FOLLOWERS

Thursday 13 May 2010

TANGGUH, TANGGUH ! BILA MAHU SELESAI BICARA DAAAAAAAAAA................




KUALA LUMPUR 13 Mei - Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur hari ini menolak permohonan peguam bela, Karpal Singh, untuk menangguh prosiding sementara menunggu keputusan rayuan ditolak, atas alasan tiada alasan istimewa dan keputusan yang dibuat semalam dibuat sewaktu prosiding, yang mana ia merupakan non-appeable (tidak boleh dirayu). - Utusan Juga KLIK

Penghuni Gua : Lepas tangguh , mohon tangguh lagi. Mula aje mahkamah bersidang , tak ada kerja lain. Nak tangguh aje kerjanya.

2. Tangguh, tangguh......Bila bicara mahu selesai daaaaaaaaaaaa..............................Pusing le selagi boleh pusing atas dunia ni DSAI. Akhirat anda tak lepas juga. Itu yang Allah turunkan bala lepas satu-satu ke atas anda. Tak habis-habis sejak dulu...........Tak mahu berfikir ke?

13 comments:

  1. anwar tak boleh berpikir staright. dia tau dia bersalah dan hukuman dunua dan akhirat sedang menanti celaka celaka celaka sekor ni. tok guru yang cakap , bukan i ye..heheheh

    ReplyDelete
  2. Habis dah takut; nak buat apa lagi. Tangguh je laa.... Mana tahu kalau kalau boleh leret sampai ke PRU 13.....

    ReplyDelete
  3. Mari kita hebohkan dalam blog2 lain supaya Bai kulup tak potong tu jangan cuba untuk menangguhkan lagi perbicaraan. Terbaru nak buat soal jawab secara kamera (tertutup) pula. Kenapa??? 'Batang kelakian' AnWAR dah mula menggigil ketakutan ke????

    KESIAN KEPADA PENYOKONG PARTI KENCING RAKYAT KERANA MEMPUNYAI PEMIMPIN PENGECUT MACAM AnWAR DAN KEPALA puSING.....

    ReplyDelete
  4. "macam mana tak tangguh, jubur Cpool masih lagi ada lendir, dia hanya bilas tak basuh, nak tunjuk kepada hakim sebagai bukti".
    HAPUSKAN UMNO/APCO/YAHUDI DARI BUMI ALLAH.

    ReplyDelete
  5. kalau baca tukar tiub memang kelakar kes ni.... hahaha lawak btol sayfol ni bila jwban yg diberikn camner la korang dah jatuh hukum tak pasal2 dpt dosa... hanya krn ideologi politik berbeza msg2 buat hukum sendiri...

    ReplyDelete
  6. Hahahahaha... anon bongok dari Parti Kencing Rakyat dah mula melalak di sini. 'Lendir' apa dalam jubur Saifol tu??? Ooo... lendir kenikmatan dari kaki liwat rupanya. Kesiannya... kaki liwat yang bermimpi nak jadi PM tetapi malangnya hanya sempat jadi "Peliwat Malaun". Hahahaha..... AnWAR Al-Juburi Al-Junubi.

    AnWAR mandi junub tak sebelum solat jumaat setelah 'lepas gian' dengan Saifol wahai anon bongok????

    Hahahahahahaha.......

    ReplyDelete
  7. to anon 13 may 2010 13:52...

    PAS for all...israel for all

    ReplyDelete
  8. Pada pandangan saya, dalam prosidng jenayah, tidak semua keputusan boleh dirayu. Hanya keputusan yang menentukan secara muktamad hak pihak-pihak iaitu sabitan atau bebas. Maka keputusan samada wujud atau tidak kes prima facie, OKT dipanggil atau tidak masuk membela diri, saksi tidak boleh dipanggil kerana tidak relevan,dokumen tidak boleh diberikan, bukanlah keputusan yang sepatutunya boleh dirayu. Isu-isu itu kesemuanya boleh dipertimbangkan atau dibangkit sekaligus dalam rayuan proper pada diperingkat Rayuan. Lumrahnya, rayuan hendaklah dihadkan hanya kepada sabitan (proven guilty)atau bebas(not proven). Nampaknya, pintu rayuan sudah dibuka terlalu luas oleh mahkamah sehinggakan perbicaraan hampir tidak dapat diteruskan.
    Pada pandangan saya, keputusan itu antara lainnya hendaklah "judgment, sentence or order pronounced by any Magistrate's Court in a criminal case or matter" (section 307 CPC. Maksud "criminal cause or matter" ialah jika dibawah ke penamatannya, membawa kepada suatu hukuman seperti penjara atau denda. Dalam keputusan untuk atau tidak dibekalkan dokumen dan sebagainya, keputusan ini bukanlah jenis yang boleh ditakrifkan keputusan dalam criminal cause or matter kerana keputusan ini tidak membawa kepada apa-apa sabitan atau pembebasan yang boleh menjadi perkara rayuan. "Criminal cause or matter" hendaklah dihadkan kepada bebas (not proven-acquit) atau sabit (proven guilty). Jika tidak, mana-mana OKT pun boleh membuat rayuan agar tidak digari semasa perbicaraan dan sementara rayuan diputuskan oleh Mahkamah Federal, perbicaraan terpaksa ditangguh.

    Dr Abdul Rani Bin Kamarudin

    ReplyDelete
  9. PG,

    Tolong terjemahkan komen Dr. Abdul Rani dalam bahasa yang lebih mudah, supaya orang yang jahil bahasa undang-undang seperti saya ni boleh faham. Harap PG boleh bantu. Terima kasih.

    ReplyDelete
  10. harap sepol ikut skrip yg d atur jgn bbelit bila d tanya oleh bai tu jgn buat malu penyokong ko

    ReplyDelete
  11. Yang saya faham....
    List saksi2 dan kenyataan sumpah mangsa memang tidak boleh diberi pada tertuduh tapi dalam kes aljuburi mereka tetap mahu dan merayu minta diberikan. Macam2 perkara boleh berlaku jika diberi...contoh, saksi boleh diugut, diganggu dsb. Kenyataan sumpah mengandungi tarikh, tempat dan nama orang...mudah bagi tertuduh untuk mengelak dan menyediakan alibi. Akhirnya mangsa tidak dapat pembelaan. Siapa pun tak mahu menjadi saksi kerana takut diri dan keluarga diancam.

    Yang peliknya mereka tetap mengatakan mahkamah tidak adil. Bayangkan kalau anak mereka berada di tempat Saiful...

    ReplyDelete
  12. kalu orang tk nampak lagi nie semua tak taulah. nie ker muka@batang tubuh nak jadi pemimpin kita?? nak jadi pemimpin msia kononnya? pemimpin aper mcm nie, hal si seypol tu pun dia tak blh nak tunjukkan contoh teladan yg baik. ada pemimpin mcm tu? lari tetap lari dari mslh? ader? ngok!

    ReplyDelete
  13. PERBICARAAN DUNIA BOLEHLAH DITANGGUH DAN DIPUTAR BELIT. TUNGGU PERBICARAAN AKHIRAT YANG BETUL LAGI MAHA ADIL. SUMPAH LAKHNAT PUN TAK BERANI APA KE CERITANYA? ITU PUN PENYOKONG KAKI LIWAT TAK BOLEH FIKIR KE? NAK TERANGKAN MACAM MANA LAGI PENYOKONG KAKI LIWAT YANG MEMANG DILAHIRKAN TOLOL, DUNGU, BAHLUL DAN MANGKOK AYUN NI. MUNGKIN DIA ORANG NI DARI JENIS GOLONGAN GAY JUGA KOT? KESALAHAN PERTAMA BOLEH DIKATAKAN FITNAH ATAU TERSILAP, KALI KE 2 NAK KATA FITNAH JUGA KE? SI SIPUL TU PUN ADA MARUAH JUGA MACAM KAU ORANG, TAK..KAN BEGITU MUDAH DIA NAK BAWA KES INI PENGETAHUAN UMUM. FIKIRLAH BRO!
    ITU YANG KITA TAU...YANG TAK TAU ENTAH BERAPA KES. NGOK MEMANG NOGK PENYOKONG ANUAR IBRAHIM NI.

    ReplyDelete

PETA PELAYAR