PAS KENA TIPU DAN TERUS DITIPU OLEH PAS !





Apa komen Sheih bila Setiausaha Agung PAS kata Sheih askar upahan, seorang lelaki yang tiada integriti? Tanya wartawan yang hadir di dalam sidang media oleh Mustafa Ali bagi menafikan pembabitan PAS dalam Operasi Gerak Saraf 4 Juta, di Pejabat Agung PAS.

“Suruh CheGu Pa ambik nombor dulu, saya pun boleh cakap, Pimpinan PAS yang saya kenali selalu cakap CheGu Pa spy UMNO, tetapi itu tidak penting bagi saya, saya nak minta CheGu Pa ambik nombor dan tunggu giliran untuk CheGu jawab bila isu yang berkaitan untuk CheGu Pa….”

Malangnya, dalam saya belum bersedia untuk menulis berhubung Mustafa Ali, Setiausaha Agung PAS di dalam blog ini, pagi-pagi saya menerima sms meminta saya pergi ke satu blog yang kuat membelasah saya sebelum ini. Katanya ada cerita pasal Kohilal.

a. Selepas menerima aduan ahli koperasi berhubung skim pelaburan berjuta Ringgit yang diperkenalkan Pas antara 1996 dan 1999; Koperasi Al-Hilal Berhad atau KOHILAL yang ditubuhkan oleh Pas, disiasat oleh Jabatan Pembangunan Koperasi (JPK) dan Suruhanjaya Sekuriti (SC) atas dakwaan berlakunya penyelewengan pengurusan yang bermula sejak 2001.

b. MOHD KUSRIN bin RAHMAD menganggotai Lembaga Pengarah baru pada JUN 02.

c. Lembaga Pengarah menyedari ramai ahli KOHILAL tidak berpuas hati dengan pengurusan skim-skim pelaburan tetapi tiada apa yang boleh dibuat oleh ahli yang tertipu. Mereka hanya melolong bahawa pihak pengurusan melakukan penyelewengan. Perkara ini telah dibangkitkan dalam mesyuarat Koperasi serta persidangan parti Pas.

e. Yang menjadi kebinggungan sekarang ialah jika ahli Kohilal boleh mendapatkan kembali pelaburan mereka sebanyak RM39.80 juta. Pengarah Kohilal KURSIN bin RAHMAD berkata ianya tidak mungkin berlaku kerana wang tersebut telah ghaib dalam beberapa skim pelaburan yang tidak menguntungkan. Wang RM39.80 juta telah lesap macam jin masuk ke dalam botol.

f. MD. SHUKUR bin ABD AZIZ berkata skim-skim tersebut dikendalikan anak syarikat yang bernama KOHILAL Holdings SDN. BHD. (KHSB) di antara 1996 dan 1999 yang kini telah pun gulung tikar.

KHSB ini pernah mempelawa ahli-ahlinya melabur melalui KOHILAL. Ini adalah penyelewengan besar. Md Shukur menuduh Ahli Lembaga Pengarah lama melakukan kesalahan menipu apabila mereka mengarahkan dana tersebut dipindahkan ke akaun anak syarikat KHSB untuk mengendalikan skim-skim tersebut.

g. SHUKUR bin ABD. AZIZ menjelaskan bahawa jumlah pelaburan membabitkan sejumlah RM 46.5 juta. Daripada jumlah tersebut, RM 8.9 juta dilaburkan dalam projek ladang burung unta, RM 8.9 juta digunakan untuk membeli saham penerbangan MALAYSIA (MAS) manakala RM 9 juta dan RM 16.2 juta lagi masing-masing dilaburkan dalam sektor pertanian di INDONESIA dan Perdana Teknologi Venture. RM43.2 Juta semuanya.

Hanya orang dunggu akan melabur RM8.9 juta dalam projek burung unta. Inilah dunggunya menjadi ahli Pas, asyik dengan unta sahaja. Di sini juga nampak betapa munafik Pas – membeli saham MAS sebanyak RM8.9 juta. Dulu Pas pernah menuduh MAS ”haram” sebab MAS hidang minuman arak dalam penerbangan.

Bakinya RM3.3 juta dilaburkan dalam 24 anak syarikat KHSB, termasuk UMMAH Asset Management yang kini disiasat Suruhanjaya Sekuriti atas kesalahan mengumpul dana daripada ahli Kohilal tanpa sebarang lesen rasmi.

h. Pada mulanya Kohilal telah membyar dividen 10% – 15% kepada ahli pada setiap bulan. Selepas 1997 bayaran dividen lesap macam asap. Para ahli mula menuntut keuntungan pelaburan dan ingin mengetahui perkembangan pelaburan mereka. Mereka juga mempertikaikan proses membuat keputusan berhubung pelaburan tersebut. Sehingga kini, Ahli Lembaga Pengarah baru tidak mengetahui proses pelaburan yang dijalankan samada kajian dibuat mengenai daya untung projek-projek pelaburan KHSB. Semua dokumen mengenai pelaburan dana juga tidak ditemui. Inilah antara cara Pas menipu ahli Kohilal.

i. Satu sumber KOHILAL mendedahkan bahawa tiada sebarang kajian dibuat kerana KHSB (anak syarikat) juga diuruskan oleh orang yang sama, yang menganggotai Lembaga Pengarah KOHILAL. Ahli-ahlinya marah dan menganggap pihak pengurusan dan Lembaga Pengarah mengabaikan etika bisnes. Mereka menuduh Lembaga Pengarah bertindak tanpa pedulikan bahawa ahli Kohilal telah menghabiskan wang simpanan hari tua untuk melabur dalam skim palsu KOHILAL. Akhir sekali semua di tipu oleh Pas.

Itu adalah diantara highlights bahagian pertama skandal Koperasi berhubung kait dengan PAS. Untuk membaca dengan lebih lanjut, sila ke sini.

Nampaknya nama CheGu Pa dah dipanggil untuk menjawab atas kapasitinya sebagai Setiausaha Agung Partai Islam SeMalaysia.

Penghuni Gua : PG tak hairan dengan PAS dan pemimpin PAS ini. Dari dulu lagi menipu ahli dan penyokongnya.


2. Lihat aje duit Baitulmal yang berpuloh juta telah dilesapkan oleh Penasihat Undang-undang PAS pada tahun sekitar 1980an dulu. Ayah PG juga terkena dengan penipuan ini dan Ayah PG sedih dengan begitu ramai ahli PAS terutama di Pahang yang dilihatnya sendiri berhabis berpuloh ribu ringgit menyimpan di dalam tabung ini . Mereka ditipu PAS kononya haram menyimpan wang dalam Tabnug Haji atas dasar pelaburannya yang tidak halal dan meragukan. Cuba tanya pemimpin PAS Malaysia , kenal ke pemimpinnnya yang bernama Shuhaimi Said.? PAS amat kenal. Cuma pura-pura buat tak kenal aje sekarang.

3. Rupanya PAS melabur juga ditempat / syarikat yang dikatakan haram!!! Opss lupa , mana haram. Apa yang PAS buat atau labur semuanya halal. Mereka ahli syurga katakan!

4. PG daa\h lama kenal dan masak dengan wajah PAS ini. Bab duit ni, mereka pun lambat lepa...................licin juga dibuatnya. Kerana Allah!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

5. Lepas ini PAS dan pemimpinnya dengan senang menjawab pada ahlinya : " Tak tahu, saya tak terlibat, halalkan lah, takdir Allah dan kada serta kadar Allah. Kesian ahli PAS kerana terus di tipu. Itupun masih belum sedar......................

15 comments:

  1. puak pukimak pas ni biar dia kena dengan puak dajal baru dia akan sedar

    ReplyDelete
  2. e'eleh..
    kutuk2 belakang ape barang melayu!
    woi blogger "Aku,Pasbuih & Siamang" yg gampang!
    bg contact lu kite berdepan!
    kalau keturunan lu ada tel0r la!
    kalau keturunan lu spesis suka menyalak belakang mcm anjing x payah la

    ReplyDelete
  3. goyang.....
    oi PG bagi la ayat power ckit!
    blh tambah saham
    baru la MASYUKKKKKKKKKKKKKKKK

    ReplyDelete
  4. banyaknya anak2 babi cina yg nak bela PAS.

    ReplyDelete
  5. Satu,satu musibah pas itu tanda nya allah telah membalas segala perbuatan pas pada orang islam dinegara ini muking lepas ni musibah yg lebeh berat allah akan turunkan selagi puak puak ini tidak bertaubat sesama islam di pandang musuh tapi sikafir laknat dipandang sahabat islam adalah saudara tapi pas anggap islam bukan saudara pas habis pas islam dari langgit mana atau dari kera-jaan langit.

    ReplyDelete
  6. kah kah kah!
    malasnya selepas pekena sebiji ..... nak copy , paste saja .....
    1- "Barry Wain yakin 100 peratus dengan ketepatan fakta dalam bukunya Malaysian Maverick: Mahathir in Turbulent Times yang merekodkan kepincangan pentadbiran mantan perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad.
    Wain berkata, semua maklumat tersebut, termasuk dakwaan penyelewengan berjumlah RM100 bilion oleh Dr Mahathir itu disokong oleh bukti".
    2-"Antaranya adalah kerugian melalui Perwaja Steel, yang didakwa Dr Mahathir “hanya RM1 hingga RM2 bilion,” bukannya antara RM15 hingga RM20 bilion seperti ditulis oleh Wain".
    3-"Dr Mahathir juga sebelum ini menafikan dakwaan Wain bahawa bangunan ibu pejabat Umno di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) dibina dengan dana awam".
    "kejap aku nak terberak, mesti niat bila nak terberak, "sengaja aku niat berak kerana semua ahli UMNO perompak harta rakyat .....".
    kah kah kah!

    ReplyDelete
  7. kah kah kah!
    "leeeeeega, brother siapa nak percaya dgn pak sheikh tu, isu apa pun orang tak layan, dia tu sama dgn aku, dia asyik pening kerana botol, aku pening kerana butir merah, sama-sama pening walaupun barang tak serupa".
    Kah kah kah!
    "kalau kata pak sheikh tu jadi hujah, yang makan todi kat Penang pun boleh dijadikan hujah".
    Kah kah kah !
    Tak percaya! tanya brother hisyam tukartiub".
    kah kah kah!

    ReplyDelete
  8. semuga Tun dterus dirahmati Allah s.w.t didlm kepimpinannya M'sia menjadi negara yg paling maju sekali dlm dunia Islam.kalaupun rugi 100j hasilnya amat berbaloi sehingga org M'sia kini menjadi semakin tamak selepas keluarnya Dajal dari tahanan tembok batu setelah diyakini main bontot.
    -amat rugilah anda utk mempercayai B.Wain yg menjadi agen Yahudi.

    ReplyDelete
  9. Biarkan ahli-ahli PAS (Parti Anak Syaitan) tengelam dengan labu-labunya. ha!ha! ha!ha! ha!ha! ha!ha! ha!ha! ha!ha!

    ReplyDelete
  10. mata pengikut pas ni dah buta semuanya

    ReplyDelete
  11. SLM BRO..PARTAI PISS PUSS AKHIRNYE 'TERSEMBAM' KE LUBANG HA..HA..HARAMLALLL JUGAK! HUHUHU

    ReplyDelete
  12. PG, apa yang hairannya, puak-puak PAS ini msaih tidak serik-serik kena tipu.....

    Menceritakan bab pelaburan saham ini, para peneroka Felda seluruh Pahang telah tertipu dengan penipuan pemimpin PAS yang telah memujuk supaya melabur dalam saham hari tua sekitar tahun 90an ke 2000, mengikut maklumat lebih kurang RM6.4 juta wang orang-orang kampung lesap begitu saja kerana janji pulangan dividen 300 % dalam tempoh 90 hari.... Kawan berani mengatakan ini kerja pemimpin-pemimpin PAS kerana semasa kempen menarik pelabur di buat di Markas PAS di Felda Keratong..... ramai para peneroka yang bodoh sanggup mengeluarkan wang tabunh haji, ASB, gadai ladang sawit semata-mata hendak melabur untuk mendapat keuntungan berganda dalam tempoh 90 hari.... akhirnya, dividen tak dapat, pelaburan pun lesap, ada yang jatuh sakit, meninggal dan ada yang sasau akibat kerugian....

    Kalau ada puak-puak PAS nak menafikan, silakan, kawan ada simpan bukti dari orang yang telah melabur lebih RM20 ribu..... inilah penipuan PAS, tetapi entah macam mana mereka masih boleh menerima alasan pihak penganjur saham hanya dengan ungkapan, 'kita semua kena redha, itu bukan rekeki kita'......inilah kebodohan yang kawan tidak boleh terima...

    ReplyDelete
  13. Barry Wain tulis buku tu lepas mabuk minum wain? Media di barat tu dikuasai dan dimanipulasikan Yahudi. Jadi jangan fikir ini satu lagi cara Yahudi nak jatuhkan maruah pemimpin Islam yang lantang bersuara menegur kejahatan Yahudi.

    Other questions

    ReplyDelete
  14. apa agenda wain ikhlas? Siap-siap yang menyokong wain, fikirkanlah apa niat sebenarnya. apakah dia berbeza berbanding Alfonso diAlburque, Ferdinand Magellan, Vasco Da Gama? Masa itu, Kesultanan Melaka kaya raya dan gilang gemilang. Tak percaya, bacalah apa kata Tom Pires tentang orang Melaka. Orang Amerika pernah minta Sultan Sulu supaya ikut Amerika kerana Amerika kaya dan sebagainya, Sultan Sulu jawab,kalau Amerika kaya, apahal datang ke Sulu?

    ReplyDelete
  15. PAS tak tipu org, tapi UMNO memang tipu org!!

    ReplyDelete

PETA PELAYAR