FOLLOWERS

Monday 19 July 2010

CURI ENJIN JET : PUTARLAH SELAGI BOLEH SALAHUDDIN , PUTARLAH !

( Dari PI Bala , RPK termasuk yang ini juga , semuanya
takut pada bayang yang mereka cipta sendiri !!!!!!!!!!)



Kongsi 0PAS hari ini menggesa kerajaan menjamin keselamatan bekas sarjan Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) N Tharmendran yang mendakwa dia diugut oleh bekas rakan-rakannya berhubung kes kecurian enjin jet.

"Saya tidak mahu Tharmendran menerima nasib yang sama seperti apa yang terjadi kepada saksi-saksi utma kes berfoail tinggi, di mana mereka terpaksa melarikan diri demi keselamatan,” kata naib presiden PAS, Salahuddin Ayub pada sidang medianya di ibu pejabat parti itu di Kuala Lumpur. Berita lanjut : KLIK

Penghuni Gua : Hanya alasan. Dalih seorang penjenayah. Dari PI Bala hinggalah RPK semuanya takut pada bayang-bayang yang mereka ciptakan sendiri.

2. Sama lah dengan Bala dan RPK. dah buat salah, maka kesalahan cuba di calit pada prang lain. Tak ada orang mati lagi di Malaysia ini kerana dibunuh oleh kerajaan . Kecualilah perompak dan komunis.

3. Biasalah. Mereka akan terus putar dan berputar. Maka pemimpin dan parti politik yang kuat putar pun mengambil kesempatan untuk faedah politik mereka. Sokong penjenayah, komunis adalah halal asakan mendapat untung dari segi politik. Kerajaan dan jabatan kerajaan dituduh sebagai penjenayah walau pun tiada bukti. Penjenayah yang dituduh di mahkamah ( tentunya ada bukti ) dijulang sebagai hero.

4. Pelik. Tetapi benar. Itulah politik songsang parti politik pembangkang ini. Mungkin ini disebabkan mereka ini pun berkepala hotak dan berfikiran lebih dari penjenayah sebenar. Mungkin lah kot.

5. Putarlah selagi boleh putar Salahuddin. Di akhirat anda tak terlepas juga. Putarlah dan buatlah fitnah dan berbagai andaian. Tetapi akhirnya Allah juga yang berkuasa. Otak yang baik jika di salahguna atau digunakan untuk tujuan politik palsu seperti ini, tak lama akan menerima balasannya.

6. Lihat lah nanti. ................Putarlah Salehuddin. Putarlah.

Nota : Terbaru, tertuduh curi enjin jet batalkan ikat jamin dan rela ke penjara. Kononya kata peguamnya kerana bimbang ditangkap oleh pihak tentera. Apa nak takutkan. Pada pandangan PG, tertuduh masih belum dibuang kerja / ditamatkan perkhidmatan oleh ATM. jadi tak salah dan sewajibnya beliau melpur diri di kem tentera / ATM. Lainlah kalau beliau telah dibuang kerja. Pada pandangan PG, ini semuanya nak cari publisiti aje. Anak orang baik katakan. Belitnya pun sama aje dengan si PI Bala tu. Auta je yang lebih..........................

12 comments:

  1. Hahahaha... Salahudin kuyub, PI Bala tu siapa yang support duduk kat London tu??? Nak balik Malaysia pun umpama takutkan bayang2 sendiri. Banyak duit dia duduk kat London, rasa2nya duit derma penganut hamPAS ataupun duit korek pasir selagi boleh di Selangor yang digunkan untuk taja kehidupan PI bala di sana kot.

    Yang si Tharmendran tu pun dah puas guna duit hasil penjualan enjin jet mula cari pembangkang untuk melepaskan diri. Lepas ini bolehlah SUHAKAM pula datang menyibuk kononnya si penjenayah ini perlukan pembelaan dari gangguan orang yang tak wujud.

    Mungkin ini adalah dasar terbaru pihak Pengencing Rakyat, di mana ada penjenayah, disitu kami akan bantu anda. Baguslah.....

    ReplyDelete
  2. SUHAKAM PUN SEDANG INTAI, MENANTI MASA NAK KENCING UNTUK PAKATAN TU. TUNGGU AJELAH. BANYAK DALAM SUHAKAM TU, BERLINDUNG DI BAWAH JUBAH PEMBANGKANG , TETAPI SEBENARNYA MEREKA LAH TALI BARUTNYA.

    ReplyDelete
  3. Suhakam tu harap penyenayah tibai buntot bini dan anak lelaki meka..nanti desak polis siasat dan dakwa segera...Sebab kena batang hidung sindiri..Jika Polis ikut apa yang di cadangkan oleh Suhakam Penyenayah yg tibai jubur bini dan anak jantan dia dia minta Suruhajya siasat kenapa Polis Tak cekap.. Alahai..Dunia ni mcm2 aja

    ReplyDelete
  4. BUKAN NAK MENGATA, TAPI NAK JUGA MENGATA...

    BUKANKAH LEBIH BAIK DAN TELUS DITUBUHKAN SURUHANJAYA DIRAJA UTK MENYIASAT HAL PENTING SEDEMIKIAN DAN BYK KES2 LAIN YG DIANGGAP PENTING...KALAU TUBUH SRHN JAYA DIRAJA GERENTI KITA TAHU SIAPA PUNYA KERJA...PASTI TAHU PUNYA..KENAPA NAJIB TAKUT NAK TUBUH SRHN JY DRJA?

    NAK SIASAT SENDIRI...ADAH KOMPOM DAH APA KEPUTUSANNYA...TAK YAH UMUM PUN...DAH TAHU KEPUTUSANNYA IAITU SI PENYAMUN TIDAK AKAN MENUDUH SI PENCURI YG MENCURI, SEBALIKNYA SI PENYAMUN AKAN MELETAKKAN BARANG YG DIA SAMUN DI TEMPAT ORG DAN MENUDUH ORG ITU PULAK YG MENCURI...FAHAM2 AJA LAH!!

    NAJIB PUN MARAH KAT ISRAEL KRN ISRAEL MENYIASAT SENDIRIAN KES MARVI MARVARA DAN ROCHEL CORY (HARAP BETULLAH SEBUTAN KAPAL ITU)TANPA MEMBENARKAN PENYIASAT ANTARA BANGSA MENYIASAT...KENAPA NAK MARAH ISRAEL, KAN UMNO PUN SAMA JUGA KELAKUANNYA DGN ISRAEL...

    TENGOK DULU KES YG SIGNIFIKAN IAITU KES VIDEO LINGGAM DAN ANWAR DIPUKUL...KE DUA2 KES SGT SIGNIFIKAN DENGAN KETELUSAN...PADA MULANYA UMNO MATI2AN TAK MAHU KES DISIASAT DI BWH SURUHANJAYA DIRAJA KRN DIKATAKAN MEMBAZIR WANG RAKYAT (PANDAI PULAK CAKAP MEMBAZIR WANG RAKYAT...NAK MUNTAH) DAN KITA TUBUH PANEL SIASATAN SAHAJA.(SEBENARNYA UMNO TAKUT PADA KEBENARAN DAN TAKUT BAYANG2 SENDIRI SPT PG KATA)..TAPI APA YG DAPAT? MAKIN HARU BIRU..AKHIRNYA TERTUBUHLAH SURUHAN JAYA DI RAJA...
    HA..APA YG BERLAKU? SAH ANWAR DITERAJANG (MAHATHIR KATA ANWAR TUMBUK KEPALA SENDIRI, AUTA SUNGGUH CHE DET NI) DAN KES VIDEO LINGGAM PULAK, TERBUKTI IANYA ASLI DAN MAKA GEMPARLAH SATU MESIA BHW CHE DET, KU NAN, LINGGAM, VINSETAN, DAN BEBERAPA INDIVIDU ITU TERLIBAT...CHE DET PUN SAMA GAK AUTA TERLIBAT JUGAK!!! SO KENAPA TAK AMBIL ACTION PD MEREKA LAGI?

    SEBAB ITU JIKA KES2 YG BESAR, PERLUKAN SIASASTAN MENYELURUH DAN TELUS (SPT SURUHANJAYA DI RAJA) SPY MASING2 PIHAK TIDAK TUDUH MENUDUH!!!

    KOT2 UMNO TERLIBAT KOT? DAH TAKUT KES2 TERDAHULU TU KENA LIBAS KEPALA SENDIRI...

    KPD PG KENAPA KUTUK PAS? BUKANKAH UMNO KINI BAGAI PELACUR TERKEJAR2 JEJAKA LAWA (PAS) UTK MENGEMIS SIMPATI....ALAHAI!!! CIAN UMNO...HIK..HIK..HIK..

    ReplyDelete
  5. PG, kalau dah memang kaki putar, apa nak kata lagi....

    ReplyDelete
  6. Hahahahaha... PAS tu jejaka lawa. Hakk ptuuihhh. Jejaka perasan yang mabuk minum brandi itu la parti hamPAS....

    Hari ini kata macam ini, esok lusa boleh berubah kata lain pula. Memang spesis mabuk la mangkuk SBTUP bahalul.....

    ReplyDelete
  7. Salam tuan PG & Sema2...,

    Alahai..., banyak sangat selisih pendapat dan maklumat yang kurang tepat. 2203 nampak hebat, boleh buka PI dan iklankan dimana-mana blog bersama kelulusan zsekali. Ia lebih murah, kekadang free jh macam blog tuan PG ni berbanding dgn iklan berbayar.

    Penubuhan Suruhanjaya Siasatan di Raja (SSDR), bukan suatu siasatan yang pelik jika pada pendapat 2203 tuh. Pihak kerajaan pada bila2 masa pun boleh lakukannya. Kena faham sebelum menuduh membabi buta ke atas orang lain, asas SSDR ini dibarisi panel-panel diperakui oleh DYM SPB Yang DiPertuan Agong atas peruntukan kuasa-kuasa dibawah Perlembagaan Malaysia.

    Asas penyiasatan bukan atas syok sendiri spt kehendak Salah Udinayub dan 2203 tuh. Cakap jh mudah. Kalau mengikut peruntukan SSDR ini, ia melibatkan keadaan negara mungkin mengelami darurat atas asas keselamatan disebabkan beberapa faktor, seperti melibatkan sentimen agama, pengkhianatan dan pencerobohan terhadap negara, ancaman kaum yang mungkin tercetusnya huru hara. Pengkhianatan dari segi politik yang boleh menggugat kesetabilan negara dan juga sabotaj dari segi ekonomi.

    Kalau setakat nak menafikan N Tharmendran dari pertuduhan di mahkamah hanya membazirkan masa jh. Siasatan seumpama itu hampir boleh dilakukan kalau pihak kerajaan nak tubuhkan SSDR macam kes liwat oleh Aljubri tuh, tapi pihak kerajaan masih telus hanya menjalankan siasatan mengikut prosuder biasa Penal Code jah. Kalau SSDR nak siasat kes Aljubri nih, Kapal tu kena terbuka jangan dok jumpa doktor dapat MC pulaki, tu hanya baru berdepan dengan mahkmah dah nampak dah siapa yang akan kompom salah (ops sory).

    Seperti pemimpin parti bewok kapok tuh tak perlu PG kutuk pun, sebaliknya Salah Udinayub dan 2203 nih telah dengan sendirinya menujukan dangkal dan cetek ilmu undang-undang, kena terbuka sikit fikiran tuh. Tak kan kes kecurian enjin jet tuh, pihak berkuasa nak turun naik Istana Negara untuk menghadap dan dapat pekenan DYM SPB memperakui satu badan seperti SSDR untuk ditubuhkan semata-mata mencapai cita-cita kemetot nih.

    Pang5 Beliung sentiasa setia dengan peraturan untuk keluhuran negara.

    ReplyDelete
  8. Buatlah mana yang patut. Kalau dah keturunan putar alam, letak kat mana pun tetap putar. Salah Kudin Kuyup (Dari PASesat) tu keturunan putar alam gakkk!!! Itulah salah seorang pemimpin yang diagongkan oleh Penyokong-Penyokong Bahlul. Penyokong PAS sendiri pun ramai yang perlukan pembelaan Salah Kudin Kuyup hoiiii. Baruah punya pemimpin. Yang wajib dibela tak nak pulak bela???

    Hidup PERKASA

    ReplyDelete
  9. BAIK-BAIK CINA, JAHAT-JAHAT MELAYU..
    MELAYU MATI MELAYU TANAM.
    NIK AZIZ MATI LIM KIT SIANG TANAM

    ReplyDelete
  10. puak2 pecacai pembangkang tahunya cuma sebut suruhanjaya siasatan diRaja [ SSDR ] je , tapi tahukan mereka bagaimana dan apa itu SSDR ? tahukan mereka prosedur dan tenaga utk tubuhkan SSDR ?

    sikit2 SSDR ..semuanya nak tubuhkan SSDR , apa mereka ingat kerajaan ini kerjanya cuma menyiasat setiap tuduhan samada tuduhan itu betul atau tidak ?

    kepada puak2 pecacai PAS dan DAP , kenapa tak desak tubuhkan SSDR kes rompakan pasir di Selangor ? kenapa tak desak tubuhkan SSDR kes Nik aziz dan menantunya ? kenapa tak desak tubuhkan SSDR kes kg buah pala ?
    kenapa tak desak tubuhkan SSDR kes kg melayu di p pinang ? kenapa tak desak tubuh SSDR kes Anwar jadi agen yahudi zionis dan CIA ?
    kenapa tak desak tubuh SSDR kes koperasi kohilal yang lesap 45 juta ?

    sesekali gunakanlah otak waras untuk berfikir , walaupun selama ini puak2 pecacai gunakan otak monyet untuk berfikir !!

    perangai puak2 pecacai pembangkang , lemparkan tuduhan kemudian desak kerajaan siasat , lemparkan tuduhan yg dia cipta sendiri dan sahkan sendiri , ..sendiri jadi penuduh , sendiri jadi pendakwa , sendiri jadi hakim , inilah perangai puak2 pembangkang terutama PAS dan DAP ,

    ReplyDelete
  11. RINANDANKU 12:17 KATA :

    kepada puak2 pecacai PAS dan DAP , kenapa tak desak tubuhkan SSDR kes rompakan pasir di Selangor ? kenapa tak desak tubuhkan SSDR kes Nik aziz dan menantunya ? kenapa tak desak tubuhkan SSDR kes kg buah pala ?
    kenapa tak desak tubuhkan SSDR kes kg melayu di p pinang ?

    AKU KATA :

    KALAU BERANI TUBUHLAH SSDR...TERBUKA SEKARANG NAK TUBUH...KOT2 NANTI SSDR AKAN CHECK DAN PERHALUSI KES DARI DULU (MASA BN) HINGGA KINI...KOT2 LAGI BANYAK TEMBERANG UMNO/BN TERBONGKAR BESERTA PEMBESAR2 UMNO/BN PUN TURUT TERLIBAT SEKALI...HAH! PADAN MUKA DEME!!!

    CUBA LAH USULKAN KPD UMNO SPY UJUDKAN SSDR DI SELANGOR DAN PP...AKU NAK TENGOK...KANG SAJA JER MENELANJANGKAN DIRI SENDIRI (UMNO/BN) DIKHALAYAK RAMAI...

    ISU PASIR TU UMPAMA PAKATAN RAKYAT DAPAT HANYA DAH TINGGAL LOBANG2 KECIL(SISA2) JE BERBANDING UMNO/BN DULU YG DAPAT SELUAS LAUTAN....BETUL KAN?..ALA MALU PLAK NAK NGAKU!! TAK CAYA TANYA TOYO, SATIM DIMAN AND THE GANG...!!!

    CUBA LAH SEDARA USULKAN KPD UMNO/BN SPY TUBUHKAN SSDR MENGENAI ISU PASIR DAN KG BUAH PALA YE...CEPAT SIKIT BRO!!!

    ReplyDelete
  12. Ala, kalau tubuhkan Suruhanjaya Siasatan DiRaja pun pencacai2 pembangkang macam SBTTUP akan percaya 100% keputusannya ke??? Contoh paling senang, kes Lingam, nampak sangat tak ada konspirasi dalam perlantikan hakim. Tetapi sehingga kini pembangkang tetap mainkan isu Lingam. Korek.. korek.. korek jubur AnWAR tu...

    Hahahahahahaha.....

    ReplyDelete

PETA PELAYAR