FOLLOWERS

Thursday 3 June 2010

LIWAT DSAI : DR SAHKAN ADA..........





KUALA LUMPUR 3 Jun - Pakar bedah am Hospital Kuala Lumpur (HKL), Dr. Mohd. Razali Ibrahim berkata, terdapat bukti bahawa berlakunya anal penetration terhadap Mohd. Saiful Bukhari Azlan walaupun tiada kecederaan ditemui pada bahagian rectum.

Ketika memberikan keterangan sebagai saksi kedua pada perbicaraan kes liwat Datuk Seri Anwar Ibrahim di Mahkamah Tinggi di sini hari ini, beliau berkata, rumusan itu dibuat selepas meneliti beberapa laporan kimia serta membuat pemeriksaan ke atas pengadu.

Dr. Mohd. Razali berkata, beliau mengambil tiga sampel dari bahagian dubur Mohd. Saiful iaitu satu sampel dari bahagian luar anus manakala dua lagi di bahagian dalam rectum.

Bagaimanapun peguam, Karpal Singh membangkitkan isu bahasa kerana pakar forensik pihak pembelaan, Dr. David Wells tidak dapat memahami keterangan saksi yang diberi dalam bahasa Melayu.

Perbicaraan kes itu akhirnya ditangguhkan sehingga esok selepas mahkamah membenarkan permohonan Karpal yang ingin merujuk kepada pakar forensik dari Australia itu sebelum mula menyoal balas Dr. Mohd. Razali. - Utusan

Penghuni Gua : Rupanya inilah sebabnya DSAI takut sangat nak ke mahkamah rupanya. Sibok pula nak promote lapuran perubatan Dr lalat dari Myammar tu. Rupanya ada........

2. Si Karpal pulak hari ini marah-marah kerana DR Pakar yang memeriksa Saiful memberi keterangan dalam Bahasa Melayu. Biasalah Karpal. Itu peraturan. Jangan adil untuk DSAI aje. Adil juga perlu diberi kepada saksi / Dr ini. Kalau dia angkat sumpah dalam bahasa cina , maka soalan mesti di terjemahkan dalam bahasa cina. Jika sumpah dalam Bahasa Melayu maka soalan dan keterangan adalah dalam Bahasa Melayu.

3. Apa yang Karpal nak berbelit dengan isu ini. Tak ada isu pun. Penterjemah ada untuk menterjemahkan keterangan Dr Pakar ini untuk " Pakar " yang di import oleh DSAI dari Australia tu.

4. Juga lihat akta Bahasa Kebangsaan. Takkkan Karpal tak faham kot . Atau pura-pura tak faham sebab dah terkedu dan terkena batang hidung dengan keterangan Dr Pakar ini kot?

5. Liwat memang berlaku. Rela atau tidak bukan isu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Anuar, Anuar!!!!!

14 comments:

  1. PG, Anwar memang pakar dalam bab jalan belakang ni.....dia bijak berselindung dari perbuatan mungkarnya...

    ReplyDelete
  2. Fuyooo Pemuda AmK buat demo hari ini ramainya... tadi aku nampak poster berjalan sendiri.... bila aku toleh kat side mirror BMW aku rupa rupa nya si katik tembam yang pegang...maklum le ramai sangat

    ReplyDelete
  3. Liwat itu memang tidak berlaku...yang didakwa berlaku liwat itu adalah disebabkan kehendak UMNO supaya liwat itu benar2 berlaku...mudah jer sifir jer! jika umno hendak liwat itu berlaku, liwat akan tetap berlaku, tak kira dgn cara apa sekalipun, keputusannya tetap mengatakan bahawa ianya berlaku, walau sebenarnya ianya tidak pernah berlaku! sebab :

    1. semua kehendak UMNO tiada siapa yg berani mengatakan TIDAK (sudah byk contoh).
    2. org2 yang terlibat dlm mengatakan ianya (liwat) berlaku itu (samada pengadu,org politik, saksi, polis, hakim, doktor,pendakwaraya...etc) akan mendapat ganjaran besar apabila usaha mereka yg bertungkus lumus memfitnah nuar akan berhasil, mereka akan berusaha sedaya upaya untuk membuktikan Nuar bersalah walau pun bukti mereka longgar kerana mereka byk proksi yg boleh membantu / menyebelahi menjayakan impian besar mereka utk menjatuhkan Nuar.

    3. Maka selepas saja Ezam bersekongkol dgn Sepol menjayakan misi fitnah Nuar, maka Najib memberikan dia jawatan Senator!! nampak tak?
    4. Maka selepas ini ketua Pendakwa Raya/ Hakim akan dinaikkan pangkat lbh tinggi apa bila kerja keras dia berhasil mememjarakan nuar.
    5. dan polis yg terlibat juga akan mendapat pangkat besar slps ini...insyaallah...kita tgk nanti!

    ini lah "rezeki" bg org2 yg berkepentingan dlm memfitnah nuar...sama juga dgn org politik umno (apatah lagi yg keluar PKR)mrk akan gila menghentam Nuar kerana ada kepentingan sendiri...

    Namun mereka lupa, mereka juga sedang dlm perhatian Allah...demi wang dan kuasa, pangkat, mereka lupa di atas kepala mereka ada Tuhan yg menyaKsikan gelagat curang dan ketidakadilan seseorang yg diamanahkan menjaga keadilan sesama manusia demi WANG! MEREKA TDK AKAN TERLEPAS NANTI.

    ReplyDelete
  4. woi ano 22.48! apa punya cerita daaar!! pendekkan cerita..kenapa anuwar berdolak dalik takut nak bersumpah dengan al-quran?

    ReplyDelete
  5. 23:07

    Woi ano !

    apa citer sumpah2 ni, habih kalau nuar sumpah tak buat, tak yah bicara lah cam tu...dah tak buat, nak bicara cam ner!! (mudahnya) mcm Najib sumpah tak bunuh Tuya maka polis tak siasat lah, sb najib dah sumpah dia tak buat, buat apa nak siasat (mudahnya)...umno tu yg bodoh..

    ni soal Doktor Mohd Razali Ibrahim yg mula2 kata jubo sepol tak kena tibai, tapi bila masuk court kata ada pulak kena tibai!!! apa ni!

    tu lah dia akibat tekanan umno/apco..kan semua menyerah!!

    ReplyDelete
  6. Karpal Singh itu seorang loyar buruk. Dia menerima bayaran yang lumayan untuk membela Anwar Ibrahim. Jadi bilakah masanya loyar buruk Anwar yang selebihnya dapat bertanyakan kepada saksi?

    Act against Israel terrorist.

    ReplyDelete
  7. woi anaon 23.07
    kAU TAK BACA LAPURAN PENUH KE?
    MASA LAPURAN PERUBATAN TU DIKELUARKAN DOKTOR TU HANYA MERUJUK PADA APA YG DIPERIKSA SECARA FIZIKAL TANPA MERUJUK KEPADA LAPORAN MAKMAL DARI JABATAN KIMIA.. SEKARANG NI KESIMPULANYA BERPANDU PADA LAPORAN PERUBATANYA BERSAMA LAPORAN MAKMAL JABATAN KIMIA, MAKA APABILA DIBACA BERSAMA BARULAH DOKTOR TU FAHAM KENAPA MASA PEMERIKSAAN FIZIKAL DULU TIADA KESAN KECEDERAAN PADA DUBUR SI SAIFUL, SEBABNYA SI NUAR BERAHI TELAH MENGGUNAKAN KRIM PELINCIR, JADI TAK TIMBUL SOAL PERCANGGAHAN LAPORAN PERUBATAN, BAGI ORANG YG CERDIK MEREKA TAHU LAPORAN PERUBATAN PERTAMA TU SEBENARNYA TIDAK LENGKAP UNTUK DIBUAT SEBARANG KESIMPULAN KERANA LAPORAN2 YG LAIN BELUM DIAMBIL KIRA, TAPI BAGI PUAK2 YG TAK BERAPA CERDIK LAPORAN TU DAH COMPLETE KERANA ITU MENUNJUKAN SEOLAH2 NUAR BERAHI TIDAK MELIWAT..ADIL KE WAHAI PUAK2 PARTI KEADILAN RAKYAT?????


    Razali, saksi kedua yang dipanggil hari ini memberi keterangan bahawa setelah merujuk laporannya sendiri dan juga laporan dari makmal jabatan kimia, beliau merumuskan bahawa ada kesan tembusan dengan zakar di dubur pengadu, Mohd Saiful Bukhari Azlan TAK BACA HABIS KE LAPURAN TU

    ReplyDelete
  8. Kau orang terangkan macam mana pun Bahlul-Bahlul Anuar Ibrahim tak akan terima dan tak akan faham walaupun dia orang faham. Jika benar terbukti Peliwat ni bersalah, Bahlul-Bahlul ni tetap tidak akan terima keputusan tu....biasalah!!.
    Macam-macam andaian dibuat, tuduh pelbagai pihak sengaja nak jatuhkan Peliwat tu. Loyar Buruk (Kapal Sing) tu juga yang untung. Bahlul-Bahlul ni dapat apa agaknya? Aku pun boleh buat andai jugak...Bahlul-Bahlul ni pun teringin jugak nak rasa dibalun oleh Peliwat tu tapi sayang hajat tak kesampaian agaknya. Sebab tu dia cemburu dengan Si Sipul tu. Itu yang jaki sangat dengan Si Sipul. he!he!he!he!he! Jangan marah Bro!. Kalau kau pandai buat pelbagai tuduhan, orang lain pun boleh jugak....

    ReplyDelete
  9. SLM BRO...MUNGKIN PENCACAI2 HARAPKAN ANUWAR MATI PUCUK SUPAYA KES DIA DIGUGURKAN KOT KEHKEHKEH

    ReplyDelete
  10. MUNGKIN ITU JAWAPAN TERAKHIR DARI SI BENGALI TU DAN DISAHKAN OLEH DR YANG DILANTIK. LEPAS TU BALACI-BALACI NUAR BOLEH TEST BERI BELAKANG PUSING UNTUK MENGESAHKAN PENGESAHAN CERITA. HEH!HEH!HEH!HEH!

    ReplyDelete
  11. PG yang ini tak ada apa-apa komen ke? Kuala Lumpur, 3 Jun – Pemuda UMNO hari ini membuat laporan polis terhadap Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim atas penghinaan dan tuduhan jahat terhadap institusi penghakiman di negara ini.

    ReplyDelete
  12. Atas sumpah berkata benar, Saiful meberi keterangan siapa liwatnya, siap dengan nyatakan nama dan menunjukkan orng yang melakukan. Doktor juga atas sumpah untuk memberikan ketarangan benar, memberikan pandangan pakarnya bahawa berlakunya kemasukkan dalam dubur Saiful. Persoalannya, siap punya benda yang menyelinap masuk kedalam lobang belakang Saiful? Jadi apa kata Saiful, dan apa pula kata forensik (DNA dan sebagainya).
    OKT (Dato Seri Anwar) kenalah tuinggu gilirannya menyangkal jika ada kes prima facie dan dipanggil masuk membela. Buat masa ini, dengar lah dulu apa-apa yang saksi-saksi Pendakwa habak. janganlah melenting tak tentu pasal.

    ReplyDelete
  13. Apa kena keterangan Saiful dan keterangan pakar Doktor itu dengan UMNO? Yang mendengar dan menentukan adalah Hakim. Sila belajar prosedur Jenayah dan undang2 keterangan. Terpulangalah kepada OKT memanggil saksi-saksinya sendiri bagi mematahkan keterangan saksi-saksi pendakwa. Macam main bola, nak menang, kenalah masukkan gol sendiri,apahalnya marahkan pasukan lawan yang menang kerana berjaya memasukkan golnya ke gol lawan.

    ReplyDelete
  14. http://www.bharian.com.my/bharian/articles/2010060406225220100604062252/Article

    Pakar Bedah Am Hospital Kuala Lumpur (HKL), Dr Mohd Razali Ibrahim, berkata walaupun ujian klinikal mendapati tiada kesan kemasukan, kesan koyak dan kecederaan pada bahagian dubur, tetapi keputusan ujian makmal dan laporan kimia terhadap empat calitan diambil daripada kawasan luar dan dalam dubur Mohd Saiful menunjukkan kehadiran air mani dan Asid Deosirinobukleik (DNA). “Dengan adanya bukti kehadiran DNA dan air mani, maka saya boleh mengesahkan ada kemasukan di dalam dubur pesakit walaupun tanpa kesan kecederaan,” katanya ketika menjawab soalan Peguam Cara Negara II Datuk Mohamed Yusof Zainal Abidin pada sesi pemeriksaan utama.

    ReplyDelete

PETA PELAYAR