FOLLOWERS

Thursday 20 May 2010

WAJAH MELAYU YANG DI LEMBUKAN DAP !

Dipetik dari Blog : Buaya Merah
Penghuni Gua : Kesian melayu ini. Tak sedar ia di kuda dan di lembukan oleh parti paling rasis di Malaysia DAP. Wanita ini mungkin tak tahu wajah DAP sebenar. Nak tahu wajah DAP sebenar? KLIK

40 comments:

  1. PG,

    kat hulu selangor tu, undi cina membuktikan cina tolak mic/bn kan? sapa jadi lembu perahan mic waktu tu? mca ke? gerakan ke? ayoyo..pg..

    kat sibu hari tu, kau orang kena perah habis2 oleh supp kan? tapi cina sibu tak hingin susu bn...sebab tu kau perah habis pun, dia orang tak sudi cium... kalah kan parti ngko walau sanggup kena perah supp? haiyaa pg, lor..

    ReplyDelete
  2. Apa bezanya org Melayu ini dengan org melayu lain yg menjulang bendera MCA MIC dan parti2 bukan Melayu lain dlm BN ? apa bezanya?...

    kalau lah parti2 bukan melayu(samada BN atau Pakatan Rakyat) tidak membenarkan bendera parti dia dijulang olh org Melayu itu baru lah dikatakan rasis...

    isu sebanarnya adalah UMNO sengaja mahu memecahbelahkan dan mengapi2kan org melayu sahaja kerana UMNO amat takut dengan kerjasama erat PAS, PKR dan DAP sbg gabungan pembangkang yg kuat....padahal isu ni tak de benda apa pun...cuma UMNO makin takut melayu dan bangsa lain makin byk tak sokong UMNO...itu jer...

    ReplyDelete
  3. prk sibu ....BN kalah .
    Kepimpinan Taib Mahmud dah tak releven lagi
    Banyak sangat masalah rakyat yang tak boleh
    settle .
    Jangan bagi muka kat bangsa lain ... kelak
    negara Milik melayu akan tergadai.
    Cuba dikaji...cuba diselidik , betapa banyak tanah hak milik melayu tergadai .
    "" Bangsa ini ... ibarat Belanda mendapat tanah ... penuh dengan muslihat.
    Semuga semangat pahlawan parang panjang Kiyai Salleh terus tersemat dalam jiwa kita.

    ReplyDelete
  4. PKR,DAP dan PAS adalah gabungan yang kuat??

    Kah Kah Kah!!!.Kuat la sangat yerk..

    Kalau PKR,DAP,PAS dalam satu gabungan pun ideologi mereka tetap berlainan.Cuma nak sedapkan hati hanya kerja sama untuk jadi pembangkang.Selebihnya membawa ketaksuban pada parti masing2.


    ps:Hairan kenapa Selangor/Penang/Kedah/Perak(bekas) boleh diperintah oleh satu gabungan yang tak didaftarkan.Kalau PRK pun Bn melawan calon PKR@PAs@Dap..Bukannya PR.Jadi adakah gabungan tu cukup mantap untuk membolehkan satu nama gabungan antara pkr/pas/dap ?

    ReplyDelete
  5. Anon 20:25

    kalau gabungan PAS,PKR dan DAP tak kuat, soalnya gabungan siapakah yg kuat? adakah gabungan UMNO/BN?....kalau lah gabungan UMNO/BN tu kuat, tak de lah kalah teruk memanjang dlm pilihanraya...dan byk negeri jatuh ke tgn pembangkang...dan sekarang baru saja kalah dlm PRK Sibu pulak..kuat ke cam tu?


    umno/bn bukan kuat tapi hampir nazak dah...

    ReplyDelete
  6. waknyu64 tak payah cerita pasal tanahlah. UMNO pun serupa. Mungkin kau tak percaya sebab isu ini tidak disiarkan di akhbar. Cuba kau tanya Ketua UMNO Bahagian Labis, Johor? Orang Melayu bersusah payah memohon tanah kerajaan untuk kaum Melayu sebab MIC dan MCA telah diberi tanah sebelum ini tetapi untuk kaum Melayu mana????? Dah lebih 20 tahun permohonan dibuat dan dah lebih 5 tahun temuduga tapi hasilnya keputusan kata untuk Anak Jati Mukim Bekok mana???? Kata UMNO memperjuangkan kepentingan Melayu tapi mana hasilnya???? Cuba tanya UMNO Bahagian Labis, Johor berapa banyak tanah orang Melayu di Mukim Bekok???
    Kalau kau nak tahu...generasi pertama yang memohon tanah tu, ramai yang telah meninggal dunia dengan mata terbuka sebab hajat tak kesampaian menunggu terlalu lama dan sehingga kini pun tiada keputusan. UMNO habuk pun tarak???
    Sebenarnya memang dulu UMNO untuk menentang Malayan Union dan kita patut berterima kasih kepada Pemimpin-Pemimpin terdahulu kerana jasa-jasanya menyelamatkan maruah Raja-Raja Melayu dan Tanah Air kita. Tetapi bukan Pemimpin-Pemimpin UMNO kini kerana terlalu mementingkan diri dan duniawi.
    Berbalik kita pada cerita permohon tanah di Mukim Bekok tu? Ada ahi UMNO yang rasa kecewa kerana tanah yang dipohon tu dahlah susah nak dapat dan lepas tu kena pulak bahagi-bahagi keada MIC dan MCA. Bila tanya Ketua UMNO Bahagian Labis, jawapan senang dan mudah dan menyakitkan hati sesiapa yang mendengarnya "SIAPA SURUH ORANG MELAYU MOHON"? Begitu ke sikap seorang Pemimpin yang dilahirkan oleh UMNO? Dia tu Melayu ke apa? Sepatutnya dia rasa malu kerana anak jati Mukim Bekok akan merempat di negara asal sendiri sebab tiada tanah untuk didiami turun temurun. Melayu apa tu? Mungkin waknyu64 tidak rasa apa yang penduduk Melayu Mukim Bekok, Johor rasa tetapi itulah hakikatnya. Kau boleh pergi ke Pekan Bekok, Johor dan lihat sendiri kenyataanya dan jangan kata fitnah atau aku bohong sebelum melihat kenyataannya.
    Ketua Kampung tidak berkebolehan dan bukan penduduk asal Bekok sama dengan Ketua UMNO Bahagian Labis dan ramai lagi. Sebabnya senang aja KRONI.
    Dulu aku pun orang UMNO tapi kecewa dengan apa yang UMNO perjuangkan semuanya kosong, maka aku ambil jalan tengah duduk atas pagar.
    Pemimpin DAP telah menawarkan khidmat menyediakan Pihak Media supaya mendedahkan perkara ini di akhbar dan media elektornik tapi terpaksa ditolak sebabnya tidak mahu memalukan UMNO. Insyaallah satu hari nanti aku akan terima juga pelawaannya.

    ReplyDelete
  7. UMNO kini mengejar masa yg kian suntuk utk memenangi hati rakyat...namun pola sokongan rakyat kpd PR dan BN masih tidak byk berubah..malahan pd suatu ketika sokongan kpd PR lbh baik dr BN...dan dalam mana2 PRK pasca PRU 12 ini undi popular PR makin bertambah dgn majoriti yg lbh besar...ini amat menakutkan UMNO..
    UMNO kian lemas dan makin kesuntukan masa utk mengejar PRU 13 yg semakin hari semakin hampir...namun hakikatnya majoriti rakyat tetap tidak byk berubah dan sokongan kpd PR semakin membesar dan bertambah...namun umno kelihatannya resah dan kini sedang berhempas pulas meyakinkan rakyat...ibarat kuda tua yg kudratnya semakin lemah cuba nak berlari dgn kuda muda...umno kini ibarat bernafas dlm air...sesak dan senak!!! nazak!!

    ReplyDelete
  8. UMNO kini mengejar masa yg kian suntuk utk memenangi hati rakyat...namun pola sokongan rakyat kpd PR dan BN masih tidak byk berubah..malahan pd suatu ketika sokongan kpd PR lbh baik dr BN...dan dalam mana2 PRK pasca PRU 12 ini undi popular PR makin bertambah dgn majoriti yg lbh besar...ini amat menakutkan UMNO..
    UMNO kian lemas dan makin kesuntukan masa utk mengejar PRU 13 yg semakin hari semakin hampir...namun hakikatnya majoriti rakyat tetap tidak byk berubah dan sokongan kpd PR semakin membesar dan bertambah...namun umno kelihatannya resah dan kini sedang berhempas pulas meyakinkan rakyat...ibarat kuda tua yg kudratnya semakin lemah cuba nak berlari dgn kuda muda...umno kini ibarat bernafas dlm air...sesak dan senak!!! nazak!!

    ReplyDelete
  9. Anon 21:20...

    Laaa...baru ko tahu ke sifat dan sikap UMNO ni??

    aku dah lama tahu dah sifat umno ni...sebab itu mati hidup balik pun aku tak caya kat umno ni!!!

    ReplyDelete
  10. Foto ini perlu ditampal kat merata perusuk kampung!!

    Elok sangat tampal sebelah gambar ADUN (Free sex) baru cun...

    Ni baru best jadi slogan Malaysian Malaysia;

    satu tutup smpai biji mata pun tak nampak, satu kangkang segala yang itu bole nampak..

    Bota

    ReplyDelete
  11. dulu pas kata umno bersama dengan mca kafir..sekarang ni pas berasmara dengan DAP apa nak panggil ye....lu fikir la sendiri

    ReplyDelete
  12. KAPIAK LE. FATWA HJ HADI MAKAN TUAN. MULUT ULAMAK PELACUR. ITU PUN PENGIKUT BUTA JUGA

    ReplyDelete
  13. Kah kah kah!
    Aku baru pening lalat, tapi aku 120% percaya awek dalam gambar tu PUTERI UMNO, kalau tanya kau bagaimana aku kenal, aku jawab, berbau ketiak org makan rasuah dan ketuk raja tikam ekor.
    Kah kah kah!

    ReplyDelete
  14. Entah-entah dalam gambar tu gambar nicol kot...mana tau kalau dia nak wat cam tu..nicol nicol

    ReplyDelete
  15. Ini gambar nicol yang tak mahu dikenali....

    ReplyDelete
  16. PG, walau apa pun dilebelkan kepada puak-puak haprak ini, mereka sudah tidak peduli, biarlah apa nak jadi dengan bangsa dan agama, janji taok guru mereka menjamin untuk mereka ke syurga....

    ReplyDelete
  17. kah kah kah!
    Kalah di Sibu! para blogger upahan UMNO/APCO/YAHUDI macam terkena pil kuda made ini Thailand, sasau dan celaru, yg peliknya bukan DAP diserang, tapi PAS jadi sasaran, nak royat ke demo, ore PAS serupa dengan ore UMNO,tahe uji, berdisiplin, paling penting golongan tuhe saye.
    kah kah kah!
    Cuba anda pejamkan mata, kalau UMNO kalah PRU13 dan tidak lagi jadi kerajaan, adakah ahli UMNO yang ada skrg sanggup mengaku ahli UMNO?. Tidak setidak tidaknya, bahkan aku yakin kau pun akan isytihar keluar UMNO. Kenapa dan kenapa?
    kah kah kah!
    Kerana ahli UMNO yang masih kekal dalam UMNO skrg, bukan lagi yg ikhlas nak bantu org melayu, bahkan malaun yg berkepentingan dan kaki songlap duit kerajaan. Sebab tu budaya ampu bodek membiak, kepala angguk tepuk tangan adalah suatu kewajipan.
    kah kah kah!
    Kalau kau tak percaya tanya Brahim katak, Rais bakar jambatan, geng songkok tinggi P.Pinang.
    kah kah kah!
    Kau pun sama, kalau UMNO kalah, kuasa dan fulus tak ada, nescaya tak ada bolg penghuni gua, siapa nak bayar?.
    kah kah kah!

    ReplyDelete
  18. sekarang Pak nicol asyik sokong Dapig je...aku rasa luaran Pak nicol ni masih bersama Pas, tapi dalaman nye di sayang sangat kat Dapig....almaklum Dapig dan syaitan tu kawan rapat dia.

    ReplyDelete
  19. Aku kalau tak dengar cite Pak nicol memang tak keruan dibuatnye...rasa kalau ada cite dia maka terhiburlah hati aku...aku memang suka dengan cite lawak pak nicol setiap hari..

    ReplyDelete
  20. Jangan sebab marahkan nyamuk, kelambu habis dibakar.

    Denial syndrome

    ReplyDelete
  21. ko 2 lk lembu MCA MIC GERAKAN dan lain2 dibawah BN

    ReplyDelete
  22. life is not a fairy tales dude 22:40,

    nyamuk2 umno ni dah transformed jadi lintah darat tau...dan merajaleda masuk kat dlm kelambu.. jadi kita orang bakar kelambu sebab nak ganti ngan kelambu baru... kalau kau tahan, duk ler dlm kelambu busuk tu ngan pg..

    ReplyDelete
  23. Aku pernah dengar ayat ni " HARAM HARAMAN, MAKIN HARAM MAKIN NYAMAN" Kena tanya Hj. Hadi atau Nik Aziz.

    ReplyDelete
  24. Pahang dan umno : Apa Komen Lu Orang Semua...???


    Top-10 largest casinos by number of employees
    1.) Casino de Genting (PAHANG) – 13,000
    2.) Foxwoods Resort Casino (Connecticut) – 10,220
    3.) Mohegan Sun Casino (Connecticut) – 10,000
    4.) Bellagio (Las Vegas) – 9,700
    5.) MGM Grand (Las Vegas) – 9,000
    T-6.) Mandalay Bay (Las Vegas) – 8,000
    T-6.) Sands Macao (China) – 8,000
    8.) Caesar's Palace (Las Vegas) – 7,500
    9.) Borgata (Atlantic City) – 7,000
    10.) Atlantis Resort and Casino (Bahamas) – 6,500


    Sumber di atas dari: Blog Manek Urai.


    Bapak Judi Negara pun asalnya dari Pahang juga kan...???
    Tok Wan dia pun kepala judi jugak kan..???
    Jadi.... hidup anak cucu cicit semuanya dari hasil judi.... perghhh... sendiri mau ingat maaa.....

    Kepada sesiapa yang tak tau siapa Tok Wan kepada Bapak Judi Negara, baca link di bawah tu... ini bukan cerita yang gua reka "ikut suka aku...." dan juga bukannya cerita ramayana, dongeng hikayat 1001 malam atau fitnah macam puak2 blogger parti haramjadah selalu dok buat....

    Ini fakta dan kenyataan yang sahih... buat generasi muda dan baru nak mengenali politik umno... lu orang pakat2 baca di sini.... "umno dan judi berpisah tiada, bagai isi dan kulit" wa cakap luuuu.....


    So... sekarang apa macam... beb...???
    Solat Subuh pagi tadi lu orang ada mengucap dua kalimah syahadah tak....???
    Siapa yang dalam hatinya berkata "Ya" maknanya lu memang bangun untuk solat subuh.
    Siapa yang dalam hatinya berkata "tidak" atau sekadar senyum2 kambing hitam jer.... maknanya memang lu orang jenis tak bangun solat subuh nih... ha...ha..ha... lu sudah kantoi beb.... (jujurlah pada diri sendiri, automatik lu akan jujur kepada Allah... noktah)


    So.... lu orang mengaku beragama Islam...???
    Lu orang sayangkan Agama Islam atau tidak...???
    Lu orang takutkan Allah SWT atau tidak...???
    Lu orang percaya kepada Nabi Muhammad SAW atau tidak...???
    Lu orang percaya kepada hari akhirat atau tidak...???
    Lu orang percaya kepada dosa dan pahala atau tidak...???
    Lu orang percaya kepada Rukun Islam dan Rukun Iman atau tidak...???
    Lu orang percaya atau tidak kepada hukum HALAL dan HARAM...???



    Atau lu orang masih nak bersekongkol, bermain saham dengan menyokong parti dan puak2 umno haramjadah laknatullah ini...???

    ha..ha..ha... pergi hantuk kepala kat dinding.... sakit ke tidak...??? Bergegar atau tidak AKAL yang Allah anugerahkan itu......???

    Assalaaaaaaaaaaaamualaikum............. gua blah dulu.....

    ReplyDelete
  25. UMNO dan kegiatan judi
    09-08-2003

    Bukit Tinggi Resort Berhad

    Bukit Tinggi Resort Berhad merupakan syarikat yang dimiliki oleh Tan Sri Vincent Tan yang dikenali rapat dengan Perdana Menteri, Datuk Seri Dr. Mahathir Mohamad.

    Bukit Tinggi yang mula beroperasi sejak tahun..adalah merupakan ilham Dr. Mahathir seperti yang pernah dijelaskan oleh pengurus Besar Bukit Tinggi, Teh Ming Wah dalam satu wawancara dengan The New Paper Singapura tidak lama dulu.


    Operasi judi melalui mesin slot di Bukit Tinggi mula dijalankan apabila Kementerian Kewangan yang diketuai oleh Dr. Mahathir sebagai Menteri 1 dan Datuk Dr. Jamaluddin Jarjis sebagai Menteri 2 meluluskan lessen judi mesin slot berkenaan.

    Ini menjadikan Menteri yang datangnnya dari Umno memberikan kelulusan lessen judi.

    Menambah jelaskan lagi penglibatan Umno di dalam kegiatan judi di Bukit Tinggi ialah apabila terbongkar pegangan saham Pengerusi Perhubungan Umno Wi;ayah Persekutuan yang juga Setiausaha Kerja Umno, Tengku Adnan Tengku Mansor di dalam syarikat berkenaan.

    ReplyDelete
  26. Ini menjadikan adanya pemimpin Umno yang punya pengangan langsung di dalam syarikat yang menjalankan aktiviti perjudian tersebut.

    Sekalipun Tengku Adnan menyatakan bahawa beliau telah menjual saham Bukit Tinggi dua tahun lalu, hakikatnya, laporan tahunan PASDEC Holdings Berhad, satu lagi syarikat yang memiliki saham Bukit Tinggi kepada Bursa Saham Kuala Lumpur (BSKL) masih menyatakan pegangan Tengku Adnan.

    Begitu juga halnya dengan PASDEC, sebuah anak syarikat kerajaan negeri Pahang yang diketuai oleh Menteri Besarnya Datuk Seri Adnan Yaakob yang juga Pengerusi Perhubungan Umno Pahang.

    Walaupun PASDEC telah menjual saham Bukit Tinggi tetapi ia hanya dilakukan pada 27 Mei 2003 yang lalu setelah pendedahan dibuat oleh Seruan Keadilan dan bercanggah dengan kenyataan Adnan bahawa PASDEC telah menjual saham tersebut dua tahun lalu.

    Berdasarkan senario ini apa yang dapat disimpulkan penglibatan Umno baik melalui kuasa menteri, pegangan saham menteri dan pegangan saham syarikat kerajaan negeri amat jelas sekali.
    Sebab itu tidak salah jika ada yang berpandangan Umno amat berkait rapat dengan aktiviti judi di negara ini.

    ReplyDelete
  27. Umno tiada hak bicara soal agama dan moral

    Penglibatan Tengku Adnan Tengku Adnan Tengku Mansor di dalam pemilikan saham syarikat perjudian menghapuskan hak Umno untuk berbicara tentang pendaulatan agama dan moral.

    Selaku Pengerusi Umno Wilayah Persekutuan dan Setiausaha Kerja Umno Malaysia, Tengku Adnan adalah lambang pemimpin Umno dan sekaligus menjadi lambang perjuangan parti berkenaan.
    Sebagai tonggak parti dan selaku pemimpin, penglibatan Tengku Adnan memberikan tafsiran bahawa Umno tidak punya halangan sekiranya pemimpin parti itu turut terlibat di dalam menganjurkan syarikat perjudian.

    Umno tidak boleh menyatakan bahawa pegangan saham syarikat judi oleh Tengku Adnan tidak punya kaitan dengan parti itu kerana sebelum melantik pemimpin apakah Umno tidak memriksa latarbelakang seseorang.

    Dalam hal Pengarah Penguatkuasa Majlis Perbandaran Ampang Jaya umpamanya, Kapt (B) Abdul Kudus Ahmad dipecat kerana tidak mengisytiharkan status muflisnya dan pemimpin kerajaan baik menteri mahupun pemimpin Umno menuntut tindakan tegas diambil.

    Malah Kudus diibaratkan menjejaskan nama baik MPAJ.

    ReplyDelete
  28. Hal sama sepatutnya terpakai dalam isu Tengku Adnan. Apakah Umno tidak memeriksa latarbelakang seseorang itu sebelum dilantik menjadi Pengerusi Perhubungan Negeri dan Setiausaha Kerja.

    Bagaimana Umno yang mendakwa dalam fasal tujuan penubuhannya untuk mengembang dan mempertahankan kesucian Islam boleh membiarkan seorang pemimpin dilantik sekalipun diketahui memiliki saham syarikat perjudian.

    Penglibatan Tengku Adnan dalam sayarikat judi bukanlah sesuatu yang baru seperti pemilikan saham dalam Bukit Tinggi Resort Berhad yang memperolehi lessen judi mesin slot tetapi jauh sebelum itu sehingga kini beliau masih memegang saham dalam Berjaya Group Berhad yang memiliki Sports Toto Malaysia.

    Mana mungkin Umno boleh berbicara soal mendaulatkan Islam jika pemimpinnya sendiri terlibat dengan syarikat yang menganjurkan perjudian.

    Apa mungkin Umno berbicara soal membela nasib bangsa jika pemimpinnya mendapat keuntungan daripada syarikat judi yang terbukti membawa lebih banyak kerosakan kepada masyarakat.
    Bagaimana mungkin Umno boleh berbicara soal membela negara jika pemimpinnnya sendiri terlibat dengan menganjurkan perjudian yang prinsip penjudi ialah sanggup menggadai apa sahaja asalkan mendapat keuntungan.

    ReplyDelete
  29. Umno dan Sports Toto

    Sports Toto Malaysia diasaskan pada tahun 1969 dengan nama asal syarikat berkenaan ialah Unilite Electrical Industries Berhad. Setelah itu pada tahun 1987 ia ditukar nama kepada Far East Asset Berhad dan dalam penstrukturan semula pada tahun 1992, ia diambil alih oleh Berjaya dan dikenali sebagai Berjaya Sports Toto Berhad.
    Sehingga kini Sports Toto mempunyai 681 kedai judi di seluruh negara dan mempunyai dua syarikat perjudian di luar negara iaitu Philippines Berjaya Toto dan pada tahun 1997 membantu kerajaan Ghana menyusun kegiatan loteri di negara berkenaan.

    Syarikat ini adalah merupakan anak syarikat milik penuh Berjaya Group Berhad yang dimiliki oleh Tan Sri Vincent Tan, kroni yang rapat dengan Perdana Menteri, Datuk Seri Dr. Mahathir Mohamad.

    Berdasarkan carian yang dibuat Pengerusi Perhubungan Umno Wilayah yang juga Setiausaha Kerja Umno Malaysia, Tengku Adnan Tengku Mansor masih memegang saham di dalam Berjaya Group Berhad yang memiliki Sports Toto.

    Pegangan Tengku Adnan sebanyak 3.5 juta saham dibuat melalui Cimsec Nominees.

    ReplyDelete
  30. Kita Bayar Tol Untuk Selamatkan PWTC Dari Di Lelong Bank Bumiputra

    Tulang Besi bercadang mendedahkan bagaimana Dr. Mahathir serta UMNO hampir membankrapkan Malaysia. Dalam keadaan Malaysia sebuah negara yang kaya dengan hasil bumi serta tinggi bilangan tenaga mahir, rakyat Malaysia majoriti masih hidup dalam kesempitan dan kesakitan. Kos hidup semakin tinggi dan tahap pendapatan rakyat Malaysia masih di takuk lama.

    Gaji Siswazah baru keluar universiti secara purata RM1200 atau mengikut kajian yang lain, tidak mencecah RM2000. Padahal, kos hidup naik setiap tahun. Sepatutnya, gaji siswazah baru tamat pengajian berada di julat RM3500-4000.

    Ini bererti bagi setiap siswazah, yang juga terpaksa membayar hutang SPN, mereka akan hidup di bawah kos hidup sepanjang hayat pekerjaan mereka. Kemungkinan besar mereka akan pencen dalam keadaan menanggung hutang ataupun wang EPF mereka terpaksa digunakan membayar hutang-hutang mereka. Hasilnya mereka terpaksa bekerja lagi apabila mereka bersara.

    Dengan kata lain, nasib pekerja-pekerja di Malaysia adalah mereka terpaksa bekerja sampailah ke lubang kubur.

    ReplyDelete
  31. Artikel di bawah ini adalah cebisan kisah kenapa perkara ini berlaku.


    BERMULA

    Di dalam kebijaksanaan Dr Mahathir dan Daim Zainuddin menjaga dan mentadbir kewangan UMNO, tiba-tiba UMNO telah berhutang dengan banyak sekali. Sehingga PWTC hampir dilelong kerana pinjaman yang diambil UMNO tidak dibayar.

    Pada tahun 1988, hutang UMNO kepada bank bagi projek PWTC adalah hampir RM300 juta (Bank Bumiputra) dan RM86 juta (bank lain). Bunga pinjaman sahaja berjumlah RM60k sehari.

    Maka, kerajaan pada masa itu yang dipimpin Mahathir telah mengeluarkan tender Projek Lebuhraya Utara Selatan (PLUS). Tender tersebut telah diberikan kepada sebuah syarikat yang hampir bankrap dan telahpun dibuang dari Bursa Saham Singapura. Syarikat tersebut bernama “United Engineers Malaysia (UEM)”.

    Rupanya, apabila Samy Vellu ditekan dalam Parlimen, maka Samy telah mendedahkan siapa yang memegang saham dalam UEM. Samy mendedahkan bahawa UEM sebenarnya dipunyai oleh sebuah syarikat bernama “Hatibudi Sdn Bhd”. (Raphael Pura and Stephen Duthie, “Malaysian Court Allows Highway Award: Government Can Give Rich Project to Firm Owned by Ruling Party”, AWSJ, 18 January 1988)

    Samy Tol juga memberi pengesahan bahawa Pemegang Amanah dalam Hatibudi ini adalah Mahathir Mohamad, Ghaffar Baba, Daim Zainuddin and Sanusi Junid. Kesemuanya pada masa itu duduk dalam kabinet sebagai Perdana Menteri, Timbalan Perdana Menteri, Menteri Kewangan dan Menteri Pertanian.

    Keempat-empat pemegang amanah syarikat UMNO ini adalah juga Ahli Kabinet Malaysia pada masa itu. Dan kabinet yang sama telah membuat keputusan memberi konsesi lebuhraya Utara Selatan kepada UEM yang dipunyai UMNO.

    ReplyDelete
  32. Maka, secara otomatik, rakyat Malaysia keseluruhannya terpaksa membayar tol yang semakin lama semakin tinggi kerana mahu menyelamatkan PWTC dari dilelong.

    Tak heranlah apabila Najib Tun Razak sendiri telah mengakui:



    ”In the case of the North South Highway project, it is a means of UMNO solving it’s problems by repaying loans taken for the new UMNO Headquarters building"(Star 29 August 1987)

    TERJEMAHAN BEBAS: Di dalam kes Lebuhraya Utara Selatan, ia adalah cara UMNO menyelesaikan masaalah membayar balik hutang yang ditanggung UMNO untuk membina bangunan Ibu Pejabat UMNO
    JUMLAH KONSESSI PROJEK LEBUH RAYA UTARA SELATAN

    Harus diingat bahawa konsessi yang telah diberi pada UEM ini dirancangkan supaya memberi keuntungan kepada UEM di dalam jumlah RM17 billion mengikut UEM. Tapi mengikut beberapa tokoh pembangkang jumlah konsessi untuk 30 tahun ini mencecah RM54 billion. Ini tidak termasuk pinjaman bebas bunga yang diberikan kepada UEM berjumlah RM1.65 billion dari Kerajaan Malaysia sewaktu konsessi ini mula-mula diberikan kepada UEM/UMNO.

    Bayangkan, bukan sahaja UMNO dapat membayar hutang mereka kepada Bank Bumiputra untuk menebus bangunan mereka, mereka juga dapat membuat wang yang begitu banyak untuk kegunaan mereka.

    Dan siapa yang sakit? Rakyat Malaysia yang sakit. Jadilah kita semua rakyat Malaysia hamba kepada UMNO dan alat mengkayakan beberapa suku sakat pimpinan UMNO

    ReplyDelete
  33. JASA KIT SIANG DAN KARPAL

    Kit Siang dan Karpal telah membawa kes ini ke mahkamah. Mereka telah cuba menghalang pemeberian konsesi Lebuhraya ini kepada UEM kerana jelas ianya satu bentuk korupsi. Malangnya, Mahkamah telah menolak permohonan mereka berdua.

    Mahazalim, dengan marah, telah memberi beberapa respon:

    a.Menangkap Karpal dan Kit Siang di bawah ISA sewaktu Operasi Lalang
    b.Meluluskan Akta Rahsia Rasmi menjadikan semua dokumentasi urusniaga
    penswastaan Rahsia Rasmi dan memberi sepenuh kebebasan kepada UMNO untuk
    merompak negara
    c. Mencepatkan pemecatan Tun Salleh Abas dan hakim2 lain yang dilihat oleh Mahazalim
    sebagai penghalang kepada ketamakan UMNO dan BArisan Nasional
    d. Menghancurkan Institusi Kehakiman di Malaysia
    e. Membiak budaya korupsi dan politik wang.

    Perkara a. sehingga e. adalah jasa Mahazalim dan Daim yang sebenar kepada rakyat Malaysia. Selain dari menjadikan rakyat Malaysia hamba kepada ketamakan Daim dan kroni2 UMNO, kita juga terpaksa menanggung kos korupsi dan gaji yang tidak naik.

    Pada waktu yang sama, banyak kepentingan rakyat dihentikan i.e. biasiswa dsbnya. Orang kaya dilindung, orang miskin ditindas di Malaysia.

    Apabila wang minyak nanti habis, terpaksa lah perempuan2 di Malaysia melacur semata-mata mahu membeli makanan untuk keluarga mereka, seperti di Indonesia. Nauzubillah min Zalik.

    Tulang Besi

    ReplyDelete
  34. Peraduan teka teki hadiah jadi jutatan;

    Apakah si dia ni Teresa Kok?

    Apakah si dia ni Eng Guan?

    Apakah si dia ni Tok Nik?

    Apakah si dia ni hantu kom kom?

    Bota

    ReplyDelete
  35. kau silap tulang besi, silap banyak.

    ReplyDelete
  36. TULANG BESI...

    PENDEDAHAN ANDA BEGITU HEBAT SEKALI DGN FAKTA...INILAH DIA KEJAHATAN UMNO BERSELINDUNG DI SEBALIK SLOGAN MELAYU...PADAHAL MEREKA BAPAK SEGALA IBLIS...MATI HIDUP SEMULA PUN AKU TAK PERCAYA PD UMNO...


    ARAK, JUDI, BETINA,..ADALAH SEBAHAGIAN RUKUN HIDUP UMNO...

    ReplyDelete
  37. Tapi yang paling kesiannya adalah UMNO BONGOK yang ditipu hidup2 oleh PG berkaitan gambar itu..

    cuba lihat betul2 foto perempuan tu...dia pegang payung BN dan duduk pulak kat markas BN (ko buta ke keleiling dia tu kan bendera BN belaka)...sah lah dia ni perempuan lacur BN yg menyamar memakai pakaian dan pegang bendera DAP...dah lah tu pakai pulak cermin mata hitam pulak spy org tak kenal...sah lah menipu!!! entah betina lacur atau jantan bapak ayam BN ni...

    itu lah dia umno/bn yg sgt kreatif menipu dan membangangkan org...sama jer puak2 bongok setan umno tu...

    ReplyDelete
  38. hahaha
    puas hati wahai blogger gampang?
    balas la!apsal senyap kalau lu rasa UMNO tu btl!
    pundek haramjadah lu anak beranak!
    mkn sumpah org jer la keturunan lu ni!
    nak boh gamabr pun agak2 la!
    jgn ingat org bangang mcm lu!
    bodoh punya blogger!nak cari publisiti murahan pun agak2 la!hahahaha!
    xpelah..aku faham..selagi blh jilat2 la kan..
    asal MASYUKKKKKKKKKK..kalau x jadi blogger x blh cari mkn plak kan.nak keje org xnak coz dah senja nak mampos!bangang plak tu xde sape nak hire!hahahaha
    gua kesian kt lu PG
    kesian....

    ReplyDelete
  39. aku nmpk banyak yg benci ngan UMNO..apasal lu benci.melayu same melayu pun nak bermusuh ke..korang ingat parti pembangkang tu baik ke..aku rase cam babi la sape yg sokong parti cam tu,lbeh2 lg DAP yang hanjing tu..

    wei x nmpk ke ape yg DAP da buat kat org melayu huh..aku rase org bangang je yg sokong babi tu.
    dah bnk e-mal yg aku td..ada yg aku baca td.die ckp- klu mati pun aku x akn sokong umno-.mapos same lu la lu x sokong umno..klu aku plak,mati hidup blek pun aku x kan sokong LIM BABI HUTAN n NIK NAJIS tu bro...hahahahaha....

    NIK NAJIS skang da pandai buat fatwa sendiri bro..die ingat die nabi ke,ni la cnth manusia kapir yg sanggup membiarkan agama dipergune n dimainkan oleh org2 kapir DAP..

    klu depan aku la DAP (lim babi hutan)atau ade kapir2 memainkan agama islam dpn aku ,aku terajang je bro..klu brani dtg la kat n.sembilan(semban)..aku ngan member wa x sbr da ni...sial nye DAPIG..

    lg1,org2 melayu jgnla bute sngt nak bantu DAP tu..lbh2 peliwat tu k..fuck for DAP...mampos la cepat..

    ReplyDelete
  40. Anon 20:28

    Lebih baik aku sokonng DAP dari aku sokong UMNO yg lbh DAP dari DAP....mati hodup balik pun bangang lah sokng UMNO...UMNO ni sejahat2 mahluk sama dgn iblis azazil!!!

    ReplyDelete

PETA PELAYAR