FOLLOWERS

Tuesday 29 June 2010

ULAMA PIPI TERSORONG !



'Hosni ulama tak diundang Umno'
Jimadie Shah Othman
Jun 28, 10
7:35pm


Ulama muda Umno Fathul Bari Mat Jahaya - antara 40 ahli agama yang menyertai parti itu - menafikan terdapat antara mereka yang 'diperdaya' bagi menghadiri majlis serahan borang keahlian kepada Datuk Seri Najib Razak baru-baru ini. Berita lanjut : KLIK

Penghuni Gua : Tahniah UMNO dan Shahidan Kasim kerana berjaya menarik minat beberapa ulama dan mereka yang berlatar belakangkan agama menyertai parti ini. Semuga UMNO terus segar dengan keislamannya.

2. Biarlah tidak mencukupi 4 orang pun. Faktanya , ulama dan mereka yang berkelulusan Phd agama menyertai UMNO pada tarikh tersebut. Banyak lagi yang lain tak sertai pun tetapi masih menjadi pendokong kuat parti ini.

3. Seorang dua yang todak menyertainya dan mendakwa di sabotaj oleh beberapa pihak kononnya di tipu untuk masuk UMNO tu, biarkanlah. Menurut anak Dr Asri pun, beliau tak di jemput pun ke majlis tersebut. Mungkin spy yang nak spin majlis tersebut. Biasalah, ini kerja mereka pun.

4. Ulama ini ini pipinya tersorong. Tak dijemput pun datang ke majlis . Biasalah. Daj di ajar oleh gurunya begitu. Ulama pun manusia juga. Dari dulu lagi, ulama begini bersepah di dunia ini. Lihat ajelah di Malaysi ini pun, terutama ulama politik. Mulut mereka mengalah mulut kita yang awam ini. Siap memaki hamun dan mendoa bala untuk orang lain. Kita jauh lebih baik dari mereka walaupun tak berkopiah dan berserban. Kalau bab fitnah ini jangan cakaplah. Lihat ajelah Harakah tu. Pergi haji pun kedarah duit rasuah tetapi di pusing jadi duit sponsor ( RM 60 seorang pulak tu, satu keluarga lagi siap dengan menantu yang dok menyelit / undercover ). Jadi itulah wajah mereka. Di luar negara pun , siap mereka berbunuh sesama islam. Hanya kerana mereka merasakan mereka lebih islam dari yang lain. Lihat aje di Pakistan, Iraq, Afghanistan dan sebagainya.

5. Apa pun , tahniah kepada ulama ini. Semuga penyertaaan mereka dapat menyegarkan UMNO dan memperbaikinya secara perlahan-lahan.

10 comments:

  1. Allahamdullilah.......UMNO mengalu2kan para ulama dan berpendidikan tinggi menyertai parti itu agar dapat memantapkan lagi perjuangan Agama dan bangsa Melayu.Allah akan melaknat orang yang memecah belahkan bangsa Melayu dan Islam seperti Pas dan PKR.Mereka ini bersekongkol bagi memusnahkan perpaduan sesama Islam dan PAS buat tak sedar & berpura2 kerana gilakan sedikit kuasa dan nikmat dunia yang sedikit ini.Sama2lah kita berdoa agar pengikut2 parti PAS agar dibukakan pintu hati mereka oleh ALLAH........

    ReplyDelete
  2. Apa lagi penyokong UMNO dan PAS di Selangor? Inilah masanya untuk bersatu bagi merampas N.Selangor demi menegakan kerajaan Islam di Selangor.Kita lantik Dr Hassan Ali jadi MB.Timbalannya Dato Zainal Sakom dari UMNO.Para ahli exco boleh dikongsi bersama.Mari kita hapuskan pemerintah kafir diSelangor yang nak ternak ladang babi mega dan memingirkan orang Melayu tu.Mari kita bangun dari tidur wahai orang2 UMNO Selangor...ALLAHUAKBAR.

    ReplyDelete
  3. dia malu kena kutuk dgn kawan2 dia sebab masuk umno... sesuatu yg harus diambil berat....

    ReplyDelete
  4. Salam,

    1 Ulama' yg mahu [sbnarnya WAJIB] brpolitk, bgi mreka hnya ada SATU sja jln brpolitk yg boleh mreka ambil, iaitu politk 'ala minhaj an-Nubuwwah - politk yg brjln di atas lndsan brpolitknya Nabi saw; politk yg, [i] misinya - demi mndirikan Negra lslam [yg msti mmpunyai kedua2 ciri khuss ini: [a] mnerapkan/mlaksnakan HANYA sstem hukm syariat, & [b] kkuasaanya mutlk di tngan umat lslm], smntara [ii]; politk yg visinya smata2 mnegakkan syariat Allah sbgai ad-deen [sstem khidupn] yg mngatur sluruh dimensi khidupan mncakup kttangaraan; dgn sstem undang2, politk, sosial, ekonmi, dplomatk, dll smuanya diurus di ats landsn syara'. lni bgi mnepati printah Allah, mksdnya, 'Wahai orng2 yg briman, msuklah kmu skalian ke dlm lslm scara kaffah [ksulurah]"

    2 lslam slain agma ritual, adalah agama ideolgi - ideolgi lslam, bhkan ideolgi yg pling bnar krana brsumbrkan wahyu [al-Qurn], yg dtangnya drp Zat Yg Maha Bnar -Allah SWT.

    3 Ulama' yg ikhls kpd lslam & Allah mreka, WAJIB ykin bhwa tjuan brpolitk mnuntut mreka mmpastikan hnya ideologi lslam yg didkung olh parti politk yg mreka brjuang di dalmnya. Frman Allah mksdnya, "Ssngguhnya yg paling takut kpd Allah di antra hmba2-Nya adalah para ulama'" [Fathir (35):28].

    4 Jika mreka mrelakan parti yg dianggtainya mngkmpromikn/ mncmpur-adukkn ideolgi lslam dgn ideoli lain spt Skularisme-Dmokrasi-Kapitlis, Ssialisme-Komunsme, dgn jln librlsma-prgmtisme-Mchiavellik, yg smuanya bukn saja tidak sjln dgn lslsm & tdak brsmbur drp wahyu, bahkn mmang dilahrkan utk mnghncurkan ideolgi lslam, maka sngguh sbnar2nya mreka tlah brlaku khianat - khianat kpd ideolgi lslam, khianat kpd umt yg mreka bawa [pimpin], & lbih dari itu khianat kpd printah Allah agr syariat-Nya dijdikan ad-deen [sstem khidupan]. Sudh pasti sikap ini mnungkiri mksud ayat 28 Surah Fathir itu.

    Abfaiq.

    ReplyDelete
  5. Salam,

    5 Apbila ulama' mnggotai mana2 parti politk yg sjak awl pnubuhannya mmang TIDAK brcita2 mnegakkn Negra lslam & mnegkkan syariat dgn brjln dgn kaedh 'mtlmat mnghlalkn sgla cara', maka trtunutlah kwajipan ke ats ulama' itu tnggungjawb mnukar fikrah, tariqah [kaedh] & ideolgi parti trsbut kpd ideolgi lslm dgn brcita2 utk mngekkn Negra lslam yg mlaknsakan
    syariat Allah dgn mngambil jln hanya [tariqah] brpolitknya Nabi saw, krana as-Sunnah adalh sumbr hukum yg WAJIB dipgang teguh stguh2nya.

    6 Jka mreka ggal mmahami bahwa inilah tuntutn & matlamt brpolitk dri pndangan lslam, lalu krananya pula ggal mngubah parti politk sekular yg disrtianya itu mnjadi parti yg mmprjuangkan
    pnegakan Daulah lslm yg mnerapkan syariat sbgaimana negra binaan Nabi saw di Madnah itu yg kmudiannya diwarisi olh para Khulafaur Rashidn & khalifah2 strusnya, pasti para ulama' {?} ini hilng ditlan arus politk Sekular-Machiavelk, sbgaimana yg tlah trjadi kpd ramai ulama' politk yg sbleum mreka yg tlah hilang senyap di dalm arus politik Sekular-pragmatik ini.

    7 Jik mreka brjaya, alhamdlillah... Tapi jika ggal, trtanggllah title ulama' itu [baik yg dgn Phd atu yg bukan]. Tinggllah title muta'alimin, & lebih hina jika mnjadikannya jln murah utk mncari dunia yg smentara ini.

    Wallahu a'lam.

    Abufaiq.

    ReplyDelete
  6. 1.Sayangnya pas yg sibuk konon2 mahu menubuhkan negara Islam juga sudah malu2 nak sebut tentang hudud kerana takut undi cina lari.Macamana tu abu faiq?

    2.Dasar penubuhan/polisi pas(secara bertulis)tidak ada menyebut tentang hasrat untuk menubuhkan negara Islam.Perkara ini telah ditegaskan oleh nik aziz dan juga nizar.Jadi setakat manakah keseriusan pas dengan 'negara Islamnya' atau cuma untuk dijadikan retorik politik?

    3.Bagaimana cara untuk menjalankan hudud dengan kerjasama dengan parti2 sekular,liberal dan sosialis seperti pkr dan dap?Boleh anda jelaskan?

    4.Bukankah apa yg pas lakukan sekarang(pakatan)adalah serupa dgn apayg umno lakukan(BN)tinggal lagi umno menjadi ketua dalam BN sedangkan pas cuma jadi pengikut.Jadi bagaimana untuk merealisasikan hudud?Tidakkah itu mustahil?

    ReplyDelete
  7. LIHAT LAH UMNO, KEMASUKAN ULAMAK DLM PARTI UMNO PUN NAK MAIN SILAP MATA LAGI...APAKAH YANG BOLEH DILAKUKAN OLEH ULAMAK INI DALAM UMNO?

    1. APAKAH KELAKUAN RAKUS UMNO YG KUAT MAKAN RASUAH AKAN TERHAPUS HASIL TARBIYAH HANYA 40 ORG ULAMAK INI?
    2. APAKAH KELAKUAN RAKUS UMNO YG KUAT MENABUR FITNAH AKAN DIBERHENTIKAN SERTA MERTA DGN TARBIYAH ULAMAK2 INI?
    3. APAKAH APAKAH KELAKUAN RAKUS UMNO YG KUAT MENYELEWENG AKAN DIHENTIKAN SERTA MERTA HASIL TARBIYAH 40 ORG ULAMAK INI?
    4. APAKAH SIKAP UMNO YG GILA KUASA AKAN DIBERHENTIKAN SERTA MERTA HASIL TARBIYAH ULAMAK2 INI?
    5..DAN APAKAH...?
    6...DAN APAAKH..?
    7....DAN APAKAH...?

    SEMUANYA APAKAH YG MAMPU DIUBAH OLEH ULAMAK INI DARI DALAM UMNO?...RASANYA MEREKA HANYA DIPERGUNAKAN BUKAN MENGGUNAKAN MEREKA UTK MEMBAIKI UMNO...HANYA UNTUK MENUNJUKKAN TANDA SKONGAN PD UMNO SAJA, PADA HAL HAKIKATNYA SEMUA ORG SUDAH KENAL RAGAM UMNO INI...MASUKLAH BERIBU2 PUN ULAMAK KE DALAM UMNO, UMNO TIDAK AKAN BERUBAH SEDIKIT PUN..SEBAB DASAR MEREKA SUDAH SEBATI DGN DARAH DAGING MEREKA...

    SEBALIKNYA ULAMAK INI HANYA AKAN DIIKAT TGN KAKI DAN DISUMBAT MULUT SPY JGN MENCAMPURI DASAR DAN KEPENTINGAN UMNO SPT YG HISYAM DAN NAJIB BAGI WARNING AWAL2 LG...

    TIADA SIAPA YG BERHAJAT MASUK UMNO, KECUALI UNTUK MENCARI KESENANGAN DAN KEUNTUNGAN...(KATA2 EZAM MOHD NOR)...

    ReplyDelete
  8. Salam,

    Sdra ajak,

    1 Baik apapun nama parti politik itu, slagi mana TIDAK brjln di atas jln brpolitknya Nabi saw, pasti TIDAK akan brjaya mnegakkan Daulah Khilafah lslamiyyah, skalipun mlabelkan dirinya dgn label lslam. Dan skaligus ia PASTI GAGAL utk mlaknsakan syariat-Nya sbagi pillar [tiang] pmrintahan. Apath lagi jika mmang parti itu parti politk sekular sjak asal mula.

    2 Satu drp dua ciri WAJIB bgi Negra lslam ialah kkuasaannya SECARA MUTLAK di tngan umat lslam, krana mrekalh yg DIWAJIBKAN mlaknaskan hukum2 Allah. Bagaimana mungkin orng2 yg tidak mngenal hukum Allah, bahkan mnolak keEsaan Allah, dpt dibawa mnegakkan hukum Allah.

    3 Hnya apbila umt lslam brjya mlaksankannya, kaum kafir yg taat kpd pmrintahan lslam tnggal sbagai ahluz dzimmah yg hak2 mreka dijamin olh negra, tnpa dipaksa mningglkan anutan mreka.

    4 Dlm keadaan yg wujud skrang, bagaimna mungkin mana2 satu parti politk umat lslam yg braulia'kan [brshabt karib/brskongkol/brkungsi kuasa] dgn parti non-Muslim akan mmpu mndirikn Negra lslam & mlksnakan sstem hukum syariat? Bukankah idealisme parti politik brbasis non-Muslim [yg mreka jadikan aulia' itu] adalah utk mmusuhi & mnghalang kmbangnya lslm; dari adidahnya sampai kpd ideologinya, sampai kpd sistem2nya, sampai kpd pnganutnya?

    5 Krana itu kita jumpai dlm arus politk yg BUKAN politk lslm yg wujud skrang, mana2 parti politik umat lslm TIDAK mmpu brdiri di atas idelogi lslm tulen, krana sistem prwakilan dlm sstem demokrasi yg didukung oleh smua parti politk skarang mnolak, & TIDAK MMBENARKAN ideologi lslm [& apa2 pmikiran agama] masuk campur dlm politik. Memang demikianlah Sekularisme. Dan jgn lupa; M'sia adalah negra sekular, bukan negra agama [lslm].

    6 Krananya juga kita temui parti politk umat lslam yg idealsme asalnya adalah utk mnegakkan Negara lslam & syariat, trpaksa mmutar 180 drjh slogannya & mtlamat prjuangnnya. Bahkan ada yg lngsung mngisytiharkan drinya parti sekular tulen [spt yg dlakukan oleh Tayyip Ardogan], atu bhkan tlah pun trjadi di negra kita sndiri. Apakh kita mndngar lagi skarang laungan utk mnegakkan Negra lslam yg mahu mnerapakan syariat? Kenapa? Sebab rakan kribnyalah [prti2 brbasis non-Muslim] yg PASTI prtama mnentang.

    6 So, jngan jadikan parti2 spt itu tolok ukur bagi politk lslm. Slagi perbuatan mreka tidak mnepati sumber & dalil2 bagi politk lslsm [dlm hal ini politk 'ala minahj an-Nubuwwah] slagi itu tidk akan ada mana2 parti politik yg mndirikn Negra lslam yg mmpu mlaksanakan syariat scara kaffah.

    Yg mampu hanya satu - DAULAH KHILAFAH RASHIDAN di atas jln kenabian - ideologinya & sistemnya.
    Mari brsama2 jemaah yg mmprjuangkan itu.

    Wallahu a'lam.

    Abufaiq.

    ReplyDelete
  9. Tak kan nak masuk UMNO pun nak disabotaj. Biarkanlah mereka masuk kerana kerelaan mereka sendiri.

    Mereka masuk kerana mereka yakin dgn. UMNO. Yang penting ialah keikhlasan . Dalam perjuangan untuk agama, bangsa dan negara niat yang jelas adalah penting .

    ReplyDelete
  10. Saya sebenarnya faham dan bersetuju dengan pandangan abuafiq itu.Selagi kita berpaut pada sistem demokrasi yahudi ini selagi itulah kita tidak akan mampu melaksanakan sistem Islam sepenuhnya.Ini kerana di dalam demokrasi majoriti adalah segala2nya.Sedangkan pilihan majoriti tidak semestinya benar.Sekiranya majoriti rakyat memilih sosialis atau komunis sebagai pemerintah,apakah pilihan itu adalah pilihan yg betul?Begitulah gambaran demokrasi.

    Jadi bagaimana sebuah parti politik hendak melaksanakan Islam di dalam sebuah negara yg bukan majoriti 'penuh' Islam seperti Malaysia?Sudah tentu dia terpaksa bersekongkol dengan pihak2 bukan Islam untuk berkuasa.Jadi dalam hal ini baik pas atau umno kedua2nya menggunakan strategi yg serupa.Dan kedua2nya juga tidak mungkin melaksanakan sistem Islam sepenuhnya kerana kekurangan sokongan majoriti.


    Jadi persoalannya disini,bagaimanakah caranya untuk kita mengenepikan sistem demokrasi ini?Kita tidak boleh mengabaikan proses pilihanraya dengan tidak turun mengundi atau memboikot parti2 politik yg ada kerana ini akan menghilangkan terus peluang umat islam untuk memerintah.Jadi bagaimanakah jalan terbaik untuk kita menegakkan pemerintahan khilafah di Malaysia?

    ReplyDelete

PETA PELAYAR