FOLLOWERS

Saturday 19 June 2010

BERTAUBATLAH DSAI : SERUAN YB ZUL KULIM !!


Dipetik dari blog : YB Zulkifli Nordin

BERTAUBATLAH ANWAR!
19 June 2010 Oleh Zulkifli Noordin pada 12:12 PM


Salam 2 all.

Saya melahirkan rasa terkejut dengan tindakan Dato' Seri Anwar Ibrahim yang melenting dalam sidang akhbarnya Khamis lepas apabila menyuruh seorang wartawan "shut up" apabila ditanya tentang dimana bukti dakwaannya bahawa kami Ahli Parlimen bebas kononnya dibayar RM2juta.

Saudara Tukimin mengemukakan pertanyaan beberapa kali kepada Dato' Seri Anwar supaya mengemukakan bukti tohmahan tersebut. Bukan sahaja beliau tidak menjawab, sebaliknya beliau berpusing dan berputar kepada isu lain.

Dan apabila Tukiman tegas dengan soalannya mahukan bukti dakwaan tersebut, Dato' Seri Anwar menyuruh beliau diam, awak "shut up". Dan kenyataan itu disiar keseluruh dunia melalui media siber dan arus perdana.

Dato' Seri Anwar perlu faham bahawa selepas konspirasi beliau mengenai rancangan merampas Putrajaya pada 16 September 1998 didedahkan kepada umum oleh YB Dato' Seri Zahrain didalam Parlimen, rakyat sudah mula sangsi dan hilang kepercayaan kepada beliau. Sehingga Dato' Seri Zahrain berucap didalam Parlimen baru-baru ini meminta Dato' Seri Anwar supaya tidak menjadikan jawatan Ketua Pembangkang sebagai Ketua Pembohong!

Sebenarnya kami telah memberi peluang yang banyak kepada beliau. Sejak Dato' Seri Anwar membuat tohmahan tersebut semasa Kongres Khas PKR di Kota Bharu beberapa minggu lepas, kami mengambil sikap berdiam diri kerana tahu ianya gimik politik beliau sahaja. Tetapi apabila beliau membuat kenyataan itu di Parlimen, kami telah mencabar belaiu supaya mengemukakan bukti.

Bukan sahaja beliau tidak menjawab, sebaliknya menuduh Dato' Seri Zahrain ada rumah elok dan kereta baru! Sedangkan beliau sendiri pun ada rumah baru yang bernilai berjuta dan mengguna kereta baru yang harganya saya ingat boleh ternganga rakyat dibuatnya.

Saya sendiri dalam sidang akhbar dihari yang sama menjawab tohmahan beliau dengan bertanya adakah masuk akal saya yang dipecat juga turut dibayar RM2juta. Takkanlah bodoh sangat orang nak bayar saya untuk dipecat. Kalau PKR dibayar untuk pecat saya itu kan lebih menasabah. Tapi untuk orang bayar saya supaya dipecat?! Samada yang bercakap tu akal terencat atau...faham-faham sajelah!

Sebab itu kami Ahli Parlimen Konsensus Bebas memahami soalan wartawan tersebut meminta bukti dakwaan beliau tersebut kerana rakyat sudah hilang kepercayaan. Kita tidak mahu politik negara ini berubah menjadi politik fitnah dan pembohongan semata-mata kerana ideologi "matlamat menghalalkan cara"; politik sempit untuk merampas Putrajaya dengan apa cara sekalipun. Politik "cakap tak serupa bikin!!"

Oleh itu, saya mendesak Dato’ Seri Anwar Ibrahim, Ahli Parlimen Permatang Pauh yang juga Ketua Pembangkang bersikap ikhlas dan jujur dan berhenti daripada amalan politik sempit matlamat menghalalkan cara ini. Hormatilah amanah yang diberikan dengan jawatan Ketua Pembangkang tersebut. Gunakanlah amanah jawatan itu untuk memperjuangkan kepentingan dan kebajikan rakyat!

Saya tidak mahu Dato’ Seri Anwar Ibrahim menjadikan kami Ahli Parlimen Konsensus Bebas sebagai modal politik beliau untuk mengalih pandangan rakyat umum dari masalah sebenar yang dihadapi beliau dan Pakatan Rakyat. Konsensus Bebas bersimpati dengan pelbagai masalah yang beliau hadapi hari ini iaitu kelemahan PKR, kepimpinan beliau yang mula dipersoalkan, peningkatan prestasi cemerlang YAB Perdana Menteri dan sudah tentu yang paling besar ialah kes perbicaraan beliau meliwat Saiful Bukhari.

Saya ingin menasihatkan Dato' Seri Anwar, sudah sudahlah tu; bertaubatlah!

Wassalam.


Zulkifli Bin Noordin
Sabtu
07 Rejab 1431
19 Jun 2010


Penghuni Gua : Bertaubatlah. Bertaubatlah DSAI. Bertaubat lah juga kepada penyokong totok dan pengikut buta mereka. Bukalah minda sikit!!!!

44 comments:

  1. SLM BRO..SI JUBOR KENA SUJUD KT KAKI ZUL DAN MINTAK AMPON SB DH BIKIN FITNAH TUUU!!..TP MUSTAHIL LA DIA NK BERTAUBAT. TAU BUAT ADE LAA! KEHKEHKEH

    ReplyDelete
  2. karpal pun suroh dia bertaubat. dulu mat sabu suroh dia bertobat. mat sabu sekaranmg dah kena gam gajah

    ReplyDelete
  3. salam 2 all.

    anwar ni seorang yang cukup ego. dia rasa dirinya MR PERFECT, dia rasa apa yg dia buat semua betul 100%.

    jadi dia guna ego nya untuk memperdaya semua orang yg menyokongnya.

    kini dia terlupa, semua yg berlaku adalah ketentuan Ilahi yang mana berpunca dari kerakusannya untuk menjadi ORANG NO 1 di M'sia.

    Dia juga terlupa kini semua rakyat memerhati tingkahlakunya.

    Dia juga terlupa bahawa segala kesalahan yang dibuat secara sulit dalam gelap dulu kini dah mula bercahaya, dah mula menyuluh dirinya sendiri.

    Akan tiba juga waktunya nanti.........
    Terserlah lah siapa ANWAR BIN IBRAHIM.

    ReplyDelete
  4. Susah manusia jenis Anwar ini hendak bertaubat.
    Fitnah , pembohongan , caci mancaci , Putar belit dan Kerakusan kuasa sudah menjadi makanan bataniah dia.
    Yang bolih menyuruh dia bertaubat adalah Azizah dan Izzah sahaja.

    ReplyDelete
  5. SUDAH-SUDAH LAH ZUL..AWAK NI NAMPAKNYA LEBIH BYK BUAT2 CERITA BUKAN2 YG REMEH TEMEH...ORG POLITIK MACAM AWAK NI,SENTIASA "MENYAMPUK" AKAN ISU YG ORG LAIN BAWA...KESIAN KO ZUL...MAKIN MERABAN BERSAMA GENG KONSENSUS BEBAS AWAK....

    KPD YB ZUL...KENAPA SEKARANG NI MENYEPI PULAK KPD ISU2 BESAR NEGARA, ISU JUDI BOLA. BUKAN KAN KAMU NI CUKUP2 SIGNIFIKAN DGN BENDA2 BERKAITAN AGAMA NI...SENYAP JER, TAK MENGAMUK PUN...

    YB CARI MAKAN!!! BEGITU JUGA YG LAIN...ISU BODOH YG SUKA DIGEMBURKAN....BANGANG PUNYA MP!!

    ReplyDelete
  6. Dia nak bertaubat atau tidak itu dia punya hal. Yang menjadi hal dan sentiasa ditipu oleh PENIPU BESAR DAN AJEN YUHADi tak pernah buka minda. Ahli Politik PR tak a pa sebab dapat keuntungan tapi akar umbi dan cabang-cabang tu sanggup ditipu dan terus ditipu...
    Nasib..Lu! lah LABI..LABI

    ReplyDelete
  7. ADA KE MASUK BERITA KAT RTM TENTANG KES INI?...TAK TAU PLAK...YE LAH SAPA LAH YG NAK TONTON RTM NI YE TAK? THIRD CLASS PUNYA BERITA!!!

    ReplyDelete
  8. Sebelum suruh Nuar taubat, baik ko letak jawatan MP KBB dulu Zul..!!! malu lah..ko menang pun atas usaha Nuar jugak dulu..

    ReplyDelete
  9. Hahaha.. anon 21:40 & 21:48 sudah panas.
    Relax bro, kawal emosi. Jgn marah nti cepat tua. Hehehehe.

    Jgn ikut perangai pemimpin ko yg pengecut tu, org tanya sikit camtu pun dh nak melenting. Hati klu dh hitam penuh syaitan bersarang mmg cepat panas. Istighfar.

    Klu betul pemimpin ko tu pd pihak yg benar, knp nak marah2 wartawan pulak? Buktikan ajer la dakwaan ko tu, abis cerita.
    Ops.. lupa, citer palsu mana ada bukti. Hehehehe.....

    ReplyDelete
  10. agi idup bole agi gelabah

    ReplyDelete
  11. Hari ni Timbalan Pengerusi SPR kata, dia tunggu keputusan YDP Dewan Rakyat ttng kekosongan kerusi Parlimen Batu (kes Tian Chua)...kenapa bila di Perak dan Kedah kata YDP Dewan Undangan Negeri tiada kuasa mengistiharkan kekosongan DUN.. kenapa pulak (kalau) ada keksongan MP Batu, perlu dapat kebenaran YDP Dewan Negara?....lidah bercabang betul SPR....inilah sebab rakyat tak caya SPR...takut ke?..bila kes pembangkang, SPR gasak habisan, bila pd BN jd hamba pulak...hampeh!!!

    ReplyDelete
  12. isu berbeza, bagi Tian Chua jelas dia disabitkan dengan denda RM 2,000 - kalau dendanya RM 1,999.9 mungkin selamat. Peruntukkan perlembagaan jelas bahawa tian Chua hilang kedudukannya. Isu denda RM 2,000 itu jelas. Bagi kes Perak, persoalannya, mereka nafikan perletakkan jawatan itu. Speaker pandai-pandai katakan bahawa mereka letak jawatan sedangkan ADUN2 itu tidak berbuat demikian. Dengan sebab itu, SPR tidak boleh lagi mengadakan pilihanraya. lain ceritanya kalau Mahkamah mengatakan perletakkan jawatan itu sah.
    Maka speaker bleh mengatakan kerusi kosong kerana sabitan denda RM 2,000 itu bukan lagi tahyul tapi adalah keputusan Mahkamah. Jika demikian, Tian Chua hilang kerusinya - mudahkan. Baharulah SPY adakan pilihanraya.

    Bagi Anon 19 June 2010 23:30, bukannya SPR kaki belit, tapi anon yang tak faham isu dengan baik dan membelit diri sendiri.

    ReplyDelete
  13. lawyer Pakatan Rakyatpun kata Tian Chua hilang kerusinya. jadi apa masaalah Anon 19 June 2010 23:30. Dalam hal ini, saya setuju dengan Karpal Singh kerana tidak korner baring dalam pandangannnya. lawye Tian Chua bagaimanapun cuba korner baring menghujahkan bahawa denda hendaklah lebih RM 2,000. Jika RM 2,000 ngam-ngam tak boleh. Kita tengk apa kata mahkamah siapa yang korner baring. Bagi anon yang kurang faham - jangan emosional tapi lihat apa yang berlaku seterusnya.

    ReplyDelete
  14. Kalau diteliti video semasa PC tersebut, Si Nuar di dah termalu dengan soalan sdr Tukimin. Sebelum tu dia dok kata pasal fitnah la, character assassination la towards sorang tokoh wanita kononnya...tapi kena sindir dengan tukiman, si nuar pun buat perkara yang sama bila kata ada video YB Pkr terima 2 Juta, bukti pun tak ada..terkena si Nuar...jangan dia ingat dia bijak sangat. Mengaku awak dah tua, akal dah karat sikit. Tapi tak boleh tahan tengok tukang basuh berak kat kiri-kanan dan belakang dia tuu...mengampu tahap najis berat...

    ReplyDelete
  15. pada Anon 19 June 2010 21:48, apahalnya mengkritik RTM. RTM penyiaran falsafahnya berebeza,Macam sekolah agama henjutnya lain, sekolah sukan henjutnya lain dan sekolah kejuruteraan lain pula henjutnya. Maka penyiaran RTM mendokong falsafah yang mungkin berbeza dengan channel lain - sebab itulah ada banyak channel -pilihlahyang mana suke. Budak-budak suka channel kartun, ada suka discovery, jadi yang anti RTM tak tentu pasal apa halnya? Tengok sahaja channel lain tanpa perlu kutuk RTM. RTMpun taksuruh tengok channelnya 24 jam. Sayapun tengok RTM sekali sekala macam juga dengan channel lain.

    ReplyDelete
  16. rtm tu anjing kerajaan bn la... zul kulimm.. anda sebenrnya yg perlu bertaubat, xsedar dek untung, dah keluar parti pon duk bongkok lg.. xde byar?
    tipu.

    ReplyDelete
  17. Syabas YB Zul!!

    Anda dah tau apa semak berduri dalam PR.

    Tebas kasi bersih!!!!!

    ReplyDelete
  18. sapa yg tengok news RTM memang bodoh lah!!! serupalah dengan anon 00:25...org makin terbuka dia masih mcm tahun 1970-an...RTM membodohkan org dan membodohkan dirinya sendiri!!! jgn tgk lah RTM TV agen yahudi nih!!!


    kpd YB Zul...insaf2 lah diri kamu tu...kalau tidak kerana PKR engkau tak de kat situ, kalau tak ada PKR engkau tak dapat masuk TV bg kenyataan, kalau tak ada PKR tak de sapa pun kenal engkau..malu lah...buang jer kopiah putih tu dlm bakul sampah taik!!!

    kalau MP yg keluar parti tu nak melalut tak pe lah juga, ini MP kena pecat (ZUL) pun nak tumpang semangkuk jugak....hai! kecewa ke Zul? MP yg keluar PKR tu dah dpt habuan RM 2 juta masing2 dan engkau pulak tak sempat dapat apa2 dan kena pecat...itu yg engkau tension tu ye Zul?


    sedar2 lah diri Zul...

    ReplyDelete
  19. yang kutuk RTM ni memang tiada kesetiaaan dan emosional dengan membuta tuli memperlekehkan channel siaran ini. Melayu jenis ini (atau pendatang ke Semenanjung) tak sedar diri dan tak faham falsafah penyiaran RTM seoalh-olahnya dia seorang saja pandai - tengoklah dulu muka sensiri dicermin. Cerita orang putih kalau jenis mengarut pun dia puji melangit.

    ReplyDelete
  20. dok menuduh, buktinya takde. Saiful menuduh, buat laporan dan buktinya ada. Kenapa tak buat laporan polis? dok cakap buat apa kalau tak sertakan saksi-saksi dan bukti. Kalau diri dia,konspirasilah dan tunda menunda aje.

    ReplyDelete
  21. kau tu tengok channel anjing mana pula?

    ReplyDelete
  22. Bukan sahaja beliau tidak menjawab, sebaliknya menuduh Dato' Seri Zahrain ada rumah elok dan kereta baru! Sedangkan beliau sendiri pun ada rumah baru yang bernilai berjuta dan mengguna kereta baru yang harganya saya ingat boleh ternganga rakyat dibuatnya.

    Saya sendiri dalam sidang akhbar dihari yang sama menjawab tohmahan beliau dengan bertanya adakah masuk akal saya yang dipecat juga turut dibayar RM2juta. Takkanlah bodoh sangat orang nak bayar saya untuk dipecat. Kalau PKR dibayar untuk pecat saya itu kan lebih menasabah. Tapi untuk orang bayar saya supaya dipecat?! Samada yang bercakap tu akal terencat atau...faham-faham sajelah!

    ReplyDelete
  23. http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2010&dt=0620&pub=Utusan_Malaysia&sec=Politik&pg=po_01.htm

    Anwar dicabar dedah bukti
    BAGAN DATOH 19 Jun – Ketua Pemuda UMNO Khairy Jamaluddin (gambar) mencabar penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) Datuk Seri Anwar Ibrahim mendedahkan bukti dalam tempoh 48 jam berhubung dakwaan bahawa anggota Parlimen Bebas diberi imbuhan RM2 juta untuk meninggalkan parti itu.

    “Kalau ada bukti tunjukkan dengan segera, jangan meracuni pemikiran rakyat dalam ceramah-ceramah dengan memburukkan UMNO dan Barisan Nasional (BN) terbabit dalam kes lompat parti,” katanya kepada pemberita selepas merasmikan mesyuarat perwakilan Pemuda UMNO Bahagian Bagan Datoh di sini malam tadi.

    ReplyDelete
  24. ko jgn byk cakap lah Zul...engkau ada kat situ pun sapa yg sokong engkau bagi menang, bukankah PKR sendiri?...baik atau buruk engkau datang dr PKR sendiri..dasar tak tahu diuntung, dan tak kenang budi langsung...

    jgn membebel lah Zul...kalau engkau betul2 gentlement, PRU 13 nanti engkau bertanding lah atas tiket BEBAS...UMNO sudah tentu tak akan ambik engkau jd calon dia...sebab kalau engkau jd calon UMNO, awal2 lg engkau dah kena kambus!!!

    hah! masa tu engkau melalut lah bagai org tak siuman...dan kalau engkau menang, aku cari engkau, dan aku dukung engkau berjalan 10 KM...dan aku rela jd kuli batak engkau selamanya, tanpa ada bayaran!!!

    satu lagi...RTM memang lidah rasmi UMNO/BN...bukan tak patriotik, tapi UMNO/BN jadikan RTM sbg alat progandanya yg paling hebat dan RTM dikawal dan dicengkam..jd elok lah kita tak perlu tengok berita2 RTM...kita baca blog sahaja...baru fikiran kita terbuka luas...byk yg terpendam ada dlm blog, dan tak kan keluar dlm RTM...RTM memang bodoh!!! tak berubah2...

    ReplyDelete
  25. kalau baca blog saja, goblog namanya.

    ReplyDelete
  26. Ada dengar berita DR MAZA nak masuk UMNO..entah betul atau tidak, wallahuaklam.

    Tapi jika betul, kenapa dia nak masuk UMNO? parti najis dan kotor serta hina?...sanggup kah beliau mengotorkan diri serta pakaiannya dengan najis?....bersabar dan bertenang DR MAZA...ini hanya satu ingatan iklas..

    ReplyDelete
  27. Anwar dan keluarga boleh le jadi contoh "Keturunan Keluarga Pembohong dan penipu Malaysia".......Selamat hari bapa penipu semalaysia......

    ReplyDelete
  28. Tok N.ajis cuba eja betul2 siapa yang layak yang dipanggil parti najis..huhuhuhuhuhuh

    ReplyDelete
  29. Yang kutuk zul dangan RTM tu memang kurang cerdiklah(org yg sama pun).

    Zul cuma bagi respon balas untuk menjawab balik fitnah jahat anuwar kepada konsensus bebas.Dah betullah tu apa yg zul,zahrain dan wee chee keong cakap.Takkan nak membela diri pun dipanggil bodoh?Kalau nak tuduh tunjuk buktilah.Setakat tuduh dan fitnah tanpa bukti orang bahlol aje yg percaya.Selama ni ada ke anu kemuka apa2 bukti setiap kali bila dia buat fitnah ?Setakat air liur aje kan.

    Bila mahkamah dan pihak pendakwa kemukakan bukti yg terang lagi bersuluh(kes liwat jubor sepol),puak2 pencinta anus ni tak mau pulak percaya,semua dikatanya konspirasiii,kena beliii...Bila anu buat fitnah laju aje diorang anggap sebagai 'wahyu' yg tak boleh dipertikaikan.Apa punya turr kaum2 anus ni?

    Pasal RTM pulak.RTM itu lidah rasmi kerajaanlah,di bawah Kementerian Penerangan.Aje bengaplah kalau puak anus ingat bila PR memerintah maka RTM akan jadi neutral dan tidak memihak.Sebaliknya RTM akan jadi lidah rasmi kerajaan PR pulak.Segala tok nenek pengarah dan kakitangan yg pro BN akan ditendang siap2.Silap2 lagi baik punya jilat kerajaan dap tu nanti.Apa cer lembap sangat ni?kuangkuangkuang

    ReplyDelete
  30. Balaci bangan UMNO 13:54

    Tentang YB Zul..

    yang herannya org yg Nuar tuduh tak de lah melenting haru biru mcm Zul..dlm hal ni kenapa Zul yg melenting dan menjadi jurucakap kpd MP lompat yg lain...dan satu persoalan paling bangang dan bodoh yg diberi olh Zul ialah, "tak kan saya dipecat, saya juga terima RM 2 juta jugak"...bukan kah ini kenyataan paling bodoh dr seorg yg bergelar MP...org semua bukan nak tuduh dia sb kita semua tahu di pecat dan dia masih tak sempat nak terima RM 2 juta tu dah kena sepak keluar!! agaknya dia marah kot kat PKR sebab tak sempat dapat RM 2 juta dah kena sepak ke tong sampah (kena buang padang,pecat lah!!)tak spt mana mcm kawan2 dia dapat rezeki RM 2 juta kot!!!
    tapi aku yakin apa yg Nuar kata ada bukti itu akan terdedah satu masa nanti...macam klip video Linggam dulu, mati2 UMNO kata Nuar bohong dan suruh dedahkan, kata Nuar penipu lah, pembohonglah..tapi bila siasat suruhan jaya diraja...TERBUKTI SAH!!! apa citer!! mahathir sangkut dan terlepas begitu sahaja dgn yg lain2...pd UMNO sabar2 lah sikit!!! dan kenapa pulak KJ melenting, sedangkan org umno lain coll jer!! agaknya KJ pun terlibat sama tak??...

    Zul mamang tak sedar diri dan manusia hipokrit!! kopiah jer putih tapi hati dia hitam legam...dia menang MP atas jasa PKR dan Nuar juga...sebelum dia suruh Nuar taubat, dia dulu kena letak jawatan MP dia tu...sudah2 lah Zul...

    pada balaci UMNO ni..aku harap ko ni berpada2 lah ngata org...satu awak kata org, 10 buruk ada pada awak tu (UMNO)...

    ReplyDelete
  31. SDR. ZUL KULIM! NI NAK TANYA SIKIT PASAL KULIM BANDAR BHARU NI..."KETAYAP" TAK LEKANG KAT KEPALA TU!...JAWAB BIAR TULUS DAN IKHLAS, PERLAMBANGAN KETAYAP TU!

    SEKARANG DAH "BEBAS"...HALA KE DUIT GAJI TU?

    ReplyDelete
  32. DR. ZUL KULIM! NI NAK TANYA SIKIT PASAL KULIM BANDAR BHARU NI..."KETAYAP" TAK LEKANG KAT KEPALA TU!...JAWAB BIAR TULUS DAN IKHLAS, PERLAMBANGAN KETAYAP TU!

    SEKARANG DAH "BEBAS"...HALAL KE DUIT GAJI TU?
    20 June 2010 15:27

    ReplyDelete
  33. LAWAK BETUL WARTAWAN RTM YG TANYA DSAI...TAK PASAL2 JER KENA MAKI DAN KENA GELAK DEK SEMUA WARTAWAN DAN VIP...BERIYA2 BETUL DIA MENGGANTIKAN MENTERI DIA BERTANYAKAN SOALAN KPD DSAI...BILA..?BILA..?BILA...? TERDUDUK DIA KENA MALUKAN OLH KEBODOHAN DIA SNDIRI!!!

    GELI HATI TGK WARTAWAN RTM BERTEGANG LEHER MCM AHLI POLITIK UMNO NAK LAWAN DGN DSAI BERHUJAH!!!

    AKHIRNYA TERTUNDUK LESU DAN KENA GELAK PULAK KRN KEBEBALAN DIA...GELI HATI AKU..HE..HE..HE..HE

    ReplyDelete
  34. taubatlah dsai dan penyokongnya. kesian penyokong tegarnya ditipu dan rela ditipu setiap hari

    ReplyDelete
  35. siapa yang menuduh dan buktinya dan saksi-saksi takde, yang percaya itulah sebenarnya balachi. Balachi tetap balachi tak kira payung mana dia pakai.

    ReplyDelete
  36. TAUBAT LAH DSAI. TAUBAT AJE.

    ReplyDelete
  37. baca blog saja, orang jenis baca blog aje, takde yang lain, sememangnya goblog. hehehe

    ReplyDelete
  38. Balaci penjilat anus 14:16,

    Mula2 aku nak bagi kau tip,orang menyampah dengan pembangkang ni tak semestinya umno.Tentu kau tak faham kan?Takpelah slow2 belajar politik,jangan ikut bontot orang aje.Hahaha

    Oleh sebab aku non partisan,apa kejadah aku mesti kena jawab kesalahan yg dibuat oleh pemimpin atau bekas pemimpin umno kan.Tapi aku boleh bagi kau hintlah pasal kes lingam tu.Itu boleh jadi kes salahguna kuasa atau campurtangan kuasa eksekutif melangkaui kuasa badan kehakiman kalau kau hendak tafsirkan begitu.Aku tak fikir kalau anus idola kau tu berkuasa dia tak campur langsung badan kehakiman.Jangan nak conglah,bukan ke anus pernah dipenjara atas kesalahan salahguna kuasa.Jadi anus biasa buat kerja2 kotor macam ni,cuma penjilat2 aje tak boleh terima hakikat kuikuikui.Itu belum lagi permainan 'politik wang' atau lebih lebih tepat lagi rasuah yg dia mulakan dalam umno dulu2 terutama ketika pemilihan jawatan.

    Tentang bukti yg kau yakin akan 'ada' tu,cuma harapan dan andaian kau aje.Tapi tak mungkin ada kalau diikutkan 'track record' perangai tuan anus kau tu selama ini.Mungkin kau boleh tanya dia tentang 'bukti' 6 kotak rasuah lebih 10 tahun lepas yg dia sibuk2 nak dedahkan tapi sampai sekarang tak terdedah2 hahahaha

    Oh ya pasal zul kulim tu,apa masalahnya dia nak bercakap sebagai mewakili konsesnsus bebas?Dalam mana2 parti pun ahli2 lain boleh aje bagi pandangan untuk mewakili rakan2 separti.So apa masalahnya?Sukahati dialah dia nak bagi statement sinis kalau dia yg dipecat mungkin anus nak tuduh juga dibeli dgn RM2juta.Hahaha

    Tak payahlah kau teruja sangat dgn tuan anus kau tu yg kau anggap suci tu.Duit RM60 juta magnum yg dia sapu tu pun tak berjawab lagi.Tak caya tanya nallakaruppan bekas kawan baik anus tu.Tak berani anus jawab cabaran nalla supaya saman dia(nalla) kalau dakwaan dia tu tak betul.Nalla siap sedia bawak bukti ke mahkamah lagi.Alahai pencinta anus,duit judi pun dia balunla,suci beb suci hahaha

    Macam nilah bro,tak berbaloilah kau sokong gilee anuwar ibrohim tu,percayalah.Sori,jangan marah aku,kebenaran itu pahit bai..

    ReplyDelete
  39. e'eleh...
    nak suruh org bertaubat
    ape kategori ma'sum ke kau tu?
    kecoh lebih nak cari publisiti1
    kalau rasa hebat sangat btl ckap anon td
    PRU-13 nanti tanding pakai tiket bebas!

    anon 22:47!
    lu punya statement blh tahan!
    mana lu tau?lu ni pemerhati ke penganalisis?
    aku rasa kalau lu hebat sgt lu x dok/keje mcm skrg ni!
    dah tentu2 dok bawah kote najib!
    jgn sembang lebih brader!setakat nak menyalak kluar statement sape2 pun blh
    ada telor berdepan la brader!
    dah bangang nak tunjuk bagus plak!
    hehehehe....ada bran??????????????

    ReplyDelete
  40. Anon atas ni dah panas,nak jawab tak reti hahaha.Ini fakta beb,bukan setakat andaian macam lu orang selalu bikin atau paling kuatpun lu orang cuma kata ini konspirasiiii hahaha

    Kalau lu baru berjinak2 dengan politik belajarlah lagi,ke lu masih berhingus tapi berlagak macam tahu banyak?Dah daftar mengundi dah?kahkahkah

    Aku dulu pun macam lu orang jugak sokong aljub,tapi itu masa kes liwat 1st,masa tu banyak benda tak clear,masa tu pun 'tak kenal' anus,cuma nampak imej islamik dia aje.Tapi selepas lama aku mengikuti perjalanan politik dan tingkahlaku anus aku tak jumpa 'kesucian' anus sebagaimana yg dia cuba tonjolkan pada penjilat2 dia.Sebaliknya semakin banyak kebobrokan yg aku jumpa.Lu kena banyak mengkaji dan membaca barulah lu cerdik sikit.Sebelum itu lu kena berlapang dada,jangan taksub nanti jadi bodoh dan diperbodohkan oleh aljuburi(gelaran ciptaan mat sabu).

    Cukup2lah menjilat orang yg lu tak kenal pun hahaha.Macam yg aku cakap kebenaran itu pahit kan hehehe

    ReplyDelete
  41. anwar si penjubur itu sebenarnya tak jawab soalan pun , soalan mudah bila ? anwar bawa cerita lain terbang entah pi mana , maknanya anwar tak mampu jawab soalan , dia kantoi ..

    anwar buat lawak menasihatkan orang , diri sendiri apa cerita ? cakap pasal judi tapi diri sendiri bapa segala judi apa cerita ? anwar hentam orang lain tak terhingga dalam setiap ceramahnya , cakap berapi2 ..kata ada bukti , ada bukti, satu pun takda tunjuk !

    maknanya anwar sipendubur ni memang penipu , pembohong no satu dalam malaysia , seluruh hidupnya dihabiskan dengan menipu , dia bagi makan anak bini dengan hasil gaji menipu membohong ,
    anwar bapa yg penipu , anwar suami yang penipu , gay , homoseks ..

    manusia macam ini yang diagungkan oleh pecacai PKR , tak sedar lagi ke ? sah makan nasi lendir anwar ..

    RTM , syukurlah ada RTM meskipun masih banyak kekurangan yang perlu diperbaiki , esok2 kalau pembangkang menang sah wujud RTC , radio televisen cina , pembaca beritanya Tian chua dengan logo gigit tangan polis , atau si Mahfuz yg tak lulus SPM ,
    atau anwar dengan logo K Jelly , saat itu berlompatan puak2 pembangkang kesukaan mengatakan kebebasan dan keadilan terlaksana ..

    ReplyDelete
  42. 21 June 2010 13:35

    mana gi bdak kecik nii...

    hahaha...mana ada org sokong nuar jubo lagi skrg niii....woiii...

    bdak kecik, ada ati nak komen politik. ko dah sunat ke blomm. hehh...

    jai

    ReplyDelete
  43. hahaha pecah perut tgk komen malayu2 bangang ni
    komen gempak gila babi!
    babi x gila mcm ni!hahahaha
    tapi komen/bunyi blkg jer la..
    depan x brani coz xde telor mcm jai!
    hahaha
    oi jai jub0r!nak kene sunat ke?
    hahahaha

    ReplyDelete
  44. to balaci dap
    kesian kt ko
    dari ko jadi balaci dap
    baik lu jadi balaci mak lu
    ada faedah.hehhheee

    ReplyDelete

PETA PELAYAR