FOLLOWERS

Friday 14 May 2010

MP PKR KELUAR PARTI : BALA' DATANG LAGI MENIMPA DSAI DAN PKR / PR !





Ahli parlimen Wangsa Maju, Wee Cho Keong hari ini mengumum keluar dari PKR dan menjadi ahli Bebas.

Dalam sidang media yang diadakan secara tergesa-gesa di pusat khidmatnya di Wangsa Maju, Kuala Lumpur, Wee berkata tindakannya itu berkuat-kuasa hari ini. Berita lanjut : KLIK

Penghuni Gua : Bala datang sileh berganti kepada DSAI dan partinya. Masih kita belum sedar? Bukan le BN tu sempurna, tetapi PG boleh bergantung harap dengannya.

2. PKR atau PR? Nak daftar sebagai pakatan sah pun haru biru dan tiada kesepakatan serta hala tujuan. Nak mentadbir negara dalam keadaan PKR atau PR sebegini? PKR atau PR ini konsepnya cincai sahaja. Menang PRU dan memerintah negara , barulah mereka fikir bagaimana nak mentadbir.

3. Boleh kita harapkan pemimpin dan parti serta pakatan rapuh sebegini? Fikirkan pengundi muda.

4. Pelan 16 sep DSAI makan tuan. Itulah hikmah yang Allah nak tunjukkan . Itu pun kalau kita semua mahu berfikir secara bebas. PG percaya , Allah takkan benarkan peliwat untuk menjadi pemimpin negara. Jahanam negara ini. Inilah natijah dan petunjuknya. Itu kepercayaan PG.

17 comments:

  1. betul pg saya sokong,, saya dr dulu lagi menyokong bn dengan pedoman atau pun dgn fikiran yg kita ni dah merdeka 50 tahun bawah bn belum pernah terjadi yg kita tak blh keluar mlm mkn bergaul siang atau malam,, tapi saya sedih banyak kawan kawan saya yg masih memuja serta mempercayai 2 parti melayu pas pkr ni blh mengubah atau memberi lebih baik apa yg bn boleh beri moga moga terbuka la hati meraka melihat apa yg dah bn buat pd negara kita ni

    ReplyDelete
  2. kenapa pulak heboh keluar parti? tak de benda apa pun..cuma wee cho keong ni memang suka keluar masuk parti..dulu kelar DAP kemuadian masuk PKR kemudia keluar lagi jd bebas..biarkan dia, cuma dia telah berlaku khianat pd pengundi dan parti yg dia wakili...kenapa dulu masa nak bertading pilihan raya dia terus jd bebas saja,jgn jd calon parti (PKR) kemudia dah menang, keluar pulak..bukankah itu tiada moral tu...

    namun gitu, percaya lah bhw PKR selepas ni akan lbh berhati2 lg dlm memilih calon yg lbh berwibawa..biasalah parti baru byk halangan dan dugaan..tanpa PKR dan Pakatan Rakyat, maka hidup rakyat akan terus dicekik umno/bn....kerana Pakatan Rakyat lah adanya 1 Malaysia.....ada faham ka?

    ReplyDelete
  3. Ni mesti sabit sembahyang hajat tak renti2 puak PAS.

    Satu demi satu Allah memberi kesedaran kepada mereka yang telah sesat jalan..

    Teruskan usaha murni PAS..

    Siapa pulak akan lompat nih?

    Bota

    ReplyDelete
  4. Asslaamu 'alaikum sdra PG & sdra2 Muslim yg melayari blog ini,

    1 Di dlm segala hal, tolok ukur [standard] bagi umat lslam adalah apa yg Allah redha, berupa printah2-Nya], & apa yg Dia tidak redha [larangan2-Nya].

    2 Termasuk di dlm hal kepimpinan; ada pemimpin yg Allah izin, tetapi Dia TIDAK REDHA, & ada pemimpin yang Dia izin dan Dia REDHA. Kedua-duanya ini boleh drp drp Muslim & non-Muslim.

    3 Untuk menjalani hidup, dlm konteks politik bernegara & berpemerintahan, agar berjalan sesuai & menepati perintah2 & larangan2 Allah, siapakah pemimpin bagi kaum Muslim yg Allah IZIN dan REDHA? Sudah pasti hamba2-nya drp kalangan Muslim; yg memimpin Muslim & non-Muslim di atas landasan hukum2 Allah [syara'/syariat], kerana itulah hukum2/ undang2 yg telah Allah SWT turunkan, lalu Dia perintahkan agar manusia & jin berhukum hanya dgnnya. "Tidak Aku ciptakan jin & manusia, kecuali utk beribadah [menyembah/ taat] kepada-Ku". [al-Quran].

    4 Bukti mentaati Allah adalah dgn tunduk patuh kpd hukum2-Nya, baik perintah2 atau larangan2-Nya, tanpa dalih, tanpa helah. Mentaati hukum selain drp hukum2 Allah [spt hukum sivil-sekular] adalah mentaati hukum2 thaghut, syirik, dan hukumnya haram, bahkan dapat merosakkah akidah.

    5 Pemimpin drp kalangan Muslim [yg ramai itu & yg Allah sedang izinkan mereka berkuasa sekarang], tetapi tdak menjalankan kepemimpinan [pemerintahan] di atas dasar syaraiat, itulah yg Allah SWT kelompokkan ke dlm golongan orang2
    yg zalim [al-Ma'idah:45] dan fasiq [al-Ma'idah:47]. Dan Allah TIDAK REDHA kepada kedua-dua golongan ini serta para pendukung mereka. Selama mana mereka dlm keadaan sedemikian, selama itulah mereka mengusung dosa zalim & fasiq. [Moga2 Allah membuka pintu hidayah di hati2 mereka]

    6 Jadi, dlm konteks kepimpinan bernegara [berideologi] mngikut tolok ukur lslam, Wee Cho Keong atau sesiapa saja yg selagu dgnnya, yg berhukum dgn hukum2 thaghut, bukan siapa2 bagi umat lslam. Dia terkeluar drp perbincangan kepimpinan mengikut syara'. Dia boleh ke mana2, tetapi BUKAN, bahkan HARAM bagi umat lslam merangkul mereka ke dalam kepimpinan. Haram bagi umat lslam mengangkat dan mendukung mana2 orang yg menolak keEsaan Allah & yg mengingkari kebenaran syariat-Nya. [Lihat Surah Ali lmran: 28 & 118]. Namun, syara' mengharuskan / mengizinkan puak2 ini memimpim dlm bidang2 pentadbiran [administrasi] dan keahlian, spt; guru, doktor, jurutera, ketua jabatan, polis, pilot, & sbg, iaitu bidang2 BUKAN pemerintahan [ketatanegaraan], kerana aspek pemerintahan melibatkan pelaksanaan hukum syara' yg tidak mereka ketahui, malah tidak mengimaninya.

    7 Tetapi, kenapa masih bergema perbincangan tentang mengangkat atau menurunkan pemimpin drp golongan yg menolak keEsaan Allah & mengikari syariat ini? Kerana, perbincangan itu TIDAK di atas tolok ukur lslam, sebaliknya di atas neraca politik kufur Machiavellik peninggalan penjajah kafir British.

    8 Bijak bukan British [melalui Lord Reid] menipu kita hingga rosak susup-sasap, hilang jati diri Muslimnya di dlm jerat mereka? Dan kita berdosa, isebabkan keranaya, hukum Allah terlontar jauh dari menjadi pengatur usuran kehidupan bernegara & pemerintahan. Malangnya, ada banyak agen2 yg mereka tinggalkan di kalangan kita, umat lslam, demi melestarikan warisan itu.

    Wallahu a'lam.

    Abfaiq.

    ReplyDelete
  5. anon,bukan nak heboh...ini menunjukkan pkr ialah parti yang menipu rakyat, penyokong pkr tertipu hidup hidup....hang fikir lah sendiri apa sebab nye...org kuat pkr pun boleh cabut lari..hang penyokong luar saja tak tahu apa apa pun....bengap...

    ReplyDelete
  6. Anon 22:18

    PKR bukan parti menipu rakyat..yang menipu rakyat adalah org yg tidak mampu bertahan menunaikan amanah rakyat yg memilihnya...dia lbh cenderung untuk memilih jalan yg lebih membawa keuntungan segera, bukan untuk membantu parti dan rakyat...dalam umno pun berapa ramai yg keluar parti,adakah umno itu menipu rakyat, hanya disebabkan keadaan fenomena ramai keluar parti? yang nak keluar biarkan lah...

    seolah2 digambarkan bhw dgn keluarnya beramai2 MP/ADUN PKR meninggalkan parti itu, maka parti itu akan lemah!! tidak, PKR tidak akan lemah, malahan mampu betahan dan umno/bn sendiri yg tak tahan kena asak PKR!!!! lihat pilihan raya Hulu Selangor antara PKR lwn UMNO/BN sbg kayu ukur yg tepat : di mana pd masa pilihan raya berkenaan isu lompat parti PKR sgt serius, maka diharap PKR akan kalah teruk...tapi andaian kalah teruk itu meleset sekali, bahkan undi popular sedia ada kekal dan makin bertambah pulak lagi undi memihak pd PKR.macamana boleh dikatakan PKR akan lemah dan hancur???? dlm kegilaan kempen umno/bn dgn pelaburan melebihi RM 100 juta, maka hanya mendapat 1725 undi majoriti saja, itu pun ditolong olh undi pos dan undi diragui!!! adakah umno/bn sgt kuat???? tidak...anda kena realistik lah nak mengulas...kita semua bukan bodoh lg...

    dan percaya lah PKR yg anda kutuk, perlekeh, persenda, dan maki hamun, sebenarnya mereka dlm diam merancang strategi untuk membenam anda...cuma anda(umno)masih leka dgn katak2 lompat!!!! kesian anda!!!

    ReplyDelete
  7. selalu sungguh aku dengar yang 'pemikir' dan 'cendikiawan' PAS mengaitkan segala yang berlaku di dalam politik malaysia dengan Lord Reid atau politik Machiavellik atau pengaruh yahudi ketika kerajaan british memberi kemerdekaan kepada tanah melayu.

    cakap-cakap kosong ini boleh kita baca seolah-olah cuba mencanangkan adanya unsur konspirasi peringkat tertinggi. tetapi tong dram tetap tong dram, bunyinya kosong tetapi nada yang keluar membingitkan telinga.

    apa kata kalau mereka saman sahaja kerajaan british untuk menunjukkan sama ada apa yang mereka cuba katakan itu adalah benar? selalu merepek dengan melaung-laungkan tentang keadilan tetapi bila bercakap macamlah semua yang keluar dari mulut mereka adalah betul belaka. kali ini biar kerajaan british menjawab pertuduhan-pertuduhan itu.

    ada berani?

    atau masih mahu cakap-cakap kosong lagi? bengap ...

    ReplyDelete
  8. pada aku, seseorang yg menolak sesuatu kenyataan yg sudah terbentang di depan matanya. sesungguhnya fikirannya dan hatinya sudah buta.

    biarkanlah mereka semua ini PG ... biarkan mereka dengan kebodohan mereka. memang mereka ini bodoh, sekian lama memberi sokongan melulu kepada si peliwat itu ....

    akhirnya yang rugi nanti diri mereka sendiri. persoalannya bila?

    bila mereka sedar danboleh menerima hakikat bahawa selama ini memang mereka itu BODOH DUNGU.

    ReplyDelete
  9. aku rasa penyokong2 PKR ni mmg bengap dan bodoh lah...
    dah depan mata pkr tu menipu tetap nak sokong. bengap, bengap.

    ReplyDelete
  10. 7 bulan lagi PKR akan lingkup..percayalah!!!!

    ReplyDelete
  11. 23:12
    Kami yg menyokong Pakatan Rakyat(PR) sebenarnya lbh cerdik dari anda yang BODOH DUNGU...kami sokong dan undi PR dgn seikhlas hati seadanya sebab kami lbh yakin mereka dari anda!!!walaupun yg menyokong PR bukan ahli parti mereka, namun sokongan kepada PR pada tahap grassroot amat tinggi dan besar sekali....anda tak nampak..mana2 org yg anda tanya khususnya org muda, belia dan berpendidikan lbh separuh dr mereka ni cenderung kpd PR walaupun PR ditekan!!!


    anda yg menyokong kuat umno/bn adalah penghisap darah yang sangat menjaga kepentingan perbadi...usah temberang la...anda sokong umno/bn kerana periuk nasi dan poket anda saja, bukan utk berbakti kpd rakyat..anda rapat dgn YB, dan org kuat UMNO tentu ada udang disebalik batu kan?

    lalu utk meneruskan legasi keuntungan anda, maka anda marah rakyat tak sokong umno kerana jika umno kalah, maka dapur anda sudah tidak berasap lagi, bukan? itu saja realitinya...jadi jgn sesekali membodohkan org lain, kerana yg berkata demikian lah org yg tak sedar diri dia sangat bodoh dan hodoh kelakuannya....

    ReplyDelete
  12. Akhirnya Anwar malu sendiri bila ramalan dia jadi PM tak jadi.

    Chauvinist party

    ReplyDelete
  13. wakil rakyat PKR yang keluar parti bukanlah sangat kerana belot kepada rakyat yang memilihnya tetapi dia bertanding juga diatas ideologi dan prinsip parti politik itu. Apabila parti itu sendiri sudah korner baring dari ideologi dan prinsip yang parti itu sendiri war-warkan, apakah dia masih perlu kekal di dalam parti politikitu atau istihar bebas. Apapun, tidak boleh dikatakan bahawa dia tidak perjuangkan mereka yang mengundinya dengan tindakan keluar parti. Cuma dia tidak lagi mahu dikaitkan dengan parti itu dan ideologi dan prinsip parti itu yang pada pandangannya sudah banyak korner baring.

    ReplyDelete
  14. Salam,

    Anon 23:04

    1 lslam tidak prnah 'kosong' drp sesuatu apa pun perkara, termasuk soal politik, negara, kemerdekaan & kepimpinan. Supaya umatnya tidak dapat diperbodoh oleh pemikiran2 yg tidak lslami, spt Sekularisme, demokrasi, assobiyyah [nasionalisme, patriostisme dsb] maka fikiran serta jiwa umat lslam TIDAK BOLEH 'kosong' drp memahani dan mengerti hal2 tersebut dari kacamata ajaran agama/ akidah mereka.

    2 Anda pernah dengar apa yg orang kata 'penjajahan pola fikir dan pola jiwa'? Hanya Daulah Khilafah lslamiyyah yg dapat mengeluarkan umat lslam drpnya kehinaan penjajahan itu. O iya..pernahkan Anda dengar isltilah 'Daulah Khilafah lslamiyyah' ini? Ada hadis shahih tentangnya. Carilah.

    2 Jika Anda ada huraian lain yg lebih terperinci tentang konsep2 negara, kemerdekaan, politik, kepimpinan dsb, DARI PERSPEKTIF ISLAM, [bukan dari pengertian biasa /konvensional seperti sekarang], sila kongsikan, supaya kita ada hujah2 yg 'berani' & tidak 'bengap' apabila diserang oleh puak2 kafir tentang persoalan2 tersebut.

    Abfaiq.

    ReplyDelete
  15. Semakin umno tua & menghampiri hujung hayatnya, apa legasi yg dia perturunkan? kekuasaan melayu? [siapa yg membontot di belakang MCA, MIC sekarang?], mempertahankan lslam? [bila nak bagi sijil 'halal' pula kpd magnum?], membela ketuanan melayu? [siapa yg buang pergi kouta2 itu semua?], mempertahankan institusi raja? [siapa yg kopakkan kuasa raja2?] bela melayu? BOHONG, semuanya BOHONG. itu semua cuma alibi umno untuk terus berkuasa; berkuasa dgn memperbodohkan orang2 melayu yg hanya hendak mudah cari makan. ada puak-puak yg boleh diperbodoh ini memang advantage bagi umno. selama 50 tahun lebih, ini yg amno buat: membina jaringan kroni yg korup, ampu-mengampu yg mendatangkan duit, melanyak harta rakyat ke dalam kocek mereka, jadi barua kpd bukan melayu utk menghabiskan kekayaan negara dgn orang2 tertentu dlm umno dapat komisen [kata2 10% dan sekarang 25% itu 'kan sangat popular & merata di dlm umno]. umno sudah jadikan negara ini sama dgn syarikat kerjasama utk menghimpun kekayaan di atas darah dan tulang belulang org2 melayu yang dapat mereka perbodoh saja.

    ReplyDelete
  16. Kepada anon 15 May 2010 06:50

    Selagi manusia kenal duit tu berharga...sesiapa pun boleh berubah sekelip mata...hatta jika Pakatan Rosak memerintah...lagi jahanam negara...

    aku nak tanya pada anon, anon pun ada duit, berapa banyak diderma pada org2 susah? benda yg pling kecil...

    baiklah...kalu anon ckp tu rezeki allah bagi...tp kena perbetulkan konsep, allah bagi RM1000 utk anda sorg je ke? sebenarnya rezeki yg dpt tu pun amanah. coz allah akan tanya setiap sen yg anda belanja...

    jika ada pemimpin yg lakukan kesilapan...pakat ramai2 hanya 1 parti untuk semua. tak perlu ada byk2 parti coz ni bida'ah yg tak wujud zaman rasulullah. Hanya zaman khulafa' ar-rasyidin, konsep bai'ah yg mana setiap ketua masyarakat berhimpun dan memilih ketua tunggal. bukan bai'ah talak tiga atau bai'ah dari pemimpin tertinggi tp bai'ah dari ketua-ketua masyrakat itu sendiri. masa mesyuarat pilih betul2 pemimpin yg betul2 berakhlak...ini tidak, meeting PIBG pun tak nak dtg...

    nak memperbaiki sesuatu perkara perlu bermula dari kecil. bermula dari diri sendiri. kemudian keluarga dan anak-anak. kemudian kampung. kemudian mukim. kemudian daerah. kemudian zon. kemudian negeri. kemudian barulah negara.

    jika semua orang amanah, maka amanahlah negara...dalam DAP, PKR dan PAS tu semuanya amanah ke? bole junjung al-quran? dalam BN tu semua tak amanah ke? bole sumpah laknat?

    bolehkah terima konsep pukul rata? jika terdapat orang melayu buang bayi adakah kita boleh salahkan orang melayulah yang buang bayi...termasuk diri anon jugak...

    jika tak betul, maka perbetulkan bukan berpecah...

    konsep merajuk cukup menular dalam bangsa melayu...bila kecewa or tak puas hati, terus tikam-menikam tanpa memikirkan perpecahan yg timbul...lebih mengikut hati perasaan daripada kesan jangka panjang...

    kita seharusnya berdoa dan solat hajat moga dibukakan hati pemimpin kita, agar sentiasa amanah...ramai tak setuju, tp hidayah ni allah yg bagi...bukan undi kita...

    penyelesaian pemerintahan melalui pilihanaraya bukanlah cara terbaik, sebaliknya menularnya perpecahan...syg sungguh Islam di Malaysia.

    ReplyDelete
  17. Salam,

    Anon 15 May 2010 11:57

    1 'jika ada pemimpin yg lakukan kesilapan.. pakat ramai2, hanya 1 parti utk semua...' Nak tanya kat hang: Zaman pemerintahan Rasulullah SAW di Madinah dan zaman Khalifah2 kemudiannya, ada berapa parti dlm pemerintahan lslam?. Bukankah cuma 1 - Hizbullah - 'parti Allah ' - yg menegakkan hanya syariat lslam... ltu as-Sunnah, juga ljma' Sahabat; dan kedua2nya sumber hukum. Jom kita ajak depa drp parti2 berbasis Muslim ini ikut hukum; tubuhkan hanya Hizbullah saja; bukan berpecah, kemudian
    bermusuhan sesama Muslim melalui UMNO, PAS, PKR.

    2 Pernah Anda dengar ada gerakan jemaah yg berusaha & berkerja di lebih 50 buah negara di Eropah, AS, Afrika Asia, utk tegakkan hizbullah bagi sluruh umat lslam global; Daulah Khilafah? Cari di www.khilafah.com. ltu saja penyelesaian
    'jika tak betul, maka perbetulkan bukan
    berpecah'; sebab hanya Daulah Khilafah saja yg mampu mempersatukan seluruh umat Muslim sedunia. Mari jadi sebahagian drpnya.

    3 '..penyelesaian pemerintahan melalui pilihanraya bukanlah cara terbaik'. lya, itu cara terbaik, sebab itu ljma' Sahabat. Tetapi bukan utk melantik perdana menteri atau presiden bagi negeri2 Sekular - sebaliknya untuk melantik KHALIFAH yg memerintah di atas dasar syariah.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete

PETA PELAYAR