FOLLOWERS

Monday 3 May 2010

PERANGAI LIM KIT SIANG MEMANG DAH BEGITU !

Dipetik dari : Malaysia Instinct Com

Penghuni Gua : Fikirlah dengan cara mudah !

8 comments:

  1. Salam PG, kalau dia buat perangai macam tu juga kat Malaysia, tak dapat kehendak hati je terus keluar cari negara lain.....alangkah bagusnya....

    ReplyDelete
  2. LIM KIT SIANG LAGI BAGUS BERBANDING PEMIMPIN UMNO... HIDUP KIT SIANG..

    ReplyDelete
  3. woi Yang Gambi.. Malaysia ni tok wan hang punya ka??? Hang pun nak hidup kena beli barang kedai Cina... pirah!!!!

    ReplyDelete
  4. adnan.abdulhamid@yahoo.com3 May 2010 at 16:17

    ....patut la blog ni namanya penghuni gua... macam pemiliknya juga , fikiran tak terbuka.. maklumlah asyik duduk dalam gua.

    ReplyDelete
  5. kalau dia berjuang untuk rakyat,kenapa asyik keluar dewan rakyat?mengalah sebelum kalah?

    ReplyDelete
  6. Lim Guan Eng disamakan dengan Umar Abdul Aziz. nanti Lim Kit Siang disamakan dengan siapa pulak...? Siapa?? Umar Al Khattab ???

    ReplyDelete
  7. Aku percaya semua yang memberi komen ni terdiri dari golongan Melayu. Aku Melayu juga tapi kira tidak menyebelahi mana-mana. Tiba masa 5 tahun pangkah mana yang berkenan. Dan aku juga bukan anti perkauman sebab kawan-kawan aku berbilang kaum.
    Nak tau sebabnya..Teringat aku pada seorang tua tapi nama dah lupa sebab dah lebih 20 tahun peristiwa ni berlaku. Masa tu ada sekelompok budak-budak Melayu termasuk aku asyik bercerita sehingga bertegang urat. Ada yang cerita kebaikan Tauke Cina tu dan ni manakala sekelompok lagi bengang dan kutuk pulak. Seorang Pak Cik juga berada disitu tapi diam seribu bahasa dan mendengar aja apa yang dibualkan oleh anak-anak muda sambil mengisap rokok gulung (rokok daun).
    Agaknya dah lama sangat bertegang urat dan takut bergaduh sesama sendiri, tiba-tiba Pak Cik tu bersuara "BAIK-BAIK CINA...JAHAT-JAHAT MELAYU, MELAYU MATI MELAYU TANAM". Sejak itu aku terfikir apa maksud Pak Cik tu. Dan sekarang aku harap kamu semua fikir-fikirkan maksud yang tersurat dan tersurat maksud Pak Cik tu.
    Jika Pak Cik tu masa ada lagi, aku doakan dia sihat sejahtera dan jika telah tiada aku ucapkan Al-Fatihah untuknya.

    ReplyDelete

PETA PELAYAR